Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nissan 1.8 gti projekti vm89
#61
Nyt se käy ;D
Reply
#62
Sitten ei muuta ku säädöt kohdalleen ja koeajoa Smile
Seat Toledo -04, Sunny N13 1.6 HB, KTM 250 MX -89. Fuji Cross 2.0 -11
Reply
#63
No kun yksi mutta matkassa, zuikkis on niin kaukana. Itse asun täällä oulun lähellä, niin tulee matkaa aika paljon.
Reply
#64
Nistune on tilattu ja perjantaina voidaan kokeilla vähän miten tuo kampe kulkee ;D
Sliksit on myös laitettu tilaukseen, tulee kuun lopussa. Vanteet tuli jo `diablo` nimimerkiltä.
Tulee nuo vanteet aika hyvin kaaren tasalle Smile


Attached Files Thumbnail(s)
       
Reply
#65
Penkit kiinni, mittarit asennettu ja putki valmis Smile


Attached Files Thumbnail(s)
                   
Reply
#66
Jaa tännekös ne vanteet eksyi. Ihan mielenkiintoinen prokkis, pitääkin seurailla edistystä. Smile
Honda ED6 -91<br />Nissan HCR32 -90<br />Mystinen Kei-auto -85<br /><br />ex RS13<br /><br />&quot;Simplify and add lightness&quot;
Reply
#67
Nyt odotellaan 4-pistevöitä ja pari rosterisäiliötä pitää tehdä ja sen jälkeen penkittämään tuota kampetta. Sliksitkin tulee kahdenviikon päästä.
Saattaa olla, että sittenkin keretään Pudasjärvelle Big Grin
Reply
#68
Mitkä laatikot sopii tuon detin jatkoksi, kun laatikko otti ja räjähti >Sad Ilmeisesti maximan 3.0 laatikko sopii ainakin ja on kestävä, mutta onko muita kestäviä vaihtoehtoja? Löytyykö maximan laatikoista lukkoa?
Reply
#69
No bolt-on lootia on muutama kappale, 1.6 Bluebird ja 1.6 Gti sunny (nämä vaijerilla ja ohkasilla vetarinlähdöillä) mut noi ei kyllä kestä pidemmällä tähtäimellä. Periaattessa saa jokaisen etuveto CA sarjalaisen lootan DET:n jatkoksi.. Vetareissa, kytkimen kontrollissa ja noissa keski tukiratkaisuissa on ne erot.

Maximasta bolt on loota? wtf?

Yks vaihtoehto on Turbo BB:n loota tai 2.0L BB. Itellä just prokkis menossa ja ainoo mitä joutuu miettii uudelleen on laatikon keskituki. Turbo Bluebirdissä se kone/laatikko paketti tuetaan keskeltä ihan erilailla kun sunnyssa mutta mulla saattaa olla ratkaisu siihen. Saa nähä tuleeks se onnistumaan.

Harmi jos toi sun loota oli lukollinen :-\ Mitä täältä mutuilua lukenut niin toi lukko antautuu, kun lähetään virittämään. 125hp se oli alunperin tosin tarkotettukkin ;D
Reply
#70
Jaa antautuu...kai mulla sitten on kone alivireinen... :Smile
S13 + B310 + E38 + E46 = paljon hukkaan heitettyä rahaa
Reply
#71
Mitäs siitä laatikosta sitte hajos?
BB T12 SR20VET (GTI 05-06/2011)/BB T12 CA18ET (CDA21ET vielä joskus) /Primera WP11-144 SPORT+ SR20DE/Datsun 510 -70 L20 R6 (pahasti kesken) /VW LT35 kalustonkuljetin /Purettuja etuvetoja useita ->http://jjautoparts.fi/
Reply
#72
Doni Wrote:Jaa antautuu...kai mulla sitten on kone alivireinen... :Smile

Mä arvasin että tähän joku puuttuu, meinasin jättää kirjottamatta kun ei omaa kokemusta ole. Mutuiluahan tuo oli.
Reply
#73
Tarkemmin tietää tulevana viikkona mitä tarkalleen laatikosta meni, mutta veti niin lukkoon tuon laatikon, että sutissa meni traktorin perässä kun sitä veti. Tuosta maximan laatikosta, tuo 3 litrasen laatikko sopii detin jatkoksi, mutta vaatii melkein koko maximan keulapalan, jotta pääsee helpoimmalla. Tuo konversio on käsittääkseni helpoin tehdä maximan vetareilla, navoilla ja jarruilla. Laatikon puoleista kiinnikettä pitää tuossa maximan konversiossa siirtää, mutta konehuoneessa on valmiina tuo paikka.

Tuossa suora lainaus eräältä foorumilta

for those who r sick of breaking standard gear boxes i have an option that might interest you! i have put a 92 maxima vg30 drive line into my n13 PULSAR (GEAR BOX ,DRIVE SHAFTS, HUBS & BRAKES) should be the same to put into N13 exa!
it's rather a simple process. gear box bolts straight up to the CA18DET you need to get a clutch plate to suit the larger spline! most nissans are the same eg silvia skyline patrol all have the same spline.
engine mounts dont change but the passenger side mount needs to be moved forward to the next two holes in the chassis!
drive shafts stay the same
you need to modify the hubs a lil, where the ball joint bolts up you need to machine out and get a sleeve put in to suit the N13 ball joint. you also need to drill out the bottom hole on the strut a lil bit bigger to fit the right bolt for the hub

that should be all will post a better write up when i get time!
Reply
#74
No niin nyt tulee samanlainen lukollinen laatikko tilalle. Kun nyt olisi tarkoitus tilata s13:een tarkoitettu kytkinpaketti, niin millä painelaakerilla toi saadaan pelaamaan? 200sx laakeri ei käy.
Reply
#75
Sanisti Wrote:No niin nyt tulee samanlainen lukollinen laatikko tilalle. Kun nyt olisi tarkoitus tilata s13:een tarkoitettu kytkinpaketti, niin millä painelaakerilla toi saadaan pelaamaan? 200sx laakeri ei käy.

Bluebirdin painelaakerilla kasattiin saekin prokkis jokunen vuosi takaperin. Siinä oli ainut ero siinä osassa joka painaa asetelmaa, eli se oli pidempi. En vaan millään muista mistä mallista se oli. Jos ja kun sulla on varmaan se GTI:n orkkis laakeri niin otat sen mukaan varaosa liikkeeseen ja pyydät luppanan laakereita näytille ja vertailet.
Toyota Rav4 D4D -02<br />Nissan Sunny 1.6 HB -91
Reply
#76
Kiitokset tästä tiedosta
Reply
#77
Mitäs tälle kuuluu?
Reply
#78
Odotellaan uutta kytkintä. Laatikko on jo valmiina ja katusliksitkin pyöräytin vanteille. Kova yritys saada kuukauden sisään ajokuntoon ja leimalle. Polttelis kovasti jo ajamaan ;D
Reply
#79
Nyt on auto taas kerran läjässä, menohaluja tuntuu olevan. Ei oikeen ole pitoja noilla vanhoilla talvirenkailla ;D Pitää tulevana viikonloppuna laittaa nuo hankookin rs2 alle, kunhan saa vanteisiin uudet mutterit. Seuraavaksi penkkiin säädätykseen, tehokkaasti vaan koulu hidastaa auton laittoa, koulu kun on 160km päässä autosta, joten viikonloppuisin vain kerkeää laitella tuota
Reply
#80
Sanisti Wrote:Tarkemmin tietää tulevana viikkona mitä tarkalleen laatikosta meni, mutta veti niin lukkoon tuon laatikon, että sutissa meni traktorin perässä kun sitä veti.

Menikö kenties siirtäjät? paripykälää päällekkäin.. mulla meni noin mut jumitus lakkas ku tempas reiluilla kieroksilla kytkimen ylös.. ja sitten olikin jo reikä laatikossa..
Reply
#81
Siirtäjäthän ne sieltä meni, onpahan nyt varaosalaatikko Smile
Reply
#82
Millasia aikoja tuli Pudasjärvellä? Smile
Reply
#83
14.1 sekunttia meni varttiin ja loppunopeutta tuli 169km/h. Ekaa kertaa vartilla etuvedolla ja tuolla autolla ylipäätänsä, niin eihän se oikein onnistunut Big Grin
Viikonloppuna pistän videota tuosta vedosta. Syksyn aikana tarkoitus vielä käydä penkissä ja säädättämässä, käy nimittäin aika rikkaalla.
Reply
#84
minkälaisilla renkailla ajelit vartin?
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#85
Noilla Hankookin ventus rs-2 z212 katuslikseillä. Kokoa noilla 205/50/15
Reply
#86
oliko kuin hurjaa sutimista vai pitikö hyvin? paljon sitä voimaa sulla on sunnyssä?
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#87
Kyllähän se suti kummallakin renkaalla kakkosen loppuun asti, lukkohan tuossa autto, ettei kuitenkaan vedelly ollenkaan.
Ainut ettei noita renkaita saanut lämmitettyä, kun käsijarru ei pitäny. Tehot saadaan tietää parin kuukauden sisään,
kun penkissä tarkoitus käydä. Ainakin n1000kg ja 200hv crx jäi jälkeen, joten kait siinä yli kaksisataa on hevosia Smile
Reply
#88
Very nice N13 , great !
Big Grin
Reply
#89
Thanks, the car will take a fresh coat of paint in this winter.
Reply
#90
Nyt on auto maalattu.
Auton värin ja kuvat saatte nähdä sunnuntaina, kun kerkeän kasaamaan kamppeen loppuun.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)