Jump to content
Sign in to follow this  
Pekkis

VAG FSI puolasarjan tekeminen (r33 gt-r)

Recommended Posts

Pekkis    0

Puolaprojekti aloitettiin tilaamalla seuraavia tuotteita:

- VAG FSI puolat (036905715F) löytyivät edukkaasti osoitteesta ebay.co.uk, eli Englannin ebaysta. Hintaa tuli posteineen kuudelle puolalle n. 110€.. ovat uusia sekä alkuperäisiä.

lisäksi tarvitaan:

- Puolien liittimet (1.8t/FSI) + suojakumit (1280703023)

- 2kpl 8napaisia liittimiä (8D0-973-834, 8D0-973-734)

- sisuskalut kaikkiin liittimiin (pinnit, pölysuojat)

Osille kiitokset mksautobusiness.fi !! (ei tietenkään saisi mainostaa mitään virmoja, mut ainakin tiedätte mistä osat saa.)

Kytkennöistä:

Ensin on hyvä tietää miten puolat kytketään rb26 (r33gtr, r32gtr ohje lienee sama) koneeseen, alla siis kytkentäkaavio hommaan (FSI puolille). Yritin tehdä kaaviosta niin yksinkertaisen kun mahdollista.

kuva1.JPG

Puolilta eculle menevät liitännät kytketään 8 napaiseen liittimeen järjestyksessä paikkoihin 1-6. eli 1 sylinterin puolan signaali tulee paikkaan 1, 2 sylinterin paikkaan 2 jne.

7 napaan tulee +12v, sekä 8 napaan tulee maa. Kaaviossa näkyy myös maa kanteen. Sen voi laittaa vaikka vanhalle paikalleen, jossa alkuperäisen puolasarjan maadoitus on.

HUOM! Kannattaa hommata runsaasti erivärisiä johtoja signaaleja varten jotta eivät mene sekaisin.

Puolasarja vaiheessa:

KUVA2.jpg

Tämän jälkeen pitää alkaa katselemaan auton johdotuksia. Itse katkaisin ecusta PTU:lle tulevat johdot surutta ja kolvasin pinnit johtojen päihin, jotka tökein tuohon 8 napaiseen liittimeen järjestyksessä 1-6. Nyt pitäisi olla signaalijohdot oikein. PTU boksin "ohi" tulee kaksinapainen liitin jossa on +12v sekä maa, ne tökitään tuohon 8 napaiseen liittimeen paikoille 7 sekä 8.

Alla olevasta kuvasta selviää miten signaalijohdot ovat PTU boksiin tulevassa liittimessä. (PTU:n alla on numerojärjestys)

kuva33.jpg

Jos auto noiden liitäntöjen jälkeen käy niinkuin Harley Taavitson (tai ylipäätään käy ollenkaan), olet luultavasti laittanut muutaman signaalin väärinpäin. Niissä siis saa olla tarkkana.

Siellä ne puolat lepäävät siististi:

KUVA4.jpg

Toivottavasti tästä ohjeesta on jotain apua DIY miehille/naisille. On ainakin järkevän hintainen ja toimiva sarja. Ainakin itellä se pätkiminen loppui kuin seinään, ei tartte ostella kalliita splitfirejä. :)

Huomioita:

Mikäli olet laittamassa 1.8T puolat, niin pinnijärjestys on eri.

Vag 1.8T puola:

1. +12v

2. Maa

3. Signaali eculta

4. Maa kanteen

Vag FSI puola:

1. Maa

2. Maa kanteen

3. +12v

4. Signaali eculta

Share this post


Link to post
Share on other sites
juhiss    0

Vs: VAG FSI puolasarjan tekeminen (r33 gt-r)

Eli sulla ei oo noi puolat millään muuten kiinni kuin painettuna tulppiin vain ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pekkis    0

Vs: VAG FSI puolasarjan tekeminen (r33 gt-r)

Eli sulla ei oo noi puolat millään muuten kiinni kuin painettuna tulppiin vain ?

Pysyy tosi hyvin kiinni ihan noinkin. Voi ol et väsään jonkun pidikkeen jos jaksan

Share this post


Link to post
Share on other sites
esv|    0

Vs: VAG FSI puolasarjan tekeminen (r33 gt-r)

onkos muuten 1.6 ja 2.0 fsi:n puolissa eroja?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pekkis    0

Vs: VAG FSI puolasarjan tekeminen (r33 gt-r)

onkos muuten 1.6 ja 2.0 fsi:n puolissa eroja?

Noi mun puolat mitä käytän, on 1.6/1.4/1.2 koneesta (036 905 715F). 2.0 fsi puolien varaosanummero näyttäis olevan 07K 905 715. Elikkä taitaa niis sillon eroja olla

edit:

2.0 FSI (ainakin pitkä ku tumman miehen ******)

1-4565afed63bbe.jpg

1.6FSI

at28152_foto1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
esv|    0

Vs: VAG FSI puolasarjan tekeminen (r33 gt-r)

Ok, täytyyki ruveta hommailemaan osia kun on näin hyvät ohjeetkin.. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites
nismosx    2

Vs: VAG FSI puolasarjan tekeminen (r33 gt-r)

mitenhän paljon eroaa rb25detin kytkennät tuosta vai onkoha sama?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pekkis    0

Vs: VAG FSI puolasarjan tekeminen (r33 gt-r)

mitenhän paljon eroaa rb25detin kytkennät tuosta vai onkoha sama?

Jos se on sellanen versio missä on ptu, niin eikös siinä ole ptu boksiin tulevassa liittimessä seitsemän piuhaa? neljäs on maa, muuten ne taitaa mennä järjestyksessä 1-6. Lienee ptu:n alla kerrottuna siinäkin. +12v taitaa olla sit ainoo mikä tulee ptu:n ohi. Eli toisinsanoen ei eroo hirveesti. Vähän soveltaa tota kaaviota vaan. :) Jos autot palaa niin älkää kertoko vakuutusyhtiölle että pekkis käski. :D

Edit:

Alla siis rb25 kytkentäkaavio jos löytyy toi ptu.. käsittääkseni se menee noin?

rb25kaavio.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zuikkis    0

Vs: VAG FSI puolasarjan tekeminen (r33 gt-r)

- VAG FSI puolat (036905715F) löytyivät edukkaasti osoitteesta ebay.co.uk, eli Englannin ebaysta. Hintaa tuli posteineen kuudelle puolalle n. 110€.. ovat uusia sekä alkuperäisiä.

Pistäppäs suorempaa linkkiä niin tietää mistä näitä kannattaa lähteä etsimään? Itse en ainakaan löytänyt kuin "made in china" tarvikkeita.. ::)

Jos tuohon hintaan oikeasti jostain VAG-puolaa saisin niin voisi Z-Powerinkin puolasarjojen hinnat vähän muuttua, on meinaan siis huomattavasti halvempi hinta kuin mitä minäkään noista maksan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nismosx    2

Vs: VAG FSI puolasarjan tekeminen (r33 gt-r)

- VAG FSI puolat (036905715F) löytyivät edukkaasti osoitteesta ebay.co.uk, eli Englannin ebaysta. Hintaa tuli posteineen kuudelle puolalle n. 110€.. ovat uusia sekä alkuperäisiä.

Pistäppäs suorempaa linkkiä niin tietää mistä näitä kannattaa lähteä etsimään? Itse en ainakaan löytänyt kuin "made in china" tarvikkeita.. ::)

Jos tuohon hintaan oikeasti jostain VAG-puolaa saisin niin voisi Z-Powerinkin puolasarjojen hinnat vähän muuttua, on meinaan siis huomattavasti halvempi hinta kuin mitä minäkään noista maksan.

onkos ne noita?

http://cgi.ebay.co.uk/VW-GOLF-1-4-1-6-16V-FSI-IGNITION-PENCIL-COIL_W0QQitemZ130338723932QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item1e58cb185c#ht_782wt_939

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zuikkis    0

Vs: VAG FSI puolasarjan tekeminen (r33 gt-r)

- VAG FSI puolat (036905715F) löytyivät edukkaasti osoitteesta ebay.co.uk, eli Englannin ebaysta. Hintaa tuli posteineen kuudelle puolalle n. 110€.. ovat uusia sekä alkuperäisiä.

Pistäppäs suorempaa linkkiä niin tietää mistä näitä kannattaa lähteä etsimään? Itse en ainakaan löytänyt kuin "made in china" tarvikkeita.. ::)

Jos tuohon hintaan oikeasti jostain VAG-puolaa saisin niin voisi Z-Powerinkin puolasarjojen hinnat vähän muuttua, on meinaan siis huomattavasti halvempi hinta kuin mitä minäkään noista maksan.

onkos ne noita?

http://cgi.ebay.co.uk/VW-GOLF-1-4-1-6-16V-FSI-IGNITION-PENCIL-COIL_W0QQitemZ130338723932QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item1e58cb185c#ht_782wt_939

Juu tuon saman löysin, kovasti vaan vaikuttaa samalta kuin esim tämä:

http://www.made-in-china.com/showroom/siyunhua01/product-detailIMXmitgcJTRK/China-Dry-Ignition-Coil-SC-A9700-.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pekkis    0

Vs: VAG FSI puolasarjan tekeminen (r33 gt-r)

- VAG FSI puolat (036905715F) löytyivät edukkaasti osoitteesta ebay.co.uk, eli Englannin ebaysta. Hintaa tuli posteineen kuudelle puolalle n. 110€.. ovat uusia sekä alkuperäisiä.

Pistäppäs suorempaa linkkiä niin tietää mistä näitä kannattaa lähteä etsimään? Itse en ainakaan löytänyt kuin "made in china" tarvikkeita.. ::)

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110503879861&ru=http%3A%2F%2Fshop.ebay.com%3A80%2F%3F_from%3DR40%26_trksid%3Dp3907.m570.l1313%26_nkw%3D110503879861%26_sacat%3DSee-All-Categories%26_fvi%3D1&_rdc=1

Näitä ostin. Hyviä ovat kiinalaiset kopioimaan kun on puolien päällä audin, vw.. yms merkit ja laatikossa lukee made in turkey. Tosin olivat ilmeisesti niin halpoja että sälli sai jokaisen jo myytyä :). Noita kannattaa aina välillä kyttäillä, välillä tekee löytöjä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Betray   
Guest Betray

Vs: VAG FSI puolasarjan tekeminen (r33 gt-r)

- VAG FSI puolat (036905715F) löytyivät edukkaasti osoitteesta ebay.co.uk, eli Englannin ebaysta. Hintaa tuli posteineen kuudelle puolalle n. 110€.. ovat uusia sekä alkuperäisiä.

Pistäppäs suorempaa linkkiä niin tietää mistä näitä kannattaa lähteä etsimään? Itse en ainakaan löytänyt kuin "made in china" tarvikkeita.. ::)

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110503879861&ru=http%3A%2F%2Fshop.ebay.com%3A80%2F%3F_from%3DR40%26_trksid%3Dp3907.m570.l1313%26_nkw%3D110503879861%26_sacat%3DSee-All-Categories%26_fvi%3D1&_rdc=1

Näitä ostin. Hyviä ovat kiinalaiset kopioimaan kun on puolien päällä audin, vw.. yms merkit ja laatikossa lukee made in turkey. Tosin olivat ilmeisesti niin halpoja että sälli sai jokaisen jo myytyä :). Noita kannattaa aina välillä kyttäillä, välillä tekee löytöjä.

Kyllä nuo ihan aitoja VAG-puolia on. Jos halvalla löytyy jostain, ei se aina tarkoita että olisi kopio. Tyhmä sitä ylihintaa maksaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zuikkis    0

Vs: VAG FSI puolasarjan tekeminen (r33 gt-r)

Kas, on nuo aitoja. Täytyy itsekin vahdata jos noin edullisesti olisi useamminkin ja vielä semmoisissa erissä että viitsii tilata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lamar    0

Vs: VAG FSI puolasarjan tekeminen (r33 gt-r)

Saisko mistään s14a-malliin PTU:lle menevään 5-pinniseen liittimeen vastakappaleen? Eli sais ohitettua PTU:N ja jatkettua johdoilla ilman, että tarvitsee irroittaa sitä alkuperäistä liitintä?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zuikkis    0

Vs: VAG FSI puolasarjan tekeminen (r33 gt-r)

Saisko mistään s14a-malliin PTU:lle menevään 5-pinniseen liittimeen vastakappaleen? Eli sais ohitettua PTU:N ja jatkettua johdoilla ilman, että tarvitsee irroittaa sitä alkuperäistä liitintä?

Ei saa. Aikoinaan noita etsin, toki olisin semmoisen kanssa laittanut jos se mahdollista olisi..

Yksittäiskappaleisiin voi liittimen löytää rikkinäisestä PTU:sta tai jostain rikkinäisestä Skylinen MAFfista.. Nekin toki on vähän hölmöt liittimet kun ei niitä ole johdon päähän suunniteltu millään lailla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lamar    0

Vs: VAG FSI puolasarjan tekeminen (r33 gt-r)

Käyttääkö Zuikkis s14a sarjassa 1.8t puolia? Yritin FSI-puolia värkkäillä paikoilleen, mutta oli minun mielestä liian lyhyet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Arttu    4

Vs: VAG FSI puolasarjan tekeminen (r33 gt-r)

Käyttääkö Zuikkis s14a sarjassa 1.8t puolia? Yritin FSI-puolia värkkäillä paikoilleen, mutta oli minun mielestä liian lyhyet.

Mä huomasin myös tämän, mutta venttiilikopan kannessa näyttäis olevan sen verran varaa työstää että saa sopimaan paikoilleen. Ainakin tuossa S13:n SR:ssä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zuikkis    0

Vs: VAG FSI puolasarjan tekeminen (r33 gt-r)

Tietysti voi laittaa suoraan semmoisen puolan mikä käy, mut toki se on aina plussaa jos saa itse harrastaa.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jylppy    0

Vs: VAG FSI puolasarjan tekeminen (r33 gt-r)

Mitkäs VAG:n puolat tuohon (S14a) SR20DETtiin käy suoraan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zuikkis    0

Vs: VAG FSI puolasarjan tekeminen (r33 gt-r)

Mitkäs VAG:n puolat tuohon (S14a) SR20DETtiin käy suoraan?

No ne 1.8t, kuten ylempänä joku arvelikin. Toki sen johtosarjan tarvii kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jylppy    0

Vs: VAG FSI puolasarjan tekeminen (r33 gt-r)

Vielä yksi tyhmä kysymys, mikähän noiden 1.8t -puolien varaosanumero on..?

EDIT: Ilmeisesti 06A 905 115D ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ABT    2

Vs: VAG FSI puolasarjan tekeminen (r33 gt-r)

Voin huomenna katsoa mihin hintaan voisin noita eri puolia järjestää. Alkuperäisiä uusia suoraan tehtaalta. Noin viikon toimitusaika noissa. Huomattavasti edullisempi kuin tuo 59e/kpl

Share this post


Link to post
Share on other sites
ABT    2

Vs: VAG FSI puolasarjan tekeminen (r33 gt-r)

1.8t/fsi:n puolia saan hankittua teille 43e/kpl noin (1-2viikkoa toimitusaika)

Hinta sisältää rahdin helsingiin. Puolat uusia eli niissä takuu ja alkuperäisiä. Samat puolat kuin vaikka kävisit hakemassa vw:n marmoritiskiltä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×