Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ilmastointi
#1
Heips.. Itse ollut onnellien Allun omistaja vasta n3kk. ja ilmastointi tarpeen helteillä huh. mutta onko muilla ilmennyt samaa että tuntuu ottavan helteillä ihan törkeesti tehoa puis.. sillei että sen huomaa. Onx kellään tietoa paljon se ottaa puis tehoa.??.. itse testasin sitä käsipelissä kellotin sataseen ilman ilmastointia n9sek.. ja päällä meni yli 10sek.. voiko olla mahdollista vai onko jossain vikaa??.. utelias.. :o muuten toiminut moitteettomasti -98.. paitsi että päivävalorele palo jokin aika sit..
Reply
#2
Joo ilmastoinnin pumppu syö tehoja Almerassa... Todettu on ja lukee "tyyppivika" -topicissakin. Ikävä tosiasia... Eli jos haluu hurjastella niin A/C pois. Mitenkähän Primerassa ja muissa nismoissa?
Reply
#3
Kaikissa autoissa ilmastointi syö tehoa. Se on ihan selvä asia kun ottaa huomioon yläastefysiikan seikan ettei energiaa synny tyhjästä.

Tosiasia on vielä sekin että ilmastointi on juuri se laite, joka eniten verottaa menoa, muut lisälaitteet syövät verrattain vähän tehoa.
Reply
#4
Mut sehän on vähän niinku nitro nappula. Kun ilmastointi on päällä ja lähet kiihdyttää, sit painat nappulaa ja tulee lisää tehoja ;D ;D ;D
http://www.500whp.net

Those who know GTR's can't explain. Those who don't - cannot understand.
Reply
#5

Mokomasta vekottimesta saa vain nuhan kun ei malta olla laittamatta kylmimmälle. :Smile Automaatti-ilmastointi olis kova sana. Ite ajan mieluummin ikkunat auki, luu pihalla. Smile Vielä sekin inhotus kun ilmastoinnin kompura "nyvittää"aika-ajoin ajoa tasakaasullakin. Ärsyttävä pikkuseikka, minkä takia jää usein kytkemättä päälle ko. laite.
Live slow, die old.
Reply
#6
Joo ikkunat auki on kyllä mukavampi ajella jos ei aja moottoritiellä. Sitäpaitsi kuluu enemmän bensaakin.
http://www.500whp.net

Those who know GTR's can't explain. Those who don't - cannot understand.
Reply
#7

No kulutuksessa en mä ole huomannu mitään erityistä onpa päällä tahi ei. Toi nyt tosin muutenkin vie sen verran reilusti ettei tuu noteerattua pikkumuutoksia. :Smile
Live slow, die old.
Reply
#8
musta ainakin mukava huristella ilmastointi päällä.. maku asia.. Mut bensan kulutuksessa en oo huomannu oikeestaan mitään eroa.. tuossa kesäkuussa reissasin ympäri ämpäri Suomee ja ilmastointi päällä kokoajan.. matka-ajoa ja kulutus n. 6.8l/100km. eipä paljon.. ja tuskin paljon laskee jos sitä nappulaa tökkii puis päältä. :Smile niin tuosta nykimisestä Allussa en ainakaan oo huomannu samaa..
Reply
#9
Aika huonosti ilmastoinneista juttua Almeroiden osalta.

N15 malleissa pitäisi ilmeissemmin olla kaikissa sama kuivain.
OVH. AK:lla on 189e tms.
AutoFit ketjun kautta taisi saada 150e hintaan.

Tossa AC-Carsystems tutkiskeli tuota mun kuivainta ja löysi halvemman vaihtoehdon. Jostain syystä N15 mallissa ei käy universaali japsien (behr hella tuote) kuivain joka maksaa joku 34e
Nissan Sentra (tai altima. vuosituhannen jälkeen tehty) US-malli löytyy sama kuivain. Saatavuus US-Parts ja hintaa taisi olla 48e.
Kuitissa kuitenkin ollut Pathfinder.

Hyvin rokkaa nyt ilmastointi
Reply
#10
Voiskohan lainata tätä topikkia. Mulla kun tykkää koneessa lämmöt nousta ilmastointi päällä.. Näillä tän kesän "helteillä" on pystyny kylmällä koneella ajamaan n. 10min kaupungissa ilmastointi päällä ennenku lämpömittarin neula alkaa hiplailla punarajaa.

Olisko kellään tarjota mitään vinkkiä mistä lähteä selvittämään tätä. Eihän tää ominaisuus kuitenkaan ole, eihän?
Reply
#11
Ei todellakaan ominaisuus.

Ilmastointi kyllä monasti käyttää samaa flektiä kuin moottorikin ja jos siellä liitoksissa tms on jotain vikaantunut niin jospa ilmastoinnin päällä pitäminen katkaiseekin flektin herätteen..? Tämä selittäisi sen että kone ylikuumenee kaupunkiajossa. Muistaakseni ilmastointi pyörittää flektiä vaan hitaammin kuin varsinaista moottoria jäähdyttäessä, joten onhan tuossa muutama liitos tai rele joka voisi vikaantua.

Teeppä testi. Käytä kone niin lämpimäksi että huomaat flektin ajoittain lähtevän pyörimään. Sitten tökkää ilmastointi päälle ja jatka seuraamista. Jos flekti ei lähde enää päälle (ja neula seilaamaan lähemmäs punaista) ilman ilmastoinnin sammuttamista on vika löytynyt.

Sitten vaan joku autosähköjä ymmärtävä tutkimaan mistä kohti mättää.
Live slow, die old.
Reply
#12
Flektiä mäkin alkuun epäilin, mutta kun flektit lähtee pyörimään samointein kun ilmastoinnin laittaa päälle. Pyörivät myös sillon kun kone ottaa lämpöä.

edit.. nyt kun ajatuksella luin uudestaan, niin pitääkin kattoa josko se sitten ilmastointi päällä tosiaan pyöriskin hitaammin koko ajan... aattelin vaan että pyörii-->ei vikaa :-[
Reply
#13
Iso ongelma!

http://nissan4u.com/parts/almera/el_n15/...quid_tank/

osa numero 34 tuntuis vuotavan! Mikä ratkaisuksi? Tämän siis kokeilin vaan paineilmalla kun työnsin paineilmaa siihen luukkuun missä merkattu " H "
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#14
ei muuta ku ostat uuden marmorilta. Kuivain on muutenkin ihan jees vaihtaa välillä Smile
Seat Toledo -04, Sunny N13 1.6 HB, KTM 250 MX -89. Fuji Cross 2.0 -11
Reply
#15
siis onks toi kuivain? en oo yhtää näist termeist mukana, mitenkä eikö se motonetin malli sitten käy :o
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#16
Kyllä vain. Eikös tuo mene pilalle jo siinä, kun on järjestelmä kuivana jonkin aikaa?
Reply
#17
Mai Wrote:Kyllä vain. Eikös tuo mene pilalle jo siinä, kun on järjestelmä kuivana jonkin aikaa?

perus suomi englanti autosanasto, liquid tank = kuivain. Big Grin Kävin äsken ottaa stragediset mitat ja täsmäs tohon motonetin käkättimeen. Laittaa tilaukseen jos vaikka kohta sais ilmastoinnin rokkaamaan..
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#18
Kannattaa katsoa noiden putki lähtöjen kohdat kuivaimesta, että tulee oikean moinen, ainakin kuvasta näyttäis että almeraan menee tuo malli jossa toinen putki keskelle ja toinen laitaan. omassa gtConfusedsä näytti molemmat putket olevan laidoissa ja vaati vähän enempi etsintöjä..
Reply
#19
ja mulla tuo putki no 28 puhki. löytyiskö keneltä ehjää.....??????????????
Reply
#20
ville1984 Wrote:Kannattaa katsoa noiden putki lähtöjen kohdat kuivaimesta, että tulee oikean moinen, ainakin kuvasta näyttäis että almeraan menee tuo malli jossa toinen putki keskelle ja toinen laitaan. omassa gtConfusedsä näytti molemmat putket olevan laidoissa ja vaati vähän enempi etsintöjä..

Motonetistä löytyi oikeanlainen. juuri putket molemmissa reunoissa.


Jartzu, kysyppä käyttäjältä Mai esimerkiksi.
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#21
Oliko tuossa motonetin kuivaimessa ilmastoinnin paine anturille oikea kierre (alkuperäinen joku tuuma kokoinen), ja tuossa minkä ehdin löytämään on millisellä kiertellä?
Reply
#22
Oli oikea omassa.
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#23
Kremilin Wrote:Iso ongelma!

http://nissan4u.com/parts/almera/el_n15/...quid_tank/

osa numero 34 tuntuis vuotavan! Mikä ratkaisuksi? Tämän siis kokeilin vaan paineilmalla kun työnsin paineilmaa siihen luukkuun missä merkattu " H "

Käytin autoo tänään ilmastointihuollossa kun ajattelin että sillä lähtis ilmastointi toimii et aineet vaan karannu.
Mut ei kompressori lähde toimimaan. Missähän vika voisi olla? Sulakkeet ja muutaman releen jo kokeilin läpi ja ei ollu vaikutusta asiaan. Pitäskö niiden flektien lähtee heti pyörimään kun A/C -napin painaa päälle vai vasta kun kone on lämmennyt?
Ja harmikseni huomasin että osa numero 28 hieman vuotaa myös?? Kellään tietoo mistä niitä saisi halvemmalla kuin Nissanilta??
Skoda Octavia Combi Style 1.5 -18 ja Almera GTi 2.0 (SR20VE) -98
-ex. Skoda Octavia HB Elegance 1.4 -13, Mazda 6 2.2 MP (GH) -11, Mazda 3 Elegance 1.6 -08, Nissan Almera Tekna 1.8 -04, Nissan Almera GTi 2.0 -99
Reply
#24
Oliko joku asentanut tuon motonetin kuivaimen almeraan? Mä ostin sellasen ja oli tarkoitus vaihtaa ilmastointihuollon yhteydessä, mutta eihän se sopinutkaan. Molemmat putkien lähdöt olivan noin millin tai kaksi liian pienet. Oli koko pönttö myös muutaman sentin liian pitkä, mutta sillä nyt ei väliä ole. Yritin tuota siis naittaa -99 facelift gti almeraan. Tallissa lojui myös -97 gti almerasta puretut ilmastoinnin osat, niin ei tuo motonetin kuivain käynyt vanhemman almeran putkiinkaan. Pistin 4 vuotta vanhan kuivaimen paikoilleen niin rokkaa sillä nyt kuitenkin. Smile
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)