Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
madallus sarjaa alluun?
#31
Siinäpä noita sitten, jos noista hyötyä on..
Katsastus tuskin ongelmia tuotta, jos kitisevät käy toisella katsastus asemalla sitten.. :Smile
Reply
#32
patakettu Wrote:Katsastus tuskin ongelmia tuotta, jos kitisevät käy toisella katsastus asemalla sitten.. :Smile

Niin no ei sitä hirveän monta kertaa jaksaisi käydä kokeilemassa kun se on kuitenkin 60-100€ kertalaaki. :S

patakettu Wrote:Siinäpä noita sitten, jos noista hyötyä on..


Juu kiitoksi vain papereista. Nyt kun vielä sais sen alustan Smile

Eli kun oli puhetta että kimppatilausta olisi jengi pistämässä pystyyn niin siinä satsissa ajattelin tilata?

Mitenkäs noillako papereilla sait omasi muunnoskatsastettua?

Tuossa virallisen näköisessä TÜV paperissa ei sarjaa sanallakaan mainita, miten tuolla pitäisi onnistua?

Mitens jousien numerot? Noissa ei ollut mitään mainintaa niistä, oman Intrax sarjan kun kävin muunnoskatsastaa niin tärkein oli että niissä oli jousien numero niissä TÜV papereissa.

Niin ja ihan BTW. nykyään konttorille kannattaa ottaa vain kopiot alustan papereista, ne nimittäin ottaa ne haltuunsa ja postittavat AKE:lle arkistoitavaksi.
Reply
#33
Juu noilla sain leiman.
Ennen ku tulostaa paperille lisää tiedot vaikka jousien numeroista, jos ne on sitten virallisemman näköset.. :Smile
Reply
#34
Tämä pulsarin d2 alusta ei ilmeisestikään sitten käy suoraan almeraan vaan jotain joutuu modaamaan että sopii paikalleen..tälläista sanoi futurez kun sieltä joskus tuota alustaa kyselin..Onko jollain tarkempaa tietoa että pitääkö tosiaan jotain muutoksia tehdä että sopii.
Reply
#35
jalmera Wrote:Tämä pulsarin d2 alusta ei ilmeisestikään sitten käy suoraan almeraan vaan jotain joutuu modaamaan että sopii paikalleen..tälläista sanoi futurez kun sieltä joskus tuota alustaa kyselin..Onko jollain tarkempaa tietoa että pitääkö tosiaan jotain muutoksia tehdä että sopii.

N15 alustasarja sopii suoraan kyseiseen korimalliin, mutta tuo "huhu"sopimattomuudesta johtuu siitä ettei iskaritornien yläpäissä ole riittävänisoa reikää koko Camber-säädön alueelle. Todennäköisesti yläpään säädönkiinnityspultteja siirtämällä eri reikiin (pitäisi onnistua alustan ollessakiinni) saa tuon koko alueen toimimaan, mutta 100% varmaa tietoa en pystytuosta antamaan, sillä N15 almeran iskunvaimennintornin reiän kokoa en tällähetkellä pysty tarkistamaan. Kuitenkin samaa ongelmaa on tullut vastaan S13malleissa, joissa on edessä samantyyppinen yläpää kuin N15 malleissa jaongelma poistuu säädön kiinnityspultteja siirtämällä. Eli ongelma on hyvin pieni, ellei cambersäätöä tarvitse saada aivan tappiinsaakka, tosin saattaa olla että ongelma poistuu kokonaan säädön ruuvejasiirtämällä.

tommosta tietoa minä sain kun kyselin d2 sopimisesta.
ois ehtiny jos ois ehtiny mutta ei ehtiny!
EX: sunny -88 / primera -94 / almera gti -98 / sunny -89 /rs13 -90 / zx32tt - 92 / sunny -92 / pulsar GTI-R -92 / subaru legacy -93 / s13 -92 / mazda 323 -91/ opel astra 2.2 -02
nykyiset: toyota soarer -96
Reply
#36
onkos sittä kimppatilausta nyt tuolle d2 sarjalle?
ois ehtiny jos ois ehtiny mutta ei ehtiny!
EX: sunny -88 / primera -94 / almera gti -98 / sunny -89 /rs13 -90 / zx32tt - 92 / sunny -92 / pulsar GTI-R -92 / subaru legacy -93 / s13 -92 / mazda 323 -91/ opel astra 2.2 -02
nykyiset: toyota soarer -96
Reply
#37
jalmera Wrote:Tämä pulsarin d2 alusta ei ilmeisestikään sitten käy suoraan almeraan vaan jotain joutuu modaamaan että sopii paikalleen..tälläista sanoi futurez kun sieltä joskus tuota alustaa kyselin..Onko jollain tarkempaa tietoa että pitääkö tosiaan jotain muutoksia tehdä että sopii.

Käy se sinne suoriltaan, mutta jos haluaa saada säädettyä tolpan yläpäästä camber-kulmia niin joutuu hieman jyrsimään iskaritolpan reikää isommaksi ja vielä jos haluaa saada etupoikkituen kiinni kaikilla kolmella pultilla kiinni niin siinä pitää hieman kikkailla. Kuvia löytyy päivän rassailut osiosta.
Reply
#38
tämmöisestä paikasta sais myöskin tilattua nuita d2 coilareita almeraan,itselleni hain tuolta,ja hyvin istuu paikoilleen.
lapin kumi, keminmaa
puh:016-280 340
kysy villeä puhelimeen tietää parhaiten alustoista.
Reply
#39
takapään alakiinnitystä pitää vähän levittää,muuten tolppa hankaa korvakkoon. etupäässä ei oo ongelmaa,vaihtaa vain niitä säätöruuvien paikkoja. Korkeuden säätöä sais olla vähän enemmän mun makuun,ei saa tarpeeks tonttiin. ;D
Reply
#40
mistähän sivulta ois hyvä kysellä sitä intraxin coilover sarjaa?
ois ehtiny jos ois ehtiny mutta ei ehtiny!
EX: sunny -88 / primera -94 / almera gti -98 / sunny -89 /rs13 -90 / zx32tt - 92 / sunny -92 / pulsar GTI-R -92 / subaru legacy -93 / s13 -92 / mazda 323 -91/ opel astra 2.2 -02
nykyiset: toyota soarer -96
Reply
#41
GTI nipponi Wrote:mistähän sivulta ois hyvä kysellä sitä intraxin coilover sarjaa?

Kysäse vaikka Autotekiltä.

http://autotek.fi/yhteystiedot.php?

Voi olla että http://www.eBay.de tai muu vastaava olisi kylläkin halvempi...
Reply
#42
p.a.t.u Wrote:tämmöisestä paikasta sais myöskin tilattua nuita d2 coilareita almeraan,itselleni hain tuolta,ja hyvin istuu paikoilleen.
lapin kumi, keminmaa
puh:016-280 340
kysy villeä puhelimeen tietää parhaiten alustoista.

Mihin hintaan sait tuolta tuon alustan?
Reply
#43
750e mutta olen toissä tuolla niin sai vähän allennusta.kannattee soittaa ja kysyä mihin hintaan saapi.hei mera mikäpä sulle riittäis,heh Wink
d2 etu tolppien alapäässä on jo itsessään aivan riittävä camber säätö.ei ylhäältä juurikaan tarvinnut ruuvailla.
Reply
#44
Mulla oli viime kesän noi d2:n coilit, ja takapäässä joutuu vähä alakiinnityskorvaa tosiaan modaan. Itelläni joutu tekeen vähän lisää tilaa edessäki keskireikään että sai camberit kohdilleen ku madallusta oli sen verran että tolpan alapäät oli muutaman millin vetarista. Nyt on d2:n professional ilmasetti ja maavaraa ei oo! ;D
Reply
#45
p.a.t.u Wrote:750e mutta olen toissä tuolla niin sai vähän allennusta.kannattee soittaa ja kysyä mihin hintaan saapi.hei mera mikäpä sulle riittäis,heh Wink
d2 etu tolppien alapäässä on jo itsessään aivan riittävä camber säätö.ei ylhäältä juurikaan tarvinnut ruuvailla.

Ei mulla vaan alapäässä mitään cambersäätöä näkynyt.
Reply
#46
sitä camberia pystyy säätään alapäästä löysäämällä kiinnitys pultit(ne joilla tulee napaan kiinni)niissä reijissä on mukavasti liikuttelu varaa,niistä säädin itellä camberit.
Reply
#47
No niimpä pystyykin. Sunnyssä oli semmonen epäkeskokantainen pultti jolla se säätö oli helppoa ja vaivatonta. Tongue
Reply
#48
kertokaapas mulle että mitenkä mahtuu pyörimään 215/35 18 ja et 35 renkaat
jos tiputtaa eestä 60 ja takaa 40? jos olis kuvia jollakin tämmösestä setistä ni ois hyvä.
ois ehtiny jos ois ehtiny mutta ei ehtiny!
EX: sunny -88 / primera -94 / almera gti -98 / sunny -89 /rs13 -90 / zx32tt - 92 / sunny -92 / pulsar GTI-R -92 / subaru legacy -93 / s13 -92 / mazda 323 -91/ opel astra 2.2 -02
nykyiset: toyota soarer -96
Reply
#49
GTI nipponi Wrote:kertokaapas mulle että mitenkä mahtuu pyörimään 215/35 18 ja et 35 renkaat
jos tiputtaa eestä 60 ja takaa 40? jos olis kuvia jollakin tämmösestä setistä ni ois hyvä.

Hyvin mahtuu vähän reilummallaki madalluksella! [Image: P1010204.jpg] noi on 225/35/18 et 38 ja on viä reilusti tilaa!
Reply
#50
pabloerikoiskerhosta Wrote:
GTI nipponi Wrote:kertokaapas mulle että mitenkä mahtuu pyörimään 215/35 18 ja et 35 renkaat
jos tiputtaa eestä 60 ja takaa 40? jos olis kuvia jollakin tämmösestä setistä ni ois hyvä.

Hyvin mahtuu vähän reilummallaki madalluksella! [Image: P1010204.jpg] noi on 225/35/18 et 38 ja on viä reilusti tilaa!

jääköhän sitte perä liian korkeeks vielä jos tiputtaa vaa 40?? coiloverit ois hyvät muttaku niillä on sitte hintaaki.
onko tuo k-sport coiloverit minkälaisia?? tai löytyiskö joltaki käytettynä coilovereita??
ois ehtiny jos ois ehtiny mutta ei ehtiny!
EX: sunny -88 / primera -94 / almera gti -98 / sunny -89 /rs13 -90 / zx32tt - 92 / sunny -92 / pulsar GTI-R -92 / subaru legacy -93 / s13 -92 / mazda 323 -91/ opel astra 2.2 -02
nykyiset: toyota soarer -96
Reply
#51
Kuinkas monella on almerassaan jo noita D2 coileja? Voisitteko mittailla omista kinnereistänne, että paljonko on matkaa etunavasta kaaren reunaan.
Reply
#52
Löytyykö almeraan muita säädettäviä coileja kuin nuo kw ja D2? ja mistä?
Vai ostaakko suoraan paremmat?
-200sx s13 -92
Reply
#53
Mitä teet vielä paremmalla alustalla kuin KW ja D2? Ja vielä almerassa ;D
Reply
#54
N14 Wrote:Löytyykö almeraan muita säädettäviä coileja kuin nuo kw ja D2? ja mistä?
Vai ostaakko suoraan paremmat?

Alkaahan noita oleen jo useammaltakin merkiltä. Esim. Intrax, K-Sport ym.
Mutta saako KW:n coileja N15 Almeraan? N16 Almerassa vaan oon nähny/kuullu olevan.
Reply
#55
Mike86 Wrote:
N14 Wrote:Löytyykö almeraan muita säädettäviä coileja kuin nuo kw ja D2? ja mistä?
Vai ostaakko suoraan paremmat?

Alkaahan noita oleen jo useammaltakin merkiltä. Esim. Intrax, K-Sport ym.
Mutta saako KW:n coileja N15 Almeraan? N16 Almerassa vaan oon nähny/kuullu olevan.

Taitaa saada jotain hikisiä wariante 1 malleja.
Reply
#56
Mistä noita k-sporteja ja intraxeja kannattaa kysyä?
Ajattelin jos jostain sais n.500€ luokkaa olevia mutta taitaa olla sama ostaa tuo D2 sarja...
-200sx s13 -92
Reply
#57
N14 Wrote:Mistä noita k-sporteja ja intraxeja kannattaa kysyä?
Ajattelin jos jostain sais n.500€ luokkaa olevia mutta taitaa olla sama ostaa tuo D2 sarja...

500e budjetilla saat kitupiikistä gts:n alustasatsin. säädettäviä sillä rahalla ei irtoa.
Seat Toledo -04, Sunny N13 1.6 HB, KTM 250 MX -89. Fuji Cross 2.0 -11
Reply
#58
Mai Wrote:
Mike86 Wrote:
N14 Wrote:Löytyykö almeraan muita säädettäviä coileja kuin nuo kw ja D2? ja mistä?
Vai ostaakko suoraan paremmat?

Alkaahan noita oleen jo useammaltakin merkiltä. Esim. Intrax, K-Sport ym.
Mutta saako KW:n coileja N15 Almeraan? N16 Almerassa vaan oon nähny/kuullu olevan.

Taitaa saada jotain hikisiä wariante 1 malleja.

Ihan mielenkiinnosta tarkistin KW:n sivuilta, niin löytyy ainoastaan N16 Alluun Variant1 sarjaa.
Sitä en sitten tiiä, että onko sivut ajantasalla.

Quote:Mistä noita k-sporteja ja intraxeja kannattaa kysyä?
Ajattelin jos jostain sais n.500€ luokkaa olevia mutta taitaa olla sama ostaa tuo D2 sarja...

Ostappa vaihtelun vuoksi K-Sportit, niin saahaan niistäkin käyttökokemukset tänne.
Ainakin 350Z puolelle oli yks 200sx kuski suositellu K-Sporteja.

Lainaus sieltä: "D2 tolpista en voi samaa sanoa. Kivikovat ja kahdesta tolpasta nesteet pihalle 30tkm. Kolisee ja muutenkin ikävät
Mulla on s14Confusedsa D2 tosin ovat jo ~4 vuotta vanhat, joten niissäkin on saattanut jotain kehitystä tapahtua.

s13Confusedsa mulla on K-sportit. Vaikka kaikki sanovat että samaa paskaa kaikki taiwani tolpat, mutta nämä k-sportit ovat oikeasti tosi hyvät. Aivan eri planeetalta kuin D2
Tosin nämä ovat vasta vuoden vanhat, joten kestävyydestä en uskalla sanoa, mutta jämäkät ja silti mukavat tolpat kyseessä."

Toi on tosin vaan yhden kaverin mielipide. Moni taas kehuu D2:hta. Mua kyllä kiinnostas käydä ajaan semmosella Almeralla jossa ois tuo K-Sport, kun mulla on se D2 omassa alla.
Reply
#59
Jos joku on hommaamassa noita D2 niin kannattaa tarkistaa myyjältä, että kuinka jäykät jouset noissa tolpissa on vakiona. Itelle tuli niin kovat, että pakko vaihtaa enskesäksi löysemmät.

edit. Kattelin tossa k-sportteja niin näkyy olevan aivan identtiset D2 kanssa. Jommat kummat on kopiot Wink
Reply
#60
Mai Wrote:Jos joku on hommaamassa noita D2 niin kannattaa tarkistaa myyjältä, että kuinka jäykät jouset noissa tolpissa on vakiona. Itelle tuli niin kovat, että pakko vaihtaa enskesäksi löysemmät.

Vaikka jo kerran sulle mainitsinki asiasta, niin kovasti vielä ihmettelen, että miksi et saman tien pistä tilaukseen pehmosempia? Mistä tilasit? Jos Futurezilta, niin eikö niilläkin annettu mahdollisuus tarvittaessa vaihtaa jouset eri jäykkyisiin veloituksetta? Ens kesänä joudut jo varmasti maksamaan.

Ja jos se on nyt ainoa hidaste, että oot kulmat säädättäny ja et halua jousien vaihdon jälkeen taas uudestaan kalliissa säädätyksessä käyttää, niin sen takia ei kannata jättää vaihtamatta.
Ne jouset saa sinne nimittäin vaihettua ilman, että pyörän kulmat muuttuu miksikään :o.

-Ensin otat tarkat mitat, että missä säädöissä, ne tolpat on ja joka nurkasta tarkka mitta navasta kaareen ja mielellään vielä tasaisella kovalla alustalla(tallissa). Mitat paperille ylös ja purkamaan.
-Ensin luonnollisesti löysäät säädöillä jousen ja sitten yläpäästä(konepellin alta) löysäät vain ja ainoastaan sen yhden ison mutterin joka pitää tolppaa paikoillaan yläpäässä.
-Sitte vain rupeat ruuvaamaan koko iskari/jousi pakettia ylöspäin, aivan kuin tarkoituksena olisisi säätää alustaa korkeammaksi. Pyörittelet niin pitkään, että tolppasta loppuu kierteet ja se irtoaa alapään kiinnityskorvakosta(joka pitääkin jäädä autoon paikoilleen).
-Tämän jälkeen yksinkertaisesti painat navasta hieman alaspäin koko vapaana roikkuvaa eturipustusta ja houkuttelet irrallaan olevan iskarin ja jousen sieltä ahtaista väleistä pois.
-Uusi pehmosempi jousi tilalle ja sama operaatio toisinpäin.

Tämän saman topicin ensimäisellä sivulla on Pataketun laittama kuva tolpista purettuna, niin esim. etutolpan ylimmäisen osan neljää campersäätöpulttian ja kolmea kiinnitysmutteria, sekä alimmaisen osan kahta läpipulttia kun ei mene availeen, niin en kyllä hoksaa, että missä vaiheessa pyörän kulmat pääsis muuttumaan.
Ite tein saman operaation, tosin en kyllä jousen vaihdon takia, vaan kikkailin jotain muuta. Taakse en kyseistä homma tehny, mutta sinne tämä pitäs olla kaiken järjen mukaan helpompi homma. Tosin voiko Almeran takapäässä mikään kulma pieleen mennäkkään iskarin irroituksen takia?? Kaiken lisäksi hommasin vielä uudet kesänakit 2008 alku kesästä, eikä nekään olleet kuluneet millään lailla, kun syksyllä löin talvikumit alle...

Jokatapauksessa, mää ainakin tekisin tämän homman, ennemmin kuin ajasin kesän omaan makuun liiallisen kovalla alustalla.

P.S. Pistittekö muuten Pataketun kans miten säädöillä jousiin esijännitystä? Mulla on semmosilla säädöillä toi, että kun tunkkaa ylös, niin kestää n. pari senttiä nostaa autoa ylöspäin, ennenku rengas rupeaa irtoamaan maasta. Eli pikkusen oon jättäny ulosjoustovaraakin.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)