Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
lukkoperä s13?
#91
Bnito Wrote:Sanoisin kyl et perus viskolukko riittänee jollei oikein urakal koita poikittain liikkua.

Mistäs hommaat?
Saikos jostain muusta datsunista nyt varmasti sopivan vähän edullisemmin?

Ei noita S14 modattuja periä ole S13 käyttöön liioin tarjolla,
tai S13Confuseden omia viskoja.

Tai jos on, niin hinta on jopa yli 600e. (suoraan vaihdettava koko murikka)

Ja kun oikea, arvonsa paremmin pitävä 1.5way (=paras kadulla?) maksaa 1000e tai allekkin..

Kyllähän se S13/S14 visko riittää useimmille kivasti,
mutta liian vähän on usein matkaa hinnassa "oikeeseen" lukkoon.
RS13 SR20DET -91 Red * Honda Accord K24 AT -04 Tourer Black
Reply
#92
Jos hiljainen ja "sivistynyt" lukko pitää löytää niin kannattanee kääntyä Nismon puoleen.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#93
Lehtonen Wrote:Ja kun oikea, arvonsa paremmin pitävä 1.5way (=paras kadulla?) maksaa 1000e tai allekkin..

Noinhan sitä sanotaan mutta itellä en oo huomannu kyllä mitään erikoista käyttäytymistä Kaazin 2-wayssä. Ei se normaali moottorijarrutuksessa mitään ihmeellistä tee, saa olla vähän suuremmat nopeuserot että se shiftlock efektin tekee.

Paukkuu ja rutisee kyllä miehekkäästi ;D
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
Nissan Skyline GT-R '90
Nissan 200SX S13 '92 EX
Ford Transit 300M -07 Kalustokuljetin
Ski-Doo MXZ 600SDI -05 136" Talvilelu
Reply
#94
Xenon Wrote:Jos hiljainen ja "sivistynyt" lukko pitää löytää niin kannattanee kääntyä Nismon puoleen.

Olen aika varma että tuo hiljaisuus tulee vaan siitä että Nismo on reilusti jäykempi kuin nämä muut, ei anna periksi ollenkaan. Justiinsa Pesosen kyydissä istuin ja siinähän Kaazi rallatti lähes joka mutkassa, Nismo kyllä menee "kemppinä" samoissa tilanteissa.. Mutta ihan "mukava" se on silti minusta, ei se tunnu että se kanittaisi vastaan mitenkään ihmeemmin.

Reply
#95
Zuikkis Wrote:
Xenon Wrote:Jos hiljainen ja "sivistynyt" lukko pitää löytää niin kannattanee kääntyä Nismon puoleen.

Olen aika varma että tuo hiljaisuus tulee vaan siitä että Nismo on reilusti jäykempi kuin nämä muut, ei anna periksi ollenkaan. Justiinsa Pesosen kyydissä istuin ja siinähän Kaazi rallatti lähes joka mutkassa, Nismo kyllä menee "kemppinä" samoissa tilanteissa.. Mutta ihan "mukava" se on silti minusta, ei se tunnu että se kanittaisi vastaan mitenkään ihmeemmin.
joo kaazin peli ainaki tuppaa paukahtelee jos ei kaasujalkaa vähän "nappase"
Nissan 200 Sx rs13 <br />Projekto:<br />http://forum.vastaheitto.com/index.php?topic=63.0<br />KUVIA JA INFOO:<br />http://www.dnsf.org/index.php?group=GALLERIA&amp;id=&amp;d=c&amp;a=b&amp;pid=3386<br />http://www.minunauto.com/?3586<br />http://power.1g.fi
Reply
#96
juu kyllä tuo Kaaz on kans ihan tautisen jäykkä, vain kuivalla asfaltilla antaa periks (räikkä paukkuu)
hiekalla ja nurtsilla tulee ihan kemppinä mutkat.

ainoa haitta tossa paukkeessa on että jengi ihmettelee parkkipaikoilla että mikäs hiton romu tossa menee kun pitää tommosta ääntä, varmaan jotai rikki... ;D
All work and no play makes Jack a dull boy.
Reply
#97
Pesone Wrote:juu kyllä tuo Kaaz on kans ihan tautisen jäykkä, vain kuivalla asfaltilla antaa periks (räikkä paukkuu)
hiekalla ja nurtsilla tulee ihan kemppinä mutkat.

ainoa haitta tossa paukkeessa on että jengi ihmettelee parkkipaikoilla että mikäs hiton romu tossa menee kun pitää tommosta ääntä, varmaan jotai rikki... ;D
siitähän ne mullekki vittuili että romus paukkaa ;D Sanoin että voima se paukuttelee....
Nissan 200 Sx rs13 <br />Projekto:<br />http://forum.vastaheitto.com/index.php?topic=63.0<br />KUVIA JA INFOO:<br />http://www.dnsf.org/index.php?group=GALLERIA&amp;id=&amp;d=c&amp;a=b&amp;pid=3386<br />http://www.minunauto.com/?3586<br />http://power.1g.fi
Reply
#98
powered by... Wrote:
Pesone Wrote:juu kyllä tuo Kaaz on kans ihan tautisen jäykkä, vain kuivalla asfaltilla antaa periks (räikkä paukkuu)
hiekalla ja nurtsilla tulee ihan kemppinä mutkat.

ainoa haitta tossa paukkeessa on että jengi ihmettelee parkkipaikoilla että mikäs hiton romu tossa menee kun pitää tommosta ääntä, varmaan jotai rikki... ;D
siitähän ne mullekki vittuili että romus paukkaa ;D Sanoin että voima se paukuttelee....

Tuttu tilanne 8) Kuulemma myös takarenkaat heiluu/tärähtelee/vapisee kanssa tuon tahtiin. Signal näin sano ainakin motoparkissa ku katteli mun vekslausta asfaltilla.
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
Nissan Skyline GT-R '90
Nissan 200SX S13 '92 EX
Ford Transit 300M -07 Kalustokuljetin
Ski-Doo MXZ 600SDI -05 136" Talvilelu
Reply
#99
onko kellään levylukkoa ??? ?

paukkuuko se ?
S13: Twin-charged CA20DET<br />Modit. RST Peltisarja, 3"putki, TDO5-16G, 1,8 bar, Eaton m45 remmiahdin, Stroker Kit, takokampiakseli, Kuivasumppuvoitelu, 300x600x100 cooleri, walbro, 444cc suuttimet, Skyline Maf, 100mm paksu syyläri, vapaavirtaus suodin, Z-power lastu, 18x7,5-225/40, S14 Nahkasisusta, Megan racing poikkituki takana, kirkkaat etuvilkut, Kouki takavalot, Vaihdevälin lyhentäjä, Hornet 564T kaukokäynnistys, Nismo sintterikytkin, AEM Twinfire 4ch + Cranecams fireball puolat 2009: ---> muutoksia tulossa reilusti
Reply
Malmari Wrote:onko kellään levylukkoa ??? ?

paukkuuko se ?

Eikös nää Kaaz, Cusco etc. ole ns. kitkalukkoja eli siellähän on just levyt sisällä. Levylukko=kitkalukko? Valaiskaa
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
Nissan Skyline GT-R '90
Nissan 200SX S13 '92 EX
Ford Transit 300M -07 Kalustokuljetin
Ski-Doo MXZ 600SDI -05 136" Talvilelu
Reply
Mitähän maksais jos teettäis spooleja näihin periin, vai saako jostain. Tulee lähinnä mieleen että jos lukko on niin jäykkä että antaa peräksi vain kuivalla asfaltilla ja siinäkin vähän. Miksei yhtä hyvin sais olla sitten kiinteä perä?
Reply
Mikko Wrote:Mitähän maksais jos teettäis spooleja näihin periin, vai saako jostain. Tulee lähinnä mieleen että jos lukko on niin jäykkä että antaa peräksi vain kuivalla asfaltilla ja siinäkin vähän. Miksei yhtä hyvin sais olla sitten kiinteä perä?

Ei se noin jäykkä ole ollenkaan. Jos veto ei ole päällä niin kyllä se on hyvinkin "auki", yhtään ei kanita vastaan parkkipaikkavekslauksissa.

Mutta yhtään jos painaa kaasua niin Nismo kyllä menee jäykäksi samantien, kaaz tuntuu tuossa tilanteessa rallattavan eli antaa periksi..

Onkohan missään taulukkoa noista "break-away torque" -arvoista eri lukoille.. Nismolla se on 100Nm, muista ei hajua.

Reply
Zuikkis Wrote:Onkohan missään taulukkoa noista "break-away torque" -arvoista eri lukoille.. Nismolla se on 100Nm, muista ei hajua.

Mitenkäs tuo vaikuttaa ajettavuuteen mutkissa yms.?
Tossa kun itselle olisi mahdollista saada 40Nm tai 64Nm asetukset omaan lukkoon..
Reply
Kennedy Wrote:
Zuikkis Wrote:Onkohan missään taulukkoa noista "break-away torque" -arvoista eri lukoille.. Nismolla se on 100Nm, muista ei hajua.

Mitenkäs tuo vaikuttaa ajettavuuteen mutkissa yms.?
Tossa kun itselle olisi mahdollista saada 40Nm tai 64Nm asetukset omaan lukkoon..

No yleensä puhutaan että jäykempi olisi huonompi katuajossa, mutta ainakaan tuo 100Nm ei ole mitenkään liikaa. Eli sanoisin että 64Nm kannattaa ottaa noista jos saa valita.

Tuohan tarkoittaa siis sitä vääntömomenttia joka täytyy takapyörien välillä olla että lukko antaa periksi. Ja tuo on vielä siis vain se lähtöarvo, eli vedossa se jäykistyy tuosta vielä.

100Nm tavallaan aika paljon.. Pyöränmutterithan usein kiristetään 100Nm tienoille. Mieti että olisi toinen takarengas ilmassa ja toinen maassa, voi tuon ilmassa olevan fillarin mutterit kiristää momenttiin ilman että rengas pyörähtää.. Mutta kyllä se parkkipaikalla venkslatessa aukeaa aika helpon oloisesti kuitenkin.

Reply
meneekö s14 kokoperä suoraan s13 vai pitääkö siihen vaihtaa vetarien stumpit ?

vai tarvitaanko nuo stumpit vain jos laittaa s14 lukon s13 perän sisään ?

S13: Twin-charged CA20DET<br />Modit. RST Peltisarja, 3"putki, TDO5-16G, 1,8 bar, Eaton m45 remmiahdin, Stroker Kit, takokampiakseli, Kuivasumppuvoitelu, 300x600x100 cooleri, walbro, 444cc suuttimet, Skyline Maf, 100mm paksu syyläri, vapaavirtaus suodin, Z-power lastu, 18x7,5-225/40, S14 Nahkasisusta, Megan racing poikkituki takana, kirkkaat etuvilkut, Kouki takavalot, Vaihdevälin lyhentäjä, Hornet 564T kaukokäynnistys, Nismo sintterikytkin, AEM Twinfire 4ch + Cranecams fireball puolat 2009: ---> muutoksia tulossa reilusti
Reply
Malmari Wrote:meneekö s14 kokoperä suoraan s13 vai pitääkö siihen vaihtaa vetarien stumpit ?

vai tarvitaanko nuo stumpit vain jos laittaa s14 lukon s13 perän sisään ?

Tumpit tarvii kun vaihtaa sisuskalut. Eikä noiden kokoperätkään identtisiä ole, suurimmat silminnähtävät erot on takakannessa mutta muitakin eroja on... En tiedä onko mitään sellaista joka tekee ristiinasennuksen mahdottomaksi mutta hankaloittaa ainakin olennaisesti. Esim. "nenän" kiinnityskorvakkeissa on erikokoiset reiät jne...
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
mä voisin tässä talvenmittaan luopua tosta mun lukosta, tumppien kera. Eli nismon vlsd
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply
jh Wrote:mä voisin tässä talvenmittaan luopua tosta mun lukosta, tumppien kera. Eli nismon vlsd

minkälaien on ajaa?

paukutteleeko paljon ?
S13: Twin-charged CA20DET<br />Modit. RST Peltisarja, 3"putki, TDO5-16G, 1,8 bar, Eaton m45 remmiahdin, Stroker Kit, takokampiakseli, Kuivasumppuvoitelu, 300x600x100 cooleri, walbro, 444cc suuttimet, Skyline Maf, 100mm paksu syyläri, vapaavirtaus suodin, Z-power lastu, 18x7,5-225/40, S14 Nahkasisusta, Megan racing poikkituki takana, kirkkaat etuvilkut, Kouki takavalot, Vaihdevälin lyhentäjä, Hornet 564T kaukokäynnistys, Nismo sintterikytkin, AEM Twinfire 4ch + Cranecams fireball puolat 2009: ---> muutoksia tulossa reilusti
Reply
Malmari Wrote:
jh Wrote:mä voisin tässä talvenmittaan luopua tosta mun lukosta, tumppien kera. Eli nismon vlsd

minkälaien on ajaa?

paukutteleeko paljon ?

VLSD on visko, eli ei pitäs rytkyttää.. Smile
Reply
niin siiis toi on ihan se vakio visko minkä näihin tehtaaltakin sais. Mukava on ajaa ja pystyy tuolla nyt hiukan kikkailemaankin Tongue
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply
Markus. Wrote:
Malmari Wrote:
jh Wrote:mä voisin tässä talvenmittaan luopua tosta mun lukosta, tumppien kera. Eli nismon vlsd

minkälaien on ajaa?

paukutteleeko paljon ?

VLSD on visko, eli ei pitäs rytkyttää.. Smile

juu mut olen kuullot kuinka viskokin pitää meteliä
aivan kuin olisi jotain rikki autossa.

S13: Twin-charged CA20DET<br />Modit. RST Peltisarja, 3"putki, TDO5-16G, 1,8 bar, Eaton m45 remmiahdin, Stroker Kit, takokampiakseli, Kuivasumppuvoitelu, 300x600x100 cooleri, walbro, 444cc suuttimet, Skyline Maf, 100mm paksu syyläri, vapaavirtaus suodin, Z-power lastu, 18x7,5-225/40, S14 Nahkasisusta, Megan racing poikkituki takana, kirkkaat etuvilkut, Kouki takavalot, Vaihdevälin lyhentäjä, Hornet 564T kaukokäynnistys, Nismo sintterikytkin, AEM Twinfire 4ch + Cranecams fireball puolat 2009: ---> muutoksia tulossa reilusti
Reply
Malmari Wrote:
Markus. Wrote:
Malmari Wrote:
jh Wrote:mä voisin tässä talvenmittaan luopua tosta mun lukosta, tumppien kera. Eli nismon vlsd

minkälaien on ajaa?

paukutteleeko paljon ?

VLSD on visko, eli ei pitäs rytkyttää.. Smile

juu mut olen kuullot kuinka viskokin pitää meteliä
aivan kuin olisi jotain rikki autossa.

siinä tapauksessa sitten todennäköisesti on jotain rikki ;D
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply
Xenon Wrote:
Malmari Wrote:meneekö s14 kokoperä suoraan s13 vai pitääkö siihen vaihtaa vetarien stumpit ?

vai tarvitaanko nuo stumpit vain jos laittaa s14 lukon s13 perän sisään ?

Tumpit tarvii kun vaihtaa sisuskalut. Eikä noiden kokoperätkään identtisiä ole, suurimmat silminnähtävät erot on takakannessa mutta muitakin eroja on... En tiedä onko mitään sellaista joka tekee ristiinasennuksen mahdottomaksi mutta hankaloittaa ainakin olennaisesti. Esim. "nenän" kiinnityskorvakkeissa on erikokoiset reiät jne...

eli eikös jengi ole siihen jotain holkkeja tehnyt et saa perän pultattua kiinni
ja kuulin joskus et takalevynkin voi vaihtaa s13 perästä ? onko näin ?

mites on välitykset muuttuneet s14 perän vaihdon myötä ?
S13: Twin-charged CA20DET<br />Modit. RST Peltisarja, 3"putki, TDO5-16G, 1,8 bar, Eaton m45 remmiahdin, Stroker Kit, takokampiakseli, Kuivasumppuvoitelu, 300x600x100 cooleri, walbro, 444cc suuttimet, Skyline Maf, 100mm paksu syyläri, vapaavirtaus suodin, Z-power lastu, 18x7,5-225/40, S14 Nahkasisusta, Megan racing poikkituki takana, kirkkaat etuvilkut, Kouki takavalot, Vaihdevälin lyhentäjä, Hornet 564T kaukokäynnistys, Nismo sintterikytkin, AEM Twinfire 4ch + Cranecams fireball puolat 2009: ---> muutoksia tulossa reilusti
Reply
holkit tarvii juu tehdä. Itella juurikin s14 visko s13 takakannella. Kävi tosin hyvä tuuri kun moisen löysin purku autosta. Eli ei tarvinnut vetarien kanssa puljata.
päätepisteenä katutolppa...
Reply
Bnito Wrote:holkit tarvii juu tehdä. Itella juurikin s14 visko s13 takakannella. Kävi tosin hyvä tuuri kun moisen löysin purku autosta. Eli ei tarvinnut vetarien kanssa puljata.

Ettei olis ollu mun vanhasta saksantuonnista?
Siihen kun tuommoinen lukko tuli laitettua. Smile

En tiedä menikö se auto purkuun ja vai ajoon,
pienen keulapusunhan se aikanaan sai.. :Smile

Ei noi VLSD:t mitään ääntä kyllä pidä..
RS13 SR20DET -91 Red * Honda Accord K24 AT -04 Tourer Black
Reply
Malmari Wrote:
Xenon Wrote:
Malmari Wrote:meneekö s14 kokoperä suoraan s13 vai pitääkö siihen vaihtaa vetarien stumpit ?

vai tarvitaanko nuo stumpit vain jos laittaa s14 lukon s13 perän sisään ?

Tumpit tarvii kun vaihtaa sisuskalut. Eikä noiden kokoperätkään identtisiä ole, suurimmat silminnähtävät erot on takakannessa mutta muitakin eroja on... En tiedä onko mitään sellaista joka tekee ristiinasennuksen mahdottomaksi mutta hankaloittaa ainakin olennaisesti. Esim. "nenän" kiinnityskorvakkeissa on erikokoiset reiät jne...

eli eikös jengi ole siihen jotain holkkeja tehnyt et saa perän pultattua kiinni
ja kuulin joskus et takalevynkin voi vaihtaa s13 perästä ? onko näin ?

mites on välitykset muuttuneet s14 perän vaihdon myötä ?

minä tein ton projektin omaan autooni, ja siitä on kuvat ja selitykset tossa pari sivua taaksepäin. mut tossa ois linkki noille mun keskeneräsille kotisivuille jossa on kanssa eräänlainen ohje tohon hommaan Wink --> http://webd.savonia-amk.fi/www/vt45374/lukkopera.htm
Nissan 200sx s13&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; Honda cr 250cc -91<br />BMW e39 525tds touring&nbsp;&nbsp;&nbsp; &nbsp;&nbsp;&nbsp; Suzuki Gsx-r -05
Reply
kiitos paljon Wink sx simo
hyviä kuvia sulla

onko jo auto ollut ajossa ?
----------------------------------------------


ne ketkä olette laittaneet lukkoperän
kysyn

jos auto ei aikasemmin sutinut täysikiihdytyksessä ei pitoa on
alkaako auto sutia lukkoperän vaihdon jälkeen helpommin vai kiihtyy paremmin sutimetta ????
S13: Twin-charged CA20DET<br />Modit. RST Peltisarja, 3"putki, TDO5-16G, 1,8 bar, Eaton m45 remmiahdin, Stroker Kit, takokampiakseli, Kuivasumppuvoitelu, 300x600x100 cooleri, walbro, 444cc suuttimet, Skyline Maf, 100mm paksu syyläri, vapaavirtaus suodin, Z-power lastu, 18x7,5-225/40, S14 Nahkasisusta, Megan racing poikkituki takana, kirkkaat etuvilkut, Kouki takavalot, Vaihdevälin lyhentäjä, Hornet 564T kaukokäynnistys, Nismo sintterikytkin, AEM Twinfire 4ch + Cranecams fireball puolat 2009: ---> muutoksia tulossa reilusti
Reply
Minkäslainen tuo Kemppi LSD sitten olis ;D Jos sellasen yrittäs kyhäillä... Katsastusmies ei tietenkään tykkää mutta onko ihan hirvee ajettava?
JZS161 E85
Reply
Malmari Wrote:kiitos paljon Wink sx simo
hyviä kuvia sulla

onko jo auto ollut ajossa ?
----------------------------------------------


ne ketkä olette laittaneet lukkoperän
kysyn

jos auto ei aikasemmin sutinut täysikiihdytyksessä ei pitoa on
alkaako auto sutia lukkoperän vaihdon jälkeen helpommin vai kiihtyy paremmin sutimetta ????

Loogisesti kun ajattelee niin eihän se lukkoperän kanssa niin herkästi sudi. Pito pitää silloin saada irti molemmilta pyöriltä eikä vain toiselta... :Smile

Decoy_ Wrote:Minkäslainen tuo Kemppi LSD sitten olis ;D Jos sellasen yrittäs kyhäillä... Katsastusmies ei tietenkään tykkää mutta onko ihan hirvee ajettava?

Ei se nyt hirveä ole mutta kankea autosta tulee, ja melkoisen aliohjautuva.

Makuasia, mutta mun mielestä ei mikään kamala. Ennemmin kunnon lukko kuitenkin, mutta kyllä Kempilläkin liikenteessä ihan hienosti pärjää.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
Malmari Wrote:kiitos paljon Wink sx simo
hyviä kuvia sulla

onko jo auto ollut ajossa ?

joo on toi perä ollu autossa jo ylivuoden verran, ja auto on ollu ajossa lukon kanssa jo pari kesää. toi on minun mielestä erittäin hyvä vaihtoehto jos pitää saada lukko autoon. ite oon ainakin ollu tyytyväinen

Decoy_ Wrote:Minkäslainen tuo Kemppi LSD sitten olis ;D Jos sellasen yrittäs kyhäillä... Katsastusmies ei tietenkään tykkää mutta onko ihan hirvee ajettava?


minun mielestä ihan vitun kauhee idea noi kemppi lukot. ainakin kesällä, mut jossain talvi pirssissä se ei ehkä haittais, mut tää on sit vaan minun mielipide.
Nissan 200sx s13&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; Honda cr 250cc -91<br />BMW e39 525tds touring&nbsp;&nbsp;&nbsp; &nbsp;&nbsp;&nbsp; Suzuki Gsx-r -05
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)