Welcome to DNSF.org

HUOM HUOM HUOM 17.12.2016 uudistuksen jälkeen vaikuttaisi siltä, että kaikkien pitää tilata uusi salasana itselleen.

Tilaa uusi sähköpostiisi kirjautumisikkunan nappeja käyttämällä ja toimi viestissä olevien ohjeiden mukaan. Salasanan toimittamisessa saattaa mennä jopa 15min. Tarkista myös roskapostikansio sähköposteistasi siltä varuin, että viesti on siellä. 

Sign in to follow this  
Followers 0
nismogti

jarrusatula

31 posts in this topic

Onko kellään tietoa onko gti-almerassa samat jarrut takana kuin esim. 1.6l?

tarvitsee tehdä vähän jarruremonttia..jarrusylinterit on vähän jumissa takana.kannattaako vaihtaa koko satulat vai remontoida?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: jarrusatula

Kyllä kai ne satulat kannattaa käyttää ensin palasina. Putsata ja öljytä. Saattaa hyvinkin alkaa pelaamaan. Kannattaa myös kokeilla ettei jarrupalat ole liian tiukassa kiinni. Pitää lähteä helposti irti. Nekin voivat jumittaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: jarrusatula

Siellä on satulan liukutapit varmaan jumissa. Ite purin ne tuossa alkukesästä saman vaivan takia. jos sylinterikin on jumissa niin silloin levyn sisäpuolikin on ruosteessa. Tarkasta huolella ne haitarikumit siitä satulasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: jarrusatula

Ja muista että jarrusylinterit liikkuu pyörittämllä sisäänpäin.

-Marko-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: jarrusatula

itellä viikon loppuna tarkoitus vaihtaa joka nurkkaan tiivistesarja !!

Oli tiivisteet huonossa kunnossa ja nyt alko takaa vuotaa nesteet ulos sylinterin tiivisteen välistä (kuskin puoli )

Mist tollasii tiivistesarjoja vois saada sopivaan hintaan ku tos läheisestä varaosa liikkeestä verottaa tiivistesarjasta 20€ per jarrusatula ,et yhteensä tulis 80€?

On uudet palat ja levyt edellinen omistaja vaihattanu nissanin huollossa ja ois luullu et ne ois rasvaillu tai tehny jotain korjausta niille ku oli vaan kulunu toinen pala ja muutenki jarrut ei toimi kunnolla ......

Sit kuskin puolelta hiljaa jarruttaessa laahaa jarrupala pahasti kiinni , kuuluu selvästi sisälle !! pitää kattoo mikä on siel vikana

Onko muilla ollu häikkää jarruissa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: jarrusatula

Ainakin motonetista saa täydellisen tiivistesarjan takapään satulalle.Maksoi muistaakseni n.16 euroa/kpl.Tuli vaihdettua kaikki levyt ja palat ja rasvasin liukutapit ja hoonasin jarrusylintelit.Oli vähän jumissa takapäässä.

Mistä mahtaa johtua, että edestä laahaa vähän kiinni sillon tällöin..vaikka tuli hoonattua ja rasvattua kaikki satulat ja sylinteritkään ei ole jumissa..ei varmaan johdu mitenkään uusista levyistä ja paloista..ostin uudet motonetista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: jarrusatula

Nyt sain jarrut kuntoon (oli aika iso homma) !!

Kaikki tiivisteet ja nesteet vaihdoin ja hoonasin sylinterit ja putsasin kunnolla !!

Oli joka nurkka jumissa , ei liikkunu mihinkään jos yritti kädellä liikuttaa !!!

Nyt kaikki liikkuun tosi kevyesti ja tuntuu et auto kiihtyy paremmin , imee kuppiin kiinni !

Kannattaa tehdä tollanen pikku huolto , mul makso 116€ tiivistesarja ja siihen tuli kaikki tiivisteet ja rasvat !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: jarrusatula

itellä viikon loppuna tarkoitus vaihtaa joka nurkkaan tiivistesarja !!

Oli tiivisteet huonossa kunnossa ja nyt alko takaa vuotaa nesteet ulos sylinterin tiivisteen välistä (kuskin puoli )

Mist tollasii tiivistesarjoja vois saada sopivaan hintaan ku tos läheisestä varaosa liikkeestä verottaa tiivistesarjasta 20€ per jarrusatula ,et yhteensä tulis 80€?

On uudet palat ja levyt edellinen omistaja vaihattanu nissanin huollossa ja ois luullu et ne ois rasvaillu tai tehny jotain korjausta niille ku oli vaan kulunu toinen pala ja muutenki jarrut ei toimi kunnolla ......

Sit kuskin puolelta hiljaa jarruttaessa laahaa jarrupala pahasti kiinni , kuuluu selvästi sisälle !! pitää kattoo mikä on siel vikana

Onko muilla ollu häikkää jarruissa

Se toisen palan kuluminen on ihan normaali juttu noissa! Katoppa seuraavan kerran, ku avaat ne niin ite levy ja pala molemmat on kulunu toispuoleisesti ;) Jarrujen herkistäminen on ihan erillinen huolto mitä nissan suosittelee tehtävän noin kerran vuodessa ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: jarrusatula

Mistä mahtaa johtua, että edestä laahaa vähän kiinni sillon tällöin..

Onko kenties lucasin palat? Itse tappelin juuri noiten etujarrujen laahamisen kanssa. Vika korjaantui kitinälevyjen pois ottamisella. Tippu bensan kulutuskin ainakin litran. Nyt pääse taas tankillisella lähes 1000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: jarrusatula

mitkäs mahtaa olla kitinälevyt ?

Nissanilla edellinen omistaja vaihtanu palat et en tiiä merkkiä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: jarrusatula

mitkäs mahtaa olla kitinälevyt ?

Nissanilla edellinen omistaja vaihtanu palat et en tiiä merkkiä

Ilmeisesti tarkotetaan niitä jarrusylinterin ja jarrupalan välissä olevia peltilevyjä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: jarrusatula

ok

Pitää kokeilla auttaisko jos ottaa ne pois !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: jarrusatula

Otin kitinälevyt pois edestä ja ääni vähän hiljeni ;mutta ei lähteny kokonaan pois !!!

ja nyt alko taas takaa tiputtaa nestettä( Kuskin Puoli ) , Mistä se voi johtuu ?

Kaikki putsattu ja tiiviste on kohillaan ? (pikkasen rasittaa noi jarrujen temppuilu )

"Jarrujen herkistäminen on ihan erillinen huolto mitä nissan suosittelee tehtävän noin kerran vuodessa "

Mitä toi menaa tarkasti ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: jarrusatula

Kysymys ?

Miksi siellä männän reunassa on pikku reikä mist tulee nesteet ulos ??

Onks se yli vuoto reikä ?

Miks mulla tulee sieltä aineet ulos ??

Vastaus mahdollisimman nopeesti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: jarrusatula

Pari viikkoa sitten kun vaihdoin levyt ja palat niin huomasin,että kuskin puoleinen etujarru laahasi..otin tänään auki ja kokeilin sylinteriä. Siinä ei ollut mitään vikaa ja otin ne kitinälevyt pois ja tein koelenkin ja vieläkin piti sellaista ääntä,että laahasi paikallaan..otin uudelleen auki ja huomasin että jarrulevyn takana oleva suojapelti oli vähän vääntynyt alareunasta ja laahasi levyyn..eli siinä vika.Todennäköisesti on vääntynyt jossain vaiheessa asennustyötä tai jotain..mutta vinkumista en saanut pois..jarrut rupesivat vinkumaan heti silloin kun vaihdoin levyt ja palat...jarrut vinkuvat niin pprrrkelesti kun jarruttaa hiljaa mutta voimakkaammista jarrutuksista ei kuulu vinkumista.Olen puhdistanut palat ja levyt asennusvaiheessa.Onko muilla ollut sama ongelma? Voisiko jarrupaloissa olla jotain? Levyt ja palat on ostettu motonetista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: jarrusatula

"Jarrujen herkistäminen on ihan erillinen huolto mitä nissan suosittelee tehtävän noin kerran vuodessa "

Mitä toi menaa tarkasti ?

Se meinaa sitä, että kun meet nissanin merkkihuoltoon, niin kassaneiti suosittelee sulle vuosihuoltoa, joka on ihan eri kuin kilometrihuollot. Vuosihuoltoon kuuluu tuo jarrujen herkistäminen.

Käytännössä ne purkaa ne sun jarrut atomeiks putsaa liat ja ruostee ja laittaa suoja/liuku mömmöt sinne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: jarrusatula

Pari viikkoa sitten kun vaihdoin levyt ja palat niin huomasin,että kuskin puoleinen etujarru laahasi..otin tänään auki ja kokeilin sylinteriä. Siinä ei ollut mitään vikaa ja otin ne kitinälevyt pois ja tein koelenkin ja vieläkin piti sellaista ääntä,että laahasi paikallaan..otin uudelleen auki ja huomasin että jarrulevyn takana oleva suojapelti oli vähän vääntynyt alareunasta ja laahasi levyyn..eli siinä vika.Todennäköisesti on vääntynyt jossain vaiheessa asennustyötä tai jotain..mutta vinkumista en saanut pois..jarrut rupesivat vinkumaan heti silloin kun vaihdoin levyt ja palat...jarrut vinkuvat niin pprrrkelesti kun jarruttaa hiljaa mutta voimakkaammista jarrutuksista ei kuulu vinkumista.Olen puhdistanut palat ja levyt asennusvaiheessa.Onko muilla ollut sama ongelma? Voisiko jarrupaloissa olla jotain? Levyt ja palat on ostettu motonetista.

Uuden karheet sanon minä ;D

Kannattaa putsailla ja rasvailla ne liukutapit sieltä jarrusatuloista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: jarrusatula

Tänään vaihdoin uudet jarrupalat eteen ja eikä yhtään mitään kitinää enää kuulu mistään.Liukutapit on tullut rasvattua oikein hyvin ja muutenkin puhdistettua kaikki jarruosat.Et kyllä toi vinkuna oli noista paloista vain kiinni..Eli en välttämät enää ostais motonetista jatkossa.Kun oli toisessa tarvikeliikkeessä saman hintaiset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: jarrusatula

jarru männässä oli reikä, siinä kolossa mihin se suojakumi tulee.

hitsasin sen umpeen ja hion ja nyt on toiminu

onneks sai jarrut kuntoon niin sai laitettua noi 18" alle .

edellisistä vanteita lähti maalit mut ei harmita ku oli niin rumat 17"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: jarrusatula

Niin se vinkuminen johtuu siitä että kun ne kitinä levyt ottaa pois niin se pala pääsee värisemään kun käyttää pintajarrua .. mulla on sellanen juttu että kun ajaa kuopasta niin takapalat "kolisee" ne pinnat mihin se pala nojaa on hiottu sen verran väljäksi.. Ja joka kun kerta rasvaa ne tapit kun vaihtaa renkaat niin ei pitäis olla ongelmia..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: jarrusatula

Pitää varmaan huomenna käyttää kans pelkääjän puolen jarrusatula irti kun laahaa jarru niin pirusti. On sylinteri siis jumissa. Pitää kokeilla jotaki rasvaa laittaa sinne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: jarrusatula

Juu alkaa menee hermot noitten jarrujenkaa. Eli käytin molemmat takajarrut atomeina, oli männät aivan jumissa. Putsasin ja rasvasin ja hoonasin mutta, oli päässy männät hieman hapettumaan. Tuli sitten laitettua ne vielä paikalleen kun auto piti saada ajoon. No nehän pelasi sitte kuukauden päivät moitteetomasti mutta nyt taas joka ajon jälkee molemmat puolet sauhuaa. Eli johtuuko tuo nyt siitä että ne oli syöpynny ??? En oikeen usko että liukutapit ois jumissa. Ja sorry tyhmääkin tyhmempi viesti mutta auto ei ole kotona joten ei itse pääs tutkimaan ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: jarrusatula

Morjens!

Jarrujuttua vähän...ensiksi,Nissan suosittelee tehtäväksi vuosihuollon 10_14 kk välein.

Vuosihuollossa tark.jarrut...tarkkoittaen että palat irroitetaan satuloista ja voidellaan.

Huom.älkää käyttäkö KOSKAAN öljyä vaan jotain kuparitahnaa,sitä samaa ainetta voi laitta niihin

liukutappeihin.Kannattaa tarkistaa samalla kaikki suojakumit(männän ja liukutappien).

Teillä ,kenellä ollut männät poissa....onko kumit paikoillaan...niissähän on pieni jippo asennettaessa :D

Kitinälevyt ovat tosiaan vaan siellä poistattamassa kitiinää , nykyään jarrupaloissa on niin paljon metallia

kitkapinnassa että sitä"kiljumista" ei saa kun hetkeksi pois.Ennen paloissa oli asbestia ei tätä ongelmaa ollut niin paljon.

Itse työskentelen Nissaneiden kanssa ja omistan yhden gti mm.Joka kerta kun vaihdan renkaat (siis kesä/talvi)

niin herkistän jarrut eikä minkäänlaista ongelmaa ole ollut :)Varmaan olette huomanneet joskus aamulla liikkelle

lähdettäessä että jarrut "paukku".Se johtuu juuri siintä metallista niissä paloissa joka tekee sen että palat

liimaantuvat kiinni levyihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: jarrusatula

Mistä kuparitahnaa mahtaa saada..en ole ainakaan löytänyt?Motonet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0