Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ahtopainemittari.
#1
Terve!

Tuli kirjauduttua foorumille kun tuossa pari päivää sitten ilmestyi pihaan tollanen -90 loppuvuoden s13. Tekniikalta ja korilta vakiossa ja hyvässä kunnossa, kaikin puolin hauska peli varsinkin kun maassa hieman lunta.  Wink

Mutta asiaan, on aika tuntematonta vielä tää turbojen tekniikka ja ongelmana onki nyt löytää oikee letku mihin kytkee ahtopainemittari, eikä täältä/googlestakaan tuntunut löytyvän hyödyllistä tietoa, eli jos joku viitsisi kuvan/tarkan selityksen tänne uppia niin olisin kiitollinen! Smile

Reply
#2
Jokaisen uuden foorumilaisen perusoikeuksiin ei kuulu avata uutta topiccia jokaiselle asialle mitä keksii uudesta lelustaan. Joten ole hyvä ja harjoittele tuon HAKU-napin käyttö mahdollisimman hyvin ja käytä hieman aikaa vanhojen jo olemassa olevien aiheiden lukemiseen. Lähes kaikki on kuitenkin jo käyty läpi.

Ps. Tämä ei ollut vittuilua.
Chuck Norris puts the laughter in manslaughter

Jotain salamia
Reply
#3
tiedän myöskin näin aloittelevana harrastajana, kuinka vittumaista on lähteä ns. tyhjältä pöydältä tekemään pienintäkään asiaa/muutosta, otetaan nyt vaikka esimerkiksi autoon. (itse en ainakaan kyseistä haku-ohjelmaa käyttää, sillä en ikinä sa sieltä haluttua vastausta)
onneksi itsellä on ollut kaverina jo jonkin verran nismojen kanssa pelannut ihmenen tai parikin, niin aika hyvin olen heiltä saanut kyseltyä, mitä kannattaisi tehdä, myös yllättävissäkin tilanteissa...

mutta aiheeseen liittyen, niin itse olen ahtopainemittarin kytkenyt joko bypassille, tai vaihtoehtoisesti dumpille tulevaan alipaine linjaan... siitä ainakin mulla se hyvin toimii... ja virrat varastin mankalta...Smile
[quote author=-Karppa- link=topic=66560.msg792692#msg792692 date=1321629154]<br />Olin väärässä <br />[/quote]
Reply
#4
Aloittelijalle kertoo paljon, varsinkin kun vakio S13 ei ole sellaisia laitteita (autohan oli täysin vakio?) Smile ja valot ryöstät ehdottomasti tuhkakupin valolta. tai parkkien sulakkeen takaa.
Reply
#5
Ei liity ihan täysin aiheeseen, mutta kannattaa hankkia kerralla kunnon ahtopainemittari. Sitä voi sitten kierrättää tulevissakin autoissa (siis nissaneissa ;D)... Itse olen luottanut Apexin mittariin parin vuoden ajan.
Reply
#6
kyllä tota hakua ja googlea tuli kokeiltua, mutta ei oikein selvää vastausta löytyny mistään... ja tosiaanki eka turbo moottori minkä kanssa puuhastellaan niin opittavaa on paljon.
ja anteeksi nyt uuden topicin avauksesta, mutta jostain olisi kiva saada se vastaus että tulee oikeeseen letkuun mittari kiinni, ja täältä varmaan sen vastauksen luulis saavan?
Reply
#7
Kytke se ahtopaine mittari johonkin alipaineletkuun joka on imusarjassa. Periaatteessa ei ole mitään merkitystä mihin niistä sen laittaa.

Paras vaihtoehto on hankkia T-Haaraliitin jostakin ja laittaa se sen alipaineletkunväliin ja siitä letku sitten sinne mittarille. (Ellei ahtopainemittarin mukana t-haara liitintä tullut).

Ja valo tietty jonnekkin mihin tulee virta vain silloin kun virrat on päällä.

Ja jos mittari ei näytä alipaineita (eli silloin kun kaasu on ylhäällä, kaasuläppä kiinni.) niin mittari on todennäköisesti väärässä letkussa.
Prum Prum.
Reply
#8
Tuossa näkyy se T-haara liitos mistä lähtee tonne vasemmalle mittarille menevä linja. Punaista silikoniletkua siis. Pitäis löytyä huonommallakin näöllä.


Attached Files Thumbnail(s)
   
_________________________________________________<br />Menneitä muistoja ja paljon kilometrejä takana:<br />-R33 GTS-T 4-door-<br />-Esco mikälieGT farmari, Rust In Peace-<br />-S13-<br />-P11 GT- Tuosta perkeleestä se alkoi auto kuume!<br />-P11 GX-<br />-Tykki 309 1.4 XL ranskatar-<br />-Ja vielä tykimpi Esco 1.3 LX vm-82-
Reply
#9
Hienosti kyllä löyty hakua käyttämällä erittäin hyvä kuva ja aihe on 5 vuoden takaa. Hakusanoina painemittarin asennus ja kolmantena hakutuloksena löytyy"Ahtopainemittarin asennus". Tosin se kyllä näkyy olevan S14 puolella, mutta samapa tuo.

Nissan 200SX -91
BMW 320d -03
ex. BMW 320i touring -00
ex. Nissan Bluebird 1.8 turboSGX -90
T.A. Vehicle Electronics
Reply
#10
jees, no nyt on kuitenki mittari asennettu ton kuvan mukaisesti ja toimii. Smile

Kiitos ja anteeksi.
Reply
#11
Tuossa on valmis liitoskohta ei tarvitse katkaista mitään letkuja.


Attached Files Thumbnail(s)
   
nissan vai mikä se nyt oli ?
Reply
#12
Ai nii.
Joillakin on vielä toi lämminkäynnistys-solenoidi kiinni. Smile
Reply
#13
Jani M Wrote:Ai nii.
Joillakin on vielä toi lämminkäynnistys-solenoidi kiinni. Smile

Niin ja pakosarjan (rämisevä) suojapelti ;D
nissan vai mikä se nyt oli ?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)