Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
rb25det öljynkiertojuttuja ja hajonneita mäntiä
#31
Repa Wrote:
jonatani Wrote:Oma työnsi paljon huohotusta, nooh, parisen viikkoa sitten työnsi viimisen kerran Big Grin Eilen sain koneen auki, ja kutossylinteristä männänrenkaat puhaltanu läpi, ja mäntä "sulanu" reunasta. Eli ei mitään pahempaa...

Kovin laihalta kuulostaa...

Muissa ei mitään ongelmaa, ja laihalla ei ole mun aikana käyny, tosin tein puristusmittauksen jo tossa kevään alussa, ja tuo kutossylinteri anto huonommat kuin muut. Joten aikasemman omistajan käsialaa.

Muissa männissä nakutusjälkiä enemmän ja vähemmän.
Reply
#32
menee ny vähä ohi aiheesta poikien jutut... mut muuten ihan mielenkiintosta Smile
-=oma EX rojekti=- http://www.elisanet.fi/skyline/ projekti kertomusta päivitetty 29.7.2010<br />- ECR33 kiitos MAMASAN http://www.mamasan.fi menossa mukana myös *SPEEDIMPORTS* http://www.speedimports.fi/ , *Z-Power* http://www.z-power.fi/ , *KKD Motorsport* http://www.kkdmotorsport.com/
Reply
#33
-Majuri- Wrote:menee ny vähä ohi aiheesta poikien jutut... mut muuten ihan mielenkiintosta Smile
vielä hiukkasen aiheella ratsastaen, niin onko kenelläkään mennyt männät rikki vakio koneesta? tällä tarkoitan että konetta ei ole lastutettu eikä muullakaan tapaa kierroten rajoitinta nostettu tai kierroksia lisätty? tuli vaan mieleen että rikkooko se kierrosluku noita mäntiä? (puhutaan siis vakiomännistä)
R33
Reply
#34
Joskus rängytin R32 gts-t ilman rajotinta 9500rpm ja hyvin kesti
Skyline GTS-R
Reply
#35
immu Wrote:
-Majuri- Wrote:menee ny vähä ohi aiheesta poikien jutut... mut muuten ihan mielenkiintosta Smile
vielä hiukkasen aiheella ratsastaen, niin onko kenelläkään mennyt männät rikki vakio koneesta? tällä tarkoitan että konetta ei ole lastutettu eikä muullakaan tapaa kierroten rajoitinta nostettu tai kierroksia lisätty? tuli vaan mieleen että rikkooko se kierrosluku noita mäntiä? (puhutaan siis vakiomännistä)

Kyllä minulla oli vakio koneessa männät rikki ilman lastua ja ilman kierrosten nostamista. Ja varmaan kaverilla sama homma.
R33-GTS-T&nbsp;rb25det spec2&nbsp; -95&nbsp; &nbsp;<br />Menossa mukana http://www.virtalaracing.com/
Reply
#36
muutin ny sit otsikkoo et mentäs ees vähän aiheen suuntaan...
-=oma EX rojekti=- http://www.elisanet.fi/skyline/ projekti kertomusta päivitetty 29.7.2010<br />- ECR33 kiitos MAMASAN http://www.mamasan.fi menossa mukana myös *SPEEDIMPORTS* http://www.speedimports.fi/ , *Z-Power* http://www.z-power.fi/ , *KKD Motorsport* http://www.kkdmotorsport.com/
Reply
#37
No hyvä.
R33-GTS-T&nbsp;rb25det spec2&nbsp; -95&nbsp; &nbsp;<br />Menossa mukana http://www.virtalaracing.com/
Reply
#38
Henry Wrote:Joskus rängytin R32 gts-t ilman rajotinta 9500rpm ja hyvin kesti
Kauankohan oli ajossa tämä setuppi ? Ei kait se ensimmäisestä "kierrätyksestä" hajoa koko paska...
Varmaan kysymys kuului koneen kestosta, jos rajoittimen nostaa todella tuonne +8000rpm.
As car legends go, few have had their flames as passionately fanned as the Nissan Skyline.
Reply
#39
Oli varmaan 2kk.. Mut voihan se rajotin olla missä vaan tai ei ollenkaan, malttaa vaa olla kierrättelemättä niin korkeelle Smile Mulla ottaa rajotin R33 7500rpm. Mielestäni vois kyl nostaa vähän korkeemmalle, esim 7900rpm.
Skyline GTS-R
Reply
#40
Henry Wrote:Oli varmaan 2kk.. Mut voihan se rajotin olla missä vaan tai ei ollenkaan, malttaa vaa olla kierrättelemättä niin korkeelle Smile Mulla ottaa rajotin R33 7500rpm. Mielestäni vois kyl nostaa vähän korkeemmalle, esim 7900rpm.
rb25 rajoitin 7200rpm ja rb20 7800rpm ja zuikin rb25 lastuissa myös sama
Nissan Skyline R33 GTS-T -95 Talliruusu ehkä joskus liikkuu
JDM Subaru Impreza WRX STI spec c ra wr limited MY05 *harraste*
Ex.JDM Subaru Legacy GT spec b 5mt MY05 REFUEL käyttis
Pyöränkaarien Levityksiä/Kaarimankelin vuokrausta kysy yv:llä!!
Reply
#41
...Mulla Minesin ECU.
Skyline GTS-R
Reply
#42
Henry Wrote:...Mulla Minesin ECU.

Oletko seoksia mitannut? Mulla oli myös Minesin ecu joka oli säädetty vaarallisen laihalle..
Reply
#43
Ei ole tullut mittailtua.
Skyline GTS-R
Reply
#44
Öljynkieroon / kuristukseen liittyvää tietoutta:
http://www.scribd.com/doc/5156877/Nissan...ntrol-Mods
Skyline GTS-R
Reply
#45
kysellääs ny ku aikaa on vähä menny et kuinka moni on toteuttanu ton öljynpaluu homman kannen takaosasta? onko ollu mitään vaikutuksia? huohotteleeko koneet viä kuinka? kertokaas ny jotain kokemuksia...

ja millasia kuristusholkkeja ootte laitellu millläki ö-pumpulla. itelle ois tulossa N1 ö-pumppu ja näyttäs et tohon lohkoon on naputeltu jo 1mm holkit eteen ja taakse... hmph...
-=oma EX rojekti=- http://www.elisanet.fi/skyline/ projekti kertomusta päivitetty 29.7.2010<br />- ECR33 kiitos MAMASAN http://www.mamasan.fi menossa mukana myös *SPEEDIMPORTS* http://www.speedimports.fi/ , *Z-Power* http://www.z-power.fi/ , *KKD Motorsport* http://www.kkdmotorsport.com/
Reply
#46
Mullahan se on, kai se toimii. En itse kattonu letku irti et miten sieltä öljyä tulee mut aussifoorumilla joku sano et "letkun täydeltä tulee"
Sulla kerran se nippa jo on ni iske paikolleen, haittaa ei varmasti ole. Kannen perään koneistettu 90kulma niin sopiikin kohtuu helposti.

http://vigurius.kuvat.fi/kuvat/Autot/IMG_7916.JPG
http://vigurius.kuvat.fi/kuvat/Autot/IMG_7999.JPG
http://vigurius.kuvat.fi/kuvat/Autot/IMG_7917.JPG
Reply
#47
-Majuri- Wrote:kysellääs ny ku aikaa on vähä menny et kuinka moni on toteuttanu ton öljynpaluu homman kannen takaosasta? onko ollu mitään vaikutuksia? huohotteleeko koneet viä kuinka? kertokaas ny jotain kokemuksia...

ja millasia kuristusholkkeja ootte laitellu millläki ö-pumpulla. itelle ois tulossa N1 ö-pumppu ja näyttäs et tohon lohkoon on naputeltu jo 1mm holkit eteen ja taakse... hmph...
Mulla ei ole mitään kuristusholkkeja tai lisäpaluu-putkia.Drifting käytössä ollu 1,5 kautta,eikä huohotus säiliöön ole tullu mitään..Omakohtaisesti en noihin perusta..
Reply
#48
metanord Wrote:
-Majuri- Wrote:kysellääs ny ku aikaa on vähä menny et kuinka moni on toteuttanu ton öljynpaluu homman kannen takaosasta? onko ollu mitään vaikutuksia? huohotteleeko koneet viä kuinka? kertokaas ny jotain kokemuksia...

ja millasia kuristusholkkeja ootte laitellu millläki ö-pumpulla. itelle ois tulossa N1 ö-pumppu ja näyttäs et tohon lohkoon on naputeltu jo 1mm holkit eteen ja taakse... hmph...
Mulla ei ole mitään kuristusholkkeja tai lisäpaluu-putkia.Drifting käytössä ollu 1,5 kautta,eikä huohotus säiliöön ole tullu mitään..Omakohtaisesti en noihin perusta..
haluatko paljastaa millanen kokoonpano sulla muuten on? Ja about. Paljo tehoja?
-=oma EX rojekti=- http://www.elisanet.fi/skyline/ projekti kertomusta päivitetty 29.7.2010<br />- ECR33 kiitos MAMASAN http://www.mamasan.fi menossa mukana myös *SPEEDIMPORTS* http://www.speedimports.fi/ , *Z-Power* http://www.z-power.fi/ , *KKD Motorsport* http://www.kkdmotorsport.com/
Reply
#49
Vigurius Wrote:Mullahan se on, kai se toimii. En itse kattonu letku irti et miten sieltä öljyä tulee mut aussifoorumilla joku sano et "letkun täydeltä tulee"
Sulla kerran se nippa jo on ni iske paikolleen, haittaa ei varmasti ole. Kannen perään koneistettu 90kulma niin sopiikin kohtuu helposti.

http://vigurius.kuvat.fi/kuvat/Autot/IMG_7916.JPG
http://vigurius.kuvat.fi/kuvat/Autot/IMG_7999.JPG
http://vigurius.kuvat.fi/kuvat/Autot/IMG_7917.JPG
juu kyllähän se paluu systeemi kiinnilaitetaan kuhan päästäs sinneasti. Enää ei periaattees puutu ku n1 ö-pumppu, sit on kaikki tän "stagen" osat kasas Smile
-=oma EX rojekti=- http://www.elisanet.fi/skyline/ projekti kertomusta päivitetty 29.7.2010<br />- ECR33 kiitos MAMASAN http://www.mamasan.fi menossa mukana myös *SPEEDIMPORTS* http://www.speedimports.fi/ , *Z-Power* http://www.z-power.fi/ , *KKD Motorsport* http://www.kkdmotorsport.com/
Reply
#50
-Majuri- Wrote:
metanord Wrote:
-Majuri- Wrote:kysellääs ny ku aikaa on vähä menny et kuinka moni on toteuttanu ton öljynpaluu homman kannen takaosasta? onko ollu mitään vaikutuksia? huohotteleeko koneet viä kuinka? kertokaas ny jotain kokemuksia...

ja millasia kuristusholkkeja ootte laitellu millläki ö-pumpulla. itelle ois tulossa N1 ö-pumppu ja näyttäs et tohon lohkoon on naputeltu jo 1mm holkit eteen ja taakse... hmph...
Mulla ei ole mitään kuristusholkkeja tai lisäpaluu-putkia.Drifting käytössä ollu 1,5 kautta,eikä huohotus säiliöön ole tullu mitään..Omakohtaisesti en noihin perusta..
haluatko paljastaa millanen kokoonpano sulla muuten on? Ja about. Paljo tehoja?
Takomännät,nokat,ahdin,JN-racing pakosarja ja MRtech moottorinohjaus(mainos Wink)peruskauraa...tehot ennen nokkia karvan alle 440hv/550nm,nyt tuntuis olevan paremmin vetoa,kunhan vielä ens viikolla pääsee penkkiin kunnolla säätämään,ni nähdään..
Reply
#51
onks sul metanord millanen renkaitten katkovälys? Aattelin ku omat pitäs ny viilata sopiviks ja mietin et onko väki millasta suosinu vähän reilummin viritetyssä koneessa. Tuleehan toki cp mukien mukana ohje Smile sulla on sit hyvin tiivis kone jos ei huohottele tollasellaka kokoonpanolla. Nice Wink
-=oma EX rojekti=- http://www.elisanet.fi/skyline/ projekti kertomusta päivitetty 29.7.2010<br />- ECR33 kiitos MAMASAN http://www.mamasan.fi menossa mukana myös *SPEEDIMPORTS* http://www.speedimports.fi/ , *Z-Power* http://www.z-power.fi/ , *KKD Motorsport* http://www.kkdmotorsport.com/
Reply
#52
Vanha autossa ollut kone, jossa oli nakutusjälkiä, huohotti niin perkeleesti, kunnes huohotti kutospytyn läpi asti.

Nyt "uusi" kone, japaninmoottorituonnilta ostettu, olisko 120tkm lukenu auton mittarissa, ei huohota ollenkaan. Eikä ole mitään kuristusholkkeja eikä paluita.
Reply
#53
cp ohje käskee jättään vähän isompaa katkovälystä "tehokkaampaan" koneeseen http://www.cppistons.com/LinkClick.aspx?...D&tabid=75

mut jos koittaa piäniä aivoja käyttää ni mitä isompi välys sitä todennäkösemmin kone huohottaa... mutta vastaavasti on varaa lämpölaajenemiselle enemmän. tokkopa tuosta Pienestä huohottamisesta on haittaa jos vaan pääsee vapaasti huohottaan. ei vaan parane antaa monoo yhtään kylmällä koneella, tosin se nyt ei ois järkevää pienilläkä välyksillä!
-=oma EX rojekti=- http://www.elisanet.fi/skyline/ projekti kertomusta päivitetty 29.7.2010<br />- ECR33 kiitos MAMASAN http://www.mamasan.fi menossa mukana myös *SPEEDIMPORTS* http://www.speedimports.fi/ , *Z-Power* http://www.z-power.fi/ , *KKD Motorsport* http://www.kkdmotorsport.com/
Reply
#54
jonatani Wrote:Vanha autossa ollut kone, jossa oli nakutusjälkiä, huohotti niin perkeleesti, kunnes huohotti kutospytyn läpi asti.

Nyt "uusi" kone, japaninmoottorituonnilta ostettu, olisko 120tkm lukenu auton mittarissa, ei huohota ollenkaan. Eikä ole mitään kuristusholkkeja eikä paluita.
mullakaan ei ole vieläkään huohottanu yhtään säiliöön vaikka jo 3 kertaa käyny radallakin tänä kesänä... nyt tosin on ne 1,5mm kuristukset mut ei ennen niitäkään... nyt on mittarissa vähän vajaa 95tkm... :-*
Nissan Skyline R33 GTS-T -95 Talliruusu ehkä joskus liikkuu
JDM Subaru Impreza WRX STI spec c ra wr limited MY05 *harraste*
Ex.JDM Subaru Legacy GT spec b 5mt MY05 REFUEL käyttis
Pyöränkaarien Levityksiä/Kaarimankelin vuokrausta kysy yv:llä!!
Reply
#55
Onko muilla ollut minkäkokoisia ne vakio öljynkuristimet kanavissa? Itsellä mitä luultavimmin vakio kone jossa n.1.3mm kuristimet keskipytyissä ja etupäässä n.1.5mm kuristin. Muistaakseni niissä pitäisi olla 2mm vakiona tai sitten ne oli rb26 sen kokoiset :Smile
Nissan 180sx RPS13 -94 "Ratalelu"
Nissan Skyline R33 GTS-t -95 "drifteri rojekti"
Nissan Sunny N13 GTI 1.6 -87 "käyttis"
Toyota Dyna 150 -91 "ajoneuvonkuljetus vankkuri"
Toyota Aristo JZS147 -93 "käyttis"
Reply
#56
Tase Wrote:Onko muilla ollut minkäkokoisia ne vakio öljynkuristimet kanavissa? Itsellä mitä luultavimmin vakio kone jossa n.1.3mm kuristimet keskipytyissä ja etupäässä n.1.5mm kuristin. Muistaakseni niissä pitäisi olla 2mm vakiona tai sitten ne oli rb26 sen kokoiset :Smile
itsekkin muistelin et ne orkkikset on 2mm... omaan laitettiin ku vaihdettiin kannentiiviste
Nissan Skyline R33 GTS-T -95 Talliruusu ehkä joskus liikkuu
JDM Subaru Impreza WRX STI spec c ra wr limited MY05 *harraste*
Ex.JDM Subaru Legacy GT spec b 5mt MY05 REFUEL käyttis
Pyöränkaarien Levityksiä/Kaarimankelin vuokrausta kysy yv:llä!!
Reply
#57
olikos jollakulla noita liittimiä kannen taakse pakkaspropun paikalle lisä öljynpaluuta varten?. vai käynkö hydrauliikka putiikista kierteellisen nipan ja tekasen kierteet kannen taakse?
Auto-Haukka Ky. Täyden palvelun autokorjaamo itä-suomessa Clutchmasters, cometic, eagle, wiseco yms, viri palikat. myös asennus palvelut ammattitaidolla p. 0400-898987
Reply
#58
R33gts Wrote:olikos jollakulla noita liittimiä kannen taakse pakkaspropun paikalle lisä öljynpaluuta varten?. vai käynkö hydrauliikka putiikista kierteellisen nipan ja tekasen kierteet kannen taakse?
Mulle tuli aikoinaan toisen foorumilaisen kans kimppatilauksena ausseista tommonen holkki kannen takaosaan ja samalta tyypiltä tuli myös alumiinisen an lähdöt venakoppiin huohotus"letkuille"...
tommonen kitti näytti löytyvän ebaystä http://www.ebay.co.uk/itm/RSP-Nissan-Sky...0459746367
-=oma EX rojekti=- http://www.elisanet.fi/skyline/ projekti kertomusta päivitetty 29.7.2010<br />- ECR33 kiitos MAMASAN http://www.mamasan.fi menossa mukana myös *SPEEDIMPORTS* http://www.speedimports.fi/ , *Z-Power* http://www.z-power.fi/ , *KKD Motorsport* http://www.kkdmotorsport.com/
Reply
#59
löytyskö vielä jostain toi kaavio kun toi ei toimi mikä linkki on tuolla ylhäällä tohon öljy kanavien kuristamisiin itsellä koko kone auki tällä hetkellä niin olisi hyvä tehdä muutokset lohkoon vaikka ei ole ollut ongelmia vasta kun yksi mäntä halkesi männänrengasvälistä ja rupesi huohottamaan...vasemmalla puolella kuristimia 3kpl reijät tasoon päin 1.5mm 1mm 1mm pitääkö joku noista tulpata kokonaan vai mitä tehdä..autosta penkitetty vakio kuristimilla 530hp eikä ongelmia
Reply
#60
nismo33 Wrote:löytyskö vielä jostain toi kaavio kun toi ei toimi mikä linkki on tuolla ylhäällä tohon öljy kanavien kuristamisiin itsellä koko kone auki tällä hetkellä niin olisi hyvä tehdä muutokset lohkoon vaikka ei ole ollut ongelmia vasta kun yksi mäntä halkesi männänrengasvälistä ja rupesi huohottamaan...vasemmalla puolella kuristimia 3kpl reijät tasoon päin 1.5mm 1mm 1mm pitääkö joku noista tulpata kokonaan vai mitä tehdä..autosta penkitetty vakio kuristimilla 530hp eikä ongelmia

Jos se toimii, miksi korjata ehjää?
Tässä voi lukea aiheeseen liittyen
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)