ASTech Wrote:Meillä on tulossa taas, pienen tauon jälkeen, molempiin luokkiin autot.
Racingiin Saab 99 ja Salooniin Saab 900.
Oletko ajanut racingissä valkoisella turbo saabilla? sellaisen kanssa muistaisin radalla olleeni samaan aikaan muutaman kerran?
2002 ajettiin Datsun 510 ja Civicillä ollaan ajettu 2003 asti vaihtelevalla tuloksella, muutama edellinen vuosi ollaan oltu LK2 (kuviorengasluokassa) mutta tänä vuonna ajetaan LK1.
Vajaa 20 kisaa on tullut tahkottua, pääasiassa Botniaringillä ja Kemorassa, Alastarolle on aiottu lähteä kisaamaan mutta noissa "kotikisoissa" saa kesän ajohalut tyydytettyä niin ei ole tullut kauemmaksi lähdettyä.
Epävirallisten tulosten mukaan meni ensimmäinen kisa aika hyvin.
Perhana! Eka kisa meni sitten taktiikoita opetellessa. En aikaisemmin tajunnutkaan että safetyn perässä on noin hidasta ajella. Annettiin teidän tiimille turhaan tasoitusta...
isopasi Wrote:Keväällä pitäisi kanssa aloittaa Saloonissa. Tiimillä on tuttu 325 bemu. Autossa vielä pientä laittoa...
Nyt on muuten Daihatsussakin pientä laittoa. Loota meni paskaksi. Ja sunnuntaina kisat. Kiire tulee, ei noita Daihatsun vaihdelaatikoitakaan ole joka nurkat täynnä.
3 x SR20
EGNN14 '91 GTI-R
EGAN14 '93 2.0GTI
WP11-144 '00 2.0 SPORT+ (tämä jopa toimii)
1 X M9R
T31 ´08 127kW
Sivikki ja Korolla.
Mä olen tota endurancea aina halunnut kokeilla. Vaikka en olekaan nopein kukko kanalassa niin pystyn vetämään tautisen tasaisia kierrosaikoja.
Toi on vaan vaikee laji aloittaa. Yleensä aina kaatunut jo siihen, ettei mahdollisen porukan kanssa saada mitään aikaiseksi eikä olla edes autosta yhtä mieltä.
app Wrote:Mä olen tota endurancea aina halunnut kokeilla. Vaikka en olekaan nopein kukko kanalassa niin pystyn vetämään tautisen tasaisia kierrosaikoja.
Toi on vaan vaikee laji aloittaa. Yleensä aina kaatunut jo siihen, ettei mahdollisen porukan kanssa saada mitään aikaiseksi eikä olla edes autosta yhtä mieltä.
Tasaiset kierrosajat tossa endurancessa onkin valttia, eikä yliyrittäminen ja pöpelikköön. Tietysti jos tasaiset kierrosajat on vielä nopeita niin ei siitä ainakaan haittaa ole.
Eilen saatiin Daihatsuun laatikko vaihdettua ja tänään oli Kotkan Talviendurance -sarjan toinen osakilpailu. Itse huomasin jo n. puolen tunnin ajon jälkeen miten nopeasti hommaan väsyy ja virheitä alkaa tulla. Jarrutukset meni pitkiksi ja kuskikin alkoi kopissa lämmetä. Oli pakko tulla pois ajamasta, vaikka suunnitelman mukaan olisi ollut ajovuoroa vielä 15 minuuttia jäljellä. Rata oli karmeassa kunnossa, jäästä ei tietoakaan, joten vauhdit kasvoivat ja tilanteet sen mukaan. Laitan myöhemmin kuvan autosta kisan jälkeen. Muistuttaa enemmän jokkisautoa kuin enduranceautoa.
Mitä jäi käteen kahdesta kilpailusta: ainakin innostus rata-ajoon ja kokemusta.
3 x SR20
EGNN14 '91 GTI-R
EGAN14 '93 2.0GTI
WP11-144 '00 2.0 SPORT+ (tämä jopa toimii)
1 X M9R
T31 ´08 127kW
Sivikki ja Korolla.
Maurizio: Kävihän teidän tiimi välillä hangilla huilailemassa... ;D
Tosin aika monella alkoi kahden tunnin jälkeen autot lipsumaan ja meidän sijoitus nousi.
Meillä kisa meni muuten nappiin, mutta varikkokäynnit meni pieleen. Jostain syystä turva-auto välillä pysähtyi radalle keräämään kaikki autot peräänsä (jolloin ne, jotka olivat varikolla, saivat ilmaisen pysähdyksen) ja taas välillä (meidän vaihtojen aikana) se ajeli suhteellisen kovaa rataa ympäri... :-\
Auto kuitenkin kesti loppuun asti vaikka parin penkan läpi melko kovaa tuli ajettua ja erilaisia osumia tuli kymmenittäin. No nyt on niskat ja selkä kipeänä kahden tunnin ajovuorosta.
Kuitenkin ainakin yksi pokaali tulossa, joka lämmittää mukavasti mieltä
Mitä jäi käteen: Särkyä, väsymystä ja haluttomuutta hypätä ihan heti uudestaan kilpa-auton rattiin. Ehkä sitten kesällä taas jotain..
S13 + B310 + E38 + E46 = paljon hukkaan heitettyä rahaa
Doni Wrote:Maurizio: Kävihän teidän tiimi välillä hangilla huilailemassa... ;D
Tunnustan, se olin minä joka sinne penkkaan veti ja syvälle!! Rata oli todella karseassa kunnossa viimeisellä tunnilla. Ajouralla oli pitoa paljon mutta uran vieressä oli loskakerros johon joutuessaan auto lähti heti hanskasta. Itselleni sattui taktikoinnin vuoksi 1,5 tunnin ajohuki ja lopussa aloin olla aivan puhki. Ulosajossa ajon ekaan mutkaan hieman liian ulkoa ja auto meni pöppörölle -> pihalle. Kyllä v*tutti!
Doni Wrote:Maurizio: Kävihän teidän tiimi välillä hangilla huilailemassa... ;D
Tunnustan, se olin minä joka sinne penkkaan veti ja syvälle!! Rata oli todella karseassa kunnossa viimeisellä tunnilla. Ajouralla oli pitoa paljon mutta uran vieressä oli loskakerros johon joutuessaan auto lähti heti hanskasta. Itselleni sattui taktikoinnin vuoksi 1,5 tunnin ajohuki ja lopussa aloin olla aivan puhki. Ulosajossa ajon ekaan mutkaan hieman liian ulkoa ja auto meni pöppörölle -> pihalle. Kyllä v*tutti!
Joo. Itseasiassa mulla kävi 2 kertaa tosi lähellä samassa mutkassa etten itsekin jäänyt siihen. Kaasu oli kuitenkin pohjassa ja läpi sieltä tultiin väkisin. Sen jälkeen pitikin mennä käymään varikolla putsaamassa lumet jäähdyttimen edestä kun lämmöt nousi tappiin.
Oli aika haastavaa ajaa lopussa kun ajoura oli tosiaan hyvin kapea eikä tarkkaavaisuus ollut mitenkään parhaimmillaan enää siinä vaiheessa. Taisi aika monella mennä taktikoinnit metsään sitten..
S13 + B310 + E38 + E46 = paljon hukkaan heitettyä rahaa
Mulla on ollut jo useamman vuoden kesken eräinen projekti zx300 z31 enduranceen tallin täytteenä, mutta ollut kaikkee kiirettä niin ettei ole kerennyt sitä laittaan valmiiks. Jos löytyis pari-kolme innokasta kaveria mukaan tiimiin, niin siinä ei hirveesti olis töitä kun sen sais racingiin ja pienellä lisäpanostuksella olis mukava peli myös salooniin. Kilpakaaret on jo melkein valmiit sisällä ja painoa on tiputettu roimasti, myös vahvistushitsaukset on melkein tehty.
JKoivunen Wrote:Mulla on ollut jo useamman vuoden kesken eräinen projekti zx300 z31 enduranceen tallin täytteenä, mutta ollut kaikkee kiirettä niin ettei ole kerennyt sitä laittaan valmiiks. Jos löytyis pari-kolme innokasta kaveria mukaan tiimiin, niin siinä ei hirveesti olis töitä kun sen sais racingiin ja pienellä lisäpanostuksella olis mukava peli myös salooniin. Kilpakaaret on jo melkein valmiit sisällä ja painoa on tiputettu roimasti, myös vahvistushitsaukset on melkein tehty.
No ei tota nyt racingiin kannata edes ajatella. sehän ostetaan heti alta pois. Salooniin paremminkin, mutta onkos tuossa turbo? Mikäli on, niin ei onnistu salooniin.
Hyundai i30 1.4 bensan pihistäjä<br />N15 2.0 sportline (GTI) -98 (emännän kauppaohjus)<br />Datsun 100 A Le10 1975 Mr<br />Austin Mini 1.0 mini tonni luokan kilpuri<br />Datsun 1000 van (sunny)VLB10 -67 <br />EX S13 -89<br />EX S12 FJ20e-85<br />EX datsun 100 A Le10 -76 Varaosakippo<br />Ex N16 1,8 2005<br />Ex P11-144 1,8 comfort 2000<br /><br />Elämä on ainoa sukupuoliteitse tarttuva tauti, mikä 100%:lla varmuudella johtaa kuolemaan
Endurance kausi käynnistyy lauantaina 25.4 jurvan botniaringillä. Startti klo 11.00, jossa mukana 43 autoa, kun saloon ja racing luokka ajaa samassa lähdössä.
Hyundai i30 1.4 bensan pihistäjä<br />N15 2.0 sportline (GTI) -98 (emännän kauppaohjus)<br />Datsun 100 A Le10 1975 Mr<br />Austin Mini 1.0 mini tonni luokan kilpuri<br />Datsun 1000 van (sunny)VLB10 -67 <br />EX S13 -89<br />EX S12 FJ20e-85<br />EX datsun 100 A Le10 -76 Varaosakippo<br />Ex N16 1,8 2005<br />Ex P11-144 1,8 comfort 2000<br /><br />Elämä on ainoa sukupuoliteitse tarttuva tauti, mikä 100%:lla varmuudella johtaa kuolemaan
Mikäli Endurance kuumottaa vielä, niin nyt olisi tutkintoa tarjolla esim. 16.11. Riihimäellä. Ilmoittautumiset tutkintoon pitää tehdä käsittääkseni tämän viikon aikana.