Welcome to DNSF.org

HUOM HUOM HUOM 17.12.2016 uudistuksen jälkeen vaikuttaisi siltä, että kaikkien pitää tilata uusi salasana itselleen.

Tilaa uusi sähköpostiisi kirjautumisikkunan nappeja käyttämällä ja toimi viestissä olevien ohjeiden mukaan. Salasanan toimittamisessa saattaa mennä jopa 15min. Tarkista myös roskapostikansio sähköposteistasi siltä varuin, että viesti on siellä. 

Kennedy

Vapaamuotoista keskustelua

2 220 posts in this topic

Just tilasin ebc:n turbogroove-levyt ja redstuff palat Mamasanilta (www.mamasan.fi)

Sain vähän halvennusta kun tilasin koko satsin kerralla 😊 tiistaina laittelen alle ja sit tietää vähän enempi niistä...

Pelkääjän puolella konetta suoraan öljynsuodattimen yläpuolella (lohkossa) on paikka jollekkin, mutten keksi mille. Kone on kasassa ja ollu käynnissä. nyt huomasin että sieltä valuu jäähdytysnestettä. En tainnut ottaa tehokasta kuvaa tuosta kohtaan konetta purkaessa. Olisikohan siinä joku kohta mihin tulee vain pultti ja joka on täysin ilman funktiota kun ohjaus vasemmalta?

En oikein löydä tästä netistä mitään joten en pysty sitä linkkaamaan..

Lomareissulla Riikassa. Myynnissä olisi mm. -07 70th ajettu Zeta hintaan 12K€. Ei nämä maksa täällä mitään...

Inifiniti G35 Sedan olisi myynnissä. Malli on 2003, musta, automaatti ja 4-ovea :)

Huutelen täällä, koska ei huvita ainakaan ensimmäisenä pistää sitä myyntiin nettiautoon. Ruotsin kilvissä ja Haaparannalla. Muuttoauto Illinoisista.

Hinta on nelinumeroinen. Jos oikeasti kiinnostaa, niin 4-ovinen Zeta vaaleilla nahkapenkeillä on myynnissä.

Pistä vain YV:tä tulemaan niin lisäinfoa löytyy.

PS. Kiitos ja anteeksi.

Nettiautossa myynnissä ahdettu zeta. Ilmoituksessa ainakin väitetään, että ahdin on leimalla. Ahtimena Stillen ,joka on kai aika huono ja tulee konepellistä läpi mutta jos tuo on saatu leimalle, niin olisiko toivoa saada HKS tai Vortech myös?

http://www.nettiauto.com/nissan/350z/8230911

muoks: vai onko tässä nyt taas taustalla se jenkkituonti vs euromalli ja siihen liittyvä byrokratia?

Edited by Dreadnaught

Nettiautossa myynnissä ahdettu zeta. Ilmoituksessa ainakin väitetään, että ahdin on leimalla. Ahtimena Stillen ,joka on kai aika huono ja tulee konepellistä läpi mutta jos tuo on saatu leimalle, niin olisiko toivoa saada HKS tai Vortech myös?

http://www.nettiauto.com/nissan/350z/8230911

muoks: vai onko tässä nyt taas taustalla se jenkkituonti vs euromalli ja siihen liittyvä byrokratia?

Nyt on kyllä aika ylihinnoiteltu :D No ei se joka pyytää...

Tuo Stillenin setti, bolt-on tyylisenä maksoi muistaakseni jotain USD 6000 ja siihen päälle korotettu konepelti jotai dollareita.

Tuo on ruuviahdin eli toimii ihan eri lailla kun HKS tai Vortech, muistaakseni tuo antaa bolt-on kitillä vaan jotain 0,5 tai 0,6 baria ehkä. Ymmärtääkseni tuo vinkuu aika paljon ja huipputehoja ei saa samalla lailla kuin "centrifugaalista" remmistä.

Sanoisin että odotetaan että pexi tai JV-Z on saanu leimalle niin sitten voi lähteä arvailemaan saako :)

Nyt on kyllä aika ylihinnoiteltu :D No ei se joka pyytää...

Tuo Stillenin setti, bolt-on tyylisenä maksoi muistaakseni jotain USD 6000 ja siihen päälle korotettu konepelti jotai dollareita.

Tuo on ruuviahdin eli toimii ihan eri lailla kun HKS tai Vortech, muistaakseni tuo antaa bolt-on kitillä vaan jotain 0,5 tai 0,6 baria ehkä. Ymmärtääkseni tuo vinkuu aika paljon ja huipputehoja ei saa samalla lailla kuin "centrifugaalista" remmistä.

Sanoisin että odotetaan että pexi tai JV-Z on saanu leimalle niin sitten voi lähteä arvailemaan saako :)

Jep ja tuo sininen yksilö on takapuskurin perusteella jenkkituonti (kapea rekkari) joten taas päästään siihen samaan vastaavuustodistusten ihmeelliseen maailmaan. Paskat ahtamisesta, ostan vuoden-parin päästä jonkun toisen auton.

Mä luulen, et sitä saa odottaa aika pitkään. Seuraavaa remmiä ei saa leimalle ku pussitesteillä, eikä se ajatus oikein innosta.

Vieläkö porukalla autot liikenteessä? Mulla on vielä mutta vien varmaan ensi viikolla talviunille.

Laitan ehkä zetan keväällä myyntiin ja alan katteleen jotain muuta tai sitten pidän pienen tauon harrasteautohommista.

Laitan ehkä zetan keväällä myyntiin ja alan katteleen jotain muuta tai sitten pidän pienen tauon harrasteautohommista.

Kuis ny silleen?

Kuis ny silleen?

Mä alan vaan olla vähän kyllästynyt tähän autoon ja tekis mieli vaihtaa ja jos ei riitä massit vaihtamaan johonkin mistä innostun niin pidän taukoa ja palaan asiaan kun on pinkka kunnossa :D

Kuskin puoleinen ikkuna alkanu temppuilemaan. En tiiä onko sattumaa vai eikö se tykkää näistä kylmistä säistä mutta lähtee pelittämään kun vähän naputtaa ovipahvia ja ei temppuile jos seissyt lämpimässä parkkihallissa.

Pitää silti tilata uus ja vaihdan keväällä. Mistä kannattaa tilata? OEM vai aftermarket?

Täällä mennään taas talven ympäri. Vielä jos kerkeis käyttämään talvivanteet jossain puhallutuksessa ja maalauksessa, ennen lumia, meinasin vaihtaa väriä radikaalisti :)

Talven aikana jos saisi vihdoinkin hifistysprojektia eteenpäin ja tilailtua kaikki suunnitellut osat ja laiteltua kiinni (suodatin, spacerit, cat-back).

Oisko jollain tarvetta Upreville tai Uprevin Maffi-anturille? Pohdin tässä, jos päivittäis lennosta säädettävään Linkin Ecuun...

Postataanpa nyt uuden foorumin kunniaksi tännekin.

Olen tilaamassa talven aikana ainakin kuskinpuoleisen ikkunan moottorin, mahdollisesti molemmat puolet. Ajattelin tilata conceptzetalta, ellei jollain ole ehdottaa toista järkevämpää paikkaa. Mikäli ihmisillä olisi tarpeita kyseisestä puljusta, niin voidaan yhdistää samaan tilaukseen. En ole ennen joulua liikahtamassa vielä tämän asian suhteen, koska asialla ei ole minun puoleltani kiire. Tarvitsen moottorit vasta ensi keväänä, joten asia voisi alkaa konkretisoitumaan helmi-maaliskuussa.

Minulla vois olla tarvetta jollekkin tuolta joo, jotain olen tilaamassa Briteistä tässä jo aiemmin, mutta sieltä ei saa esim. Plenum Spaceria mitä taas ConceptZetalta löytyy.

Tutkin vähän tota ikkunamoottoriasiaa ja näyttäisi siltä, että britti-ebaystä lähtisi halvemmalla moottorit kuin jenkeistä...en siis ehkä olekaan tilaamassa conceptzetalta mitään, sorry...

Minkäslaisia akkukokemuksia porukalla on ollut.

Vaikka mulla Zeta ympärivuotisessa käytössä niin välillä seisoo tallissa liikkumatta jopa viikon (n. 8-12 asteinen talli). Nyt oli taas seisonut viikon verran ja kun yritin startata niin nihkeästi pyöritti, eli akku tyhjääntynyt. Laitoin muutamaksi minuutiksi laturiin ja sit lähti käyntiin (kiire ja pakko oli lähteä), ajoin n. 10km matkan ja sit auto oli parkissa pari tuntia ja sen jälkeen taas lähti iloisesti käyntiin, eli laturi tuntuisi olevan kunnossa.

Onko näissä vehkeissä jotain yleistä syytä mikä purkaa akkua vai onko akku vaan tiensä päässä?

Samalla saa vinkata minkälainen/merkkinen akku kannattaisi hommata.

Akkua vaihtoon. Kaikki uudet merkkiakut ajavat kyllä asiansa, mutta varmasti monet halvemmatkin toimii moitteetta normi käytössä.

Omassa Z:tassa ei ole ollut mitään probleemia, joka toisen viikon seisoo firman parkkihallissa myös.

Kunhan ei osta znaideria, kaks sai vaihtaa takuusee ja kolmas hajos just kun takuu umpes.

Minulla on kokemusta sekä Bilteman akusta, että Boschin akusta ja molemmat pelaa hyvin zetassa. Minulla oli aiemmin ongelmaa talvisäilytyksessä kun todennäköisesti utec piggyback veti akun tyhjiin. Olen sittemmin heivannut utecin kuikkaan mutta nykyään otan myös akun plusnavan irti talvisäilytyksessä.

Kävin paikallisessa liikkeessä kysäisemässa, Exiden akku asennettuna 138€ asennettuna (vai oliko 136, enivei) ja jos ottaa akun mukaan niin hintaa voidaan tarkastaa. Oli kyllä kiinnostunut myös asentamaan kun olin Zetalla liikenteessä :)

11 hours ago, bro2 said:

Kävin paikallisessa liikkeessä kysäisemässa, Exiden akku asennettuna 138€ asennettuna (vai oliko 136, enivei) ja jos ottaa akun mukaan niin hintaa voidaan tarkastaa. Oli kyllä kiinnostunut myös asentamaan kun olin Zetalla liikenteessä :)

Kuulostaa ihan törkeän kalliilta. Asennus on lastenleikkiä tehdä itse ja akusta maksoin muistaakseni jotain ehkä 79EUR (Bosch).

No niin, nyt kesäksi Zeta kulkemaan! 

Otan kohta zetan liikenteeseen. Ja pistän todennäköisesti myyntiin, kun polttelis ostaa joku uus menopeli. Jos tiedätte, että joku on ostamassa 350Z:aa niin voi vinkata, että mulla ois.

Uudet ikkunanmoottorit tuli eilen ebaystä. Näyttävät päällisin puolin asiallisilta. Muutaman viikon päästä asentelemaan, sitten näkee ovatko sutta vai sekundaa.