Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vapaamuotoista keskustelua GTR:stä
tuokki Wrote:Mikäs piuha pitää katkaista tai maadoittaa tms kun haluaisin ton himmentimen pois käytöstä? Eli kun ajovalot laittaa päälle niin kabiinissa kaikki himmenee.
Tämä kuuluu itselle projektikansion kohtaan ö. Jospa vaikka tänävuonna jaksaisi paneutua asiaan.
Eiköhän se pitäisi selvitä, kun paneelin takaa mittaa yleismittarilla, samalla kun vääntää valot päälle?
Reply
Weist Wrote:Tämä kuuluu itselle projektikansion kohtaan ö. Jospa vaikka tänävuonna jaksaisi paneutua asiaan.
Eiköhän se pitäisi selvitä, kun paneelin takaa mittaa yleismittarilla, samalla kun vääntää valot päälle?
voisit kääntää sen projektikansion ympäri ja alkaa aakkosten loppupäästä, pitäs jossaa välis purkailla mittaristo irti ni samal vois ton himmentimen poistaa käytöstä jos se piuha jossain siellä suunnilla on.. edit: netti pelasti, löytyi ohjeet piuhan etsintään, monille yksinkertainen asia mutta itse kun en sähköistä hirveemmin ymmärrä niin tämä ohje auttoi:

Using a test light or multimeter, turn the lights on and test for powers. Note which ones have power as there will be more than 1.
Turn the lights off and find the wire that no longer has power - that's the Illumination circuit (dimmer wire).
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
tuokki Wrote:voisit kääntää sen projektikansion ympäri ja alkaa aakkosten loppupäästä, pitäs jossaa välis purkailla mittaristo irti ni samal vois ton himmentimen poistaa käytöstä jos se piuha jossain siellä suunnilla on..

Voisko tosta olla vähän suuntaa antavaa apua?
http://www.skylineowners.com/forum/27-ex...ights.html
Skyline GTS-R
Reply
tuokki Wrote:Using a test light or multimeter, turn the lights on and test for powers. Note which ones have power as there will be more than 1.
Turn the lights off and find the wire that no longer has power - that's the Illumination circuit (dimmer wire).

Tähän suuntaan mä vähän kirjoitinkin Big Grin
Itse varmaan laitan jonkun huomaamattoman kytkimen lisäksi, josta ne valot saa sitten himmennettyä, jos alkaa yöllä häiritsemään. Nuo lisämittaritkin on välillä aika joulukuusia, kun väsyneenä ajelee vaikka autotapahtumasta kotia päin.
Reply
Weist Wrote:Tähän suuntaan mä vähän kirjoitinkin Big Grin
Itse varmaan laitan jonkun huomaamattoman kytkimen lisäksi, josta ne valot saa sitten himmennettyä, jos alkaa yöllä häiritsemään. Nuo lisämittaritkin on välillä aika joulukuusia, kun väsyneenä ajelee vaikka autotapahtumasta kotia päin.
ihan fiksu idea kyllä tuo katkaisija väliin, mulla on lisämittareissakin himmennysmahdollisuus mut niitä en ala uudestaan piuhottamaan kun vasta on hyvin kaikki laitettu.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
Semmoinen pieni pulma kuin nissani ja tyhjä käynti eli rb26 + tatech mappi ohjattuna. Auto kävi hienosäädössä pari kk sitten, ja saatiin hierottua erittäin hyväksi ajaa yms yms yms. Mutta tyhjäkäynti jäi mietityttämään... Aikaisemmin tyhjäkäynti heitteli miten sattuu ja autolla tuntui olevan omia menohaluja kovin, eli tyhjäkäynti poppi edes takas 1500-2000rpm. Sitten huomasin, että mapin letku ei ole kunnolla kiinni niin alkoi tyhjäkäynti tasoittumaan huomattavasti, mitä nyt satunnaisia ailahduksia välillä. Tällöin auto käy n.1300rpm käyntiä.

Mutta... kun auto on lämpimässä esim tallissa, niin auto käy todella siistiä tyhjäkäyntiä 1000 kierroksella niin kauan kuin tallissa sattuu vaan olemaan, ulos ajaessa käyminen jatkuu hienoja ehkä parin min. kunnes alkaa taas käymään sitä korkeampaa 1300rpm.. Joten tuli mieleen olisiko tässä joku "mekaaninen" vika jossakin lämpötilaanturissa tms? Koska säätäjää en epäile..

Tänään nosturilla vaihdettiin voimansiirron litkuja, niin kurkkasin moottoriin alakautta ja huomasin, että imusarjan alapuolella joku todella pitkä pultti irtonaisena pystysuunnassa, mitä ei paikalleen saatu. mahtaneeko olla tyhjäkäynti moottorin kiinnityspultti?
Reply
Mätsi Wrote:Semmoinen pieni pulma kuin nissani ja tyhjä käynti eli rb26 + tatech mappi ohjattuna. Auto kävi hienosäädössä pari kk sitten, ja saatiin hierottua erittäin hyväksi ajaa yms yms yms. Mutta tyhjäkäynti jäi mietityttämään... Aikaisemmin tyhjäkäynti heitteli miten sattuu ja autolla tuntui olevan omia menohaluja kovin, eli tyhjäkäynti poppi edes takas 1500-2000rpm. Sitten huomasin, että mapin letku ei ole kunnolla kiinni niin alkoi tyhjäkäynti tasoittumaan huomattavasti, mitä nyt satunnaisia ailahduksia välillä. Tällöin auto käy n.1300rpm käyntiä.

Mutta... kun auto on lämpimässä esim tallissa, niin auto käy todella siistiä tyhjäkäyntiä 1000 kierroksella niin kauan kuin tallissa sattuu vaan olemaan, ulos ajaessa käyminen jatkuu hienoja ehkä parin min. kunnes alkaa taas käymään sitä korkeampaa 1300rpm.. Joten tuli mieleen olisiko tässä joku "mekaaninen" vika jossakin lämpötilaanturissa tms? Koska säätäjää en epäile..

Tänään nosturilla vaihdettiin voimansiirron litkuja, niin kurkkasin moottoriin alakautta ja huomasin, että imusarjan alapuolella joku todella pitkä pultti irtonaisena pystysuunnassa, mitä ei paikalleen saatu. mahtaneeko olla tyhjäkäynti moottorin kiinnityspultti?

Vai olisiko vaan siitä että pihalla on kylmä ja autoa ei ole säädetty kylmällä ilmalla? Kerroit että auto kävi hienosäädössä ja saatiin hyväksi ajaa. Tehtiinkö se penkissä vai kadulla?
Jos se tehtiin penkissä niin autossa tuskin on hierottu kauheasti imulämpökorjauksen kylmää päätä..
PS13
2JZ
V161
E85

Postiautot rok \o/ Wink
<VASE><VASE>
vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
Reply
Mätsi Wrote:Tänään nosturilla vaihdettiin voimansiirron litkuja, niin kurkkasin moottoriin alakautta ja huomasin, että imusarjan alapuolella joku todella pitkä pultti irtonaisena pystysuunnassa, mitä ei paikalleen saatu. mahtaneeko olla tyhjäkäynti moottorin kiinnityspultti?

Kuulostaa sen pleniumin pohjassa olevalta ilmakammion kiinnityspultilta - ei vaikutusta käyntiin.
スカイライン bnr32 -91
Kun mikään muu ei auta, lue ohjeet.
Reply
Filk Wrote:Vai olisiko vaan siitä että pihalla on kylmä ja autoa ei ole säädetty kylmällä ilmalla? Kerroit että auto kävi hienosäädössä ja saatiin hyväksi ajaa. Tehtiinkö se penkissä vai kadulla?
Jos se tehtiin penkissä niin autossa tuskin on hierottu kauheasti imulämpökorjauksen kylmää päätä..


Hyvä pointti muuten.. No se selviää äkkiä kun kelit alkaa lämpiämään. Ja penkissä tosiaan säädettiin.
Kylmäkäynnistykset ja muut kyllä onnistui samaan hyvin pelaamaan Smile
Reply
Mätsi Wrote:Hyvä pointti muuten.. No se selviää äkkiä kun kelit alkaa lämpiämään. Ja penkissä tosiaan säädettiin.
Kylmäkäynnistykset ja muut kyllä onnistui samaan hyvin pelaamaan Smile

Kokeilu mielessä kävin ostamassa uuden imuilman lämpöanturin millä ei ollut mitään vaikutusta... Mutta huomasin semmoisen, kun anturin piuhan irroittaa kokonaan, käynti tasoittuu(vähän kylläkin korkealla vielläkin) ja jää "dippaaminen" kokonaan käynnistä pois kun helppaa kaasusta.
Reply
Mihin ootte asentanu pakolämpöanturin twini setupissa?
Reply
NiS0 Wrote:Mihin ootte asentanu pakolämpöanturin twini setupissa?

Takinmaiseen pakosarjaan.
Reply
Pakko nyt vielä varmentaa täältä kun ei Brittifoorumeilta saa selkoa, toisessa topicissa kerrotaan näin ja seuraavassa jotain ihan muuta8). Eli onko tämä nyt push vai pull mallin lodju. Paskat kuvat mutta kai niistä selkoa saa. Sylinteri ollut kiinni missä noi kaksi pulttia on pyöritetty paikoilleen.
[Image: 13844603.jpg?84bfa9212be1707b1b88e24006b...787d2f0cc9]
[Image: 13844604.jpg?4728f3bd937adc2d7ad44d8deb3...f576994327]
Reply
Push
Reply
Kiitos! Samaa mä veikkasin, mutta onnistu noi Brittifoorumit sekottamaan niin hyvin että piti varmistaa.
Reply
Janilta kyselin jo vähän kytkimiä, mutta mitäs suosittelette?
Reply
Kuikelo Wrote:Janilta kyselin jo vähän kytkimiä, mutta mitäs suosittelette?

Riippuu väännöistä ja mahdollisesti käytöstä.
Reply
Totta, ei pitäisi silmät ristissä väsyneenä kirjotella:p. Väännöistä en osaa sanoa, mutta tehot varmaan asettuu sinne 500-600hp välille. Käyttö on katuajoa, sekä satunnaisia ratapäiviä ja vähän kovia lähtöjä(jännittää liikaa voimansiirron puolesta).
Reply
Kuikelo Wrote:Totta, ei pitäisi silmät ristissä väsyneenä kirjotella:p. Väännöistä en osaa sanoa, mutta tehot varmaan asettuu sinne 500-600hp välille. Käyttö on katuajoa, sekä satunnaisia ratapäiviä ja vähän kovia lähtöjä(jännittää liikaa voimansiirron puolesta).

ACT jousitettu sintteri, extreme asetelmalla esim.
Skyline GTS-R
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)