Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vaihdevälin lyhennin
#1
Onko kukaan asentanut s14 malliin obx:n välin lyhennintä? olis ongelmana sen kiinni laitto. Keppi tuli ja toimisi kyllä mutta kiinnitys tuottaa ongelmia. Tuntuu kyllä muuten hyvältä!
Nissan z, ymmärrän vapariomistajien tuskan<br />www.500whp.net<br />www.slowtoys.fi
Reply
#2
gti Wrote:Onko kukaan asentanut s14 malliin obx:n välin lyhennintä? olis ongelmana sen kiinni laitto. Keppi tuli ja toimisi kyllä mutta kiinnitys tuottaa ongelmia. Tuntuu kyllä muuten hyvältä!

Huomen asennellaan noit DatsunS14Confusedta kanssa. Mikäs kiinnityksessä ongelmana?
--<br />Juha Söderholm <br /><br />EuroRC.com
Reply
#3
http://www.sxoc.com/vbb/showthread.php?s...adid=19641 tuossa OBX-asennusohje.


Ja tuossa lisää juttua:

http://www.sxoc.com/vbb/showthread.php?s...nstall+obx
--<br />Juha Söderholm <br /><br />EuroRC.com
Reply
#4
Juha Wrote:http://www.sxoc.com/vbb/showthread.php?s...adid=19641 tuossa OBX-asennusohje.


Ja tuossa lisää juttua:

http://www.sxoc.com/vbb/showthread.php?s...nstall+obx

Väärää kieltä vaan.... :Smile
Ensviiikon alussa olis tarkotus asentaa, eipä tuo ny näytä ainakaan vaikeelta asentaa..
www.pepantuonti.fi<br />www.rc-cars.fi<br />R32 GT-R 100% harraste ja silmäterä<br />Silverado 6.6 duramax käyttis.<br />17M 2.0 v6 -71 -VARJELTU PERHEENJÄSEN isoisältä pojanpojalle- (entisöinti käynnissä, ikuisuusprojekti)
Reply
#5
Juha Wrote:
gti Wrote:Onko kukaan asentanut s14 malliin obx:n välin lyhennintä? olis ongelmana sen kiinni laitto. Keppi tuli ja toimisi kyllä mutta kiinnitys tuottaa ongelmia. Tuntuu kyllä muuten hyvältä!

Huomen asennellaan noit DatsunS14Confusedta kanssa. Mikäs kiinnityksessä ongelmana?

Ja ei muuta ku kamera mukaan ja speksiä muillekki ;D

t
Rudi
Reply
#6
Rudi Wrote:
Juha Wrote:
gti Wrote:Onko kukaan asentanut s14 malliin obx:n välin lyhennintä? olis ongelmana sen kiinni laitto. Keppi tuli ja toimisi kyllä mutta kiinnitys tuottaa ongelmia. Tuntuu kyllä muuten hyvältä!

Huomen asennellaan noit DatsunS14Confusedta kanssa. Mikäs kiinnityksessä ongelmana?

Ja ei muuta ku kamera mukaan ja speksiä muillekki ;D

t
Rudi

Eipä mennytkään ihan heittämällä S14a:han. Toi kepukkahan tarkoitettu ilmeisesti 240SX/S13 joissa hieman erilainen loota.

Nyt odotellaan sorvarin teettämää isompaa "holkkia" sinne väliin että saadaan se pysymään tukevasti S14aConfusedsa.
--<br />Juha Söderholm <br /><br />EuroRC.com
Reply
#7
Ei mennyt ihan heittämällä S13:kaan.

Hetken mietin että puuttuuko jotain osia, ja otin lopulta alkuperäisestä kepukasta sen valkoisen muoviholkin. Aluks meinas olla pystysuunnassa klappia ihan älyttömästi. Mutta pienellä patentoinnilla sai nyt kohtuu hyvin.

Ja on muuten aivan erilainen ajaa ;D
Reply
#8
Paljonkohan toi s14a:n loota eroaa s14Confusedta? Ajattelin vain että jos on samat lootat niin Juha voisi laittaa holkista vähän lisä tietoa?

t
Rudi
Reply
#9
Station Wrote:Ei mennyt ihan heittämällä S13:kaan.

Hetken mietin että puuttuuko jotain osia, ja otin lopulta alkuperäisestä kepukasta sen valkoisen muoviholkin. Aluks meinas olla pystysuunnassa klappia ihan älyttömästi. Mutta pienellä patentoinnilla sai nyt kohtuu hyvin.

Ja on muuten aivan erilainen ajaa ;D

Sama juttu muuten S14aConfusedsa. Ihmettelen että millä helvetillä britit on saanneet noita plugandplay-asennuksena kiinni. Osakooditkin täsmäävät SXOCConfusedsa käytettyyn.
--<br />Juha Söderholm <br /><br />EuroRC.com
Reply
#10
Rudi Wrote:Paljonkohan toi s14a:n loota eroaa s14Confusedta? Ajattelin vain että jos on samat lootat niin Juha voisi laittaa holkista vähän lisä tietoa?

t
Rudi

En tiedä eroaako / onko eroa. Mutta sarjassa tulevasta holkista tehdään vaan n. 1.5mm paksumpi painos.
--<br />Juha Söderholm <br /><br />EuroRC.com
Reply
#11
Juha Wrote:
Rudi Wrote:Paljonkohan toi s14a:n loota eroaa s14Confusedta? Ajattelin vain että jos on samat lootat niin Juha voisi laittaa holkista vähän lisä tietoa?

t
Rudi

En tiedä eroaako / onko eroa. Mutta sarjassa tulevasta holkista tehdään vaan n. 1.5mm paksumpi painos.

Ok. Kiitti, toi selvensi jo aika paljon. Voisitteko työstää niitä useampia jos tarvetta ilmenee?

t
Rudi
Reply
#12
minkä laisia patentteja tarvii s13:a ni tietää sit katto kun ton jaksaa asentaa... :Smile
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply
#13
http://www.sxoc.com/vbb/attachment.php?s=&postid=451622

Eli se kumisuojus (boot) kannattaa laittaa metallilevyn ( top plate) alle, ei päälle. Lisäks laitoin ton metallilevyn ja laatikon väliin ylimääräisen muovisen prikan, joka eliminoi ylös/alas -klapin.

Reply
#14
Juu elikkä sen holkin pitäs olla melkain puolet paksumpi että väljä häviää. Mietityttää vaan että kestääkö varsinkin jos sinne laittaa toisen holkin, ei meinaan ole mukavaa jos jää keppi käteen kiihdyttäessä. Melkein kun fordilla ajais.... Juu tosta Juhan mainitsemasta holkista niin minä käyn niitä sorvauttamassa ja ajattelin sen sorvauttaa yhestäosasta koko holkin jolloin pitäisi kestää paremmin. Voin tehdä niitä muutaman ylimääräsen jos joku tarvitsee. Teen myös koe kappaleen sillein että pienennän sitä holkkia jos sais sen kiinne omalla sokalla, mikä on vakiossa.
Nissan z, ymmärrän vapariomistajien tuskan<br />www.500whp.net<br />www.slowtoys.fi
Reply
#15
Aika mielenkiintoista - eli se ei sovinnut edes S13Confusedta heittämällä?
--<br />Juha Söderholm <br /><br />EuroRC.com
Reply
#16
Juha Wrote:Aika mielenkiintoista - eli se ei sovinnut edes S13Confusedta heittämällä?

Se on ollu jo tiedossa ettei se S13 heittämällä sovi, mutta pienellä fiksauksella kylläkin....
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#17
laakkius Wrote:Se on ollu jo tiedossa ettei se S13 heittämällä sovi, mutta pienellä fiksauksella kylläkin....

Mikäs toi pieni fiksaus sitten on että tietää varautua kun rupee asentelee :Smile
http://www.500whp.net

Those who know GTR's can't explain. Those who don't - cannot understand.
Reply
#18
kysy sellasilta jotka sen on jo asentanu.... :Smile
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#19
laakkius Wrote:kysy sellasilta jotka sen on jo asentanu.... :Smile

ajattelin että sulla oli jotain inside tietoa tosta - tiedät jotain mitä muut ei?. sä oot muutenki niin salaperäinen miäs ..elävä legenda.. ;D

(meni ehkä vähän överiks...)
http://www.500whp.net

Those who know GTR's can't explain. Those who don't - cannot understand.
Reply
#20
vaseline Wrote:
laakkius Wrote:kysy sellasilta jotka sen on jo asentanu.... :Smile

ajattelin että sulla oli jotain inside tietoa tosta - tiedät jotain mitä muut ei?. sä oot muutenki niin salaperäinen miäs ..elävä legenda.. ;D

(meni ehkä vähän överiks...)

kysy esim. tompalta tepoililla, se on laittanu moisen kikottimen kiinni jo aikaisemmin.... :Smile
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#21
Moi,

Jaahas, että ei sitte ollu ameriikan sedän "bolt-on / easy installation" (taaskaan) niin yksiselitteinen.. Tongue

...oi suuri ja mahtava ameriikka... :-X Wink Tongue --joskus tuntuu että sielä päin on samaa suurta ja mahtavaa kun entisessä naapurissamme Tongue

..niinpä ... ei siis mikään heitä kiinni ja aja.
(ei sopinut nakkaamalla siis S14, eikä S13:kaan ???)

joo-o Sad
... mun on kyllä äärettömän paha sanoo tähän sopivuus/asennus asiaan juuta tai jaata, etenkin kun ei olla itte kokeiltu moista yhteenkään autoon että voitais sanoa sopivuudesta tai asennuksesta yhtikäs mitään Sad

Näitä OBX keppejä haluttiin ja näitä siis sitten hommattiin, mutta en ruvennut tekemään mitään tarkempaa tiedustelua asiasta että mitä ovat - mihin sopivat ja miten. Oletin että kaikki tiesivät mitä ne on koska juuri näitä haluttiin (-henk.koht. mulle oli koko OBX tuntematon käsite kunnes ensimmäiset sitä rupes kyselemään)

Toki tilausvaiheessa vahvistin OBX tukkuportaalta sopivuutta (että kyseessä on sitten oikea keppi) ja sain vastauksen :
"#SS8999 - sopivuus : Nissan 240/180SX 89-04 kaikki mallit + kaikki mallit S13-S15, SR20DET"

??? (sitähän uncle samin korvike [mahto olla sitä paitsi joku meksikaani..] ei kertonu mikä on heidän käsityksessä "sopiva" ?? )

Ko. keppihän on toki alunperin tarkoitettu usa malliin 240SX/180SX jossa sitten on ilmeisesti hieman erillainen laatikko ??? ???

"Puuttuvuus teoriaan" eli puuttuuko sarjasta jokin osa tai ei, on mahdoton myöskin vastata - obx kun ei ole (eikä tule) meidän valikoimaan virallisesti, joten meillä ei ole mitää "syvempää" tietoa kepukoista tai muista obx kamoista.

Tapamme mukaan tarkistimme jokaisen laatikon sisällön (etenkin kun oli ameriikan tavaraa...) ja kaikissa oli identtinen sisältö toisiinsa nähden - joten tuntuu hassulta että jotain puuttuisi ? sitten pitäisi puuttua kaikista kiteistä mitä meille tuli ?? Tongue.. ja sitä vois jo silloin pitää kerrassaan suurena pakkaushäiriönä tehtaalla.. jopa ameriikan mittapuussa tuntuu hassulta ajatukselta ???

Mutta ilmeisesti ainakin osa on jo selviytynyt asennuksesta ja vissiin ihan kivasti toimiikin ? Big Grin

Nyt vaan täytyy kerhon puhaltaa (ja tietenkin puhaltaa 8)) yhteen hiileen ja ne jotka on ratkaissut asennus homman niin kertoo sen myös muille jotta kaikki pääsee "kepittämään lyhyttä" Big Grin

MUTTA: Jos jollakin on ylitsepääsemättömiä ongelmia asennuksessa, niin eihän me koskaan hylätä apua tarvitsevia - tänne vaan - kyllä keppi kiinni laitetaan kun vaan tulee pelipaikalle, etätukea vaan on vaikea antaa kun ei oo mitään käytännön kokemusta kepistä, mutta kyllä kepukat kiinni laitetaan Smile

Samoin jos jollakin on vaikeuksia saada esim. teettyä paksumpaa holkkia ? jota tarvitaan S14 ? (josta oli viesteissä puhetta) niin kyl mä teetän niitä kunhan joku antaa vaan tarkat mitat mitä tarvitaan Smile

JP


PS. Käsite "bolt on" erimaiden välillä.
Huom. tämä alla oleva on täysin henk.koht mielipide yksityishenkilönä ja perustuu omiin asennuskokemuksiin kaikesta mahdollisesta viri tms. osista mihin oon henk.koht. törmänny:

Japanilainen sanoo "bolt on"
-> sinne menee niinkuin sielä olis aina ollutkin - ei kirpun kipua Smile
Yleisarvosana Sopivuudesta: 98%

Englantilainen sanoo "bolt on"
-> Hyvin menee (ainakin parin lagerin jälkeen Wink) erittäin helpostisovitattavissa ellei peräti täysin sopiva.
Yleisarvosana Sopivuudesta: 95%

Amerikkalainen sanoo "bolt on"
kaikki on todellisuudessa vähä niinkuin sinnepäin..
jotkin sopii ku nyrkki silmään, jotkut ei nyrkilläkään.
Suuri maa suuret toleranssit - 23.78% tapauksista saat aina väärää tavaraa (prosenttiluku perustuu erään (nyttemmin entinen) jenkkitukkuliikkeen meille 2002 toimittamista osakuormista - joka neljäs tavara oli ihan toista mitä oli tilattu.... upsis...
Yleisarvosana Sopivuudesta: 80%
tavaran toimittamisesta 65%

sehän on vaan karu tosiasia että ainavaan enemmän ja enemmän "performance" sektorin jenkkifirmat teettää (täysin tai osittain) tavaraasa halpatyövoiman maissa (Kiina/Aasia, Meksiko, Argentiina) - hinnalla kilpailu on jenkeis niin kovaa että ne on pakotettu siihen. Mutta tätäpä tämä nykyään - joka päivä sitä törmää jos jossakin tekstiin "made in china" Tongue Tongue

mutta - tää olis silleen yleismaallisesti - poikkeuksiakin on puolin ja toisin (paitsi että japanilainen ei vieläkään osaa tehdä ku huippua Big Grin ;D - yleensä vaan myös hintavintakin Sad - mutta henk. koht olen omaksunut ajatuksen kokemustenkin kautta, että laatu maksaa - mutta kestää ja maksaa siten itsensä aina takaisin.
Reply
#22
jees, no eiköhän noi kepit saada yhteistyöllä kiinni kaikille - toivotaan ainakin.
http://www.500whp.net

Those who know GTR's can't explain. Those who don't - cannot understand.
Reply
#23
joo - toivotaan ja jos joku ei saa niin tulkoon meidän tykömme - kyllä se sinne laitetaan vaikka itku tulis Wink
(joko kepiltä tai meidän asentajan"retkuilta" Wink :Smile)

JP
Reply
#24
Kyllä mä ainakin tilatessa tiesin, että OBX ei ole mikään bolt on -asennus. B&M kyllä olisi ollut, mutta hintakin sen mukainen. Eikä se asennus mikään mahdoton operaatio ole. Sxoc.com:in palstalta löytyy kyllä ohjeita.

Se nivelen yläpuolelle tuleva muovirenksu on OBX:n toimesta poistettu. Ekoissa erissä se tuli mukana, mutta istuu kuulemma paremmin, kun ottaa alkuperäisestä.

Lyhentää muuten uskomattoman paljon ja ajotuntuma on ihan eri planeetalta ;D! Ehdottomasti hintansa arvoinen.
Reply
#25
B&M sopii heittämällä s14a:han
Kannattaa tilata se englannista breniltä niin saa pikkasen halvemmalla kuin suomesta ovh:330 euroo...
SX-200
Reply
#26
SLE Wrote:B&M sopii heittämällä s14a:han
Kannattaa tilata se englannista breniltä niin saa pikkasen halvemmalla kuin suomesta ovh:330 euroo...

Jep, mutta oikein asennettuna OBX lyhentää vaihdevälejä enemmän kuin B&M
Reply
#27
Tuli asennettua tuo shifteri, ainakin S13 -93 oli läpihuutojuttu, ainoastaan piti siiä rinkulastakä tuli kepakon mukana hioa toiselta puolelta 2-3mm pois, että mahtui niinkuin on tarkoitettu.

Ja on muuten vaihtotuntuma aivan toistamaata kuin ennen. Big Grin

Mites ootte lukinneet sen kepukan kun sehän menee poikki keskeltä, niin sen että ei lähde avautumaan se kierreliitos siinä?

Tuppasi aika helposti nimittäin alkaa pyöriä aukipäin siitä, eli miten olette lukinneet sen?
www.pepantuonti.fi<br />www.rc-cars.fi<br />R32 GT-R 100% harraste ja silmäterä<br />Silverado 6.6 duramax käyttis.<br />17M 2.0 v6 -71 -VARJELTU PERHEENJÄSEN isoisältä pojanpojalle- (entisöinti käynnissä, ikuisuusprojekti)
Reply
#28
Ja alkuperainen vaihdekepinnuppi toimii kaijuttimena vaihteiston äänille, kävin äskön ostamassa toisenlaisen nupin, josko se auttaisi.
www.pepantuonti.fi<br />www.rc-cars.fi<br />R32 GT-R 100% harraste ja silmäterä<br />Silverado 6.6 duramax käyttis.<br />17M 2.0 v6 -71 -VARJELTU PERHEENJÄSEN isoisältä pojanpojalle- (entisöinti käynnissä, ikuisuusprojekti)
Reply
#29
http://www.pdm-racing.com/installs/sshif...sld001.htm

Tuolla on ihan kohtalaiset ohjeet kuvien kanssa. Huomenna asentelemaan. Jostain pitäisi vain hoitaa uusi nuppi....
Reply
#30
http://www.pdm-racing.com/installs/sshif...img010.jpg

Puuttuukos tästä meidän sarjasta nyt tuo holkki eli tuo (metallinen?) prikka joka nostaa tuota sen pallukan ympärillä olevaa osaa oikealle korkeudelle? Minun paketissani sellaista ei anakaan ole ja vähän vaikeaa tuo on saada kohdilleen. Onko muilla samanlaista ongelmaa?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)