Posts: 1,841
Threads: 68
Joined: Apr/2006
Repa Wrote:jonatani Wrote:Oma työnsi paljon huohotusta, nooh, parisen viikkoa sitten työnsi viimisen kerran Eilen sain koneen auki, ja kutossylinteristä männänrenkaat puhaltanu läpi, ja mäntä "sulanu" reunasta. Eli ei mitään pahempaa...
Kovin laihalta kuulostaa...
Muissa ei mitään ongelmaa, ja laihalla ei ole mun aikana käyny, tosin tein puristusmittauksen jo tossa kevään alussa, ja tuo kutossylinteri anto huonommat kuin muut. Joten aikasemman omistajan käsialaa.
Muissa männissä nakutusjälkiä enemmän ja vähemmän.
Posts: 440
Threads: 10
Joined: Sep/2008
menee ny vähä ohi aiheesta poikien jutut... mut muuten ihan mielenkiintosta
Posts: 59
Threads: 10
Joined: Nov/2006
-Majuri- Wrote:menee ny vähä ohi aiheesta poikien jutut... mut muuten ihan mielenkiintosta vielä hiukkasen aiheella ratsastaen, niin onko kenelläkään mennyt männät rikki vakio koneesta? tällä tarkoitan että konetta ei ole lastutettu eikä muullakaan tapaa kierroten rajoitinta nostettu tai kierroksia lisätty? tuli vaan mieleen että rikkooko se kierrosluku noita mäntiä? (puhutaan siis vakiomännistä)
R33
Posts: 2,165
Threads: 30
Joined: Oct/2007
Joskus rängytin R32 gts-t ilman rajotinta 9500rpm ja hyvin kesti
Skyline GTS-R
Posts: 171
Threads: 4
Joined: Jul/2008
immu Wrote:-Majuri- Wrote:menee ny vähä ohi aiheesta poikien jutut... mut muuten ihan mielenkiintosta vielä hiukkasen aiheella ratsastaen, niin onko kenelläkään mennyt männät rikki vakio koneesta? tällä tarkoitan että konetta ei ole lastutettu eikä muullakaan tapaa kierroten rajoitinta nostettu tai kierroksia lisätty? tuli vaan mieleen että rikkooko se kierrosluku noita mäntiä? (puhutaan siis vakiomännistä)
Kyllä minulla oli vakio koneessa männät rikki ilman lastua ja ilman kierrosten nostamista. Ja varmaan kaverilla sama homma.
Posts: 440
Threads: 10
Joined: Sep/2008
muutin ny sit otsikkoo et mentäs ees vähän aiheen suuntaan...
Posts: 171
Threads: 4
Joined: Jul/2008
Posts: 85
Threads: 3
Joined: Jul/2006
Henry Wrote:Joskus rängytin R32 gts-t ilman rajotinta 9500rpm ja hyvin kesti Kauankohan oli ajossa tämä setuppi ? Ei kait se ensimmäisestä "kierrätyksestä" hajoa koko paska...
Varmaan kysymys kuului koneen kestosta, jos rajoittimen nostaa todella tuonne +8000rpm.
As car legends go, few have had their flames as passionately fanned as the Nissan Skyline.
Posts: 2,165
Threads: 30
Joined: Oct/2007
Oli varmaan 2kk.. Mut voihan se rajotin olla missä vaan tai ei ollenkaan, malttaa vaa olla kierrättelemättä niin korkeelle Mulla ottaa rajotin R33 7500rpm. Mielestäni vois kyl nostaa vähän korkeemmalle, esim 7900rpm.
Skyline GTS-R
Posts: 2,045
Threads: 22
Joined: Mar/2006
Henry Wrote:Oli varmaan 2kk.. Mut voihan se rajotin olla missä vaan tai ei ollenkaan, malttaa vaa olla kierrättelemättä niin korkeelle Mulla ottaa rajotin R33 7500rpm. Mielestäni vois kyl nostaa vähän korkeemmalle, esim 7900rpm. rb25 rajoitin 7200rpm ja rb20 7800rpm ja zuikin rb25 lastuissa myös sama
Nissan Skyline R33 GTS-T -95 Talliruusu ehkä joskus liikkuu
JDM Subaru Impreza WRX STI spec c ra wr limited MY05 *harraste*
Ex.JDM Subaru Legacy GT spec b 5mt MY05 REFUEL käyttis
Pyöränkaarien Levityksiä/Kaarimankelin vuokrausta kysy yv:llä!!
Posts: 2,165
Threads: 30
Joined: Oct/2007
...Mulla Minesin ECU.
Skyline GTS-R
Posts: 2,857
Threads: 25
Joined: Jun/2002
Henry Wrote:...Mulla Minesin ECU.
Oletko seoksia mitannut? Mulla oli myös Minesin ecu joka oli säädetty vaarallisen laihalle..
Posts: 2,165
Threads: 30
Joined: Oct/2007
Ei ole tullut mittailtua.
Skyline GTS-R
Posts: 2,165
Threads: 30
Joined: Oct/2007
Posts: 440
Threads: 10
Joined: Sep/2008
kysellääs ny ku aikaa on vähä menny et kuinka moni on toteuttanu ton öljynpaluu homman kannen takaosasta? onko ollu mitään vaikutuksia? huohotteleeko koneet viä kuinka? kertokaas ny jotain kokemuksia...
ja millasia kuristusholkkeja ootte laitellu millläki ö-pumpulla. itelle ois tulossa N1 ö-pumppu ja näyttäs et tohon lohkoon on naputeltu jo 1mm holkit eteen ja taakse... hmph...
Posts: 375
Threads: 5
Joined: Nov/2008
Mullahan se on, kai se toimii. En itse kattonu letku irti et miten sieltä öljyä tulee mut aussifoorumilla joku sano et "letkun täydeltä tulee"
Sulla kerran se nippa jo on ni iske paikolleen, haittaa ei varmasti ole. Kannen perään koneistettu 90kulma niin sopiikin kohtuu helposti.
http://vigurius.kuvat.fi/kuvat/Autot/IMG_7916.JPG
http://vigurius.kuvat.fi/kuvat/Autot/IMG_7999.JPG
http://vigurius.kuvat.fi/kuvat/Autot/IMG_7917.JPG
Posts: 202
Threads: 3
Joined: Mar/2007
-Majuri- Wrote:kysellääs ny ku aikaa on vähä menny et kuinka moni on toteuttanu ton öljynpaluu homman kannen takaosasta? onko ollu mitään vaikutuksia? huohotteleeko koneet viä kuinka? kertokaas ny jotain kokemuksia...
ja millasia kuristusholkkeja ootte laitellu millläki ö-pumpulla. itelle ois tulossa N1 ö-pumppu ja näyttäs et tohon lohkoon on naputeltu jo 1mm holkit eteen ja taakse... hmph... Mulla ei ole mitään kuristusholkkeja tai lisäpaluu-putkia.Drifting käytössä ollu 1,5 kautta,eikä huohotus säiliöön ole tullu mitään..Omakohtaisesti en noihin perusta..
Posts: 440
Threads: 10
Joined: Sep/2008
metanord Wrote:-Majuri- Wrote:kysellääs ny ku aikaa on vähä menny et kuinka moni on toteuttanu ton öljynpaluu homman kannen takaosasta? onko ollu mitään vaikutuksia? huohotteleeko koneet viä kuinka? kertokaas ny jotain kokemuksia...
ja millasia kuristusholkkeja ootte laitellu millläki ö-pumpulla. itelle ois tulossa N1 ö-pumppu ja näyttäs et tohon lohkoon on naputeltu jo 1mm holkit eteen ja taakse... hmph... Mulla ei ole mitään kuristusholkkeja tai lisäpaluu-putkia.Drifting käytössä ollu 1,5 kautta,eikä huohotus säiliöön ole tullu mitään..Omakohtaisesti en noihin perusta.. haluatko paljastaa millanen kokoonpano sulla muuten on? Ja about. Paljo tehoja?
Posts: 440
Threads: 10
Joined: Sep/2008
Vigurius Wrote:Mullahan se on, kai se toimii. En itse kattonu letku irti et miten sieltä öljyä tulee mut aussifoorumilla joku sano et "letkun täydeltä tulee"
Sulla kerran se nippa jo on ni iske paikolleen, haittaa ei varmasti ole. Kannen perään koneistettu 90kulma niin sopiikin kohtuu helposti.
http://vigurius.kuvat.fi/kuvat/Autot/IMG_7916.JPG
http://vigurius.kuvat.fi/kuvat/Autot/IMG_7999.JPG
http://vigurius.kuvat.fi/kuvat/Autot/IMG_7917.JPG juu kyllähän se paluu systeemi kiinnilaitetaan kuhan päästäs sinneasti. Enää ei periaattees puutu ku n1 ö-pumppu, sit on kaikki tän "stagen" osat kasas
Posts: 202
Threads: 3
Joined: Mar/2007
-Majuri- Wrote:metanord Wrote:-Majuri- Wrote:kysellääs ny ku aikaa on vähä menny et kuinka moni on toteuttanu ton öljynpaluu homman kannen takaosasta? onko ollu mitään vaikutuksia? huohotteleeko koneet viä kuinka? kertokaas ny jotain kokemuksia...
ja millasia kuristusholkkeja ootte laitellu millläki ö-pumpulla. itelle ois tulossa N1 ö-pumppu ja näyttäs et tohon lohkoon on naputeltu jo 1mm holkit eteen ja taakse... hmph... Mulla ei ole mitään kuristusholkkeja tai lisäpaluu-putkia.Drifting käytössä ollu 1,5 kautta,eikä huohotus säiliöön ole tullu mitään..Omakohtaisesti en noihin perusta.. haluatko paljastaa millanen kokoonpano sulla muuten on? Ja about. Paljo tehoja? Takomännät,nokat,ahdin,JN-racing pakosarja ja MRtech moottorinohjaus(mainos )peruskauraa...tehot ennen nokkia karvan alle 440hv/550nm,nyt tuntuis olevan paremmin vetoa,kunhan vielä ens viikolla pääsee penkkiin kunnolla säätämään,ni nähdään..
Posts: 440
Threads: 10
Joined: Sep/2008
onks sul metanord millanen renkaitten katkovälys? Aattelin ku omat pitäs ny viilata sopiviks ja mietin et onko väki millasta suosinu vähän reilummin viritetyssä koneessa. Tuleehan toki cp mukien mukana ohje sulla on sit hyvin tiivis kone jos ei huohottele tollasellaka kokoonpanolla. Nice
Posts: 1,841
Threads: 68
Joined: Apr/2006
Vanha autossa ollut kone, jossa oli nakutusjälkiä, huohotti niin perkeleesti, kunnes huohotti kutospytyn läpi asti.
Nyt "uusi" kone, japaninmoottorituonnilta ostettu, olisko 120tkm lukenu auton mittarissa, ei huohota ollenkaan. Eikä ole mitään kuristusholkkeja eikä paluita.
Posts: 440
Threads: 10
Joined: Sep/2008
cp ohje käskee jättään vähän isompaa katkovälystä "tehokkaampaan" koneeseen http://www.cppistons.com/LinkClick.aspx?...D&tabid=75
mut jos koittaa piäniä aivoja käyttää ni mitä isompi välys sitä todennäkösemmin kone huohottaa... mutta vastaavasti on varaa lämpölaajenemiselle enemmän. tokkopa tuosta Pienestä huohottamisesta on haittaa jos vaan pääsee vapaasti huohottaan. ei vaan parane antaa monoo yhtään kylmällä koneella, tosin se nyt ei ois järkevää pienilläkä välyksillä!
Posts: 2,045
Threads: 22
Joined: Mar/2006
jonatani Wrote:Vanha autossa ollut kone, jossa oli nakutusjälkiä, huohotti niin perkeleesti, kunnes huohotti kutospytyn läpi asti.
Nyt "uusi" kone, japaninmoottorituonnilta ostettu, olisko 120tkm lukenu auton mittarissa, ei huohota ollenkaan. Eikä ole mitään kuristusholkkeja eikä paluita. mullakaan ei ole vieläkään huohottanu yhtään säiliöön vaikka jo 3 kertaa käyny radallakin tänä kesänä... nyt tosin on ne 1,5mm kuristukset mut ei ennen niitäkään... nyt on mittarissa vähän vajaa 95tkm... :-*
Nissan Skyline R33 GTS-T -95 Talliruusu ehkä joskus liikkuu
JDM Subaru Impreza WRX STI spec c ra wr limited MY05 *harraste*
Ex.JDM Subaru Legacy GT spec b 5mt MY05 REFUEL käyttis
Pyöränkaarien Levityksiä/Kaarimankelin vuokrausta kysy yv:llä!!
Posts: 879
Threads: 11
Joined: Dec/2005
Onko muilla ollut minkäkokoisia ne vakio öljynkuristimet kanavissa? Itsellä mitä luultavimmin vakio kone jossa n.1.3mm kuristimet keskipytyissä ja etupäässä n.1.5mm kuristin. Muistaakseni niissä pitäisi olla 2mm vakiona tai sitten ne oli rb26 sen kokoiset :
Nissan 180sx RPS13 -94 "Ratalelu"
Nissan Skyline R33 GTS-t -95 "drifteri rojekti"
Nissan Sunny N13 GTI 1.6 -87 "käyttis"
Toyota Dyna 150 -91 "ajoneuvonkuljetus vankkuri"
Toyota Aristo JZS147 -93 "käyttis"
Posts: 2,045
Threads: 22
Joined: Mar/2006
Tase Wrote:Onko muilla ollut minkäkokoisia ne vakio öljynkuristimet kanavissa? Itsellä mitä luultavimmin vakio kone jossa n.1.3mm kuristimet keskipytyissä ja etupäässä n.1.5mm kuristin. Muistaakseni niissä pitäisi olla 2mm vakiona tai sitten ne oli rb26 sen kokoiset : itsekkin muistelin et ne orkkikset on 2mm... omaan laitettiin ku vaihdettiin kannentiiviste
Nissan Skyline R33 GTS-T -95 Talliruusu ehkä joskus liikkuu
JDM Subaru Impreza WRX STI spec c ra wr limited MY05 *harraste*
Ex.JDM Subaru Legacy GT spec b 5mt MY05 REFUEL käyttis
Pyöränkaarien Levityksiä/Kaarimankelin vuokrausta kysy yv:llä!!
Posts: 493
Threads: 9
Joined: Feb/2011
olikos jollakulla noita liittimiä kannen taakse pakkaspropun paikalle lisä öljynpaluuta varten?. vai käynkö hydrauliikka putiikista kierteellisen nipan ja tekasen kierteet kannen taakse?
Auto-Haukka Ky. Täyden palvelun autokorjaamo itä-suomessa Clutchmasters, cometic, eagle, wiseco yms, viri palikat. myös asennus palvelut ammattitaidolla p. 0400-898987
Posts: 440
Threads: 10
Joined: Sep/2008
R33gts Wrote:olikos jollakulla noita liittimiä kannen taakse pakkaspropun paikalle lisä öljynpaluuta varten?. vai käynkö hydrauliikka putiikista kierteellisen nipan ja tekasen kierteet kannen taakse? Mulle tuli aikoinaan toisen foorumilaisen kans kimppatilauksena ausseista tommonen holkki kannen takaosaan ja samalta tyypiltä tuli myös alumiinisen an lähdöt venakoppiin huohotus"letkuille"...
tommonen kitti näytti löytyvän ebaystä http://www.ebay.co.uk/itm/RSP-Nissan-Sky...0459746367
Posts: 111
Threads: 26
Joined: Sep/2011
löytyskö vielä jostain toi kaavio kun toi ei toimi mikä linkki on tuolla ylhäällä tohon öljy kanavien kuristamisiin itsellä koko kone auki tällä hetkellä niin olisi hyvä tehdä muutokset lohkoon vaikka ei ole ollut ongelmia vasta kun yksi mäntä halkesi männänrengasvälistä ja rupesi huohottamaan...vasemmalla puolella kuristimia 3kpl reijät tasoon päin 1.5mm 1mm 1mm pitääkö joku noista tulpata kokonaan vai mitä tehdä..autosta penkitetty vakio kuristimilla 530hp eikä ongelmia
Posts: 40
Threads: 1
Joined: Oct/2008
nismo33 Wrote:löytyskö vielä jostain toi kaavio kun toi ei toimi mikä linkki on tuolla ylhäällä tohon öljy kanavien kuristamisiin itsellä koko kone auki tällä hetkellä niin olisi hyvä tehdä muutokset lohkoon vaikka ei ole ollut ongelmia vasta kun yksi mäntä halkesi männänrengasvälistä ja rupesi huohottamaan...vasemmalla puolella kuristimia 3kpl reijät tasoon päin 1.5mm 1mm 1mm pitääkö joku noista tulpata kokonaan vai mitä tehdä..autosta penkitetty vakio kuristimilla 530hp eikä ongelmia
Jos se toimii, miksi korjata ehjää?
Tässä voi lukea aiheeseen liittyen
|