app

Nopeita vastauksia pieniin pulmiin? Kysy täällä niin nopeimmat vastaa!

13 633 posts in this topic

Kuinka ca18 s13 mallin syyläri istuu sr20 s14 malliin? Meneekö pienellä modaamisella vai?

muuten bolt on paitsi ylävesiletkun paikka toisella puolella syyläriä

Share this post


Link to post
Share on other sites

miten tarkistetaan ilmastoinnin kompuran magneettiventtiilin toiminta (sekä autossa kiinni ollessa että irrallaan)? kyseessä rb20det. ja jos joudun toteamaan nykysen rikkinäiseksi niin käykö ca18det kompura suoraan tilalle?

Share this post


Link to post
Share on other sites

+ 12 v magneettiventtiilin liittimiin ja katsoo kytkeytyykö, kiinni ollessahan helvetin helppo kun auton käydessä ihan sekunnin pitää ja katsoo lähteekö pyörimään mukana.. Jos magneettiventtiili ei pure niin sitähän voi usein säätääkin. (shimmaus toisin sanoen).

Minkä ikäinen kikotin kyseessä? jos 93 tai alle niin siellä on vanhat kylmäaineet vakiona ja uudemmissa r134a.. Multakin tarvittaessa löytyy muutamia kompuroita nissaneista.. yv:llä lisää tästä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä oli joskus jokin työkaluihin liittyvä keskustelu. En löydä mistään, löytääkö joku muu? Ei viitsisi uutta tehdä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se topic on kyllä tainnut tehdä jonkun mystisen katoamistempun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Projektimoottori alkaisi kohta puolin olemaan kasassa moottoripukissa, mutta meneekin huonolla tuurilla kevääseen asti että pääsee istuttamaan runkoon ja kokeilemaan käyntiin! Millä tavoin olisi viisainta varastoida tallin kulmaan ettei pääsisi korroosio yllättään?!:o Ei taida ihan kankaan pala päällä suojata kosteudelta, tallissa kuitenkin vain 0 - +5 lämmintä... ja kuulemma olohuoneeseen en saanu tuua;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuinka p11-144 primeran takajarrusatulan jousi ja sokkahässäkän saa takaisin paikalleen. Ei löydy tarpeeksi pitkiä pihtejä ja kahdella ruuvimeisselillä ei meinaa onnistua.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kuinka p11-144 primeran takajarrusatulan jousi ja sokkahässäkän saa takaisin paikalleen. Ei löydy tarpeeksi pitkiä pihtejä ja kahdella ruuvimeisselillä ei meinaa onnistua.
On kohtuu jorma homma. Itse tein jatketut segerpihdit hitsaamalla jatkopätkät väliin jolla lukkorenkaan sai paikoilleen. Jotenkin hommaan liittyi myös 1/4" 10mm hylsystä laikattu välipätkä ja jarrumännän sisällä oleva pienempi mäntä joita yhdessä käyttämällä pikkumäntä piti jousta ja sen "häkkiä" painettuna ja lukittuna (ei kiertynyt auki) jolloin lukkorenkaan sai paikoilleen. Olipa sekavasti selitetty ja kuviakaan operaatiosta ei löydy.Edit. Löytyipäs. Kuvassa jatketut pihdit ja hylsystä leikattua välipätkää pitikin käyttää siksi että pihdit mahtui välistä lukkorenkaaseen asti. Tekniikkalaji' date=' ekalla kerralla menee kaksi tuntia, tokalla kaksi minuuttia.[ATTACH=JSON']{"data-align":"none","data-size":"medium","data-attachmentid":1408214}[/ATTACH][ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-size":"medium","data-attachmentid":1408217}[/ATTACH][ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-size":"medium","data-attachmentid":1408219}[/ATTACH][ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-size":"medium","data-attachmentid":1408221}[/ATTACH]

874.jpg

874.jpg

image_30429.jpg

865.jpg

865.jpg

863.jpg

863.jpg

869.jpg

869.jpg

Edited by Maurizio
Kuvien lisäys.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meisselillä (tai useammalla) minä olen ne sinne saanut... Ekalla kertaa operaatio todellakin kestää 2 tuntia ja seuraavat sen 2 minuuttia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikähän mahtais olla häikkänä ku tosta miun r32 skyllestä saa välillä avainta pariin otteeseen kääntää ennen kun alkaa starttaamaan? Olisko virtalukon pohja vai startti? Silloin kuin ei käynnisty niin naksahdus vaan kuuluu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Startin solenoidi ei kytke kunnolla. ekaks varmaan kannattaa kattoa startin virtapiuhat ja koneen maadotus. sit jos on ok niin startista solenoidin koskettimet kurkata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se on tietty kans vaihtoehto, kopauttaa startin kylkeen niin saattaa hetkeks auttaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erottaako toisistaan millään (ca18det) oem öljypumppua ja tarviketta?

Tai onko noita pumppuja edes saatavilla tarvikkeena?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onks Nissanilla vastaavaa palvelua kun realoem (bmw) tai toyodiy (tojota) mistä sais vinin perusteella kaiken esille. Jonku topikin tossa näinkin mut heräs vaa kysymys että onko uusia sivuja tullut esille

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistä mahtaisi johtua mittariston ja vilkkujen toimimattomuus? Peräkärryn irrottamisen jälkeen ei enään toiminut.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, drifsun said:

Mistä mahtaisi johtua mittariston ja vilkkujen toimimattomuus? Peräkärryn irrottamisen jälkeen ei enään toiminut.

Kyseessä siis Nissan primera p12 -02

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kertokaapas nyt joku viisaampi kuinka tuo SR20 huohotus tulisi kytkeä. Kyseessä on siis _ei niin_ vakio Pulsar SR20DET reptoppi. Aiheesta olen lukenut tuolta ulkomaisilta foorumeilta sivutolkulla ja tullut siihen tulokseen, että toteutustapoja on yhtä monia kuin on vastaajiakin. Ja jokaisen mielestä edellisen vastaajan toteutustapa on huono.

Settihän on ilmeisimmin vakiona tuollainen? Toteutustapana mieluiten niin, ettei ainakaan ohjaamoon pääsisi kauheasti höyryjä, koska voi olla, että se ei katsastussedän mieleenkään käy välttämättä. Kävi mielessä sellainenkin vaihtoehto, että voiko tuon PCV:n poistaa tuolta venttiilikopan takaosasta? Linkittäisi kummatkin kopan lähdöt yhteen, kunnollinen keruupurkki väliin ja ahtimelle kuten alkuperäisessäkin setupissa? En ole oikein ymmärtäny tuota funktiota, että miksi kopasta toinen lähtö on takaiskun kautta suoraan imusarjaan ja toinen lähtö kopasta turbon imuputken kautta? Imusarjan lähtö tietysti tulpataan, jos PCV poistuu käytöstä.

Itseäni ei pienet öljysumut kuulerissa/ahtoputkistossa haittaa, kunhan ei ala litratolkulla sitä tavaraa kertymään sinne.

Mielipiteitä otan mielelläni vastaan, koska asiaa on tullut palloteltua siinä mittakaavassa puolin ja toisin, että mulla alkaa päätä särkeä pian O.o

Sr20 huohotus.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, TeroLuu said:

"Nopeita vastauksia pieniin pulmiin?"  :D

Älä nyt viitsi :D

Jollekulle toiselle tää voi olla ihan piis-of-keikki :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, Bonehead said:

Älä nyt viitsi :D

Jollekulle toiselle tää voi olla ihan piis-of-keikki :D

Niinkuin sanoit, niin mielipiteitä/toteutustapoja on niin paljon kuin kirjoittajiakin.

Eri kone kyseessä, mutta itse laitoin E-Vac Scavengering ja tulppasin imusarjan pään. (Ennen kuin ihmiset kirjoittavat, että ei kannata. Niin ei sitä kannatakkaan pari sentin päähän turboa laittaa, vaan pidemmälle putkistoon. Itsellä vähän ennen kattia.)

Ennen oli huohotuspönttö, josta suoraan ilmaan huohotus. Ei kyllä viitsi niitä höyryjä haistella sisällä... Ajossa ok, mutta paikallaan alkoi nokkaan tulemaan käryt.

Kaippa sen voi laittaa menemään vakiolla tavalla imupuolelle takaisin, mutta itseä se ei oikein houkuttanut. Pysyy kone puhtaampana, imulämmöt alhasempana jne.

Edited by Weist

Share this post


Link to post
Share on other sites

muuten vakio huohotusjärjestelmä mutta tulppaat sen imusarjalle menevän ja laitat huohotus säiliön siihen turbon ja ilmanputsarin välillä menevään letkuun. varmasti toimivin ja helpoin.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
On ‎20‎.‎12‎.‎2016 at 14.31, drifsun said:

Mistä mahtaisi johtua mittariston ja vilkkujen toimimattomuus? Peräkärryn irrottamisen jälkeen ei enään toiminut.

Peräkärryssä oikosulku jonka myötä veturista sulake palanut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huohotuksesta, ei tosiaan ihan osu tämän otsikon alle kun tekijää ja mielipidettä on tosiaan monenlaista... Omasta näkökulmastani huohotuksessa on hyvä olla alipainetta tuottava elementti (joko imusarja PCV:n kautta tai vaikkapa mainittu E-Vac). Tämä tehostaa huohotusta, ikäänkuin "tuulettaa", ja samalla potentiaalisesti siirtää lämpöä pois koneesta.

Jos meinaat huohotusta isommin käpistellä niin tee ihmeessä huohotus suoraan kampikammiosta, siellä se huohotuksen ensisijainen tarve on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now