Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
app

Vapaamuotoista keskustelua S13:sta

Recommended Posts

Vs: Vapaamuotoista keskustelua S13:sta

Mitäs ootte mieltä tomaatti lootasest nipponista?? miten tuo turbiini kestää noissa?

Itsellä tuo nissani automaatti ja kylhän tuolla ajelee.. Mielummiha sitä itse päättäisi vaihteet mutta voin kyllä suositella iha automaatti säxääkin

onko moni vaihtanut noita takakelkan puslia, mimmonen homma vaihtaa. jotain vinkkejä ja neuvoja kaivattais, kiitos. :)

Minkälaisia lukuja tuon laajakaista pitäis näyttää tasakaasulla ajossa? Kaupunkinopeuksissa seilailee meikäläisellä siinä 14-15 välillä, niinku käsittääkseni kuuluuki, mutta sitten maantienopeuksissa alkaa seilailla 13-14 välillä. Vai kuuluuko ollakkin tällei? Oon vaa kuvitellu et sen pitäis maantienopeuksissaki seilailla lähempänä optimiarvoa.

Sehän riippuu sun lastustas, esim mulla kun on tuo Z:n 2-ohjelmainen. Niin sillä kun ollaan eco-moodissa maantienopeuksissa mennään vielä closed-loopissa eli tuolla ~14,7. Viriohjelmalla seokset rikastuvat jo noilla nopeuksilla eli 2500 rpm:n jälkeen.....

Zuikkiksen lastu. Auto oli lähes vakio kun ostin sen, joten varmaan ihan perussäädöillä. Ainiin ja sitten vielä tuo moottorijarrutus ja laajakaistan lukemat. Näin maalaisjärjellä vois kuvitella, että moottorijarrutuksessa vetäis tuo mittari reippaasti laihalle kun bensansyöttö katkeaa? Mulla se vaan vetää rikkaalle.

Zuikkiksen lastu. Auto oli lähes vakio kun ostin sen, joten varmaan ihan perussäädöillä. Ainiin ja sitten vielä tuo moottorijarrutus ja laajakaistan lukemat. Näin maalaisjärjellä vois kuvitella, että moottorijarrutuksessa vetäis tuo mittari reippaasti laihalle kun bensansyöttö katkeaa? Mulla se vaan vetää rikkaalle.

Yksi mahdollinen teoria: Mittarilta eteenpäin eculle menevä nopeustieto puuttuu, joten ecu luulee auton olevan koko ajan paikoillaan, jolloin ei bensansaanti katkea moottorijarrutuksessa.

Yksi mahdollinen teoria: Mittarilta eteenpäin eculle menevä nopeustieto puuttuu, joten ecu luulee auton olevan koko ajan paikoillaan, jolloin ei bensansaanti katkea moottorijarrutuksessa.

[mutu]

Eikös nopeussignaali vaikuta lähinnä siihen, että ECU antaa vähän lisää ilmaa kun pysähdytään ja repii kuskin pyyhkimensulkaa lasiin kun nopeus nousee yli 120?

Bensansyötön katkeaminen moottorijarrussa käsittääkseni tapahtuu ihan kiekat + TPS combolla. Kannattaa El_Paco koittaa säätää myös tuota kaasuläpän asentoanturia jos vaikka jää ecun mielestä ihan vähän pintakaasulle jolloin bensansyöttö ei katkea.

Zuikkis varmaan kertoilee kuinka metsässä mun mujut on ;)

[/mutu]

Bensansyötön katkeaminen moottorijarrussa käsittääkseni tapahtuu ihan kiekat + TPS combolla. Kannattaa El_Paco koittaa säätää myös tuota kaasuläpän asentoanturia jos vaikka jää ecun mielestä ihan vähän pintakaasulle jolloin bensansyöttö ei katkea.

S13 kyseessä ollessa nopeussignaali menee ensin mittaristolle ja sieltä eculle ja sitä tietoa tosiaan tarvitaan siihen bensansyötön katkaisuun. Itse tätä selvittelin aikanaan kun orkkismittaristo lähti mäelle ja tohon ei ihan helppoa ratkaisua ollut olemassa, jos sen moottorijarrutuksessa bensan katkaisun olisi halunnut säilyttää.

TPS on säädetty muutama päivä sitten. Ei pitäisi olla ainakaan siitä kiinni. Ja mitään mittarilta eculle meneviä piuhoja en kyllä ala metsästelemään kun korkeintaan seuraavan sisustan purkamisen yhteydessä. Olkoon katkeamatta sitten :D Eipähän tuo onneksi niin vaarallista.

Nyt kun on tuollainen Nissanin harmi ollut jo muutaman vuoden ajossa tekniikanvaihdon jälkeen, rupesi houkuttamaan ajatus josko vihdoinkin yrittäisi saada kierroslukumittarin heräämään henkiin. Auto siis saksantuonti S13 jossa ollut perus CA-kone, tähän vaihdettu S13 SR20DET + vaihdelaatikko. Tekniikanvaihtajan mukaan Sr-koneen johtosarja ei sovi yhteen meikäläisen rundikellon kanssa eikä mulla silloin ollut sitä 100€ minkä japsimallin kellosta olisi joutunut maksamaan. Asiaa varmasti selkeyttäisi jos itse purkaisin mittariston ja vähän ihmettelisin, mutta omat tapani tuntien se olisi sitten enemmän tai vähemmän purettuna jonkin aikaa jos ongelmaan ei heti löytyisi budjettiratkaisua. Tietääkö joku varmasti aiheesta jotain? Joutuuko koko mittarin vaihtamaan vai onko kyseessä vain tyyliin erimallinen liitin (joka olisi aika helppo itse kolvailla jne sopivaksi)? Mun on vaikea ottaa tosissaan tekniikanvaihdon tehneen tahon ehdotuksia koska siellä tuntuu olevan osat hinnoissaan ja muutenkin vähän rahat pois -meininki ennemmin kuin asiakkaan palvelu ::)

Missä olette Lahden suunnalla käyttäneet vauhtipyörää koneistuksessa, pinnan oikaisussa? (kytkimen vaihtoa varten).

Nyt kun on tuollainen Nissanin harmi ollut jo muutaman vuoden ajossa tekniikanvaihdon jälkeen, rupesi houkuttamaan ajatus josko vihdoinkin yrittäisi saada kierroslukumittarin heräämään henkiin. Auto siis saksantuonti S13 jossa ollut perus CA-kone, tähän vaihdettu S13 SR20DET + vaihdelaatikko. Tekniikanvaihtajan mukaan Sr-koneen johtosarja ei sovi yhteen meikäläisen rundikellon kanssa eikä mulla silloin ollut sitä 100€ minkä japsimallin kellosta olisi joutunut maksamaan. Asiaa varmasti selkeyttäisi jos itse purkaisin mittariston ja vähän ihmettelisin, mutta omat tapani tuntien se olisi sitten enemmän tai vähemmän purettuna jonkin aikaa jos ongelmaan ei heti löytyisi budjettiratkaisua. Tietääkö joku varmasti aiheesta jotain? Joutuuko koko mittarin vaihtamaan vai onko kyseessä vain tyyliin erimallinen liitin (joka olisi aika helppo itse kolvailla jne sopivaksi)? Mun on vaikea ottaa tosissaan tekniikanvaihdon tehneen tahon ehdotuksia koska siellä tuntuu olevan osat hinnoissaan ja muutenkin vähän rahat pois -meininki ennemmin kuin asiakkaan palvelu ::)

On tuosta kiekkamittarista ollu juttua täälläkin jonkun verran... mut sen pitäis kait herätä henkiin jos singaalijohtoon syötetään vastuksen kautta virtaa. Omaani en saanut kyllä millään ilveellä toimimaan, niin hommasin msd tach pickupin ja nyt rokkaa. http://www.dragrace.fi/catalog/product_info.php?cPath=58&products_id=11757&osCsid=a4684ffbe16ce1b64b4575f84b4025ee

Osaisko kukaan neuvoa tähän.

Asensin uuden ratin tässä pari päivää sitten. Sparco merkkinen. Mutta äänimerkkiä en saanu toimimaan.

Siitä adapterista tulee yks johto siihen äänimerkin painikkeeseen jossa sille on paikka valmiina. Ja sitten siitä äänimerkin painikkeesta lähtee yksi piuha siitä vierestä, jossa on O-mallin liitin. Eli järjellä ajateltuna pitäs tulla johonkin mutterin alle?

Itse mietin että se voisi olla maajohto, mutta mihin sie sielä adapterin sisällä voit ees maadottaa ku se johto ei yllä mihinkään muualle???

katsastus alle viikon päästä! APUVA :(

Asensin uuden ratin tässä pari päivää sitten. Sparco merkkinen. Mutta äänimerkkiä en saanu toimimaan.

Siitä adapterista tulee yks johto siihen äänimerkin painikkeeseen jossa sille on paikka valmiina. Ja sitten siitä äänimerkin painikkeesta lähtee yksi piuha siitä vierestä, jossa on O-mallin liitin. Eli järjellä ajateltuna pitäs tulla johonkin mutterin alle?

Itse mietin että se voisi olla maajohto, mutta mihin sie sielä adapterin sisällä voit ees maadottaa ku se johto ei yllä mihinkään muualle???

Se toinen piuha pitäis varmaan vetää ratin kiinnitysruuvin alle. Vähän hassua vaan laittaa yhden ruuvin alle kaapelikenkä, sehän jää kantamaan...

Mulla tuli mukana sellainen rengas, joka menee koko matkalta ratin ja keskiön väliin, niin on tasaisesti ratti kiinni.

Se toinen piuha pitäis varmaan vetää ratin kiinnitysruuvin alle. Vähän hassua vaan laittaa yhden ruuvin alle kaapelikenkä, sehän jää kantamaan...

Mulla tuli mukana sellainen rengas, joka menee koko matkalta ratin ja keskiön väliin, niin on tasaisesti ratti kiinni.

Tarkoitatko että ratin ja sen adapterin väliin? Mullaki oli joku krominen rengas jossa oli reikiä, mutta se ei tuntunu oikein sopivan siihen, ni jätin sen pois. Vähän mallailin sitä johtoa siihen ratin ja adapterin väliinki, mutta jotenki tuntu väärältä laittaa se siihen. Koitin mie sitä pitää siinä ja painaa äänimerkkiä, mutta mitään se ei sanonu. Voehan kettu...

Miten ihmeessä takaluukun apukuskin puolen johdot taa pujotettua takaisin tuonne luukun sisälle ??? En saa menemään rautalankaa edes läpivientiin asti mikä on luukun yläreunassa. Noi on jonkinaikaa jo olleet irti ja muutenkin luukku oli irti talven aikana. Onko kukaan muu pähkäillyt saman asian kanssa?

Siellä on aika ahdasta ja muistaakseni siinä lasin alareunan kohdalla on parikin peltiä päällekkäin. Kannattaa siis pujotella se lanka ylhäältä alas, jos vaikka onnistuisi.

Öljynläpömittaria mäkin äänestän, vaikka ehkä mielestäni on inasen hassua asentaa mittareita, jos ei varsinaisesti edes tiedä mitä tarvii vai tarviiko...

No tosiaalta kunhan laitat sen öljynlämpömittarin, niin huomaat kyllä tarvitsevasi sitä ainakin jos radalla käyt... ;)

Joo siis autolla ääriolosuhteissa ajettaessa tärkeimpiä mittareita hain.. eihän lähisiwaan ajettaessa öljynpaineita tarvitse ihmetellä.. tai toivottavasti ei tartte ;D

Napsahti etupyörän pinnapultti poikki, onks millainen homma vaihtaa? Satulat auki niin lähteekö toi levy sitte irti edestä? Missä ja miten noi pinnapultit on kiinni tuolla?

Napsahti etupyörän pinnapultti poikki, onks millainen homma vaihtaa? Satulat auki niin lähteekö toi levy sitte irti edestä? Missä ja miten noi pinnapultit on kiinni tuolla?

Satula pois ja levy tieltä pois. On prässätty napaan sisäpuolelta, vasaralla lähtee vanha irti. Uuden laittamiseen on parikin tapaa mutta ite laittaisin pyöränmutteria ja sopivankokoista holkkia käyttäen kiertämällä uuden booreihinsa. Varmistaa vaan että menee pohjaan asti.

Öljynläpömittaria mäkin äänestän, vaikka ehkä mielestäni on inasen hassua asentaa mittareita, jos ei varsinaisesti edes tiedä mitä tarvii vai tarviiko...

No tosiaalta kunhan laitat sen öljynlämpömittarin, niin huomaat kyllä tarvitsevasi sitä ainakin jos radalla käyt... ;)

Joo siis autolla ääriolosuhteissa ajettaessa tärkeimpiä mittareita hain.. eihän lähisiwaan ajettaessa öljynpaineita tarvitse ihmetellä.. tai toivottavasti ei tartte ;D

Toivottavasti ei, mutta öljynpaine on ainut jonka voisi kuvitella tarvitsevan matkalla siwaan. Öljyvalo kun syttyy vasta kun öljyä on reilu litra jäljellä. En toivoisi sitä valoa näkeväni muuten kuin tyhjäkäynnillä. Radalla niitä parempia lämpömittareita vasta tarvitsee ja ovat siellä ainoat, joissa ei tarvitse varoitusvaloa ja maksimiarvon näyttöä. ;)

Tarkoitatko että ratin ja sen adapterin väliin? Mullaki oli joku krominen rengas jossa oli reikiä, mutta se ei tuntunu oikein sopivan siihen, ni jätin sen pois. Vähän mallailin sitä johtoa siihen ratin ja adapterin väliinki, mutta jotenki tuntu väärältä laittaa se siihen. Koitin mie sitä pitää siinä ja painaa äänimerkkiä, mutta mitään se ei sanonu. Voehan kettu...

Joo, ratin ja adapterin välissä on mulla sellanen rengas, jossa on paikka lattaliitinhylsylle sitten töötin johdon kytkemistä varten.

EDIT: Niin siis se kytkentähän toki riippuu vähän siitä, millainen se sun tööttinappi on, mutta kyllä sen maihin oletettavasti pitäisi mennä, se töötti kun toimii maadoittamalla.

Mulla se nappi yhdistää siihen ratin keskiöön ihan suoraan, mutta siellä tarvii silti olla maajohto, kun mulla on pikalukko...

käykö minkään skyllen syyläri s13:sta?

r32 syyläri taitaa olla suunnilleen sama. Lähdöt ainankin samoissa paikoissa ja koko täsmäis.

edit. gts-t:n, getarista ei hajua.