Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Kennedy

Totuus Parkcom firmasta..

Recommended Posts

Vs: Totuus Parkcom firmasta..

En sitten tiedä. Meinaisin tuohon ehkä vielä vastata, että selvitystyöstä veloitan 1100e/pv ja minimiveloitus on 0,5pv. He eivät enään tuossa postissa varsinaisesti vaadi mitään, jättävät vaan sen aukon että jos ei 14 päivän kuluessa kuulu selvitystä niin olettavan minun olleen kuskina. Tai vaativat tietenkin, että kerron heille sen kuljettajan nimen ja osoitteen.

Varmaan tarvitsee olla vielä sinne perintäyhtiöönkin yhteydessä ja kiistää perintä heillekin.

Ja nyt päästiin tähän (haluttuun) tilanteeseen, eli en enään saa maksumuistutuksia koska olen riitauttanut asian.

Kiitos viestistänne koskien saamaanne valvontamaksua virheellisestä pysäköinnistä.

Olette edelleen ilmaissut tyytymättömyytenne valvontamaksun perusteisiin. Mielestänne

ette ole maksuvelvollinen, koska ette ole itse ajanut ajoneuvoa.

Ette ole myöskään mielestänne velvollinen selvittämään, kuka ajoneuvoa on ajanut tuona

ajankohtana.

Valvontamaksun on velvollinen maksamaan ajoneuvon väärinpysäköinyt kuljettaja.

Näyttövelvollisuus kuljettajasta on valvontayhtiöllä. Teitä on pyydetty maksamaan

valvontamaksu, koska olette ajoneuvorekisterin mukaan ajoneuvon omistaja/haltija.

Ajoneuvon omistaminen tai hallinta luo oletuksen siitä, että omistaja tai haltija on itse

toiminut ajoneuvonsa kuljettajana, sekä siitä, että hän ainakin tietää kuljettajan.

Valvontamaksu on yksityisoikeudellinen saatava ja sen perintä tapahtuu viime kädessä

käräjäoikeudessa ajettavalla kanteella. Oikeudessa kuljettajan henkilöllisyyttä arvioidaan

vapaan todisteiden harkinnan periaatteen mukaisesti (oikeudenkäymiskaari 17 luku 2 §),

jolloin pysäköintivirhetapauksissa painava merkitys annetaan sille yleiselle

kokemussäännölle, että ajoneuvon omistaja/haltija tietää, kuka hänen ajoneuvoaan on

ajanut.

Vaikka olette kiistänyt olleenne ajoneuvonne kuljettajana ja koska olette kieltäytynyt

selvittämästä ajoneuvon kuljettajan henkilöllisyyttä, teidän arvioidaan toimineen

ajoneuvonne kuljettajana ja olevan asiassa maksuvelvollinen. Kuluttajariitalautakunta

suosituksissaan ja Korkein oikeus yksityistä pysäköinninvalvontaa koskevassa

ennakkopäätöksessään (dnro 2010:23) on soveltanut todistustaakkasäännöksiä edellä

sanotun mukaisesti.

Valvontamaksu ei ole mielestämme aiheeton, ja se pidetään voimassa edellisessä

vastineessamme esitetyin perustein. Pidämme nyt saatavaa teidän puoleltanne

riitautettuna, ja asia odottaa mahdollista käräjäoikeuden käsittelyä. Teille ei tule tänä

odotusaikana maksumuistutuksia eikä perintäkirjeitä.

Q-Park Services Oy

Kuortaneenkatu 7, 00520 Helsinki

posti@q-park.fi

www.q-park.fi

Puhelin: 020 781 2401

Faksi: 020 781 2499

Y-tunnus: 1897516-4

Kotipaikka: Helsinki

Suorittamattomalle valvontamaksulle kertyy kuitenkin korkolain mukaista

viivästyskorkoa valvontamaksun eräpäivästä lukien. Halutessanne voitte kuitenkin

edelleen ilmoittaa meille ajoneuvon kuljettajan tai maksaa valvontamaksun Q-Park

Services Oy:n pankkitilille käyttäen valvontamaksussa olevaa viitettä

XXXXX.

Ystävällisesti

Q-Park Asiakaspalvelu

Ja nyt päästiin tähän (haluttuun) tilanteeseen, eli en enään saa maksumuistutuksia koska olen riitauttanut asian.

Mitenhän tässä nyt käy? Itsellä sama tilanne ja saanut samat viestit. Stressaa vaan se että en mä piruvie mihinkään oikeuteen kehtaa lähteä jos päättävät todella viedä.

Niin ja sekin, että korkoahan toi kasvaa noiden mukaan normaalisti koko tän ajan jos joskus joutuisin maksumieheksi.

Mitenhän tässä nyt käy? Itsellä sama tilanne ja saanut samat viestit. Stressaa vaan se että en mä piruvie mihinkään oikeuteen kehtaa lähteä jos päättävät todella viedä.

Itellä kolme sakkoa, joista viimeset uhkailut/perintäkirjeet tulleet joskus elokuun lopulla. Jäitä hattuun vaan, sillä sitähän ne haluavat että stressaat ja jossain vaiheessa nöyrryt maksamaan.

Itellä kolme sakkoa, joista viimeset uhkailut/perintäkirjeet tulleet joskus elokuun lopulla. Jäitä hattuun vaan, sillä sitähän ne haluavat että stressaat ja jossain vaiheessa nöyrryt maksamaan.

Joo, tämä on tiedossa. Noista ennakkotapauksista ja muista käsittelyistä on vaan jo aikaa niin kyselin tavallaan ajantasaista tietoa onko muutoksia. Eli ilmeisesti samoilla linjoilla mennään ja voi katsoa kortit loppuun. Ehkä mä sitten itken kun opiskelijalta viedään tuhkatki pesästä kun joku uus käänne tulee :D Suomeksi siis mua kiinnosti että onko noita viety nyt sitten oikeuteen vai ei?

Joo, tämä on tiedossa. Noista ennakkotapauksista ja muista käsittelyistä on vaan jo aikaa niin kyselin tavallaan ajantasaista tietoa onko muutoksia. Eli ilmeisesti samoilla linjoilla mennään ja voi katsoa kortit loppuun. Ehkä mä sitten itken kun opiskelijalta viedään tuhkatki pesästä kun joku uus käänne tulee :D Suomeksi siis mua kiinnosti että onko noita viety nyt sitten oikeuteen vai ei?

Ei ole viety oikeuteen, eikä viedäkään kunhan ei vaan myönnä autoa ajaneensa.

Sain lauantaina parkkisakon omalla maksetulla paikalla, kun siinä oli minun oma auto josta ParkkiPate on tietoinen. Lappu oli tipahtanut kojelaudalta, huomasin että tarkastaja on pihassa mutten viitsinyt ilkosillani lähtä pihalle hyppimään kun olin suihkusta juuri tullut. Olisi kannattanut. Laitoin asiasta sähköpostia ja soittelin perään taloyhtiölle (ParkkiPate ei varmasti mitätöi laskuja jos itse saavat päättää).... kuulosti aika nihkeältä mutta saapa nähdä jos asia selviäisi.

Jos ei selviä niin lopetan paikan maksamisen ja laitan kipon vieraspaikalle. On siinä muillakin rotiskojaan joilla ei ajeta.

Pienillä asioilla tehdään taas ihmisten elämä hankalaksi... jos tuollaista parkkifirmaa pyörittää niin luulisi olevan paukkuja valvojalla katsoa myös rekisterinumero ennen sakon kirjoittamista. On tää niin hienoo... kokoajan joku on autoilijan kukkarolla, sinne on oikeen tunkua!

Nä nyt on muutenki täyttä kusetusta. Itekki sain joskus vuosia sitten yksityiseltä sakon, no päätin maksaa sen kun halunnut mitään että menee oikeuteen(toki 1-2pv myöhässä maksoin) No sitte tuli perintäkirje ja korot tietty, laitoin spostia asiasta et mitäs hemmettiä, No saatiin sovittua että pelkät korot maksan niin OK. No maksoin, meni kuukausi niin taas perintäkirje.. Niitä tuli muistaakseni 4-5kpl ja summa nousi jo johonkin 300e yhteensä. Siis en maksanut muuta kuin ekan laskun ja korot. Soitin kyseiseen konttoriin ja ilmoitin että vedän heidät oikeuteen asiasta jos perintäkirjeitten tuleminen ei lopu, koska mulla oli mustaavalkoisella mitä oltiin heidän kanssa sovittu ja milloin mitäkin maksettu. Totesin vielä että perin heiltä mun maksamat rahat takaisin korkoineen ja vaivasta 500e jos he jatkavat perintäkirjeiden lähettämistä. Niin ja perintätoimistolla sama Y tunnus kuin itse parkki firmalla. No sinne meni about 45e, mut soiton jälkeen heistä ei ole kuulunut enään mitään.

Eipä ollut yllätys että isännöitsijää ei kiinnosta asukkaan etu. On kuulemma liian vaikea toteuttaa tuo rekisterinumeron talteen otto ("silloin pitää olla kaikilta numerot ylhäällä") joten pitää olla lappu tuulilasilla. ParkkiPaten kanta on ollut selvä jo alusta asti, he eivät anna tuumaakaan periksi. Autopaikan pito loppui kun halvemmalla selviää ilman tuollaistakin rahanreikää. Ilmeisesti nykyään moisesta ei kannata ruveta edes vääntämään kun oikeudessa on päätetty että moisella firmalla on lähes poliisin valtuudet.

Valvontayhtiöt ovat voittoa tavoittelevia joten jokaista käytettyä valvontatuntia kohden täytyy kirjoittaa niitä lappuja. Tätä ei taloyhtiöiden päättäjät tahdo ymmärtää.

Jos halutaan valvontaa vaikka 3 kertaa viikossa niin silloin niitä lappuja täytyy kirjoittaa vastaava määrä jotta valvoja saa palkkaa ja firma voittoa. Jos ei näin tapahdu, ei koko valvontaa kannata suorittaa. Mitä luulette kuinka paljon sitä aitoa väärinpysäköintiä on taloyhtiöiden pysäköintipaikoilla. Esimerkiksi meidän pihassa valvottava alue on vieläpä koodilukollisen portin takana. On aivan selvää ettei siellä oikeaa väärinpysäköintiä ole kuin aniharvoin joten valtaosa ellei kaikki kirjoitetut laput on vain muotoseikkojen perusteella (lapun puuttuminen ikkunasta tmv.) kiusantekoa yhtiön omille asukkaille.

Vituttaa todella paljon tollainen idioottimaisuus isännöitsijöiltä ja taloyhtiöiden hallituksilta.

Vituttaa todella paljon tollainen idioottimaisuus isännöitsijöiltä ja taloyhtiöiden hallituksilta.

Tuon takia kannattaa käydä yhtiökokouksissa tai kuulua hallitukseen. Edellisessä yhtiössä päästivät tuosta yksityisestä parkkivalvonnosta aivopierun ja kun hieman kerroin faktoja, niin homma loppui siihen.

No kyllä. Näin vuokralaisena tietysti yhtiökokoukseen voi mennä suutaan raottamaan mutta äänioikeutta asioihin ei ole. Hallitus on moisesta päättänyt jo aikaisemmin (ennen muuttoamme) joten kannattaako tuonne mennä heidän varpailleen astumaan? Minkään sortin ilmoitustakaan ei ole tullut kuluneena vuotena yhtiökokouksesta enkä tiedä haluanko edes olla paikalla kun siellä moisia päätetään...

Tuon takia kannattaa käydä yhtiökokouksissa tai kuulua hallitukseen. Edellisessä yhtiössä päästivät tuosta yksityisestä parkkivalvonnosta aivopierun ja kun hieman kerroin faktoja, niin homma loppui siihen.

Sama juttu oli meillä. Yksi nainen hallituksessa ehdotti että "kun se yksi virolainenkin pysäköi aina vieraspaikalle, niin eikö otettas yksityiseltä se pysäköinninvalvonta". Kysyin sitten että hetkinen, onkos tälle virolaiselle asiasta edes mainittu? Ja että minkä hemmetin takia me haluttais joku innokas lapun kirjoittaja pyörimään meidän pihalle ja tekemään itsellemme elämää vaikeaksi vain siitä ilosta että ehkä kerran tai kaksi vuodessa joku pysäköi "liian pitkään" vieraspaikalla. Se keskutelu jäi siihen kun puheenjohtaja sanoi että hemmetti; laitetaan vaan ohjelappu virolaiselle että ottaa yhteyttä isännöitsijään niin saa oman paikan. Ja näin kävikin melkeen heti kun lappu oli ikkunassa käväissyt.

Jotain siinä vielä minulle nurisi sama nainen, kun minulla on kaksi vierekkäistä paikkaa ja parkkeeraan yleensä keskelle jos toinen auto ei ole mestoilla. Urputti että sinäkin pysäköit aina väärin, kun kahteen ruutuun ja viivan yli. Tuumasin että se helpottaa vaan kahden naapuriruudun käyttäjiä, ja ei ole sitten mitenkään sen asia missä kohtaa mun auto sattuu mun maksamia vierekkäisiä ruutuja olemaan. Mutta tämä kyseinen rouva on muuten hyvää pataa ja tuon jälkeen se vaan muistaa aina kuittailla että taasko sitä täällä sikaillaan kun on sattunut kaksi vierekkäistä ruutua saamaan :) Hyvää pataa siis silti vaikka tiukka sananvaihto käytiinkin.

Ja MIL-Tec; ihan hyvin voi käydä kokouksessa ja ottaa asian esille. Veikkaan ettet ole ainoa jota pännii ja ahdistaa tuo. Se vaan joskus vaatii sen että joku sanoo ääneen asioita.

Onko joku seurannut mitenpäin tää aihe nyt on kääntymässä?

Jotkut uutiset kertoo, että yksityisten oikat ois lähtemässä pois ja vain poliisit ja parkkipirkot vois antaa virhemaksuja. Jotkut kertoo, että yksityiset saa jatkaa parkkipirkkoilua kuten ennenkin. Jotkut kertoo jotain siitä välistä.

Onko joku seurannut mitenpäin tää aihe nyt on kääntymässä?

Jotkut uutiset kertoo, että yksityisten oikat ois lähtemässä pois ja vain poliisit ja parkkipirkot vois antaa virhemaksuja. Jotkut kertoo, että yksityiset saa jatkaa parkkipirkkoilua kuten ennenkin. Jotkut kertoo jotain siitä välistä.

Ykistyiset voivat toimia viranomaisten apuna. Fyrkat menee kuitenkin kunnalle. Muutos entiseen on se, että viranomaistoimintaa voidaan delegoida yksityiselle taholle. Nykyinen meininki siis tulee kuolemaan, jos esitys menee tässä muodossa läpi.

Fyrkat menee kuitenkin kunnalle.

Jolloin herää kysymys missä se bisnes ja valvontayritysten motiivi toimia on!? Vaikka onhan sitä ennenkin nähty että kunnat "säästää" ulkoistamalla palveluitaan huippukalliiden sopimusten kautta yksityisille. Joka tapauksessa häiriköinti taloyhtiöiden pysäköintipaikoilla varmasti loppuu koska yhtiöt tuskin ovat valmiita maksamaan valvonnasta ja valvontayritysten pääasiallinen tulonlähde aiheettomien maksujen kautta poistuu.

Outo kuvio joka tapauksessa eikä ehkä ihan loppuun asti mietitty.

Jolloin herää kysymys missä se bisnes ja valvontayritysten motiivi toimia on!?

Saavat varmaan vähentää omat kulunsa? Eli noin nykynen summa valvontayritykselle ja valtiolle sitten se summa, mitä se missäkin on. Artistihan sen kuitenkin maksaa, kirjotetaan vaan lappu isommalle summalle? :)

Ykistyiset voivat toimia viranomaisten apuna. Fyrkat menee kuitenkin kunnalle. Muutos entiseen on se, että viranomaistoimintaa voidaan delegoida yksityiselle taholle. Nykyinen meininki siis tulee kuolemaan, jos esitys menee tässä muodossa läpi.

Tuo ei ole käsittääkseni ihan varmaa. Esim. KKO:n Koskelo on muistaakseni maininnut, että uusi laki ei estäisi sopimista pysäköinnin valvonnasta. Tuosta on kyllä jo hetki aikaa, joten en tiedä onko hallituksen esitys muuttunut sen jälkeen.

Itseäkin on ihmetyttänyt, että mitä yksityiset parkkifirmat tuosta kostuvat jos avustavat kunnallista parkkivalvontaa ja poliisia? Saavatko jotain provikkaa sakoistaan kunnalta? Tästä ei ole mainittu mitään noissa jutuissa.

EDIT: AInakin yhdessä jutussa oli, että tulot menevät kunnalle noista parkkisakoista, mutta yksityiset parkkifirmat veloittavat asiakkaitaan. Tarkoittaako asiakkaat siis taloyhtiöitä eli he joutuisivat maksamaan tuosta "valvonnasta". Voi aika nopeasti kuihtua tuolla periaatteella nuo firmat, kun tähän saakka taloyhtiön on tarvinnut vain tilata parkkipate ja he ovat veloittaneet väärin pysäköijiä ja tuo on ollut "ilmaista" taloyhtiölle.

Jotain hyvääkin parkkifirmojen tulosta: Salilla käynti on aina välillä ollut vähän hankalaa pysäköimisen suhteen, kun sali sattuu sijaitsemaan jäähallin ja messukeskuksen välittömässä läheisyydessä. Toisin sanoen, liigapeli tai jotkut virkkaus- tai mitkä vaan diipadaapamessut, niin täyttä on parkkiksella ollut, vaikka tietysti yksityisalueen kyltit on aina ollutkin.

No nyt kun joku parkkipulju vahtailee pysäköintilupia, niin parkkis onkin "yllättäen" oikein tilava, vaikka olis mitkä tsembalot naapurustossa, mikä on tietysti perin mukavaa, kun pysäköinnistä tavallaan on maksanutkin sen salimaksun muodossa osaltaan.

Laitanpa perään toisen esimerkin ettei kukaan kuvittele että valvontayritykset on mitään muuta kuin riistofirmoja.

Vanhemmat kävi viikolla lounaalla kauppakeskuksessa jossa on ilmainen pysäköinti ja aina yllin kyllin tilaa. Parkkikiekko kuitenkin unohtui ikkunalta joten kolmen vartin pysäköinnistä langetettiin 60€ maksu. Kohtuullista?

On 100% varmaa että vain aniharva oikeasti pysäköi sääntöjen vastaisesti ja valtaosa kirjoitetuista valvontamaksuista perustuu edellisenkaltaiseen unohdukseen tai johonkin muuhun muotoseikkaan.

Tässäkin tapauksessa esimerkiksi kauppakeskuksen vartija voisi kiertää pysäköintihallin ja huomauttaa lapulla parkkikiekon puutteesta ja jos havaitsee oikeaa väärinpysäköintiä, kutsua kunnallisen valvojan sakottamaan.

Pitäisin sitä jopa kilpailuvalttina jos kauppakeskus ilmoittaisi ettei heillä ole yksityistä pysäköinninvalvontaa. Siinä määrin kiusantekoa tuo toiminta on.

Laitanpa perään toisen esimerkin ettei kukaan kuvittele että valvontayritykset on mitään muuta kuin riistofirmoja.

Vanhemmat kävi viikolla lounaalla kauppakeskuksessa jossa on ilmainen pysäköinti ja aina yllin kyllin tilaa. Parkkikiekko kuitenkin unohtui ikkunalta joten kolmen vartin pysäköinnistä langetettiin 60€ maksu. Kohtuullista?

On 100% varmaa että vain aniharva oikeasti pysäköi sääntöjen vastaisesti ja valtaosa kirjoitetuista valvontamaksuista perustuu edellisenkaltaiseen unohdukseen tai johonkin muuhun muotoseikkaan.

Tässäkin tapauksessa esimerkiksi kauppakeskuksen vartija voisi kiertää pysäköintihallin ja huomauttaa lapulla parkkikiekon puutteesta ja jos havaitsee oikeaa väärinpysäköintiä, kutsua kunnallisen valvojan sakottamaan.

Pitäisin sitä jopa kilpailuvalttina jos kauppakeskus ilmoittaisi ettei heillä ole yksityistä pysäköinninvalvontaa. Siinä määrin kiusantekoa tuo toiminta on.

Tuskin menevät toista kertaa. Tai ainakin näin moni äänestää jaloillaan.

Siis juuri tuohon, riistofirman ja halveksittavan matalan moraalin toimijan maineeseenhan se perustuu, että mä saan nykyään parkkeerata asianmukaisesti. Ihmiset tietää että ne puljut on täysiä sikoja, ja jättää siis luvatta parkkeeramisen nyt sikseen. Sinällään soisin koko yksityisvalvontasysteemin tuhottavaksi, mut tässä yhdessä tapauksessa se toimii mun eduksi. Kunnallisen valvonnan pelote kun oli kyseisessä paikassa iltaisin täysin mitätön, ja se aiheutti ongelmia, vaan nyt pelaa.