Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
sr20det kansi
#1
mitäs porukka on tehny kansilleen? paljon tossa kannessa on virtaukset vakiona siis red top? vai onko näissä mitään eroa black vs red?
s13.5
Reply
#2
tossa pari kuvaa kannesta minkä tein tossa huvikseni, kanaviin ei tartte kyllä tehdä yhtään mitään ellei suurenna venttiilikokoa.

ainoastaan palotilat muokattu ja tietty muuten koneistettu
'nokkiin vähä liftiä ja aukioloo niin kyllä tosta mehu virtaa!


Attached Files Thumbnail(s)
       
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply
#3
SR:n kannet on hyviä virtaamaan vakiona, ei tosiaan kannata tehdä mitään ellei ole aivan varma mitä tekee. Huononemaan virtauksen saa helpostikin...

S14 SR:n (ns. black top) virtaa 270hp luokkia vaparina. S13 SR:n (ns. red top) virtauksista en tiedä mutta olen siinä ymmärryksessä että virtaisi jopa himpun paremmin kuin S14.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#4
Tää nyt on taas arvotonta nettimutua, mutta useammastakin paikasta olen lukenut, että tuo red topin imusarja olisi paremmin virtaava kuin black topin. Kansien eroista ei sen kummempia ole kuulunut.
Reply
#5
Migu Wrote:Tää nyt on taas arvotonta nettimutua, mutta useammastakin paikasta olen lukenut, että tuo red topin imusarja olisi paremmin virtaava kuin black topin. Kansien eroista ei sen kummempia ole kuulunut.

Siis siinä samalla se kansikin pitäisi olla parempi. Sen S13 -version imusarjastahan runnerit tulee yläviistosta suoraan kohti venttiililautasia, ja täten kanavat on suorat ja mukavan muotoiset. S14Confusedsähän runnerit tulee selkeämmin sivulta vaakasuunnassa, jolloin kannen kanavat eivät voi olla niin suorat, vaan ne kääntyvät vastaavasti.

Mut en ole itsekään tätä mitenkään todennut. Lukenut vaan isojen poikien juttuja maailmalta.
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#6
Mutuilu jatkuu, en tiedä mutta oletan että nuo kurvit kanavissa edesauttaa seoksen pyörteilyä pyttyyn mennessä ----> parempi täytös ---> parempi palotapahtuma. Vapareissa hyvinkin tarkka juttu nuo imusarjan ja varsinkin kanavien "r" eli mutkan säde.
Reply
#7
Nykymopedeissa taasen suositaan suoria imukanavia, ekoja yamahan ns. genesis-kone. Niissä on kuitenkin litratehot kohdillaan kuten meille loppukesästä todistettiin.... ;D Ei kanavassa kurvia tartte olla että saadaan seos pyörteelle pyttyyn. Vaikeampaa on ohittaa venttiilin lautanen niin ettei synny häviötä.....
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Reply
#8
Palataas aiheeseen kun en parempaakaan topikkia löytänyt... Onko arvioita asiaan kun katselin tuossa omaa kantta ja pakopuolen seetit ovat kovin ahtaan oloiset. Eli siitä kohdasta josta seeti liittyy kanavaan, halkaisija on vaan 24,5mm. 30mm venttiilille kovin pieni reikä. Tuostahan tulee suhteeksi ~0,81 kun nyrkkisääntö sanoo liki 0,9:ää saisi olla. Pitäiskö hiukan kaivertaa...:p

Mimmosia muutoksia on SR:n kansiin tehty, sen tiedän että paljoa ei tarvii tehdä kunnei kumminkaan kilpakonetta tehdä. Pykälät seetin ja kanavan yhtymäkohdassa on tasoiteltu jo.
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Reply
#9
Xenon Wrote:SR:n kannet on hyviä virtaamaan vakiona, ei tosiaan kannata tehdä mitään ellei ole aivan varma mitä tekee. Huononemaan virtauksen saa helpostikin...

S14 SR:n (ns. black top) virtaa 270hp luokkia vaparina. S13 SR:n (ns. red top) virtauksista en tiedä mutta olen siinä ymmärryksessä että virtaisi jopa himpun paremmin kuin S14.

millä nostolla ja millä virtausnopeudella tämä tapahtuu?
ei veekasi vaan ykspistekasi
Reply
#10
Niukanlaisesti oli virtausdataa intterwepissä tarjolla. Yllättäen S14 kansi olis parempi...:confused: Tiedä sitten. Imupuolethan virtaa komeasti mutta pakopuoli ahdistaa, lienee tarkoitushakuista jottei tuoretta seosta karkaa pakoputkeen. Kun ne päästöt katsos, on pahasta. Jospa tosta seetien jälkeen hiukan jyrsis, varsinkin pakopuolelta. Siinä on kyllä pahannäköinen kurvi (jyrkkä) joka haittaa virtausta.

Aatteita josko kärsis ohjurit vetää kanavan tasolle? Eipä noi paljoa pilkistä, mut sais kivasti ajeltua kanaviin pinnan. Tai sit tarvis vaihtaa ohjurit. Kauhee homma, eikä noi juuri kuluneitakaan ole.
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)