Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Almeran vetonivel...
#61
Mai Wrote:Itellänikin jäi kerrattain huono maku tuommoisesta ylivedettävästä, hajosi melko nopeasti. Alkuperäisen tarvikekumin sai 15eurolla. Minkälainen on vetonivelen irroitustyökalu?

Niitä on monenlaisia myytävänä, mutta kaikki ovat ulkonäöltään jotakuinkin samanlaisia. Itse ostin Kamasa-merkkisen ulosvetimen, mutta näköjään Biltemastakin saisi samanlaista ulosvedintä.

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Ty...in-191386/

Miten tuo käytännössä toimii, niin tuo pyöreä osa työnnetään akselin läpi, jonka jälkeen tuo musta taaempi osa pultataan kiinni vetoakseliin. Sen jälkeen sillä vetonivelen omalla mutterilla kierretään vetonivel irti. Ei vaadi ollenkaan voimaa, hakkaamista, tai muutakaan tappelua ja lähtee varmasti auki. Kunpa olisi aikanaan tullut ostettua moinen kapistus. Helpottaa hommaa helkkaristi.
Reply
#62
Onko kukaan löytänyt sopivaa? Tarvis vänkärin puolen ulomman nivelen. Nakuttaa jo uhkaavasti Sad
Almera Gti
Reply
#63
Löytyykö keltään käytettyä niveltä? Nissaninliike tarjosi niveltä kaikkineen akseleineen hintaan 950e...
Reply
#64
Ei ole löytynyt bolt-on tarviketta. Nimimerkillä 4 tarviketta koeistanut.
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#65
Käykö niistä jokin napaan kuitenkin?
P11 gt -98 JM
Reply
#66
Eetu_ Wrote:Käykö niistä jokin napaan kuitenkin?

Pyörän laakeriin/napaan käy parikin mallia, toisessa 27 booria ja toisessa 23 sisäpuolella. Näistä toisen pystyy teettämään isommaksi..
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#67
krew Wrote:Löytyykö keltään käytettyä niveltä? Nissaninliike tarjosi niveltä kaikkineen akseleineen hintaan 950e...
Eiks noita pelkkiä niveliä kuitenkin saanut johonkin 350e hintaan nissanilta? Sai ainakin jossain vaiheessa. Onneksi on käytettyjä varavetareita edelleen jemmassa, mutta ne ei ole myynnissä, kun kaikki kysyy niitä. Smile
Reply
#68
Konnichi wa arvon tatsunistit! Nyypältä kunnioittava kumarrus samaisen probleeman kanssa painiville - vetari kun naksuttaa minunkin teini-ikäisessä GTIConfusedsä.

Nostelen topiccia tälle vuosiluvulle ulkomailta bongatun merkeissä. Onko kukaan kohtalotovereista testaillut ebayn niveliä? Tällaista saisi Aussilasta -> http://www.ebay.com.au/itm/ws/eBayISAPI....1018093173. Samaisesta puljusta löytyy eri osanumerolla myös N14 2.0 SR20 vetoniveltä, joten toiveeni heräsi :o
Reply
#69
Ihan vain vinkkinä, siinä olisi ehjät, täydelliset akselit nivelineen kohtuu hintaan tarjolla.

http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1477436
Reply
#70
Eipä tosiaan (olisi ollut) paha ehjästä. Ennätin tuon oman kuitenkin tussaroida paksummin rasvoin kasaan, joka ainakin alustavasti rauhoitti tilanteen. Ykkösellä ratti linkussa naksuu vedossa, mutta ei kait kukaan noin autoaan liikutakaan.. Oli muutenkin varsin hyvä vähän availla paikkoja - edellisen mestariasentajan toimesta kun oli kipparin puolen satulasta nyölätty suojakumi rikki -> jarrumäntä jämähtänyt melkoisen mehukkaasti.. Liikkeellehän se lähti vasta varttinen jatko banjopultin holesta sisään + kunnolla happea lekalla. Ei auttanut paineilmat taikka jarrupolkimen potkiminen..

Nyt on Natsunia sitten hellity uusin jarrupaloin, vetarin & jarrumännän kumein ja Redline-askiöljyin - saapa nähdä miten hän minut tästä palkitsee?

EDIT: Jos saan tuolta ulkolasta niveltä tilattua, niin raportoin istuvuudesta sitten tänne. Olisiko innokkaita ottajia enempikin?
Reply
#71
Oikeen puoleinen vetari ois vapaana.
Reply
#72
Vieläkö löytyis tämä vetari? Itsellä ois tarvetta kun alkaa olemaan tiensä päässä.
Reply
#73
kavoni2 Wrote:Oikeen puoleinen vetari ois vapaana.

Vieläkö löytyis tämä vetari? Itsellä ois tarvetta kun alkaa olemaan tiensä päässä.
Reply
#74
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1559659
Reply
#75
Nostellaanpa hieman. Onko kenelläkään mittoja tallessa tohon orkkis vetoniveleen ?

Olis voinut vertailla hieman.
Reply
#76
Aiheeseen liittyen. Vetonivelen suojakumi täytyisi vaihtaa(ulommainen-pyörän puoleinen).Onneks huomasin ni loppu ajo siihen. Kun näköjään ei tarvikkeena saa vetoniveltä teidän kokemusten perusteella, ni ei parane rikkoa sitä :/
Ostin Fixuselta ylivedettävän suojakumin ja koitan onnea jos ei tarvitsisi purkaa vetoniveltä. Vaikka siitäkin Mai:lla huonoja kokemuksia. Mutta voi olla että täytyy käydä biltemasta hakee toi vetonivelen ulosvedin. Ni sit pitäs mennä helpommin.

Vois kyllä samantien vaihtaa olka-akselin kun abs:n kanssa häikkää kun vikakoodiksi ilmoittaa ainakin nämä:
26 Front left sensor (short-circuit) ja 22 Front right sensor (short-circuit)

Ja epäilen siis vahvasti abs-antureita syyllisiksi. Ja en ite ainakaan saanu liikautettua yhtään niitä antureita pois sieltä navasta. Jumissa on ja taitaa pysyykin.
Käykö siis minkä muun ABS-mallisen N15 almera olka-akseli Gti:hin? vai tuleeko tässäkin vastaan tämä booritus/urien eri lukumäärä navan puolella?
Skoda Octavia Combi Style 1.5 -18 ja Almera GTi 2.0 (SR20VE) -98
-ex. Skoda Octavia HB Elegance 1.4 -13, Mazda 6 2.2 MP (GH) -11, Mazda 3 Elegance 1.6 -08, Nissan Almera Tekna 1.8 -04, Nissan Almera GTi 2.0 -99
Reply
#77
Mä ostin ainakin mallikohtaisen fixukselta pari vuotta sitten... Ei se ulosvetäjää tarvitse, napakka lyönti sinne nivelen juureen niin lähtee irti, mulla lähti aikoinaan ihan itsekseenkin ajossa että en usko että hirveen tiukassa on..
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#78
Fixus-ketjulta tilattu Urawan tarvikenivel, ovh. 144e, henk-koht alennuksien jälkeen toki hilppasen vähemmän. Tulee Koivunen Oy:lta tuotenumerolla 016-NI173.

Oma avan autoon kyseinen onnistuneesti vaihdettu, josta on merkkiliikkeestä ensin haettu alkuperäinen vetonivelen varaosanumero, jotka alla:

392112N560 (uusi varaosanumero, johon vanha kääntää)
392110M306 (vanha varaosanumero)
ovh, 330€

Erot ja tarvittavat muutostyöt onnistuneeseen vaihtoon:
- lähtee vetämällä, jossei ole mennyt täysin paskaksi.
- alkuperäinen vetonivel on tarviketta ulkohalkaisijaltaan pienempi
- booritukset samat käy heittämällä paikalleen.
- nappaa kiinni alapallonivelen mutteriin, josta siivu pois lentävällä, kun on paikallaan, niin mahtuu ongelmitta pyörimään.

Näin Kouvolassa.
Almera GTi N15 -98
Reply
#79
Ilmeisesti ihan toimiva tapaus toi urawan nivel ?

Vieläkö niitä on sielä varastossa kun pitäisi tänne susirajan taakse yksi vetari saada ?

Miten fiksuksen kautta onnistuu tilaus lähimpään liikkeeseen vai
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)