Sign in to follow this  
Followers 0
Guest juspa80

P12:sta osto, mitä kannattaa huomioida?

27 posts in this topic

olen ostamassa vm.2003 farkkuprimeraa tuolla 2.2dci koneella, minkälaisia asioita kannattais huomioida ja eritoten katsoa kyseisestä automallista?

onko kellään kokemuksia tuon auton lämpiämisestä pakkasilla, kun webastoa ei ole niin saako sisätilat lämpimäksi vai joutuuko ajeleen talven karvalakki päässä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P12:sta osto, mitä kannattaa huomioida?

Lainataan nyt tätä ketjua, kun ei viitsisi uuttakaan perustaa.

Eli Primera olisi myös itsellä kiikaroinnissa ja mitä todennäköisimmin 1.6:n Traveller. Aika hyvin täältä onkin jo vinkkejä ja tietoa löytänyt. Kuitenkin muutamalta kaverilta kuullut, että P12 Primeroissa olisi mennyt vaihdelaatikko rikki hyvin pienillä kilometreillä ja jotain vaihdelaatikon hajoamisia oli myös HS:n vikalistoilla. Kuitenkaan en ole mielestäni täällä tai missään muuallakaan lukenut P12-mallissa valitettavan vaihdelaatikon hajoamisista. Onko kenelläkään mitään hajua tällaisesta? Jos tämä pitää paikkansa niin koskeeko tasapuolisesti kaikkia moottorityypejä ja vuosimalleja.

Itsellä olisi hakusessa vähintään 2005 vuoden malli ja kahta onkin tullut jo ajettua. Toinen oli Visia ja toinen Acenta, ja jostain kumman syystä ne tuntui ihan eri autoilta. Visia oli vähemmän ajettu ja moottorin ääni kuului sisälle paljon kovempana kuin Acentassa. Toisaalta se taas tuntui myös hieman ripeämmältä (johtuisiko äänen psykologiasta). Onko näillä malleilla oikeasti jonkunlainen eriste ero? Jälkimmäinen oli sitten muuten sellainen kiikku, että jos eivät saa sitä autoa vakaammaksi niin jää kauppaan. Vielä täytyy käydä muutamia ajelemassa.

Tuolle vaihdelaatikko jutulle kun vain saisi ensin jotan faktaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P12:sta osto, mitä kannattaa huomioida?

Itellä ko. auto? Lämpiää ihan riittävästi, ei ole ollut edes keula peitosa ja ajettu 28C:n pakkasella ilman mitään ongelmia.... Olen ollut tyytyväinen, vääntävä ja kohtuu ruokainen pirssi. Ainoastaan turbo on vaihdettu autooni, mutta sen vian löytäminen kestänyt merkkiliikkeellä n. 2v. entinen omistaja vaihtanut auton tämän syyn vuoksi, mittarissa tuolloin 150tkm

olen ostamassa vm.2003 farkkuprimeraa tuolla 2.2dci koneella, minkälaisia asioita kannattais huomioida ja eritoten katsoa kyseisestä automallista?

onko kellään kokemuksia tuon auton lämpiämisestä pakkasilla, kun webastoa ei ole niin saako sisätilat lämpimäksi vai joutuuko ajeleen talven karvalakki päässä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P12:sta osto, mitä kannattaa huomioida?

P12 Primeroissa olisi mennyt vaihdelaatikko rikki hyvin pienillä kilometreillä ja jotain vaihdelaatikon hajoamisia oli myös HS:n vikalistoilla. Kuitenkaan en ole mielestäni täällä tai missään muuallakaan lukenut P12-mallissa valitettavan vaihdelaatikon hajoamisista. Onko kenelläkään mitään hajua tällaisesta? Jos tämä pitää paikkansa niin koskeeko tasapuolisesti kaikkia moottorityypejä ja vuosimalleja.

Itsellä sen verran tietoa lähipiirin P12 Primerasta, että vm 2006 n. 45 tkm ajetusta 1,8-litraisesta meni vaihdelaatikosta nelosen laakerointi. Ilmeni laatikosta tulevana rohinana, kun nelonen oli päällä. Muistaakseni koko loota vaihdettiin takuuseen.

Acenta on varusteiltaan kaiketi aika paljon parempi, mutta ei varuste-erojen pitäisi ajettavuuteen vaikuttaa. Olisiko niin, että ajamasi Visia olisi ollut uudempi ns. "facelift"? Faceliftissä ulkonäköön ei juuri koskettu, mutta alustaa ja sitä myöten ajettavuutta on säädetty selvästi parempaan suuntaan. Rengastus muuten vaikuttaa ajettavuuteen ja tuohon tukevuuteen myös yllättävän paljon. Ainakin tehtaan käyttämät kesärenkaat (Dunlopin joku malli) ovat kohtuullisen epämääräiset ajettavuudeltaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P12:sta osto, mitä kannattaa huomioida?

Täällä myös tuttava piirissä kokemuksia 1.8 vaihdelaatikon hajoamisesta pienillä kilometreillä, rohisi ja rutisi vaihteella ku vaihteella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P12:sta osto, mitä kannattaa huomioida?

Laatikko ja kone syö öljyä. Tosin, kiisseli ei ole niin öljysyöppö.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P12:sta osto, mitä kannattaa huomioida?

Faijalla oli '03-vuosimallin farkku, ilmeisesti sillä 1.8-litraisella (Renaultin/Renaultin kanssa yhteistyöllä tehdyllä?) koneella ja kolmen vuoden ajon (oisko ollut jotain 60000km) söi öljyä ja savutti niin pahasti että huollosta eivät osanneet ehdottaa muuta kuin tehdasuutta moottoria. Onneksi oli leasingauto joka just kolmen vuoden jälkeen lähti kiertoon. Tiedä sitten oliko vaan maanantaikappale vai onko tollasia ollut enemmänkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P12:sta osto, mitä kannattaa huomioida?

Tiedä sitten oliko vaan maanantaikappale vai onko tollasia ollut enemmänkin.

Tiedän 23 tapausta keski-suomessa mukaan lukien lähipiirinautot. 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P12:sta osto, mitä kannattaa huomioida?

Meillä, tosin vm02 eikä syö öljyä eikä savuta... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P12:sta osto, mitä kannattaa huomioida?

Se verran voin sanoa että kannattaa jättää ostamatta.... Päivittäin kun niitä tulee töissä tehtyä niin en jaksa edes alkaa luettelee kaikkia "tyyppivikoja" kun niitä on aivan älyttömästi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P12:sta osto, mitä kannattaa huomioida?

Se verran voin sanoa että kannattaa jättää ostamatta....

Päivittäin kun niitä tulee töissä tehtyä niin en jaksa edes alkaa luettelee kaikkia "tyyppivikoja" kun niitä on aivan älyttömästi...

Yhdyn tähän, vaikka en "työnä" teekkään, mutta sen verran "piireissä" pyörin syystä jos toisesta ;D

Sijoita rahat vaikka P11/P11-144 koriseen SR koneella, tai osta auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P12:sta osto, mitä kannattaa huomioida?

P12 Primeroissa olisi mennyt vaihdelaatikko rikki hyvin pienillä kilometreillä ja jotain vaihdelaatikon hajoamisia oli myös HS:n vikalistoilla. Kuitenkaan en ole mielestäni täällä tai missään muuallakaan lukenut P12-mallissa valitettavan vaihdelaatikon hajoamisista. Onko kenelläkään mitään hajua tällaisesta? Jos tämä pitää paikkansa niin koskeeko tasapuolisesti kaikkia moottorityypejä ja vuosimalleja.

Itsellä sen verran tietoa lähipiirin P12 Primerasta, että vm 2006 n. 45 tkm ajetusta 1,8-litraisesta meni vaihdelaatikosta nelosen laakerointi. Ilmeni laatikosta tulevana rohinana, kun nelonen oli päällä. Muistaakseni koko loota vaihdettiin takuuseen.

Acenta on varusteiltaan kaiketi aika paljon parempi, mutta ei varuste-erojen pitäisi ajettavuuteen vaikuttaa. Olisiko niin, että ajamasi Visia olisi ollut uudempi ns. "facelift"? Faceliftissä ulkonäköön ei juuri koskettu, mutta alustaa ja sitä myöten ajettavuutta on säädetty selvästi parempaan suuntaan. Rengastus muuten vaikuttaa ajettavuuteen ja tuohon tukevuuteen myös yllättävän paljon. Ainakin tehtaan käyttämät kesärenkaat (Dunlopin joku malli) ovat kohtuullisen epämääräiset ajettavuudeltaan...

Acenta on juu tosiaan paremmin varusteltu ja muita malleja koeajettua selvisi ettei vaimennuksissa ole eroja. Kaikki ajamani ovat olleet facelift-malleja, mutta ensimmäisessä tosiaan pääsi moottoritilasta ääntä ohjaamoon (joku läpivienti huonosti). Auton kiikkuminen koeajossa johtui aurauskulmista, jotka kuulemma oli pielessä ja paaljon. Tämä olikin ensimmäinen veikkaukseni ja liike ne pyynnöstäni tarkisti ja korjasi.

Ikävä kyllä auto vaihtoi omistajaa ennen kuin ehdin uudelle koeajolle ja luonnollisesti kaupat jäikin tekemättä. Tokihan auto olisi silti ollut ostettavissa, sillä se siirtyi autokeskukselle mutta hinta nousi ensin kahdella tonnilla ja n. kuukauden päästä vielä kahdella tonnilla. Enpä viitsinyt autosta ruveta tarjoilemaan kun löysin hyvään hintaan vähän ajetun 2-litraisen 07 travellerin. Nyt on sillä körötelty ja ei ole valittamista.

Tosta vaihdelaatikkohommasta tuli yksityisviesti kaverilta joka esittäytyi autokeskuksen huoltomieheksi ja vakuutteli ettei ole törmännyt viallisiin laatikoihin. Voihan asia näin ollakkin, mutta itse olen nyt ostamisen jälkeen lukenut muutamista tapauksista ulkolaisilta foorumeilta. Kaikki on tosin olleet 1.6 ja 1.8 moottoreilla, joten en tiedä koskeeko ongelma 6-lovista laatikkoa ollenkaan.

P.S. Kyllä sen ensimmäisen auton pirteys oli ns. äänipsykologiaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P12:sta osto, mitä kannattaa huomioida?

Se verran voin sanoa että kannattaa jättää ostamatta.... Päivittäin kun niitä tulee töissä tehtyä niin en jaksa edes alkaa luettelee kaikkia "tyyppivikoja" kun niitä on aivan älyttömästi...

Pakko sen verran puolustella P12 primeraa kun satun kyseisen mallin (tai siis 1.6 sportdeck vm. 07 visiaXL) omistamaan, että mulla ei oo 55000 km:n aikana ollu mitään, siis ei todellakaan mitään, ongelmaa tekniikan kanssa. Ostin auton uutena ja olen teettänyt huollot merkkiliikkeessä. Ainoana vikana on ollut takaluukun avausnappi, joka jäätyy talvella.

Noi öljysyöpöt koneet on mun käsityksen mukaan aina niitä 1.8 bensakoneita. Ongelma taisi olla männänrenkaissa?

Vaihdelaatikon ongelmista en ole kuullut kertaakaan ennen kuin luin tätä topiccia.

Noi suuntavakaus ongelmat koskee ilmeisesti juuri noita ennen faceliftiä malleja. Joku tuossa aiemmin jo mainitsi, että faceliftauksen yhteydessä alustaa paranneltiin ja pitänee paikkansa.

Eli mun mielestä (en tosin tiedä olenko jäävi ::) ) P12 primera on ihan hyvä kulkuväline kunhan ostaa facelift mallin ja pysyttelee erossa tuosta 1.8 bensakoneesta. Merkkihuollossakin sanoivat, että tähän malliin ei ole vielä renault pahemmin ehtinyt vaikuttamaan :-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P12:sta osto, mitä kannattaa huomioida?

Se verran voin sanoa että kannattaa jättää ostamatta.... Päivittäin kun niitä tulee töissä tehtyä niin en jaksa edes alkaa luettelee kaikkia "tyyppivikoja" kun niitä on aivan älyttömästi...

Pakko sen verran puolustella P12 primeraa kun satun kyseisen mallin (tai siis 1.6 sportdeck vm. 07 visiaXL) omistamaan, että mulla ei oo 55000 km:n aikana ollu mitään, siis ei todellakaan mitään, ongelmaa tekniikan kanssa. Ostin auton uutena ja olen teettänyt huollot merkkiliikkeessä. Ainoana vikana on ollut takaluukun avausnappi, joka jäätyy talvella.

Noi öljysyöpöt koneet on mun käsityksen mukaan aina niitä 1.8 bensakoneita. Ongelma taisi olla männänrenkaissa?

Vaihdelaatikon ongelmista en ole kuullut kertaakaan ennen kuin luin tätä topiccia.

Noi suuntavakaus ongelmat koskee ilmeisesti juuri noita ennen faceliftiä malleja. Joku tuossa aiemmin jo mainitsi, että faceliftauksen yhteydessä alustaa paranneltiin ja pitänee paikkansa.

Eli mun mielestä (en tosin tiedä olenko jäävi ::) ) P12 primera on ihan hyvä kulkuväline kunhan ostaa facelift mallin ja pysyttelee erossa tuosta 1.8 bensakoneesta. Merkkihuollossakin sanoivat, että tähän malliin ei ole vielä renault pahemmin ehtinyt vaikuttamaan :-*

55tkm ja pari vuotta vanha auto... Jos tossa tekniikassa jotain jo olisi niin joutaisi paaliin.

Ajeles nyt edes 100 tuhatta lisää ja kehu sitten. Naapurilla p12 ja eipä ole kehunut, päinvastoin.. Sillä primeroita ollut ja kaikissa tottakai jotain vikaa eteen tullut kun paljon ajaa.

Toi naapurin vehje on 1,6 ja facelift, ja öljyä todellakin syö, mittarissa kyllä melkein 200tkm. Ei silti saisi noilla kilometreillä nyky auto havaittavasti öljyä syödä kun matka-ajossa vielä ollut..

Omasta kokemuksesta kyllä ihan kohtuu hiljainen auto ja mukava ajaa.. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P12:sta osto, mitä kannattaa huomioida?

Itsellä 03 1,8 malli, ajettu 120 tkm, tekniikka ihan hanurista. Kone syö öljyä 0,2-0,5l/1000km. Puolen vuoden aikana vaihdettu startti, vesipumppu+tehostajan hihnan kiristäjä, syyläri.

Vaihteisto huono, varsinkin ykkönen ja kakkonen takertelee laitettaessa. Moottoria kehuivat eräässä liikkeessä todella hyvin vetäväksi. Ei vedä... Vaimon 1,6 Almeran moottori paljon herkempi, muutenkin parempi. Ajettavuudessa ei mitään vikaa, koeajossa oli auto jossa oli 17" renkaat, veteli tiellä todella paljon. Eli renkaista kiinni ajettavuus.

Kuten eräs tuttava sanoi: Nissan meni pilalle kun piripäiset jamaikalaiset kasaa niitä yökaudet englannissa. Varusteet ihan jees, rattikin säätyy joka suuntaan, saa hyvän ajoasennon. Muuten melko pettymys ainakin itselle. Jos pitäisi ottaa primera, ottaisin ehdottomasti 2 litraisella koneella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P12:sta osto, mitä kannattaa huomioida?

55tkm ja pari vuotta vanha auto... Jos tossa tekniikassa jotain jo olisi niin joutaisi paaliin.

Ajeles nyt edes 100 tuhatta lisää ja kehu sitten.

Ei ollut tarkoitus kehua. Jos tää taas on v*ttuilua niin "kansanautokuskina" olisin ihan hiljaa. Tässä topicissa vaan lytättiin aika surutta ja suuremmin perustelematta tyyliin "serkun veljen vaimon marttakerhon kaveri sanoi että on aivan p*ska" kaikki p12 mallit. Itsekin jouduin hankintaa tehdessä selvittelemään noita ns. tyyppivikoja, joten ajattelin korjata muutaman väärän yleistyksen.

Tuskin ajelen tolla 100 tuhatta lisää kun on ollut tapana vaihtaa autoa 4-5 vuoden välein. Mutta jos vertailukohtana pidetään kolmea edellistä pösöä niin kyllä tää nissani on ollut paljon huolettomampi. Ekassa pösössä oli 55 tkm vaihdettu jo takapönttö ja jarrupaloja sekä kirottu kaukosäätökeskuslukitusta monesti. Tokassa korjattu samoilla kilometreillä kaasuläppäkotelo tjsp., automaatti-ilmastointix2 ja syyläri. Kolmas tulikin hankittua käytettynä ja oli ihan hyvä käyttis kun oli karvalakkimalli missä ei ollu turhia sähköhärpäkkeitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P12:sta osto, mitä kannattaa huomioida?

Mulla oli 2.2 dci.

Takajarruthan noissa menee herkästi ruosteeseen.

Mullakin hajos turbo. Oli siivestä irronnut pieni pala.

Muuten pelas hyvin, eikä syönyt öljyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P12:sta osto, mitä kannattaa huomioida?

55tkm ja pari vuotta vanha auto... Jos tossa tekniikassa jotain jo olisi niin joutaisi paaliin.

Ajeles nyt edes 100 tuhatta lisää ja kehu sitten.

Ei ollut tarkoitus kehua. Jos tää taas on v*ttuilua niin "kansanautokuskina" olisin ihan hiljaa. Tässä topicissa vaan lytättiin aika surutta ja suuremmin perustelematta tyyliin "serkun veljen vaimon marttakerhon kaveri sanoi että on aivan p*ska" kaikki p12 mallit. Itsekin jouduin hankintaa tehdessä selvittelemään noita ns. tyyppivikoja, joten ajattelin korjata muutaman väärän yleistyksen.

Tuskin ajelen tolla 100 tuhatta lisää kun on ollut tapana vaihtaa autoa 4-5 vuoden välein. Mutta jos vertailukohtana pidetään kolmea edellistä pösöä niin kyllä tää nissani on ollut paljon huolettomampi. Ekassa pösössä oli 55 tkm vaihdettu jo takapönttö ja jarrupaloja sekä kirottu kaukosäätökeskuslukitusta monesti. Tokassa korjattu samoilla kilometreillä kaasuläppäkotelo tjsp., automaatti-ilmastointix2 ja syyläri. Kolmas tulikin hankittua käytettynä ja oli ihan hyvä käyttis kun oli karvalakkimalli missä ei ollu turhia sähköhärpäkkeitä.

Mä vaan totesin että ainakin naapurin auto rupesi tykkäämään öljystä kun mittariin tuli noita kilometrejä lisää..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P12:sta osto, mitä kannattaa huomioida?

Se verran voin sanoa että kannattaa jättää ostamatta.... Päivittäin kun niitä tulee töissä tehtyä niin en jaksa edes alkaa luettelee kaikkia "tyyppivikoja" kun niitä on aivan älyttömästi...

Pakko sen verran puolustella P12 primeraa kun satun kyseisen mallin (tai siis 1.6 sportdeck vm. 07 visiaXL) omistamaan, että mulla ei oo 55000 km:n aikana ollu mitään, siis ei todellakaan mitään, ongelmaa tekniikan kanssa. Ostin auton uutena ja olen teettänyt huollot merkkiliikkeessä. Ainoana vikana on ollut takaluukun avausnappi, joka jäätyy talvella.

Noi öljysyöpöt koneet on mun käsityksen mukaan aina niitä 1.8 bensakoneita. Ongelma taisi olla männänrenkaissa?

Vaihdelaatikon ongelmista en ole kuullut kertaakaan ennen kuin luin tätä topiccia.

Noi suuntavakaus ongelmat koskee ilmeisesti juuri noita ennen faceliftiä malleja. Joku tuossa aiemmin jo mainitsi, että faceliftauksen yhteydessä alustaa paranneltiin ja pitänee paikkansa.

Eli mun mielestä (en tosin tiedä olenko jäävi ::) ) P12 primera on ihan hyvä kulkuväline kunhan ostaa facelift mallin ja pysyttelee erossa tuosta 1.8 bensakoneesta. Merkkihuollossakin sanoivat, että tähän malliin ei ole vielä renault pahemmin ehtinyt vaikuttamaan :-*

Sehän on aivan loistavaa jos olet ollut tyytyväinen.

Sen takia vaan kommentoin tähän koska päivittäin huollan nissaneita että kyllä P12 primera on se jossa on eniten ongelmia kun muissa nisukoissa. Kyllähän niitä hyviäkin yksilöitä löytyy mutta vähemmän niitä kyllä on nimenomaan kyseisestä mallista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P12:sta osto, mitä kannattaa huomioida?

Sehän on aivan loistavaa jos olet ollut tyytyväinen.

Sen takia vaan kommentoin tähän koska päivittäin huollan nissaneita että kyllä P12 primera on se jossa on eniten ongelmia kun muissa nisukoissa. Kyllähän niitä hyviäkin yksilöitä löytyy mutta vähemmän niitä kyllä on nimenomaan kyseisestä mallista.

Valaiset Jenna *räps räps* varmaan sitten meitä P12 omistajia noista ongelmista, että tiedetään mitä on odotettavissa. Minua ainakin kiinnostaa mahdolliset vikakohteet jo etukäteen kiitos. :)

Joo enkä minä väitä, että tää P12 olis mikään ydinsodan kestävä orkkishummeri. Varmaan tähänkin jossain vaiheessa jotain laitettavaa tulee, toivottavasti ei. Tuntuu, että kaikki tämän päivän uudet autot sisältää niin älyttömästi uutta tekniikkaa että taitaa olla kohta enemmän yksilöstä kuin merkistä/mallista kyse minkälaisen sattuu saamaan. Niin ja kyllä sillä autosta huolehtimisellakin on tietysti oma merkitys.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P12:sta osto, mitä kannattaa huomioida?

Sehän on aivan loistavaa jos olet ollut tyytyväinen.

Sen takia vaan kommentoin tähän koska päivittäin huollan nissaneita että kyllä P12 primera on se jossa on eniten ongelmia kun muissa nisukoissa. Kyllähän niitä hyviäkin yksilöitä löytyy mutta vähemmän niitä kyllä on nimenomaan kyseisestä mallista.

Valaiset Jenna *räps räps* varmaan sitten meitä P12 omistajia noista ongelmista, että tiedetään mitä on odotettavissa. Minua ainakin kiinnostaa mahdolliset vikakohteet jo etukäteen kiitos. :)

Joo enkä minä väitä, että tää P12 olis mikään ydinsodan kestävä orkkishummeri. Varmaan tähänkin jossain vaiheessa jotain laitettavaa tulee, toivottavasti ei. Tuntuu, että kaikki tämän päivän uudet autot sisältää niin älyttömästi uutta tekniikkaa että taitaa olla kohta enemmän yksilöstä kuin merkistä/mallista kyse minkälaisen sattuu saamaan. Niin ja kyllä sillä autosta huolehtimisellakin on tietysti oma merkitys.

Öljyn kulutus sekä 1,6 että 1,8 moottoreissa.

Alustasta alapallot, raidetangonpäät, koiranluut edestä ja takaa.

Takajarruista männät jää jumiin.

Airbagin liittimet vioittuu.

Abs-anturit vioittuu.

Siinä muutamia jotka näin aamusta tulee mieleen.

Esimerkkinä eilen tein katsastustarkistuksen P12 primmuun ja kyseisestä autosta löytyi vaan 1500 euron edestä laitettavaa.

En ehkä osaa sit suhtautua kyseiseen autoon kovinkaan puolueettomasti ammattini takia.

Mutta edelleenkin tässä topicissa kyseltiin että mitä kannattaa huomioida ostossa. Tarkoitus ei ollut alkaa mollaamaan tai puolustelemaan, mut niin tai näin tässä tämä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P12:sta osto, mitä kannattaa huomioida?

Itselläni -04 1.6 Primera (p12). Ajettu 112 tkm ja vaihdeloota hajosi. Soitin ekana paikalliseen huoltoon ja siellä väittivät että ei ole ollut ongelmia vaihteiston suhteen tuosa mallissa. Sitten soitin takuumiehelle ja sanoin, että kerro suoraan onko ollut ongelmia laatikoiden kanssa. Sanoi että on ollut ja ihmetteli, että omani hajosi vasta nyt, kuulema nr räjähtää ja paljon aikaisemmin. Yleisin vika kuulema on, että laakerista lähtee pinnoitteet pois. En suosittele kenellekkään tuota mallia. Ja tässäkin tapauksessa takuu/maahantuoja ei tullut mitenkään vastaan, kun takuu oli ohi ja kaikkia huoltoja ei oltu tehty merkkiliikkeessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P12:sta osto, mitä kannattaa huomioida?

Onkos tämä nyt sitten Renault -yhteistyössä tehty Nissan?

Selittäisi aika paljon ongelmia.

Ranskalaisethan eivät osaa autoa tehdä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P12:sta osto, mitä kannattaa huomioida?

Onkos tämä nyt sitten Renault -yhteistyössä tehty Nissan?

Selittäisi aika paljon ongelmia.

Ranskalaisethan eivät osaa autoa tehdä.

Jep..kyllähän tuosta aika paljon ranskalaisia piirteitä löytyy.

Mm. 2001-> Lagunan iänikuiset lasinnostinongelmat on saatu siirrettyä P12 primeraan.

Eli P12:n lasinnostimet hajoilee todella herkästi, etenkin kuskin puoli (luonnollisesti eniten availtu). Sieltä hajoaa sellanen muoviliuku jota ei tietenkään yksittäisenä saa vaan koko nostinpaketti vaihdettava. Noi on ollu vielä melko kalliita mutta vissiin aika hiljattain tippunu järkevämpään reilun 200 euron hintaan nuo nostimet.

(Siinä Lagunassa taas lasinnostin maksaa about 600e :) )

Ja tosiaan noita vaihdelaatikoita on menny tasasesti oikeastaan kaikista P12 malleista mutta erityisesti 1.6 koneista.

Perus automaattivaihteistoa taas ei ole moni saanut rikki.

Koneitakin on mennyt jokunen, tiedä sitten onko johtunut tuosta pirunmoisesta öljynkulutuksesta johtuvasta vähillä öljyillä ajamisesta..

Noissa on ollut muuten todella erikoisia sähkövikojakin mutta niitä nyt on aina mitä uudempaan autoon vaan mennään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: P12:sta osto, mitä kannattaa huomioida?

Noissa on ollut muuten todella erikoisia sähkövikojakin mutta niitä nyt on aina mitä uudempaan autoon vaan mennään.

No nekin on sitten saatu siirrettyä Lagunasta. Vitun patongit kun menevät perusnissaninkin pilaamaan.

OT:

Yhdellä tutulla oli 2004 farkku laguna pari-kolme vuotta sitten. Mä varoittelin sitä kun kuulin että oli ostamassa tuollaista.

Eihän se uskonut. 9kk se sitä auto kesti. 50tkm ajettua autoa korjattiin sinä aikana 4k€ ja myydessä tappiota tuli 8k€ ;D Kyllä kannatti....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0