Welcome to DNSF.org

HUOM HUOM HUOM 17.12.2016 uudistuksen jälkeen vaikuttaisi siltä, että kaikkien pitää tilata uusi salasana itselleen.

Tilaa uusi sähköpostiisi kirjautumisikkunan nappeja käyttämällä ja toimi viestissä olevien ohjeiden mukaan. Salasanan toimittamisessa saattaa mennä jopa 15min. Tarkista myös roskapostikansio sähköposteistasi siltä varuin, että viesti on siellä. 

JMSvlogs

Apua Z32 vaihteisto swappiin

14 posts in this topic

Hei, olen tekemässä omaan s13 Säxään vaihteisto swappia z32 Nissanin laatikoon. Olen koittanut etsiä tietoa että miten nopeusanturi tulisi toteuttaa jotta mittarin lukemat pitävät paikkansa, koska olen ymmärtänyt että z32:en anturilla nopeus on tuplat tms. Nyt kaikki apu olisi tarpeen tämän vaihteisto muutoksen osalta tarpeen :) viestiä voi laittaa myös suoraan mun puhelimeen O4O5520834 tai sähköpostilla mikael.sinisalo@gmail.com 

Itsellä z32 laatikko 180sx:ssä ja mittari näyttää 100kmh kohdilla n. 20kmh liikaa, eli ei nyt ihan tuplasti näytä nopeutta. Taitaa olla helpoin saada mittari näyttämään oikein laittamalla tällasen signaalimuuntimen nopeusanturin piuhojen väliin: http://www.dakotadigital.com/index.cfm/page/ptype=product/product_id=126/prd126.htm

Noita ovat ulkomailla paljon käyttäneet...

1 person likes this

Okei, no se ei ole laisinkaan paha heitto vielä. :) onko sulla käytössä siis Säxän oma anturi vai z32:n anturi? 

Siis z32 laatikon orkkis nopeusanturi on käytössä.

1 person likes this

12 hours ago, Slider said:

Itsellä z32 laatikko 180sx:ssä ja mittari näyttää 100kmh kohdilla n. 20kmh liikaa, eli ei nyt ihan tuplasti näytä nopeutta.

Tuohonkin virheeseen vaikuttaa että onko käytössä zetan tt vai na laatikko kun niissä on erillaiset anturit johtuen eri välityksistä perässä. 3.67 tt:ssä ja 4.08 na:ssa.

1 person likes this

Oolrait :) Laitoin tilaukseen tollasen Dakota digitalin boksin.. Sit täytyy ruveta pohtimaan sitä vaihdekepin kiinnitys kohtaa. Tollasen kuvan löysin aiheesta O.o

img45ca2df6664d9.jpg

Toi kepin kiinnitys on vakio ja ei osu kepin reikään noin.

4 minutes ago, dirtyharry said:

Toi kepin kiinnitys on vakio ja ei osu kepin reikään noin.

Oukei. Olisiko jollain jotain kuvaa että miten sen kuuluisi tulla jotta osuu kohdilleen? Z32 laatikko ilmeisesti lyhyempi ku s13 orkkis? :o

Mutta tolleen toi keppi tulee ihan sinne läpivienti reiän takareunalle. Joko isonnat kardaanitunnelin reikää taikka sitten tuunaat tota kepin kiinnitystä ja siirtovipua.

10 hours ago, Api(na) said:

Tuohonkin virheeseen vaikuttaa että onko käytössä zetan tt vai na laatikko kun niissä on erillaiset anturit johtuen eri välityksistä perässä. 3.67 tt:ssä ja 4.08 na:ssa.

Tuota en tiennytkään, tt:stä peräisin oleva on tuo mun laatikko ja muistaakseni 4.3 välitys s13 perässä.

Tuolla kuvanmukaisella tukiraudalla (samanlainen kuin mulla) tulee tosiaan vakiokepinreiän takareunaan ja piti uusi reikä sille kairata. Omasta mielestä ehkä parempi kun keppi tulee taaemmas, kun vakiona keppi on ehkä vähän turhan edessä...

1 person likes this

Osaako joku sanoa että mikä nippa z32 laatikon päällä on? S13 laatikossa ei sellasta oo O.o

Se on huohotuksen nippa. Öljynjäähdyttimen lähdöt on laatikon oikeassa kyljessä ja nekin löytyy vain euro mallin laatikosta.

Okei, hyvä tietää 8) Joku kun oli jo tuon swapin tehnyt, niin oliko ongelmia pakoputken sovituksessa kun tuntuu että oma tahtoo ottaa laatikkoon kiinni kun sen verran suurempi kuin vanha. Onko jollain kuvia omasta z32 - > s13 swappi projektista? :)