Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
350Z vm 2008
#1
Tänään sai käydä noutamassa. 5kk odotusaika oli kyllä tuskastuttavan pitkä. Näissä viimeisissä autoveroarpajaisissa taisi käydä Zetorille sen verran huonosti, että vuodenvaihde taitaa olla "erään aikakauden loppu", ainakin jos ajatellaan 350Z myyntiä Suomessa.

Koko perävalo-osasto on toteutettu ledeillä, ja KIRKKAILLA sellaisilla. Maailma todella valaistuu seuraavassa autossa siellä takana liikennevaloissa. Myös keulasta löytyy keltainen ledinauha kummallakin reunalla, very very nice...

Kori yhä sama, sisustuksessa on keskikonsolissa kardaaniin päällä nappuloiden paikoissa uudelleenajattelua. Ennen saattoi kyynärpäällä sohia istuinlämmittimen päälle, samoin hälyvilkun namiska on paremmassa paikassa.

Näillä keleillä on myllystä turha arvioida yhtään mitään. Käyntiääni on selvästi pehmeämpi, vaikka imupuoli hengittää nyt vapaammin. Takana samanmoiset röpinät kuin ennenkin, noin korvakuulolta. Pitää nyt ajella muutama tuhat kilometriä että tulee parempi käsitys koneen luonteesta.

Ai niin, missä kunnossa edellinen vm 2004 meni vaihtoon ? Mittarissa oli hyvän matkaa yli 100.000, alusta yhä tiukka, ei kolinoita tai kilinöitä, kytkin ok.
kori ok. ei syönyt öljyä, jarrupalat vasta menossa vaihtoon ( no joo, oikeastaan olis pitänyt mennä jo Wink ).Kesäpyöriä kun nostelin kaupan lattialle, niin etukumien sisäreunassa näkyi pientä epänormaalia kulumaa ;D
Paappa ajelee vakio - 350Z:la, 120 km joka työpäivä.
Reply
#2
Pysyikös väri samana?
Pari kertaa taisi tulla nähtyä tämä vanhempi versio liikenteessä ja silloin yhdellä kertaa jotkut kollit yritti näköjään haastaa kaasuttelemalla vierellä ;D
Reply
#3
Muakin kiinnostaa väri. 8)
Reply
#4
Väri on uudesta kartasta sininen , helmiäsväri, vai onkohan se virallisemmin kolmikerrosväri. Se näyttää nyt hämärän aikaan lähes mustalta. Kyllä se sininen loimu sitten löytyy, jahka päästään kevättä kohti ja aurinko alkaa paremmin paistaa.

Kolleista en muista, jaa mutta on saattanut olla vanha silloin pojalla lainassa. Eihän ne twingolla.... Smile
Paappa ajelee vakio - 350Z:la, 120 km joka työpäivä.
Reply
#5
Onneksi olkoon! Kiva ajella uudella autolla.
Mutta ensimmäiset jarrupalat? Eikö sa jarrutta yhtään?
Kuninka monta renkassarja?
Reply
#6
Välivuotisista malleista 2005-2007 en tiedä, niissä varmaan jo osa muutoksista, joita vertaan 2004 malliin:

Sisällä:

-ovipaneeleihin lisätty pehmustetta.

-ovissa tavarakaukalojen lisäksi valaistut kolot juomatölkille.

-keskikonsolissa istuimien välissä nyt toinenkin kannellinen lokero.

-turvavyön valolle lisätty summeri viiveellä.

-bosen subbarielementti laadukkaampi.

-namikoiden valaistusta paranneltu.

-ilmastointiautomatiikkaa kehitelty. Ei enää näyttäisi heittävän itsestään sisäilmankierrolle suutinvalitsinta laajemmin ruuvatessa. Tämä saanee paremman vahvistuksen kesähelteillä 8) .


Ulkoa:

-uuden moottorin pahka konepellissä on luonnossa niin matala, että sitä ei edes huomaa, jos silmä ei tiedä mitä etsiä.

-jäähdyttäjän ilmanottoaukon ritilä korvattu kahdella päällekkäisellä siipiprofiililla.

-ajovalojen linssistöä muuteltu. Nyt isompi focus ja aika paljonkin enemmän valotehoa, joskaan en moittinut vanhojakaan. Lisävaloille ei mitään järjellistä tarvetta.

-taustapeilistä on edelleen lysti katsella punaisia naamoja jonon ollessa paikallaan, tämä jo pieni harraste Big Grin .

-pakoputkisto yhä 2-1-2, aivan loppupäässä näyttäisi olevan jotakin muutosta, ja soundissa on kuin onkin yksi uusi nuotti, joka soi muita oktaavin alempana, ihan oikeaan suuntaan. Teho kuuluu nyt paremmin läpi ;D .


Ajossa:

-kytkimen jousipaine jalan alla puolet entisestä, "akkojen" kytkin.

-keskisormea ei enää tarvitse näyttää niin usein ESP:n napille ratin alla, koska nyt elektroniikka sallii jonkin verran sutaisua paikaltaan nyypäyttämättä vetoa. Kylkimyyryjä ESP estelee yhtä innokkaasti kuin ennenkin. Namikka kysyy nyt muuten nimetöntä.

-moottori kuluttaa enemmän ja vähemmän kuin ennen. Kutosella vakkari päällä 90 km/h talvinopeutta mittarissa antoi heti ajotietokoneessa 7.8 l/100 km, joka on litran parempi kuin koskaan näin vanhassa ajopelissä. Sama mittaus vitosella ajaen hori jo kymmentä, ja auton luonteen mukainen ajaminen vienee litran tai pari enemmän mitä vanha. Tavallaan nyt kuluttaa niin vähän tai paljon kuin itse haluat, ja linjassa sen kanssa, että lisätehot ovat parempien virtausten tuottamaa reserviä.

Tossa noita, ja älä Ulla niitä jarrupaloja murehdi, kaupungillahan ne vaan kuluu ennemmin kuin isolla tiellä Wink ..
Paappa ajelee vakio - 350Z:la, 120 km joka työpäivä.
Reply
#7
Mitäs sanot nyt jonkin ajan ajon jälkeen, pidätkö enemmän uudesta kuin vanhasta.

Itselläni 04 ja kävin tuossa loppukesästä ajamassa tuon uuden. Pitää kyllä sanoa, että olin itse ainakin todella pettynyt. Uusi kone oli tylsä, äänet pilattu ja kytkimestä ei tarvitse edes puhua.
Jarrupaloista sen verran, että ainakaan tuo uusi Z ei tuntunut pysähtyvän millään, siihen tunteeseen voi kyllä vaikuttaa se että itselläni on carbonpad:in palat. Tuntuma normaaleihin on uskomaton, tosin huonona puolena "PIENI" vikinä Smile
Reply
#8
"Todella pettynyt", sullahan on pettymys herkässä ;D .....

Nyt voi katsella tietäkin eikä pelkästään varvikelloa. Kakkosella saa sen nätin pitkän vedon tuonne kauas +110 km/h , vanhassa rajottaja sano "töks". Tosin, kesähän on vasta tulossa, ja enhän mä ole ajanut noita kuin 120.000 km....
Paappa ajelee vakio - 350Z:la, 120 km joka työpäivä.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)