Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Katsastuksesta läpi ekalla kerralla?
#91
Itel on kans timeri ihan normaalisti esillä mut sammutan sen aina ennen katsastusta ni ei rupee inssi turhia ihmettelee.
Quote:-If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports?-
Reply
#92
Mac Wrote:
^paso^ Wrote:No nyt se meni läpi, välijäähykin on merkattu otteeseen ;D
Kyllähän se siellä pitäisi lukea alunperinkin? Smile Ihme touhua..


Ei lukenut mitään välijäähystä ennen.. mut pääasia et nyt lukee niin ei tarvii tuon kaa tapella taas ens vuonna
Reply
#93
^paso^ Wrote:
Mac Wrote:
^paso^ Wrote:No nyt se meni läpi, välijäähykin on merkattu otteeseen ;D
Kyllähän se siellä pitäisi lukea alunperinkin? Smile Ihme touhua..


Ei lukenut mitään välijäähystä ennen.. mut pääasia et nyt lukee niin ei tarvii tuon kaa tapella taas ens vuonna
Olisikin noin helppoa ;D
0.9x hp / kg
Reply
#94
Jampsu Wrote:
gEmaLi Wrote:näin on.. mullekkin sanottiin että ota pois niin sammutin sen vain ja heitin mankkarin taakse(venytin keskikonsolin välistä katsastus konttorilla) ja katsuri oli tyytyväinen Big Grin
kyl mulla ollu timeri esillä ja käytössä rek katsastuksessa sekä nyt vuos katsastuksessa ja kummallakin kerralla ihmetelleet et miks tää ei sammu sit kävin näyttämässä et tosta saa sammumaan (timerin virtanappi) eikä ollu mitään sanomista ;D

Multa katsuri kysy, että onko tuo kulutusmittari vai mikä Big Grin
Pikkasen kiihdytin ja itteeni viihdytin.
Reply
#95
Menihän heittämällä läpi tuo omakin rassi. Big Grin
Jännitti vaan tuo päästömittaus, kun kireämmät sr16ve nokat paikallaan. Tongue
Lopuksi katsuri kehu joka vielä nainen sattu olemaan, että mukava katsastaa autoa kun mitään vikaa ei löydy... Smile
Reply
#96
^paso^ Wrote:
Mac Wrote:
^paso^ Wrote:No nyt se meni läpi, välijäähykin on merkattu otteeseen ;D
Kyllähän se siellä pitäisi lukea alunperinkin? Smile Ihme touhua..


Ei lukenut mitään välijäähystä ennen.. mut pääasia et nyt lukee niin ei tarvii tuon kaa tapella taas ens vuonna

Se väljäähdytin merkintä olisi pitänyt merkata jo rekisteröintikatsastuksessa. Niin ja sillä välijäähdyttmellä tarkoitetaan sitä alkuperäistä pikku jäähdytintä eli auto on yhtä laiton kuin ennenkin. Wink
Nissan 200sx s14 -94<br />Fiat Punto -01<br />Volvo 360 -89<br /><br />- &quot;Jos sinulla on potenssiongelmia, niin niihin auttaa neliöjuuri.&quot;
Reply
#97
kpml Wrote:
^paso^ Wrote:
Mac Wrote:
^paso^ Wrote:No nyt se meni läpi, välijäähykin on merkattu otteeseen ;D
Kyllähän se siellä pitäisi lukea alunperinkin? Smile Ihme touhua..


Ei lukenut mitään välijäähystä ennen.. mut pääasia et nyt lukee niin ei tarvii tuon kaa tapella taas ens vuonna

Se väljäähdytin merkintä olisi pitänyt merkata jo rekisteröintikatsastuksessa. Niin ja sillä välijäähdyttmellä tarkoitetaan sitä alkuperäistä pikku jäähdytintä eli auto on yhtä laiton kuin ennenkin. Wink


jjees, no sitä vähän ihmettelinkin et miten muka onnistuis noin helposti Big Grin
Reply
#98
Eipä ollu nissanissa muuta vikaa kun päästöt.

Uusi pakosarja, elbow, dp, bpsäädin, lambda ja tulpat > Päästömittaus > Paremmat arvot ku uutena ;D
Nissan - mieli vireänä, mieli kireänä.
Reply
#99
Meni läpi, kehui vaan kuntoa Smile Muutenkin eka kerta koskaan kun meni eka yrittämällä läpi
Reply
Kerralla tärähti leima taas corollaan ja ihan kehujen kanssa. Pyöräkoteloita kaiveli vähän käsineen ja tuumasi, että hyvinhän nuo on hitsattu. Jarrut ja iskarit eivät uusia häpäilleet. Eikä ollut mielestäni kallista tällä kertaa... 10e päästömittaus huoltamolla ja katsastus 19e... katsastuksesta tosin lopulta tuli normaali hintainen kun lunastin postissa käydessä 30e pysäköintivirhemaksun. Joku kateellinen paskiainen kirjoitteli lappua kun tulin postista ulos..


Yhdesti olen jälkitarkastuksessa joutunut käymään.. edellisellä käyttis corollalla kun en muistanut konttorilla päästömittauksessa, että mistä ruuvista tyhjäkäyntiseosta säädettiin. Seuraavanan päivänä menin uusimaan ja säädin arvot kohdalleen siinä uusinnassa ;D
JPL710 160J -73, RS13 -90, PNN13 4x4 -88, P10 -95, BEAB13 -93, WP11 -98, P12 2.2 dCi -03
-=Nissan moottorinohjauksien säädöt=- Nyt myös lisäkortit! - OBD-II luku/kuittaus, myös ABS/SRS.
Reply
Mac Wrote:
^paso^ Wrote:No nyt se meni läpi, välijäähykin on merkattu otteeseen  ;D
Kyllähän se siellä pitäisi lukea alunperinkin? Smile Ihme touhua..
Kävin tänään leimalla eikä kelvannut mm. tuon välijäähdyttimen takia. Ennen otteessa luki että IC, lisäksi oli hävinnyt alustan -40mm merkintä otteesta. Katsastettu samalla kun vanteetkin. Voiko asialle tehdä jotain? Katsuri lupasi tutkia huomenna aamulla asiaa, mutta entäs jos ei kelpaa?? Kuulemma hävinnyt enemmänkin tietoja Tietoenatorin töskäilyssä, pitääkö tuo alustakin muka muutoskatsastaa uudelleen??? Eikä otteessa lue enää että "IC", niinkuin aikaisemmin :o

Tulipa vielä mieleen että jos tuon tarvii vielä kertaalleen muutoskatsastaa niin sitten on menny prosentit kahteen kertaan tuosta alustasta. Ei vittu mitä toilailua taas >Sad
Reply
Primeraan tuli eilen leima moitteitta.
Volvo V70 2.4 D5 Momentum '06
Volvo V70 2.5 TDI Classic '00
Reply
markkui Wrote:
Mac Wrote:
^paso^ Wrote:No nyt se meni läpi, välijäähykin on merkattu otteeseen ;D
Kyllähän se siellä pitäisi lukea alunperinkin? Smile Ihme touhua..
Kävin tänään leimalla eikä kelvannut mm. tuon välijäähdyttimen takia. Ennen otteessa luki että IC, lisäksi oli hävinnyt alustan -40mm merkintä otteesta. Katsastettu samalla kun vanteetkin. Voiko asialle tehdä jotain? Katsuri lupasi tutkia huomenna aamulla asiaa, mutta entäs jos ei kelpaa?? Kuulemma hävinnyt enemmänkin tietoja Tietoenatorin töskäilyssä, pitääkö tuo alustakin muka muutoskatsastaa uudelleen??? Eikä otteessa lue enää että "IC", niinkuin aikaisemmin :o

Tulipa vielä mieleen että jos tuon tarvii vielä kertaalleen muutoskatsastaa niin sitten on menny prosentit kahteen kertaan tuosta alustasta. Ei vittu mitä toilailua taas >Sad

Eikö sulla ole mitään vanhaa otetta tallessa missä nuo olisi kirjattuna ylös? Nykyään alustanvaihdosta merkitään etäisyys pyörän navasta lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan, eikä mitään nimellisiä -40mm tietoja.
Reply
hahaa dasseen tuli leima huomautuksitta... 8)
nissan sx 200 s14,toyota corolla fx ae92
Reply
Mä käytin oman nismon leimalla just äsken, jäi kiinni päästöistä ja takavalot oli tummennettu noi takavalot on pikkujuttu mutta päästöt oli seuraavaa lihavoitu ne arvot jotka meni yli.

Tyhjäkäynti: CO 2,15/ HCppm 216/ O2 0,01/ CO2 12,7
Kierroksilla: CO 0,46/ HCppm 35/ O2 0,02/ CO2 15,0
Lambda kierroksilla 0,991

edit: mihin noi viittais?
Reply
Eilen käytin datsunin leimalla ja läpihän se meni heittämällä. Positiivistä oli vielä sekin, kun katsuri mies kysyi et minkäs takia sulla tässä katalysaattori on. Minä ihmeissäni et miten niin?? Johon katsastaja sanoi et ei tässä tarviis olla kun ei ole merkattu vähäpäästöiseksi.
Totesin että no täytyypä heittää sit mäkeen se katalysaattori.
Mitä enemmän opin, sitä vähemmän ymmärrän.
Reply
Korjailin ja laitoin serkun Mazdan kuntoon ja käytin tänää leimalla, läpi meni heittämällä 8)
Reply
DrDj Wrote:Korjailin ja laitoin serkun Mazdan kuntoon ja käytin tänää leimalla, läpi meni heittämällä 8)

Eihän siinä hommaa sit ollutkaan paljoa Wink
Pikkasen kiihdytin ja itteeni viihdytin.
Reply
Ei ollu, lähinnä tarkastelua ja pakoputken & pohjan hitsailua.
Reply
Ei mitään huomautettavaa. Päästöt ok ihan tuosta vaan, harmi kun ei saanut lappua arvoista.
Ihmeen kauan ne tuota turboa aina kurkkii joka puolelta. 55 euroa maksoi päästötesteineen.
Reply
sunny meni eilen huomautuksitta läpi! taas Smile
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
Rekisteröintikatsastus huomautuksetta läpi :-*
...and on the 8th God made the Skyline...
Reply
Säxä meni kans tänään huomautuksitta läpi. Tosin jouduin lambdan vaihtaan ennen konttorille uskaltautumista. Mutta silti ensimmäinen auto 4 vuoteen mikä pääsi ekalla kerralla läpi. Big Grin Eli taitaa kertoo vaan että, minkälaisia laatupelejä sitä on tullu omistettua ;D.
Nissan 200SX S13 `94 (EX) >Saab 9-3 Turbo `03 & Suzuki GSX-R750 K4 `04
Reply
Tuli käytettyä toi Octavia läpi meni laakista ;D vaikka oli katsastus myöhäs kolme viikkoa :-[
EX-Almera Gti 2.0 -98 Dark red.<br />EX-Octavia 1.8T -99 Wagon Black.<br />EX-Volvo V40 T4-98 Black.<br />EX-Subaru Legacy GT-B manual -99 Silver. JDM.<br />Toyota Aristo JZS-161&nbsp; Vertex edition -99 Silver.JDM. Car is shit.<br />Legacy GT-B Manual -98 White. JDM.<br />(Coming soon Skyline GT*R-34)
Reply
S13 menee aina kerrasta ;D joskus oli sanomista päästöistä, mutta nykyään kittaan katin laipat niin ei ongelmia.
JK-Customs<br />280Z -76 <br />510 -71
Reply
OT ! auton kuuluu olla aina katsastuskunnossa Wink
Ite en "rikkinäisellä" ikinä ajele....
Täysvetoinen Audi V6 Smile
Reply
Tästä voi olla kanssa montaa mieltä. Jos autossa on esim. pohjassa pieni reikä ruostunut puhki, niin se ei ole tosiaankaan "katsastuskuntoinen", mutta ei se kyllä oikeesti ketää haittaa, joten en tämmöisessä tilanteessa pidä kiirettä korjauksessa. Ja jos toinen rekkarivalo pimeenä on sekin huomautuksen aihe katsatuksessa, mutta kuitenkin "katsastuskuntoinen" siinä mielessä, ettei se ole hylätty päätös sillon.

Tiedän, että tarkotit varmasti jarruja/väljiä niveliä yms., jotka oikeasti ovat vaarallisia tieliikenteessä, mutta oli pakko laajentaa tota käsitettä (ainakin oman näkemykseni mukaan), joten ei herneitä? Smile
Reply
Bugatti Wrote:S13 menee aina kerrasta ;D joskus oli sanomista päästöistä, mutta nykyään kittaan katin laipat niin ei ongelmia.

Eikö tuota saa tiiviiksi uusilla tiivisteillä? :Smile Eiköhän monessa autossa ole ajotakin pientä laittamista leimalle, eli ei ne aina 100% kunnossa ole.
Itellä aikanaan sunnyyn sai varata aina 2vk aikaa, jos siihen leimaan haluasi. ;D Nyt tulevaan katsastukseen riittää, kun vähän laseja, valoja ja vilkkuja vaihtelee
Reply
No eipä tullut ekalla leimaa, oikee etu iskari kuulemma loppu ( arvot 70 / 0 ). Ja toinen valo vähän ylös suunnattu ja rekisterikilven valo pimeenä. Ainoot valmistelut oli kun laitoin katin kiinni ja vaihdoin orkkis ratin ja kolme kassillista tyhjiä tölkkejä äyskäröin ulos autosta.

Aika suolasen hintasia noi iskarit mitä kattelin, saiskohan jostain vähän kohtuullisempaan hintaan?
s13
Reply
säksä Wrote:No eipä tullut ekalla leimaa, oikee etu iskari kuulemma loppu ( arvot 70 / 0 ).

No jopa on suuri ero? 70%/0%? Eikä vuodon merkkejä näkynyt? Mulla on semmonen käsitys, että heittoa voi olla paljon, mutta ei kuitenkaan ole hylätyn aihe, jos ei vuoda. Mutta en ole katsuri ja jos se niin sanoo, niin täytyy myös olla! Smile Oletko rengaspaineita katsellut? Niillä pystyy vaikuttamaan aika paljon tohon tulokseen :Smile

EDIT: Tämmösen löysin:
Tuulilasi.fi Wrote:Aivan selkeää ohjetta mahdollisista hylkäysperusteista ei vielä ole, mutta nyrkkisääntönä voidaan pitää, että n. 45 % on hyvä tulos, n. 35 % huono pyöräkosketus ja alle 25 % liian huono pyöräkosketus. Myöskään tehoero vasemman ja oikean pyörän välillä ei saa olla liian suuri.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)