Posts: 879
Threads: 11
Joined: Dec/2005
Upide Wrote:Ahtimen öljynpaluusta kyse. Mittaria ei tällä hetkellä kiinni, mutta öljy on paljon kuumempaa tikustakin kokeilemalla jo ihan normiajossa vrt. suht vakio rb25. Kai se sitten vaan vaikuttaa asiaan kun ei ole vesijäähdytystä ahtimessa. Mennään sitten tolla öljynpaluuputkella mikä on jo. Kiitoksia näkemyksistä! =) Miten olette toteuttaneet öljynjäähdyttimen kierron, että mistä ryöstää ja mihin paluu?
Jos et radalla aja niin voisin sanoa että turhaan öljynlämmöistä huolestut. Ja jos haluat nyt jäähdytintä laittaa niin kokeileppa googleen kirjottaa vaikka "rb25 oil cooler kit".
Nissan 180sx RPS13 -94 "Ratalelu"
Nissan Skyline R33 GTS-t -95 "drifteri rojekti"
Nissan Sunny N13 GTI 1.6 -87 "käyttis"
Toyota Dyna 150 -91 "ajoneuvonkuljetus vankkuri"
Toyota Aristo JZS147 -93 "käyttis"
Posts: 980
Threads: 19
Joined: Dec/2008
19.04.15, 22:53
(This post was last modified: 19.04.15, 23:04 by epeli^^.)
Upide Wrote:Ahtimen öljynpaluusta kyse. Mittaria ei tällä hetkellä kiinni, mutta öljy on paljon kuumempaa tikustakin kokeilemalla jo ihan normiajossa vrt. suht vakio rb25. Kai se sitten vaan vaikuttaa asiaan kun ei ole vesijäähdytystä ahtimessa. Mennään sitten tolla öljynpaluuputkella mikä on jo. Kiitoksia näkemyksistä! =) Miten olette toteuttaneet öljynjäähdyttimen kierron, että mistä ryöstää ja mihin paluu?
nyt on kyl #ammattilainen : D saitko minkälaista lukemaa öljytikusta? kannattaa koittaa sillai kahdella sormella ihan tikun päästä, jos alkaa sormia lämmittää niin sit on jo kone lämmenny : )
noni läpät sikseen, jos meinaat laittaa öljynjäähdyttimen katuajoon ilman termostaattia niin öljynlämpö jää kyllä yleensä liian alkaiseksi, olikohan itsellä n.max50 astetta normaalissa ajossa mikä ei tee hyvää koneelle. että vakio vesikierto sitten öljyjalasta pois ja öljylle oma termostaatti väliin esim mocalilta
mutta ihan ensimmäiseksi kannattaa kyllä laittaa se öljynlämpömittari ja anturi sinne öljypohjaan missä se öljy on eikä lohkoon. jos sitten näyttää että öljyt lämpenee liikaa niin sen jälkeen kannattaa miettiä sitä jäähdytintä sinne
ei veekasi vaan ykspistekasi
Posts: 2,165
Threads: 30
Joined: Oct/2007
epeli^^ Wrote:nyt on kyl #ammattilainen : D saitko minkälaista lukemaa öljytikusta? kannattaa koittaa sillai kahdella sormella ihan tikun päästä, jos alkaa sormia lämmittää niin sit on jo kone lämmenny : )
noni läpät sikseen, jos meinaat laittaa öljynjäähdyttimen katuajoon ilman termostaattia niin öljynlämpö jää kyllä yleensä liian alkaiseksi, olikohan itsellä n.max50 astetta normaalissa ajossa mikä ei tee hyvää koneelle. että vakio vesikierto sitten öljyjalasta pois ja öljylle oma termostaatti väliin esim mocalilta
mutta ihan ensimmäiseksi kannattaa kyllä laittaa se öljynlämpömittari ja anturi sinne öljypohjaan missä se öljy on eikä lohkoon. jos sitten näyttää että öljyt lämpenee liikaa niin sen jälkeen kannattaa miettiä sitä jäähdytintä sinne
Millaset lie todelliset erot öljynlämmöllä mitattuna öljypohjasta/siirtosarjan laipasta, niinkuin esim. mulla on.?
Skyline GTS-R
Posts: 1,820
Threads: 50
Joined: May/2011
Lähes olemattomat.
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Posts: 209
Threads: 8
Joined: Mar/2010
Asentelen tällä viikolla tuon lämpömittarin niin kerron sitten lukemia että oliko minun havainnoinnit vääriä. Mitä luokkaa teillä on ollut normiajossa öljynsuodatinjalalta lämmöt? Jonkun kerran tarkotus radallakin ajaa, eli syytä varmaan tuo jäähdytin hankkia.
Posts: 765
Threads: 26
Joined: Sep/2010
Upide Wrote:Asentelen tällä viikolla tuon lämpömittarin niin kerron sitten lukemia että oliko minun havainnoinnit vääriä. Mitä luokkaa teillä on ollut normiajossa öljynsuodatinjalalta lämmöt? Jonkun kerran tarkotus radallakin ajaa, eli syytä varmaan tuo jäähdytin hankkia.
Omassa oli aikonaan n.70-80c normi ajossa, kaupungissa sitten jos vähän rälläsi ja lämmin kesäpäivä nousi yli 90 asteen
Bmw e39 540i touring m-sport
R32 lama projekti
Posts: 48
Threads: 15
Joined: Sep/2009
Olisko jollakin tietoo mikä mättää. Elikkäs moottori rb25det autossa on kiinni 40 holsetti 16 pesällä, kkd:n tekemä pakosarja, 60mm aito tial hukkis 700cc suuttimet nistune moottorin ohjaus ja sitte se kiinan imusarja. Tänään penkissä tehot tyssäsi kuin seinään 480hp kohdalla. Voiko olla mahdollista että ilman putsari ei hengitä tarpeeksi?
Posts: 1,841
Threads: 68
Joined: Apr/2006
ca18det Wrote:Olisko jollakin tietoo mikä mättää. Elikkäs moottori rb25det autossa on kiinni 40 holsetti 16 pesällä, kkd:n tekemä pakosarja, 60mm aito tial hukkis 700cc suuttimet nistune moottorin ohjaus ja sitte se kiinan imusarja. Tänään penkissä tehot tyssäsi kuin seinään 480hp kohdalla. Voiko olla mahdollista että ilman putsari ei hengitä tarpeeksi?
Mikä tarkoittaa että tyssäsi kuin seinään? Seos laihalle? Seos rikkaalle? Prötää? Käppyrää lukujen kera ni helpompi arpoa...
Posts: 980
Threads: 19
Joined: Dec/2008
ca18det Wrote:Olisko jollakin tietoo mikä mättää. Elikkäs moottori rb25det autossa on kiinni 40 holsetti 16 pesällä, kkd:n tekemä pakosarja, 60mm aito tial hukkis 700cc suuttimet nistune moottorin ohjaus ja sitte se kiinan imusarja. Tänään penkissä tehot tyssäsi kuin seinään 480hp kohdalla. Voiko olla mahdollista että ilman putsari ei hengitä tarpeeksi?
paljos sulla olikaan ahtopainetta? entäs esim sytytys ennakot?
ei veekasi vaan ykspistekasi
Posts: 74
Threads: 3
Joined: Jan/2014
Ylemmät + mitkäs puolat? Tulpat? Bensapuoli?
Posts: 48
Threads: 15
Joined: Sep/2009
Elikkä säätäjä oli dynotest sentter en ite ollut paikalla meinas että ahin menee tukkoon. Tuntuu että se ei ollu osannu kertoa että mikä siellä mättäs sitä tulee alkuviikosta kattomaan toinen heppu joka osaa kattoa että mikä siellä loppuu kesken.. Suurin epäilys on tällähetkellä bensapumppu.
Posts: 48
Threads: 15
Joined: Sep/2009
Valbro tankissa ja vag puolat tulppina on bcpr7es
Posts: 48
Threads: 15
Joined: Sep/2009
Autogauge:n mukaan 1.5bar perus ennakko tais olla 15
Posts: 1,841
Threads: 68
Joined: Apr/2006
Kuulostaa just semmoselta paikalta mihin kannattaa viedä auto säätöön...
Posts: 202
Threads: 3
Joined: Mar/2007
Jos vakionokat,niin ihan hyvä tulos jo.
Posts: 980
Threads: 19
Joined: Dec/2008
ca18det Wrote:Elikkä säätäjä oli dynotest sentter en ite ollut paikalla meinas että ahin menee tukkoon. Tuntuu että se ei ollu osannu kertoa että mikä siellä mättäs sitä tulee alkuviikosta kattomaan toinen heppu joka osaa kattoa että mikä siellä loppuu kesken.. Suurin epäilys on tällähetkellä bensapumppu.
jos se saa polttoainetta ja kipinä riittää niin käännät siitä ahtoruuvista reilusti lisää painetta
ei veekasi vaan ykspistekasi
Posts: 479
Threads: 11
Joined: Aug/2009
epeli^^ Wrote:jos se saa polttoainetta ja kipinä riittää niin käännät siitä ahtoruuvista reilusti lisää painetta
holset hx40 #16 pesällä... uskallan väittää vaikka tiputtais ahdot 1,2bar niin samat tehot. loppuu nokat ihan selvästi kesken
Posts: 80
Threads: 1
Joined: Jan/2010
Ahdin ei lopu.
Nokat ei lopu.
Vika jossain muualla.
Ääni walbrolle ja varsinkin jos vakio sähköt pumpulle.
Mikä maffi käytössä?
Viime kesänä saatiin kuitenkin 545hp/680nm :
-Hx40super 16.pesällä
-Omavalmiste pulssisarja
-Vakio nokat säädettävillä pyörillä
-Muokattu vakio imusarja
-740cc suuttimet
-2x255 walbroa tankissa, uusilla sähköillä.
-Vag puolat
-Fordin maf
-3.5"dp ja 3"putki kahdella vaimentajalla
JA!! Naurettavan matalilla 1.35kilon paineilla.!! Eikä mikään vaikuttanut alkavan vielä ahdistamaan.
Auton omistaja vai lyödä käppyrät näytille jos haluaa.
Posts: 405
Threads: 7
Joined: Jun/2009
Dynotaanko siellä ilman seosmittaria ku ei tiedetä loppuuko bensa vai ei, kuulostaa ammattimaiselta joo. Oletan et ei mut eihän ole kitekatteja putkistossa? Puhallin keulalla, ettei ahtolämmöt oo liika korkeet.
CA18DET>sr20det
ei se raaka voima, vaan raaka voima ja aerodynamiikka.
Posts: 18
Threads: 3
Joined: Dec/2010
Paljonko siellä oli pyörätehona ? nuo konetehot kun aivan helpostikkin voi penkkien välillä heitellä sen 50hp... Vierestä katsonut kun sama skyline ilman muutoksia antoi penkissä x n.530hp ja lyhyen ajan päästä penkissä y n.490hp, kuitenkin penkkien välillä pyörätehossa oli eroa vain 2hp, molemmissa pyörätehot karvan yli 460hp, se koneteho kun on joko mitattu voimansiirtohäviöstä tai laitettu laskennallisesti siihen, ja voimansiirtohäviöihin vaikuttaa myöskin useampi tekiä jotka voivat tehdä eroa
Posts: 560
Threads: 19
Joined: Jan/2010
17.05.15, 10:57
(This post was last modified: 17.05.15, 17:19 by M4K3.)
Mielipiteitä mitä vielä tehdä ja muita neuvoja. 400-500hv tavoite ja käyttis jota ei tulla rajoittimelle hakkaamaan joka toinen päivä.
Rb25det: Osa osista jo ostettu. Budjetti mallia opiskelija joten noiden osien lisäksi ei mielellään mitään ostaisi.
Wiseco männät.
Vakio kanget jotka hiotaan ja kiillotetaan. Joo tiedän 500€ lisää ja uudet.
Metallipahvi + täydellinen tiivistesarja.
Laakerit.
Kansipultit?
Sintterikytkin.
Jakopää.
Vakio öljypumppu? Kestääkö/syytä vaihtaa?
Suuttimet +500cc.
Vagginat
Kiinaturbo tuotto noin 500hv. Vakio pakosarja iso ongelma?
Kansivakio.
Z32 maf.
Cooleri.
Putkisto.
Walbro 255.
Zuikkiksen lastu.
If you want to go fast, Go alone.
If you want to go far, Go together.
Posts: 46
Threads: 11
Joined: Aug/2005
Onkos kukaan ottanut acc/ficd solenoideja pois käytöstä rb25det moottorista??
Se ei ole harrastus eikä mikään jos siihen ei mee kaikki rahat!
Posts: 879
Threads: 11
Joined: Dec/2005
M4K3 Wrote:Mielipiteitä mitä vielä tehdä ja muita neuvoja. 400-500hv tavoite ja käyttis jota ei tulla rajoittimelle hakkaamaan joka toinen päivä.
Rb25det: Osa osista jo ostettu. Budjetti mallia opiskelija joten noiden osien lisäksi ei mielellään mitään ostaisi.
Wiseco männät.
Vakio kanget jotka hiotaan ja kiillotetaan. Joo tiedän 500€ lisää ja uudet.
Metallipahvi + täydellinen tiivistesarja.
Laakerit.
Kansipultit?
Sintterikytkin.
Jakopää.
Vakio öljypumppu? Kestääkö/syytä vaihtaa?
Suuttimet +500cc.
Kiinaturbo tuotto noin 500hv. Vakio pakosarja iso ongelma?
Kansivakio.
Z32 maf.
Cooleri.
Putkisto.
Walbro 255.
Zuikkiksen lastu.
Vakio kansipultit riittää hyvin, N1 tai orkkis öljypumppukin käy, suuttimet +700cc, kiinaturboa en laittais vai onko minkä merkkinen?, vakio pakosarja on siinä ja siinä...
Nissan 180sx RPS13 -94 "Ratalelu"
Nissan Skyline R33 GTS-t -95 "drifteri rojekti"
Nissan Sunny N13 GTI 1.6 -87 "käyttis"
Toyota Dyna 150 -91 "ajoneuvonkuljetus vankkuri"
Toyota Aristo JZS147 -93 "käyttis"
Posts: 1,841
Threads: 68
Joined: Apr/2006
Miksi männät pitäisi vaihtaa? Vakio alakerta pelaa ihan jees (kuten yläkertakin)...
Ja taas säästy sikana massia.
Metallipahvi (tässä remontissa sitten menee se yläpään tiivistesarja tietenkin juuh), riittävä ahdin, putkistokuuleriymstingentangelit, lastu/nistune, 700cc suuttimet, z32 maf, walbro, joku sintterikytkin ja se on siinä... Jakopäävesipumppuöljypumppu sit mielen mukaan. Ahtopaineenohjausta, laajakaistaa, turbon öljy- ja vesiletkuja jne sit tietenkin vielä kylkiäisiks.
Vakio pakosarjan kanssa lienee pahin ongelmista se että sinne ei ihan mikä vaan sovi sen kaveriksi...
Posts: 560
Threads: 19
Joined: Jan/2010
Pari mäntää sulanut.
If you want to go fast, Go alone.
If you want to go far, Go together.
Posts: 1,820
Threads: 50
Joined: May/2011
18.05.15, 10:19
(This post was last modified: 18.05.15, 10:23 by Kremilin.)
Kiinan turbo pois tosta paketista ja vaikka vähä käytetty holsetti tilalle. Pakosarjaksi eBay briteistä toyosport huutokauppa. Itelle jäi hinta alle 140€. Arppien ja vakiopulttien hinta ero on aivan olematon niin ottaisin itse arpit.. Muistaakseni 160-180 orkkispultit.. Mulla on hyvä kokemus koneen kasauksesta olemattomalla budjetilla..
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Posts: 980
Threads: 19
Joined: Dec/2008
M4K3 Wrote:Pari mäntää sulanut.
mäntien sulaminen taitaa johtua vääristä seoksista
ei veekasi vaan ykspistekasi
Posts: 765
Threads: 26
Joined: Sep/2010
Kannattee satsata myös tuohon säädettävään moottorin ohjaukseen, nistune toimii näissä hyvin ja helppo/halpa säätää jatkossa läppärillä jos jotain muutoksia tulee jatkossa.
Bmw e39 540i touring m-sport
R32 lama projekti
Posts: 958
Threads: 49
Joined: Feb/2004
Tähän vois lisätä vielä bensapumpun johotuksen? Toisilla ilmeisesti ruokkii paremmin, kun toisilla vai onko tossa joku raja?
Nyt: R33 GTS-T -95 & Primera P11 -00 cvt M6 wagon
Suzuki pv -99 ;D
joskus vielä skyline... (vanhentunutta tietoa)
Jeremy Clarkson: Your not a true petrol head until you have owned an Alfa Romeo
Posts: 2,663
Threads: 27
Joined: Oct/2002
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
|