Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kiihdytyksissä käytetyt renkaat?
#1
Huonosti tuntus kooklella löytyvän kauppoja joista kunnon kiihdytys käyttöön olevia renkaita vois etsiä.

Jos tiedossa hyviä paikkoja, olisko mahkuja saada linkkejä sivustoille?
Sit vielä mitä olette käyttäneet ja mitä suosittelette? Vanteet tulee olemaan n.10" leveät 15" korkeet, 315mm leveä pyörä mahtuu vielä kotelossa pyörimään, eli tälläisillä tiedoilla.
Reply
#2
Työkaveri tilannut tuolta useammat renkaat nimenomaan varttimaili käyttöä varten.

http://www.racersplace.fi/
Reply
#3
-Karppa- Wrote:Työkaveri tilannut tuolta useammat renkaat nimenomaan varttimaili käyttöä varten.

http://www.racersplace.fi/

No oishan tuo paikka minun pitäny muistaa... Tongue
Kiitos karppa!
Reply
#4
Onko kuin moni hankkimassa kunnon renkaita kesän kiihdytyksiin?
Käväs mielessä, jos tekis jotain pikku kimppa tilausta, jos sillä sais hintoja hieman alemmaks.

Omaan vehkeeseen suunnittelin sauraavanlaista rengastusta:
Mickey Thompson ET Street 3753 26/11,5-15 joka "vaatis" 10 vanteen. kyseiset pallot taitas olla n. 200egee/kpl
Reply
#5
Microman Wrote:Onko kuin moni hankkimassa kunnon renkaita kesän kiihdytyksiin?
Käväs mielessä, jos tekis jotain pikku kimppa tilausta, jos sillä sais hintoja hieman alemmaks.

Omaan vehkeeseen suunnittelin sauraavanlaista rengastusta:
Mickey Thompson ET Street 3753 26/11,5-15 joka "vaatis" 10 vanteen. kyseiset pallot taitas olla n. 200egee/kpl

Kuulostaa hyvältä rengastukselta. Alastarossa jos meinaat ajaa niin ET Drag vois olla vielä parempi vaihtoehto.
Ilmoittele kun oot menossa ajamaan. 8)
260Z -74, 350Z -04
Reply
#6
Toni L Wrote:
Microman Wrote:Onko kuin moni hankkimassa kunnon renkaita kesän kiihdytyksiin?
Käväs mielessä, jos tekis jotain pikku kimppa tilausta, jos sillä sais hintoja hieman alemmaks.

Omaan vehkeeseen suunnittelin sauraavanlaista rengastusta:
Mickey Thompson ET Street 3753 26/11,5-15 joka "vaatis" 10 vanteen. kyseiset pallot taitas olla n. 200egee/kpl

Kuulostaa hyvältä rengastukselta. Alastarossa jos meinaat ajaa niin ET Drag vois olla vielä parempi vaihtoehto.
Ilmoittele kun oot menossa ajamaan. 8)

ET streetillä voi heittää munkkia kadullakin, kun on se DOT merkintä... ;D
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#7
Mietin vaan tuossa et kuinkas mahtaa tällä Drag versiolla kestää vetarit ja laatikko... sillä tuo Street versio vois olla parempi.
Reply
#8
Microman Wrote:Mietin vaan tuossa et kuinkas mahtaa tällä Drag versiolla kestää vetarit ja laatikko... sillä tuo Street versio vois olla parempi.

eikä niiden pidossa nyt suurta eroa ole... ET streeteillä pääset kyllä kunnon 60ft aikoihin, jos vaan alusta on sen mukainen...
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#9
Lake Wrote:
Microman Wrote:Mietin vaan tuossa et kuinkas mahtaa tällä Drag versiolla kestää vetarit ja laatikko... sillä tuo Street versio vois olla parempi.

eikä niiden pidossa nyt suurta eroa ole... ET streeteillä pääset kyllä kunnon 60ft aikoihin, jos vaan alusta on sen mukainen...

Alusta on kunnossa kiihdytyksiin...voi olla jopa liian pehmee. Keulimista tiedossa Wink tai sit ei liiku metriikään.
no kunhan tuon voiman saa koneesta maksimoitua ja säädettyä niin, että uskaltaa polkee kunnolla.
Mut kovasti olis yritettävä Tonin aika rikkoo selvin lukemin ;D
Reply
#10
Microman Wrote:
Lake Wrote:
Microman Wrote:Mietin vaan tuossa et kuinkas mahtaa tällä Drag versiolla kestää vetarit ja laatikko... sillä tuo Street versio vois olla parempi.

eikä niiden pidossa nyt suurta eroa ole... ET streeteillä pääset kyllä kunnon 60ft aikoihin, jos vaan alusta on sen mukainen...

Alusta on kunnossa kiihdytyksiin...voi olla jopa liian pehmee. Keulimista tiedossa Wink tai sit ei liiku metriikään.
no kunhan tuon voiman saa koneesta maksimoitua ja säädettyä niin, että uskaltaa polkee kunnolla.
Mut kovasti olis yritettävä Tonin aika rikkoo selvin lukemin ;D

Jos on kunnon renkaat niin ei sen alustan tarvi olla mikään hirmu pehmeä, vaikka on mullakin tommonen pomppulinna niin ei se varmasti paras mahdollinen alusta kiihdyttelyyn ole. Kohtuu toimiva toki. Huonosti menee jos et tollasta vakiokoneen aikaa saa rikottua. Wink
260Z -74, 350Z -04
Reply
#11
Toni L Wrote:
Microman Wrote:
Lake Wrote:
Microman Wrote:Mietin vaan tuossa et kuinkas mahtaa tällä Drag versiolla kestää vetarit ja laatikko... sillä tuo Street versio vois olla parempi.

eikä niiden pidossa nyt suurta eroa ole... ET streeteillä pääset kyllä kunnon 60ft aikoihin, jos vaan alusta on sen mukainen...

Alusta on kunnossa kiihdytyksiin...voi olla jopa liian pehmee. Keulimista tiedossa Wink tai sit ei liiku metriikään.
no kunhan tuon voiman saa koneesta maksimoitua ja säädettyä niin, että uskaltaa polkee kunnolla.
Mut kovasti olis yritettävä Tonin aika rikkoo selvin lukemin ;D

Jos on kunnon renkaat niin ei sen alustan tarvi olla mikään hirmu pehmeä, vaikka on mullakin tommonen pomppulinna niin ei se varmasti paras mahdollinen alusta kiihdyttelyyn ole. Kohtuu toimiva toki. Huonosti menee jos et tollasta vakiokoneen aikaa saa rikottua. Wink

niin ja kun ne sun ET streetit oli mallia museoikäiset ja loppuun ajetut... ;D
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#12
Toni L Wrote:
Microman Wrote:
Lake Wrote:
Microman Wrote:Mietin vaan tuossa et kuinkas mahtaa tällä Drag versiolla kestää vetarit ja laatikko... sillä tuo Street versio vois olla parempi.

eikä niiden pidossa nyt suurta eroa ole... ET streeteillä pääset kyllä kunnon 60ft aikoihin, jos vaan alusta on sen mukainen...

Alusta on kunnossa kiihdytyksiin...voi olla jopa liian pehmee. Keulimista tiedossa Wink tai sit ei liiku metriikään.
no kunhan tuon voiman saa koneesta maksimoitua ja säädettyä niin, että uskaltaa polkee kunnolla.
Mut kovasti olis yritettävä Tonin aika rikkoo selvin lukemin ;D

Jos on kunnon renkaat niin ei sen alustan tarvi olla mikään hirmu pehmeä, vaikka on mullakin tommonen pomppulinna niin ei se varmasti paras mahdollinen alusta kiihdyttelyyn ole. Kohtuu toimiva toki. Huonosti menee jos et tollasta vakiokoneen aikaa saa rikottua. Wink

No ei tuo sun laite ihan vakio ole, mut kyllä sen pitäs jotenki loikkii, ainakin jo nyt tuntus lähtevän kohtuu hyvin.
voimaa jos siitä sais irti karvan päälle 500 ja newtoneita +600, auto painaa kuskin kanssa 1200kg, en tiedä mitä laskurit ajaks antaa, mut kesällähän tuon näkee...
Reply
#13
Microman Wrote:
Toni L Wrote:
Microman Wrote:
Lake Wrote:
Microman Wrote:Mietin vaan tuossa et kuinkas mahtaa tällä Drag versiolla kestää vetarit ja laatikko... sillä tuo Street versio vois olla parempi.

eikä niiden pidossa nyt suurta eroa ole... ET streeteillä pääset kyllä kunnon 60ft aikoihin, jos vaan alusta on sen mukainen...

Alusta on kunnossa kiihdytyksiin...voi olla jopa liian pehmee. Keulimista tiedossa Wink tai sit ei liiku metriikään.
no kunhan tuon voiman saa koneesta maksimoitua ja säädettyä niin, että uskaltaa polkee kunnolla.
Mut kovasti olis yritettävä Tonin aika rikkoo selvin lukemin ;D

Jos on kunnon renkaat niin ei sen alustan tarvi olla mikään hirmu pehmeä, vaikka on mullakin tommonen pomppulinna niin ei se varmasti paras mahdollinen alusta kiihdyttelyyn ole. Kohtuu toimiva toki. Huonosti menee jos et tollasta vakiokoneen aikaa saa rikottua. Wink

No ei tuo sun laite ihan vakio ole, mut kyllä sen pitäs jotenki loikkii, ainakin jo nyt tuntus lähtevän kohtuu hyvin.
voimaa jos siitä sais irti karvan päälle 500 ja newtoneita +600, auto painaa kuskin kanssa 1200kg, en tiedä mitä laskurit ajaks antaa, mut kesällähän tuon näkee...

oletko suunnitellut mihin kisoihin/tapahtumiin suuntaat? Ei näitä nopeita Natsuneita ole tuolla suorilla yhtään liikaa... Big Grin
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#14
Lake Wrote:oletko suunnitellut mihin kisoihin/tapahtumiin suuntaat? Ei näitä nopeita Natsuneita ole tuolla suorilla yhtään liikaa... Big Grin

Heinäkuun loppu ja elokuu puoleen väliin ois kesälomaa, mut kesäkuussa pitäs parikertaa jossakin päästä kokeilee.
Paikallinen autokerho meinaa pitää heti kesäkuun alussa Kiteen lentokentällä jotkut ajohommelit, jossa mahikset kokeilla varttia...tämä ei vielä ihan varma.
Mut silti pitää koittaa rauhottuu tän kiihdytys hommelin kanssa ja elää päivä kerrallaan, säätö ja penkki reissu vasta vähän ennen 100+ ja se voi olla huonolla tuurilla kesän viimeiset ajot Wink
Reply
#15
Microman Wrote:
Lake Wrote:oletko suunnitellut mihin kisoihin/tapahtumiin suuntaat? Ei näitä nopeita Natsuneita ole tuolla suorilla yhtään liikaa... Big Grin

Heinäkuun loppu ja elokuu puoleen väliin ois kesälomaa, mut kesäkuussa pitäs parikertaa jossakin päästä kokeilee.
Paikallinen autokerho meinaa pitää heti kesäkuun alussa Kiteen lentokentällä jotkut ajohommelit, jossa mahikset kokeilla varttia...tämä ei vielä ihan varma.
Mut silti pitää koittaa rauhottuu tän kiihdytys hommelin kanssa ja elää päivä kerrallaan, säätö ja penkki reissu vasta vähän ennen 100+ ja se voi olla huonolla tuurilla kesän viimeiset ajot Wink

Hilaat sen datsunin johki alastaroon tai motoparkkiin, missään lentokentällä ei enkkoja rikota... :Smile
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#16
Lake Wrote:
Microman Wrote:
Lake Wrote:oletko suunnitellut mihin kisoihin/tapahtumiin suuntaat? Ei näitä nopeita Natsuneita ole tuolla suorilla yhtään liikaa... Big Grin

Heinäkuun loppu ja elokuu puoleen väliin ois kesälomaa, mut kesäkuussa pitäs parikertaa jossakin päästä kokeilee.
Paikallinen autokerho meinaa pitää heti kesäkuun alussa Kiteen lentokentällä jotkut ajohommelit, jossa mahikset kokeilla varttia...tämä ei vielä ihan varma.
Mut silti pitää koittaa rauhottuu tän kiihdytys hommelin kanssa ja elää päivä kerrallaan, säätö ja penkki reissu vasta vähän ennen 100+ ja se voi olla huonolla tuurilla kesän viimeiset ajot Wink

Hilaat sen datsunin johki alastaroon tai motoparkkiin, missään lentokentällä ei enkkoja rikota... :Smile

Niin ois tarkoitus, mut jossakin ois tehtävä testi hommiakin...
Eiköhän viimeistään, jos pirssi vielä nipussa nii tuo 16.8 alastarossa se "näytönpaikka"
Reply
#17
Microman Wrote:
Lake Wrote:
Microman Wrote:
Lake Wrote:oletko suunnitellut mihin kisoihin/tapahtumiin suuntaat? Ei näitä nopeita Natsuneita ole tuolla suorilla yhtään liikaa... Big Grin

Heinäkuun loppu ja elokuu puoleen väliin ois kesälomaa, mut kesäkuussa pitäs parikertaa jossakin päästä kokeilee.
Paikallinen autokerho meinaa pitää heti kesäkuun alussa Kiteen lentokentällä jotkut ajohommelit, jossa mahikset kokeilla varttia...tämä ei vielä ihan varma.
Mut silti pitää koittaa rauhottuu tän kiihdytys hommelin kanssa ja elää päivä kerrallaan, säätö ja penkki reissu vasta vähän ennen 100+ ja se voi olla huonolla tuurilla kesän viimeiset ajot Wink

Hilaat sen datsunin johki alastaroon tai motoparkkiin, missään lentokentällä ei enkkoja rikota... :Smile

Niin ois tarkoitus, mut jossakin ois tehtävä testi hommiakin...
Eiköhän viimeistään, jos pirssi vielä nipussa nii tuo 16.8 alastarossa se "näytönpaikka"

Jeees, nyt kuulostaa jo paremmalta *thumps up*
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#18
Microman Wrote:Onko kuin moni hankkimassa kunnon renkaita kesän kiihdytyksiin?
Käväs mielessä, jos tekis jotain pikku kimppa tilausta, jos sillä sais hintoja hieman alemmaks.

Omaan vehkeeseen suunnittelin sauraavanlaista rengastusta:
Mickey Thompson ET Street 3753 26/11,5-15 joka "vaatis" 10 vanteen. kyseiset pallot taitas olla n. 200egee/kpl
jos noit renkaita tilaatte,niin tässä yks hyvä paikka: http://store.summitracing.com/egnsearch....115+400206
viime kuussa tilattiin weldin aluvanteet ja 2 turvatankkia.toimitus kesti tiluksesta tavaran toimitukseen 11 päivää.UPS toimitti tavarat.säästö oli suomihintaan verrattuna n.80e/per vanne ja 2 tankkia yhden "suomitankkihinnalla".
10 pisteen tilauspaikka omasta mielestä.
Nissan 200SX -91.Datsun Finn -72.Datsun 120y sedan -76.SET/PET 1320.OverBoost Drivers. ry
Reply
#19
http://store.summitracing.com/egnsearch....4294854874

Tosta sitten vaan... 8)
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#20
ja tosta takavanteet
http://store.summitracing.com/partdetail...toview=sku
Nissan 200SX -91.Datsun Finn -72.Datsun 120y sedan -76.SET/PET 1320.OverBoost Drivers. ry
Reply
#21
120ZZZ Wrote:ja tosta takavanteet
http://store.summitracing.com/partdetail...toview=sku

Muuten OK vanteet, mut taitaa olla tuuman liian kapea tuolle Laken esittämälle renkaalle.
10" löytys yks vanne malli, siinä vaan tuo hinta pomppaa turhan korkeeks, eli teen itse vanteet...köyhän on taas kärsittävä. Smile

renkaat tilaan tulevan viikon aikana, olisko muita kiinnostuneita tilaamaan samalla?
Reply
#22
Microman Wrote:
120ZZZ Wrote:ja tosta takavanteet
http://store.summitracing.com/partdetail...toview=sku

Muuten OK vanteet, mut taitaa olla tuuman liian kapea tuolle Laken esittämälle renkaalle.
10" löytys yks vanne malli, siinä vaan tuo hinta pomppaa turhan korkeeks, eli teen itse vanteet...köyhän on taas kärsittävä. Smile

renkaat tilaan tulevan viikon aikana, olisko muita kiinnostuneita tilaamaan samalla?

Tuo rengas käy 9-11" leveelle vanteelle...
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#23
Lake Wrote:
Microman Wrote:
120ZZZ Wrote:ja tosta takavanteet
http://store.summitracing.com/partdetail...toview=sku

Muuten OK vanteet, mut taitaa olla tuuman liian kapea tuolle Laken esittämälle renkaalle.
10" löytys yks vanne malli, siinä vaan tuo hinta pomppaa turhan korkeeks, eli teen itse vanteet...köyhän on taas kärsittävä. Smile

renkaat tilaan tulevan viikon aikana, olisko muita kiinnostuneita tilaamaan samalla?

Tuo rengas käy 9-11" leveelle vanteelle...

No mulla olis muutama hyvä peltivalssi josta vanteet sais tehtyy, eikä maksais mitään. Renkaat joka tapauksessa lähtee tilaukseen tulevalla viikolla, jos muita kiinnostuneita olis, vois ottaa samalla ja laitella kuljetus kustannukset puoliks.
Reply
#24
Jos tilais tuolta vanteet, kukas osais sanoo, mitkä pultit pitää ostaa? Tai kertoo kuka niitä tekis?
Itse asiassa kaikki taitaa olla puolen tuuman kierteelle, joita tuolta kaupasta löyty...


http://store.summitracing.com/partdetail...55957+215+
Reply
#25
Microman Wrote:Jos tilais tuolta vanteet, kukas osais sanoo, mitkä pultit pitää ostaa? Tai kertoo kuka niitä tekis?
Itse asiassa kaikki taitaa olla puolen tuuman kierteelle, joita tuolta kaupasta löyty...

Minkä takia sun pitää pultit vaihtaa?
Reply
#26
Asentaja Wrote:
Microman Wrote:Jos tilais tuolta vanteet, kukas osais sanoo, mitkä pultit pitää ostaa? Tai kertoo kuka niitä tekis?
Itse asiassa kaikki taitaa olla puolen tuuman kierteelle, joita tuolta kaupasta löyty...

Minkä takia sun pitää pultit vaihtaa?

Jos nyt tuolta vanteet tilais ja ei sais paikalleen, kyllä vituttas jälleen kerran. Ei muuta
Reply
#27
Microman Wrote:
Asentaja Wrote:
Microman Wrote:Jos tilais tuolta vanteet, kukas osais sanoo, mitkä pultit pitää ostaa? Tai kertoo kuka niitä tekis?
Itse asiassa kaikki taitaa olla puolen tuuman kierteelle, joita tuolta kaupasta löyty...

Minkä takia sun pitää pultit vaihtaa?

Jos nyt tuolta vanteet tilais ja ei sais pakalleen, kyllä vituttas jälleen kerran. Ei muuta

No siis pulttijaonhan sä tolle vanteelle tietty katsot sen mukaan mikä sun autossas on.. Pinnapultithan sun autossas varmaan on?
Tarviit tohon linkittämääs vanteeseen mutterin, jossa on suora holkkiosuus ~33mm ja holkin halkaisija ~17mm ja prikat joiden halkaisija on ~31mm

Eli jos sun autossas on nissanin kierre 12x1.25, niin sen pultin pitäisi olla jotakin tähän tyyliin:
http://store.summitracing.com/partdetail...toview=sku
Reply
#28
Oliskos muita rengas pulaa kärsiviä, jos tekis tilauksen?
Rahdit varmaan on sama tilaspa 2 tai 8 rengasta siis per/kpl

http://store.summitracing.com
Reply
#29
No itellä meni hermo tuohon kyselemiseen ja eioo myymiseen ni soitin asentajalle autotekkiin ja aika lailla samaan hintaan sain sieltä renkaat ja vanteet. 2 viikkoa oli toimitusaika ja saihan samalla asioida niin ihanan/lutusen rengasmyyjän kanssa.
Nissan z, ymmärrän vapariomistajien tuskan<br />www.500whp.net<br />www.slowtoys.fi
Reply
#30
Lemppa Wrote:ja saihan samalla asioida niin ihanan/lutusen rengasmyyjän kanssa.

Odotas kun näet miehen ilman paitaa. Jos en miestä tuntisi niin veikkaisin, että asuu luolassa ja piirtelee myskihärän kuvia kallioon.
DNSF Mediterranean Sea Scrapyard Run 2011 Blogi
Mä haluaisin just divaanisohvan, ja siihen Ikeasta sellaisen loimen! -Xenon

Nissan Skyline GT-R BNR32
Nissan Pathfinder dCi LE R51
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)