Kennedy

Vapaamuotoista keskustelua

2 230 posts in this topic

On 22.6.2017 at 17.17, -Pexi- said:

Ei oo omakohtaista kokemusta tosta JWT:n kitistä, mutta ainakin kyseisellä puljulla tuntuu olevan hyvä maine ja tietous nissanin koneista. JWT:ltä tilasin ite nokat, mutta mulla on Fidanza Southbend combo, johon oon ollu tosi tyytyväinen. Kerroppa kokemukset, kun saat kiinni.

Olen miettinyt kytkin/vauhtipyöräsettiä omaankin autoon, koska näistä manuaali 370 zetoista hajoaa monesti tuo kytkimen työsylinteri, johon ei pääse käsiksi tiputtamatta laatikkoa. Tarkoituksena asennuttaa tähän zspeed CMAK, joka siirtää työsylinterin lootan ulkopuolelle. Samalla vaivalla kai sitä sitten vaihdattaa kytkimen kun loota joka tapauksessa on tiputettu. En vain haluaisi uhrata ajettavuutta kevyen vauhtipyörän vuoksi. Tuo Pexin Fidanza vaikuttaa todella kevyeltä (11lbs) - miten moinen vaikuttaa ajettavuuteen esimerkiksi ruuhkassa madellessa? Tää mun auto kun tulee olemaan kakkosauto normikäytössä jatkossakin niin en halua rakentaa pelkkä suorituskyky edellä.

Olin ite miettinyt vähän tätä vaihtoehtoa, painavimmalla (nodular iron, 26lbs) vauhtipyörällä ja quiet-optiolla (Quiet Disc option will reduce transmission rattle at idle when going to a single mass solid flywheel). Ja tarkoittaakohan toi nyt sitten, että se on tehtaalta jo tasapainotettu jos valitsee quietin?

https://conceptzperformance.com/south-bend-clutch-southbend-clutch-flywheel-combo-w-bonus-nissan-370z-09-vq37vhr-z34-nsk1000b-ss-xx-ktb_p_17575.php

Mun mielestä vauhtipyörä ei vaikuttanut ajettavuuteen negatiivisesti. Hieman nostin tyhjäkäyntiä kyllä, kun mulla oli remmi kiinni. Tällä varmistelin sitä, että kone ei sammahda, kun kierrokset putoavat. Kalkatustahan tuosta kuuluu, mutta mun auto on lähinnä rata-ajoa silmällä pitäen tehty, joten ei se mua haittaa. Jotain saattaa varmasti ärsyttää suurestikin ja oli siinä itselläkin alkuun hieman totuttelemista. 

Voisko joku tehä palveluksen ja kuvata mottia öljykorkista tyhjäkäynnillä. Kiinnostais nähdä vähän minkä verran siellä öljy loiskuu. Öljynpaineet mulla kyllä nousee, kun startilla pyörittää, mutta en oo ihan varma kulkeutuuko öljy kansiin riittävässä määrin vai onko jotain probleemaa. Mielellään varmistuisin tästä ennen kun lyön käyntiin.

Ei oo ihan sama kone mutta close enough. Kävin äsken kuvaamassa. Kylmästä kone käyntiin, korkki auki ja kuvaamaan. Sitä öljyä ei ole kansissa mitenkään älyttömästi. Selvästi näkee että sitä on siellä mutta ei se näyttänyt ainakaan roiskuvan ympäriinsä. Öljyn lämpiäminen kyllä vaatii tässä koneessa jonkun verran ympäri ajelemista, ei tollai tyhjäkäynnillä öljyn lämpötilan viisari inahda vielä mihinkään minimistä (140F) eli se oli kuvatessa melko kylmää.

Huvittavaa, että kun 350Z:ssa olisi kaivannut öljyn lämpötietoa niin nyt se on 370Z:Ssa mutta öljynpainetieto on otettu pois :)

Mä lähetän sulle Pexi vaikka whatsapilla tota videota en jaksa alkaa uppaan youtubeen noita. Mulla on varmaan jossain privaviestissä sun yhteystiedot vielä tallella. Oli vaikea saada videota tuosta kun pienestä kolosta piti kuvata, valaisin sisuskaluja aika kirkkaalla led taskulampulla samalla.

Thanks! Varmaan huomattava ero verrattuna esim duratec koneeseen johtuu siitä, että öljyä ruiskutetaan suoraan noihin laakeripintoihin, eikä se vaan vello siellä. Tämä selittää sen, miksi sitä on huomattavasti vähemmän. Meinaa vaan olla vähän jännäkakkaa muutaman sijotetun euron ja työtunnin jälkeen.