Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
TYYPPIVIAT/VIKALISTA/OSTAJAN OPAS
#1
Kirjoitelkaa nyt kaikki vikoja mitä ootte autossanne havainnut. Niin tiedossa olevia tyyppivikoja kuin omia kokemuksianne ja muitakin.

Lisäksi oudompiin ongelmiin olisi hyvä lisätä myös jotain infoa korjaustoimenpiteistä.

Jos on mahdollisuus väärinkäsitykseen niin eritelkää myös mitä (vuosi)mallia juttu koskee.

Näistä tiedoista kootaan sitten malleittain kattava "ostajan opas" ja tyyppivikalista.
#2
S12:

- Ainakin pakosarjan sisäseinämät haurastuu lämmössä iän myötä siten, että seinämistä alkaa murtua pieniä murusia jotka turbon pakosiivekkeisiin osuessaan saa aikaan hassuja juttuja (250tkm ajettuna vaihdettiin uus tilalle ja 2. Garrett jouduttiin heittään roskiin kun oli saanut melkoisen pahasti "siipeensä").
- Kaikki ruosteeseen liittyvä: kaaret, helmat, runkopalkit, helmapalkit... Helmapalkin kuntoa pystyy veikkailemaan kun ottaa etukuraläpän irti ja taivuttaa sisälokarin päätä edestä pois. Omassani olivat palkkien päät "hävinneet" vuosien saatossa... Helmapeltien kaksoispeltitoteutus sai aikaan lukuisia kirosanoja paikatessa... Lika pääsee joka paikkaan mutta niiden poispääsyä ei ilmeisesti olla suunniteltu kovin pitkälle.
- Ajovalojen korkeussäätö (leveäkantainen pultti peltihahlossa) aiheuttaa harmia, säädöt muuttuu aina kun polttimon joutuu vaihtamaan ja säätö ei ole kovin yksiselitteinen kun ikä on tehnyt tehtävänsä. Peltihahlon kielekkeet taipuvat herkästi ja pultti luiskahtaa pois sijoiltaan, silloin kannattaa alkaa suosiolla purkamaan etusäleikköä...
- Jäähdytin haurastuu vanhemmiten niinkuin kaikissa Nissaneissa.

Tässä alkua, toivottavasti muutkin pääsee vauhtiin...
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
#3
Niin, tänne saa kirjoittaa... :Smile Vai olenko minä ainoa viallisen Silvian omistaja?
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
#4
Tässä mun silviasta havaittuja vikoja:

- oven tiivisteet vuotaa
- kattoluukun tiivisteen välistä tullu kerran vedet niskaan Sad
- kardaanin ristikkonivelet väljät
- öljynpainekello rikki (tilalle tulee tarvikemittari)
- kampiakselin takapään stefa vuotaa öljyä
- jakopää vuotaa öljyä (viikonlopun aikana laitan uudet stefat ja hihnan + kiristimen)
- kytkin alkaa olla loppu
- laatikko pitäis ottaa auki ja vaihtaa 2. ja 3. synkka renkaat

tässä ne mitkä tuli ensinmäisenä mieleen.
Golf 3 variant
#5
jatketaan listaa

- kuskin oven saranointi
- perän sfeta vuotaa
- turbon ja downpipen välinen tiiviste vuotaa
- kello jätättää
- ahtopainemittari kusettaa?

noi nyt tuli het mieleen, mut jatketaan taas kun lisää löytyy vikoja. Eli tästä voi tulla loputon lista Smile
Golf 3 variant
#6
Toi kello on kyllä ehdottomasti paha, tarvii soitella Nissanille japaniin ja sanoa että SOOSOO! Big Grin

Mitäs mulla...
- Orkkis akkuteline on ainakin aivan kamalasti suunnitellu, kaikki paska kertyy sen alle eikä lähde oikein millään joten aika pahasti potentiaalinen mätäkeskus -> poistin koko tellingin ja siirsin akun takaronttiin (coolerin putket
osasyynä, mutta kuitenkin)
- Ovien saranointi, ovet roikkuu, apparinpuolen pystynee vielä korjaamaan, kuskin puolta täytyy tutkia tarkemmin.
- Tosiaan Xenon jo mainitsi tuon pakosarjan, uskokaa pois se näytti kamalalta kun otin omani pois (255tkm, toinen turbo, ensimmäinen pakosarja...huoh)
-> uusi ahdin ja uusi pakosarja (ei Nissanilta)
- Takasatulat kannattaa "herätellä" aika ajoin, ettei käy sitten niin että käsijarrua käyttäessä ne lyökin totaalisesti jumiin...noissa kun on kanssa tuo surullisen kuuluisa patentti, jossa vaijerin päässä olevat vivut painaa paloja levyyn (vrt. esim. Volvoissa olevat erilliset rummut käppärille)
- Ei liene mikään tyypillinen, mutta hyvä tietää: Itselläni oli ilmeisesti aikas vanhat ja huonot nesteet kytkimelle joten otti viime talvena ja löi jäihin..seurauksena kytkimen luisto ja uuden kytkimen tarve.
- Laatikosta kanssa 2. ja 3. synkrot menossa, rusahtaa todella pahasti jos on vähänkään jenkaa..(Ei liene tyyppi"vika" vaan auton luonteen provosoima käyttövika..tuon verran ikää, tuollainen auto...se on saanut kenkää ja koopraniskua vissiin ihan riittävästi Smile )
- Takavalot noista tuntuu murtuvan lähes poikkeuksetta jossain vaiheessa.
- Myös kojelaudan tuuletusräppänät ovat ehdottomasti tyypillinen kohde Silviassa.

Tuossa näin iltahämärän välähdyksiä takaraivosta, lisää joskus.
PS13
2JZ
V161
E85

Postiautot rok \o/ Wink
<VASE><VASE>
vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
#7
Tyyppiviat-topicit on nyt lukittu johtuen tyyppivikojen koonnista ja niiden julkaisemisesta toisaalla sivustolla.

Jos tyyppivikoihin on lisäyksiä tai kommentteja ne voi lähettää osoitteeseen [email protected]


terv. ylläpito


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)