Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CA18DET nykii?
#1
Yritin etsiä haulla, mutta en löytänyt juuri tähän vikaan vastausta. Voin olla puusilmäkin. CA18DET siis alkaa nykimään kun kiihdyttää vaikka 2. vaihteella. Nykäisee 3-4 kertaa koko kierrosalueella, suunnilleen 4000rpm, 5000rpm, 5500rpm ja 6000rpm kohdilla. Meno ei tunnu sellaiselta tyssäävältä ollenkaan. Kyse ei taida kuitenkaan olla fuel cutista?

Olen myös huomannut sellaisen ilmiön että kun kiihdyttää vaikka 3. vaihteella niin että ahdot nousee ja päästää kaasupolkimen puoleenväliin niin ihan kuin kone potkaisee takaisinpäin, meno tyssää totaalisesti vähäksi aikaa ja sitten jatkaa normaalisti etenemistä. Putki myös röpöttää aika mehevästi silloin.

Vireinä mainittakoon 2,5" putki yhdellä vaimentimella, vv-suodatin, walbron bensapumppu, suurempi välijäähdytin, ahdot on siinä 0.8-1.0bar ilman hukkaporttivirityksiä. Vakiolastulla vielä. Seosmittari näyttää riittävän rikasta seosta koko kierrosalueen. Kone nyki myös ennen välijäähyn asentamista, jolloin ahdot olivat 0.75bar.
Reply
#2
Zuikilta lastu ja säätöön

ja noihin kapeakaistoihin en itse enää luota yhtään
Reply
#3
Tu_me Wrote:Zuikilta lastu ja säätöön

ja noihin kapeakaistoihin en itse enää luota yhtään
Lastu on laitettu Zuikilta tilaukseen ja säätöön mennään kun saan kaikki osat kiinni tekniikkapuolella. Meinaatko että johtuisi pelkästään tuosta vakiolastusta? Vakio-osilla en ole kertaakaan tällä autolla ajanut.
Reply
#4
Mullakin nykii samalla tavalla. Toi kuulostais puola- tai sytytystulppavialta.
Reply
#5
Mulla oli samaa ilmiö joskus, kävin lastuttamassa auton niin loppui vähäks aikaa tai oikeastaan silloin kuin ei rääkkinyt. Nostin vähän
b-aineet ja loppui siiheen. Katso et on tarpeeks ölyjä sekin vaikuttaa 8)
200sx, rps13 -89<br /><br />http://www.flickr.com/photos/73683472@N00/sets/72157625342675223/
Reply
#6
Puolien kunnosta ei ole tietoa, sytytystulpat on vaihdettu korkeintaan 40tkm sitten NGK Platinat. Öljyt vaihdettu ~1000km sitten, ei ole syönyt öljyä. Voiko puolat mitata onko ehjät vai miten viallisen puolan voi paikallistaa?
Reply
#7
s13 Servicemanual sanoo notta puolan ensiöpuolen resistanssi pitäisi olla 0.6-0.8 ohmia ja toisiopuolen 6-8 kilo ohmia. Jos sulla yleismittari löytyy nii eikun mittaamaan. Servicemanualin sivulla 217 on tuo diagnosointi menettely. Ja tossa linkki servicemanuaaliin jos sulla ei sitä satu vielä olemaan. http://koti.phnet.fi/force75/
Sunny 1.6LX -89, 200sx rs13 -89. Pieni pala foliota auttaa Nissanin oikkuihin.
Reply
#8
Kiitos tiedosta, täytyy sitten mitata puolat läpi varmuuden vuoksi. Illalla kun ilmat viileni niin tuo nykiminen senkuin paheni, nyt se nyki 6 kertaa 2. vaihteella. Ihan 100-500rpm välein suunnilleen 4000-4500rpm lähtien. 3. vaihteella nykimisen tunsi vielä paremmin kun kone ei kierrä niin nopeasti kuin pienemmällä vaihteella.
Reply
#9
Mumtsi Wrote:Kiitos tiedosta, täytyy sitten mitata puolat läpi varmuuden vuoksi. Illalla kun ilmat viileni niin tuo nykiminen senkuin paheni, nyt se nyki 6 kertaa 2. vaihteella. Ihan 100-500rpm välein suunnilleen 4000-4500rpm lähtien. 3. vaihteella nykimisen tunsi vielä paremmin kun kone ei kierrä niin nopeasti kuin pienemmällä vaihteella.

Bensa- tai sytkäpula.
Reply
#10
Jani M Wrote:Mullakin nykii samalla tavalla. Toi kuulostais puola- tai sytytystulppavialta.

Mä sain korjattuu oman nykimisen puolien vaihdolla.
Reply
#11
Jani M Wrote:
Jani M Wrote:Mullakin nykii samalla tavalla. Toi kuulostais puola- tai sytytystulppavialta.

Mä sain korjattuu oman nykimisen puolien vaihdolla.
Täytyy mitata myös, kunhan kerkeän ohjeen lukea ja homman suorittaa. Jos tarve vaatii vaihtaa niin kannattaako hankkia alkuperäisiä vai tarvikkeita? Onko hinnassa suurta eroa? Mietin vain jos vähän ajan päästä menee seuraava puola ja seuraava... ja alkuperäinen maksaa 100e.
Reply
#12
Mumtsi Wrote:
Jani M Wrote:
Jani M Wrote:Mullakin nykii samalla tavalla. Toi kuulostais puola- tai sytytystulppavialta.

Mä sain korjattuu oman nykimisen puolien vaihdolla.
Täytyy mitata myös, kunhan kerkeän ohjeen lukea ja homman suorittaa. Jos tarve vaatii vaihtaa niin kannattaako hankkia alkuperäisiä vai tarvikkeita? Onko hinnassa suurta eroa? Mietin vain jos vähän ajan päästä menee seuraava puola ja seuraava... ja alkuperäinen maksaa 100e.

Noita settejä saa myös uutena halvemmalla esim sxoc.com, merkki oli joku "uusi" ja ne on kuulemma tehokkaammat kuin vakiot
Nissan vaihtui omakotitaloon
Reply
#13
Mumtsi Wrote:
Jani M Wrote:
Jani M Wrote:Mullakin nykii samalla tavalla. Toi kuulostais puola- tai sytytystulppavialta.

Mä sain korjattuu oman nykimisen puolien vaihdolla.
Täytyy mitata myös, kunhan kerkeän ohjeen lukea ja homman suorittaa. Jos tarve vaatii vaihtaa niin kannattaako hankkia alkuperäisiä vai tarvikkeita? Onko hinnassa suurta eroa? Mietin vain jos vähän ajan päästä menee seuraava puola ja seuraava... ja alkuperäinen maksaa 100e.


Mulla puuttu puolista ne hiilet.
Reply
#14
Jani M Wrote:Mulla puuttu puolista ne hiilet.

Ei välttämättä liity sun tapaukseen, mutta "uudemmassa" ca18det puolassa ei hiiliä kuulu ollakaan, ainoastaan jousi.
Reply
#15
Asentaja Wrote:
Jani M Wrote:Mulla puuttu puolista ne hiilet.

Ei välttämättä liity sun tapaukseen, mutta "uudemmassa" ca18det puolassa ei hiiliä kuulu ollakaan, ainoastaan jousi.

Tätä en tiennytkään. Puolat ovat muistaakseni 94vm.
Reply
#16
Mittasin puolien ensiöpuolen, jokaisessa oli 0,8Ω. En kyllä ymmärtänyt miten puolien toisiopuoli mitattiin, yritin mitata tulppaan tulevasta päästä jokaista liittimen pinniä vasten. Myös puola paikallaan yritin muiden pinnien väliltä mitata mutta ei vaikutusta.
Reply
#17
Bensansuodatin vaihdettu?
Honda civic 1.5i -91
Reply
#18
Joo aloin tossa iteki mittaileen puolia ja niinhän se on että ei oikein voi mitata tota toisiopuolen resistanssia... Ensiöpuoli kyl onnistuu mahtavasti eli siitä 1. pinnistä ja 2. pinnistä. Tulokseksi tosiaa pitäs tulla se 0.6 - 0.8 ohmia. Hokasin tossa että laitapa mittari 200 megaohmin mittausalueelle ja tökkää pieni monisäikeinen johto siitä puolan sytytystulpan päässä olevan hiilen ohi sinne jousiosaan ja mittaa siitä, niin pitäs näyttää suunilleen 12. Ilmeisesti toisiokäämin induktanssi on vaan niin suuri ettei sitä voi suoraa mittailla, en osaa sanoa (häpeää :-[ ku sähkömies sentää olen).

Joku viisaampi voi selittää. Päätän puheenvuoroni tähän.
Sunny 1.6LX -89, 200sx rs13 -89. Pieni pala foliota auttaa Nissanin oikkuihin.
Reply
#19
Dorun Wrote:Joo aloin tossa iteki mittaileen puolia ja niinhän se on että ei oikein voi mitata tota toisiopuolen resistanssia... Ensiöpuoli kyl onnistuu mahtavasti eli siitä 1. pinnistä ja 2. pinnistä. Tulokseksi tosiaa pitäs tulla se 0.6 - 0.8 ohmia. Hokasin tossa että laitapa mittari 200 megaohmin mittausalueelle ja tökkää pieni monisäikeinen johto siitä puolan sytytystulpan päässä olevan hiilen ohi sinne jousiosaan ja mittaa siitä, niin pitäs näyttää suunilleen 12. Ilmeisesti toisiokäämin induktanssi on vaan niin suuri ettei sitä voi suoraa mittailla, en osaa sanoa (häpeää :-[ ku sähkömies sentää olen).

Joku viisaampi voi selittää. Päätän puheenvuoroni tähän.

Mitä vasten mittasit toisiopuolen, puolan runkoa vasten? Vai meneekö johonkin pinniin? Olisi kiva päästä itsekin mittaamaan tuo ja sähkömiehiä täälläkin...
Reply
#20
Eiku siis siitä kolmannesta pinnistä ja sieltä hiilestä... Voi sen hiilestäki suoraa mitata mutta jotenki tuntu varmemmalta pujottaa sitä johtoa sinne rakoon vähän niin sai tarkemman tuloksen.
Sunny 1.6LX -89, 200sx rs13 -89. Pieni pala foliota auttaa Nissanin oikkuihin.
Reply
#21
Pakko sanoa vielä, että mittaa ne puolat lämpimänä.. Itse tänään mittasin ne kylmänä ja kaikki pelitti... Ajoin vähän ja alko kone taas kuulostaan harlikalta ja heiluun. Testasin sitte siinä kone käynnissä käyttää jokasta puolan johtoa erikseen irti ja tsekata muuttuuko käyntiääni ja selvis että kolmospytyssä jotain häikkää... Mitoin sen puolan uusiksi ja joo ensiopuoli ihan mykkä... Putsailin sitä paineilmal ja odottelin. Mittasin uusiks ja tadaa näytti taas olevan kunnossa eli 0.8ohmia... Uutta puolaa metsästään siis vaan.
Sunny 1.6LX -89, 200sx rs13 -89. Pieni pala foliota auttaa Nissanin oikkuihin.
Reply
#22
Jani M Wrote:
Asentaja Wrote:
Jani M Wrote:Mulla puuttu puolista ne hiilet.
Ei välttämättä liity sun tapaukseen, mutta "uudemmassa" ca18det puolassa ei hiiliä kuulu ollakaan, ainoastaan jousi.
Tätä en tiennytkään. Puolat ovat muistaakseni 94vm.

No nuo ovat kyllä niin uudet, ettei niissä ole tainnut koskaan hiiliä ollakaan.
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#23
Nykiminen on nyt ainakin tässä parin päivän aikana pysynyt poissa kokonaan. Laitoin tuossa vähän aikaa sitten teholastun ja melkein heti sen jälkeen mittasin puolat ja otin ne tietty irti. Sen jälkeen ei ole nykinyt, mutta nyt en osaa sanoa johtuiko se lastun vaihdosta vai puolien irroituksesta?
Reply
#24
Valohoito on maagista välillä Wink Toivo ettei nykiminen ala uusiks... Oletko ajellu pitempiä lenkkejä sillä sillai että kone ois kerenny olla lämpymänä kauemminkin?
Sunny 1.6LX -89, 200sx rs13 -89. Pieni pala foliota auttaa Nissanin oikkuihin.
Reply
#25
Olen ajanut noin 40km yhteen mittaan eikä sinä aikana nykinyt. Voin kokeilla tietysti vakiolastulla, mutta epäilen ettei se siitä ole johtunut.
Reply
#26
Nykii edelleen viileämmällä ilmalla (~10 astetta) ja päivällä (~18 astetta) ei nyi yhtään. Mikähän perhana tommosen voi aiheuttaa?
Reply
#27
Likaiset MAFfin langat tai tukkoinen bensansuodatin.
JPL710 160J -73, RS13 -90, PNN13 4x4 -88, P10 -95, BEAB13 -93, WP11 -98, P12 2.2 dCi -03
-=Nissan moottorinohjauksien säädöt=- Nyt myös lisäkortit! - OBD-II luku/kuittaus, myös ABS/SRS.
Reply
#28
datsunpower Wrote:Likaiset MAFfin langat tai tukkoinen bensansuodatin.

Bensansuodattimen olen vaihtanut muutama tuhat sitten Smile MAFfin langoista mulla ei ole hajua?
Reply
#29
Mumtsi Wrote:
datsunpower Wrote:Likaiset MAFfin langat tai tukkoinen bensansuodatin.

Bensansuodattimen olen vaihtanut muutama tuhat sitten Smile MAFfin langoista mulla ei ole hajua?

Langat saat putsattua jollain kokonaan pois haihtuvalla elektroniikan puhdistusspraylla. Myös brake cleaneri pitäisi toimia tuossa hommassa. Tärkeintä on, että käytettävä spray EI jätä mitään kalvoa puhdistettuun pintaan vaan haihtuu kokonaan pois.

MAF irti autosta...suihkutus lankoihin niin, että tulevat puhtaiksi ja annat kuivua.
Reply
#30
DRG Wrote:
Mumtsi Wrote:
datsunpower Wrote:Likaiset MAFfin langat tai tukkoinen bensansuodatin.

Bensansuodattimen olen vaihtanut muutama tuhat sitten Smile MAFfin langoista mulla ei ole hajua?

Langat saat putsattua jollain kokonaan pois haihtuvalla elektroniikan puhdistusspraylla. Myös brake cleaneri pitäisi toimia tuossa hommassa. Tärkeintä on, että käytettävä spray EI jätä mitään kalvoa puhdistettuun pintaan vaan haihtuu kokonaan pois.

MAF irti autosta...suihkutus lankoihin niin, että tulevat puhtaiksi ja annat kuivua.

Ok kiitos tiedosta, täytyy tänään putsata. Jarrucleaneria pitäisi löytyä.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)