Welcome to DNSF.org

HUOM HUOM HUOM 17.12.2016 uudistuksen jälkeen vaikuttaisi siltä, että kaikkien pitää tilata uusi salasana itselleen.

Tilaa uusi sähköpostiisi kirjautumisikkunan nappeja käyttämällä ja toimi viestissä olevien ohjeiden mukaan. Salasanan toimittamisessa saattaa mennä jopa 15min. Tarkista myös roskapostikansio sähköposteistasi siltä varuin, että viesti on siellä. 

Kennedy

Vapaamuotoista keskustelua

2 220 posts in this topic

Paljon onnea !

Tuo se näytille Gustavelundin ekaan aamiaistapaamiseen. Hieno valinta.

1 person likes this

Asiallista, että 370 zetojakin alkaa tulla foorumille!

Käytiin Jallu muuten ajaan tuolla Spassa proidin kanssa. Et sä turhaan sitä hehkuttanu. Oli kyl todella siisti rata ja faciliteetit. 

370z tarvii tosiaan öljyjäähyn. Ilman sitä päästiin Kemoralla joku kaksi kierrosta. Lähtekää ihmees toukokuussa alussa tonne Alastarolle pyörähtää 7.5. Hintaa on lystillä 50€.

1 person likes this

Pitääkö mun mennä nyt yksin keskustelemaan tonne 370Z puolelle vai saanko hengata vielä täällä teidän kanssa?

Mulla on muuten renkaat ihan finaalissa ja pitää heti tilata uudet. Michelin Pilot Super Sportit mulla oli 350Z:ssa ja olin tosi tyytyväinen niihin, hinta tietysti aika suolainen ja tässä on vielä 19" vanteet. Nojoo pitää kattoo otanko sellaset vai jonkun vähän halvemman mallin.

Mutta: missä pääkaupunkiseudulla uskaltais käydä laitatuttamassa kumit vanteille (ja allelaitto samalla) niin että ne ensinnäkin suostuu laittamaan nettikumit ja toisekseen eivät tuhoa vanteita? Viime kerrasta on niin monta vuotta että en muista enää yhtään missä olen viimeksi teettänyt tän homman.

Posted (edited)

On 22.4.2017 at 10.48, Dreadnaught said:

Mutta: missä pääkaupunkiseudulla uskaltais käydä laitatuttamassa kumit vanteille (ja allelaitto samalla) niin että ne ensinnäkin suostuu laittamaan nettikumit ja toisekseen eivät tuhoa vanteita? Viime kerrasta on niin monta vuotta että en muista enää yhtään missä olen viimeksi teettänyt tän homman.

Juuri tämän takia olen harkinnut vahvasti rengaskoneen ostamista talliin jolloin naarmuista voi syyttää vain itseään, mutta oma käyttö on todella vähäistä niin eipä ole vielä tullut hommattua...

Ainiin, ja onnea 370Zetan hankinnasta!

Edited by eljass
1 person likes this

Eiköhän Autotek laita. @Asentaja on siellä luottomiehenä myymässä. Ja eivät hajoita paikkojakaan siellä.

Vähän erikoista kyllä jos on asennetta rengasliikkeessä, että "emme tee sulle mitään, kun et ostanut meiltä renkaita". Kai nyt rengastyömaksulla pitäs mitä vaan saada? Tietty miten sen asian sitten esittää siellä, voi vaikuttaa :)

1 person likes this

1 hour ago, matsuda said:

Eiköhän Autotek laita. @Asentaja on siellä luottomiehenä myymässä. Ja eivät hajoita paikkojakaan siellä.

Vähän erikoista kyllä jos on asennetta rengasliikkeessä, että "emme tee sulle mitään, kun et ostanut meiltä renkaita". Kai nyt rengastyömaksulla pitäs mitä vaan saada? Tietty miten sen asian sitten esittää siellä, voi vaikuttaa :)

Juu ja mä en ole koskaan löytänyt Suomesta Misukan pilot sportteja niin netistä tilaaminen ollut kätevin vaihtoehto. Toi Autotek on ihan loistava vinkki kiitos! Lähellä kotiakin.

Päädyin tilaamaan kumit Camskillistä (Michelin Pilot Sport 4 eteen ja 4S taakse, hintaa vähän yli 900 euroa) ja Autotekille soitettu ja tekevät allelaitoin satasella.

Muistaakseni on saanu 80€:lla alle, kun on sanonu, että on dnsf:n jäsen. Voi kyllä olla, että inflaatio on tehny tepposet.

Voe pahus, olisi Autotekiltä kyllä varmasti saanut nuo kumitkin :) Nooh, hyvä että järjestyi kuitenkin!

1 hour ago, matsuda said:

Voe pahus, olisi Autotekiltä kyllä varmasti saanut nuo kumitkin :) Nooh, hyvä että järjestyi kuitenkin!

Mä itse asiassa pyysin heiltä tarjouksen mutta siinä oli sen verran hintaeroa Camskilliin verrattuna, että laitoin tulemaan sieltä kautta. Jos hintaero olisi ollut luokkaa satanen niin olisin kyllä mielelläni ostanut suomalaiselta liikkeeltä mutta ero oli paljon isompi ja Camskillillä oli myös valikoimissa nuo uuden misukat mitä ei Autotekin kautta saanut, joten tällä kertaa näin. Allelaiton teetän kyllä heillä, joten hyvä vinkki ja lähellä kotia, kätevä logistisesti. Kiitokset vielä kerran!

Pitää myös varautua myllytyttämään ja pinnoittamaan auto pian. Ekalla pesulla huomasi miten tuskaista pestä ja kuivat autoa missä ei ole vahaa pinnassa. Lisäksi konepellillä on sellaisia kuivumajälkiä mitä ei lähtenyt pesussa eli pinttynyt lakkapintaan valoa vasten näkyviä läikkiä. Myllytys hoitaa ja ajattelin teettää samalla pinnoituksen. Kuullut paljon hyvää autodetailing.fi nimisestä firmasta, kaveri teetti siellä käsittelyn 996 Porscheensa ja hyvää jälkeä tuli.

Laitas vähän kuvia autosta! Onkohan tossa samanlainen vesivärimaali kuin 350z:ssa. Olisi kiva kuulla kokemuksia tuosta pinnotteesta. Se voisi olla omallakin TO-DO-listalla.

38 minutes ago, -Pexi- said:

Laitas vähän kuvia autosta! Onkohan tossa samanlainen vesivärimaali kuin 350z:ssa. Olisi kiva kuulla kokemuksia tuosta pinnotteesta. Se voisi olla omallakin TO-DO-listalla.

Olen ottanut hirmu vähän kuvia autosta. Dnsf facebook ryhmässä varmasti jo näitkin mun postauksen? Kunhan saan renkaat ja pinnoitukset teetettyä ja kelit paranee niin pitää ottaa kunnon kuvat järkkärillä.

Pinnoitteesta kannattaa kysyä kokemuksia ystävältäsi Pekalta, se oli hänen Porschensa joka pinnoitettiin. On kuulemma tulossa sinne radallekin niin pääset näkemään livenä miltä pinnoite näyttää. 

Tuossa muutama kuva, toivottavasti ne tulee oikein päin, iossin kautta näpyttelen tätä. 

IMG_2107.JPG

IMG_2111.JPG

IMG_2138.JPG

1 person likes this

Posted (edited)

Toihan on aika optimi spec. Akebonon jarrut on iso plussa ja takovanteet.

Mäkin varmaan ostasin jenkkimallin. Sen takia, että niihin voi katsureiden kanssa käytyjen keskustelujen perusteella pultata carb hyväksytyn remmin kiinni. Stillenin kitti ois aika jees tohon. 😀

Edited by -Pexi-
1 person likes this

1 hour ago, -Pexi- said:

Toihan on aika optimi spec. Akebonon jarrut on iso plussa ja takovanteet.

Mäkin varmaan ostasin jenkkimallin. Sen takia, että niihin voi katsureiden kanssa käytyjen keskustelujen perusteella pultata carb hyväksytyn remmin kiinni. Stillenin kitti ois aika jees tohon. 😀

Jep, en olisi ostanut base-mallista jenkkituontia, koska siitä puuttuu nuo mainitsemasi jutut.

Hetkinen, hetkinen, hetkinen - mikä tää juttu remmin saamisesta leimalle on??? Sen tiesin, että 350Z jenkkimalliin sen vissiin sais, koska auto on riittävän vanha mutta saisiko muka myös 370 zetaan? Jos leimalle saaminen on mahdollista, niin mun suunnitelmat auton suhteen muuttu just 8) Alunperin mulla oli tarkoitus laittaa bolt on NA-modit ja päivittää stereot ja siinäpä se mutta jos tähän sais remmin leimalle niin totta helvetissä sen otan pitkän tähtäimen tavoitteeksi! Oon vaan ollu siinä käsityksessä, että eikös Euroopassa 370Z ole Euro5-päästöluokan kikotin, niin mites sellaisen remmitys? Mutta en tiedä miten noi päästöluokat sitten pätee jenkkimalliin...

Tää on muutenkin vissiin rekisteröity Suomeen niin, että veron perusteena on massa. Ajoneuvovero putosi ihan kivasti vs. 350Z. Trafin sivuilla kun katsoo auton tietoja, niin päästötiedot puuttuu kokonaan.

Toi autoverotus on kyllä niin perseestä tässä maassa kun voi vaan olla. Numerot tulee kuin lottokoneesta. Kaiken järjen mukaan meidän Caterham ois pitäny mennä massan mukaan, mutta niin vaan ne kaivo co2:set jostain. Kymppitonni lisää tiliä valtiolle. No se siitä...

Ei oo 100 % faktaa, mutta Carbien avulla on uudempiin jenkkiautoihin  saatu remmejä ja en tiedä, miksi tämä jenkkimallin Zeta olisi poikkeus. Ennen hankintaa pyytäisin kuitenkin jonkunlaisen ennakkopäätöksen tai kävisin keskustelemassa asiasta tutun katsurin kanssa, jotta homma on saletti.

Näin reilu 10 000€ myöhemmin voin kyl todeta, että on tossa ahtamisessakin omat haasteensa :D

1 person likes this

5 hours ago, -Pexi- said:

Toi autoverotus on kyllä niin perseestä tässä maassa kun voi vaan olla. Numerot tulee kuin lottokoneesta. Kaiken järjen mukaan meidän Caterham ois pitäny mennä massan mukaan, mutta niin vaan ne kaivo co2:set jostain. Kymppitonni lisää tiliä valtiolle. No se siitä...

Ei oo 100 % faktaa, mutta Carbien avulla on uudempiin jenkkiautoihin  saatu remmejä ja en tiedä, miksi tämä jenkkimallin Zeta olisi poikkeus. Ennen hankintaa pyytäisin kuitenkin jonkunlaisen ennakkopäätöksen tai kävisin keskustelemassa asiasta tutun katsurin kanssa, jotta homma on saletti.

Näin reilu 10 000€ myöhemmin voin kyl todeta, että on tossa ahtamisessakin omat haasteensa :D

Tää mun yksilö on edellisen omistajan muuttoautona tuoma, joten ilmeisesti on välttynyt verolta. Mutta hyvä juttu mulle tuo massan mukaan verotus, tulee halvemmaksi ne vuotuiset maksut. Samoin koska tää on muuttoauto, niin xenon-pesureita ei ole tarvinnut asentaa. Takasumari on asennettu orkkispaikalle ja sille on tehty kytkin siihen kohtaan missä istuinlämmitinkytkinten pitäs olla.

Jos ite tuo autoa niin se on ihan typerää ettei mitään ennakkopäätöstä voi saada vaan pitää kahlata jotain tullin exceleitä läpi ja ennustaa eläinten sisälmyksistä ja kahvinporoista, että paljonko vero tulee olemaan.

Toi remmi ei tule mulla olemaan ajankohtainen varmaan ainakaan kahteen vuoteen. Tää kesä mennään hyvin todennäköisesti vakiona, jotta saan talouden taas balanssiin ton hankinnan jälkeen. Ens kesänä voisi laitella putkistoa ja katteja ja päivitellä stereoita. Mutta ehkä sitä seuraavana kesänä vois jo alkaa miettiä ahtamista...jos se osoittautuu mahdolliseksi saada leimalle.

Uudet renkaat laitettu alle eilen Autotekillä. Hyvää työtä tekivät, autoja oli jonkun verran jonossa ja hyvällä tahdilla eteni hommat ja pääsin pienen odottelun jälkeen itse vuoroon. Osasivat hienosti ottaa huomioon zetan mataluuden ja hoitivat auton raapimatta nosturille ja vanteitakin käsiteltiin asiallisesti ja naarmuttamatta ripeästä työtahdista huolimatta.

Ihan eri tavalla nyt pitoa kun uusi rengas alla, ei vilku luistonestovalo kojelaudassa koko aikaa jos antaa enemmän kaasua. Seuraavaksi sitä pinnoitetta autoon, että maalipinta pysyy asiallisena ja pesut helpottuu.

1 person likes this

Mulla on yhet de-catit, mutta niistä taitaa toisen jousto vuotaa. Lahjoitan hyvään tarkoitukseen, jos omaa taidot ja välineet korjata.