Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
app

Vapaamuotoista keskustelua S13:sta

Recommended Posts

@antarans lue kommenttini lähdekriittisesti sillä en tunne autojen jarruhommia toimintaperiaatetta tarkemmin. 

Fysiikan näkökulmasta tuo tilavuusliikehomma kannattaa unohtaa. Jarrupoljin tekee jarrulinjaan ja aina männälle asti ainakin karkeasti vakiopaineen. Tästä voi sit laskea suoraan F=Pa jossa F on voima, P on paine ja a on mäntäpinta-ala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko porukalla minkälaisia kokemuksia nuista "halppis" säädettävistä tukivarsista? Itse olen katsellut lähinnä nuita ebay:n settejä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitä lukkoja jengi käyttää näissä s13, jotain halpaa vaihtoehtoo muutakin ku kemppi? vai pelkästään kalliita "oikeita" lukkoja (kaaz cusco yms)?

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minutes ago, Kersi said:

Mitä lukkoja jengi käyttää näissä s13, jotain halpaa vaihtoehtoo muutakin ku kemppi? vai pelkästään kalliita "oikeita" lukkoja (kaaz cusco yms)?

monella myös s13 tai s14 viskolukko ja varsinkin katuautossa moni varsin tyytyväinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Löytyskö täältä tietoo että mitähän toi s13 suunnillensa kestää potkua vaihdelaatikosta taakseppäin? (perä vetarit ja kartaani) ja jos ei kestä niin mitä sinne kannattaa laittaa tilalle

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Lepiist said:

Löytyskö täältä tietoo että mitähän toi s13 suunnillensa kestää potkua vaihdelaatikosta taakseppäin? (perä vetarit ja kartaani) ja jos ei kestä niin mitä sinne kannattaa laittaa tilalle

Aika mahdotonta sanoa missä käytössä, mutta kyllähän ne hetken on kestäneet monissa +700hp autoissa. Jos haluaa kestävempää niin muistaakseni GTR vetarit (napamuutos), 350z romut (vetarit paremmat, vaatii muutoksia muuten) tai R230 perää muutoksilla infinitystä tai muistaakseni 300zx twinturbosta.

Ei ei tule ongelmaksi kestävyys. Lähinnä homostance tappaa säksän vetarit (kuten myös aivosolut).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllähän kaiken rikki saa jos oikein yrittää. Ns. normaalikäytössä en olisi kovin huolissani kestosta. Vaikka onhan driftingissä vetareita saatu poikki ja yks raahen jamppa sai kartaaninkin solmuun slikseillä stripillä.

R200.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 23.8.2018 at 07.01, Lepiist said:

Löytyskö täältä tietoo että mitähän toi s13 suunnillensa kestää potkua vaihdelaatikosta taakseppäin? (perä vetarit ja kartaani) ja jos ei kestä niin mitä sinne kannattaa laittaa tilalle

kyllähän noi kestää melkeen nelinumeroisia lukuja. jos jottai isompaa silti kaipaa niin ihan bolt on vetareita ja kardaaneita myydään kyllä niin kestäviä kun lompakko antaa myöten, googlesta löytyy kyllä. ainuttakaan perää en oo kuullu et olis tehojen puolesta kellään hajonnut..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikähä vikana, kun ahot karkailee taivaisiin. Ongelma alko yht'äkkiä, kun kotiin olin ajelemassa. Auto toimii kaikinpuolin normaalisti,mutta ahtaessa ahot ei jää 1.2bar vaan hyppäävät reippaasti yli (1.8-2bar). Nyt ei uskalla juuri ollenkaa kiihyttää autolla. Garret GT28rs turbona omalla hukkaportin kellolla. 

Mikäli hukkaportin kellon kalvo olis revenny, niin karkaako ahot silloin, vai eikö ahtaisi ollenkaan?
Miten kalvon kunnon voisi todentaa?

T-smart kabiiniin tuleva ahtopaineen säädin käytössä, josta kävin kaikki liittimet ja letkut läpi ja en huomannu reikiä/halkeamia.

ssqv kopio dumppi käytössä, joten miten voisin ton dumpin todeta et onko rikki ja vaikuttaako ahtojen karkailuun myös tuo dumppi?

Kaikki apu on tervetullu :)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, WahPl0x said:

Mikähä vikana, kun ahot karkailee taivaisiin. Ongelma alko yht'äkkiä, kun kotiin olin ajelemassa. Auto toimii kaikinpuolin normaalisti,mutta ahtaessa ahot ei jää 1.2bar vaan hyppäävät reippaasti yli (1.8-2bar). Nyt ei uskalla juuri ollenkaa kiihyttää autolla. Garret GT28rs turbona omalla hukkaportin kellolla. 

Mikäli hukkaportin kellon kalvo olis revenny, niin karkaako ahot silloin, vai eikö ahtaisi ollenkaan?
Miten kalvon kunnon voisi todentaa?

T-smart kabiiniin tuleva ahtopaineen säädin käytössä, josta kävin kaikki liittimet ja letkut läpi ja en huomannu reikiä/halkeamia.

ssqv kopio dumppi käytössä, joten miten voisin ton dumpin todeta et onko rikki ja vaikuttaako ahtojen karkailuun myös tuo dumppi?

Kaikki apu on tervetullu :)
 

oothan sä nyt aika kauan näiden kans pyöriny, pitäis olla sen verran selvillä hukkaportin toiminnasta, mutta tässä ny vielä linkki kiinteän portin toimintaan

http://www.turbosmart.com/technical-articles/internal-wastegate-faq/

elikkäs siel kellon sisällä on jousi mikä pitää porttia kiinni niin kauan kunnes kelloon tuleva paine ylittää jousen voiman. näin ollen sulla on joko letkuissa taikka kellossa vikaa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yleensä portin pielessä letku sulanut.. kannattaa kokeilla että aukeaako kädellä ja sitten kompuralla pienellä paineella ja puhallus pistoolilla. Aika yksinkertainen kapine, joko aukeaa tai sitten ei.. jos ei niin vaihtoon..

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, epeli^^ said:

oothan sä nyt aika kauan näiden kans pyöriny, pitäis olla sen verran selvillä hukkaportin toiminnasta, mutta tässä ny vielä linkki kiinteän portin toimintaan

http://www.turbosmart.com/technical-articles/internal-wastegate-faq/

elikkäs siel kellon sisällä on jousi mikä pitää porttia kiinni niin kauan kunnes kelloon tuleva paine ylittää jousen voiman. näin ollen sulla on joko letkuissa taikka kellossa vikaa..

Thanks! Oon kyl, mut nyt joudun sanoo et ol kokonaa unohtunu, ku senverra pitkäaika onjo ku viimeks on ahtovikaa ollu :-X

 

25 minutes ago, Kremilin said:

Yleensä portin pielessä letku sulanut.. kannattaa kokeilla että aukeaako kädellä ja sitten kompuralla pienellä paineella ja puhallus pistoolilla. Aika yksinkertainen kapine, joko aukeaa tai sitten ei.. jos ei niin vaihtoon..

pitää noi viel tarkistaa, ku nyt aika kiireellä joutu porukoilla vilkasee vikaa. Ens vklp sit pääsee ajan kanssa tutkimaan, joten eiköhä se selvii sit. Kerkeshä tässä jo onneks parikuukautta ajella ilman mitää ongelmia :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitäs öljyä suosittelette Ca18dettii    specsejä se verra et Garrett 3/4 isommat suuttimet megaruutta ja isompi cooleri  about 250-300hv   mitä viskosteettiä ja merkkiä käytätte omis koneissanne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos vakio muuten niin ihan 5w40 tai vastaava ajaa asiansa.. kesällä voi käyttää 10w60racing oilia tai esteripohjaisia öljyjä (esmes redline)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vai oisko parempi valita vähän ajotavan mukaan. Lienee se ja sama jos öljyjä ei aja kuumaksi asti radalla. Siviiliajossa harvemmin tulee niin paljon räppäiltyä ettei normiöljyllä pärjäis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään kytkentä kaaviota VAG cop R8 punaiselle puolalle, ei ilmeisesti ole sama kuin normaalisti käytettävälle mustalle lyhyelle cop puolalle Bosch 0 986 221 023

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin tossa elokuussa konevikaisen s13:sen 4.5v tauon jälkeen omaan käyttöön. Vaihdoin samantien KAIKKI tekniikan ja voimansiirron osat perää, vetareita ja moottorin yläpuoleista johtosarjaa lukuunottamatta KAIKKI. Tämä "uus" tekniikka (ca18det)oli seissyt lämpimässä tallissa käyttämättömänä 3-4v. Leimasta meni paria paikkaa ja päästöjä lukuunottamatta. Tankissa oli edellisen omistajan jäljiltä vuoden vanhaa bensaa puolitankkia jotka nyt ajettu poies.

Moottorinjohtosarja oli edellisten omistajan jäljiltä aikamoinen räpellys ja sen vaihdoin nyt varalta priimaan ja auto seisoi tallissa pari viikkoa. Nyt uutena oireena kastelee tulpat, kun antaa hetkenkään sytytysvirtojen olla päällä ennen starttausta. Vaihdoin kastuneet NGK Iridium BKR7EIX tulppiin ja starttailin ilman, että bensapumppu saa virtoja niin auto jää käymään vaikka pumppu ei saa virtoja, kun käyn kontissa laittaan pumpun liittimen kiinni niin auto alkaa käymään pirun raskaasti ja ei tahdo pysyä käynnissä, taas liitin irti ja käynti menee nätimmäksi. Itse veikkaisin, oireista päätellen että suutin jumittunut auki tossa, kun moottori seissys 3-4v ? Muita ideoita?

Tolla tosiaan viimeksi 2014 ajettiin n. 5 ratapäivät + penkitettiin 355hv ja kaikki toimi normaalisti, tolle setupille säädätetty 2010. Deka siemenssin 880cc suuttimet, z32 maffi ja näille säädetty boksi paikoillaan. Löytyis hyllystä vakio suuttimet ja maffi peruslastulla leimaa / päästöjä varten sekä 444/555cc suuttimet lastulla joka ohjelmoitu kans z32 maffille. Että pääsisinköhän helpoimmalla päästöistä pienemillä suuttimilla ja toisella lastulla ja käyttäis noi 880cc puhdistuksessa talven aikana ennen kuin heittää takaisin. 

Tuleeko muita syitä mieleen miksi kastelis tulpat ja käy niin saatanan raskaasti, kun bpumppu saa virraa? Muut yksilöt kyllä sammuneet kun bpumppu ei saa virtaa ihan 2-3sekunnisssa kun liittimen nyppää irti, mutta tämä jää käymään...

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Arttu said:

Bensaputket oikeinpäin?

Kyllä on 100% varmuudella ainakin konehuoneen puolella kun tekniikan vaihdoin. Ellei aiempi omistaja ole tankin päässä laittanut väärin :) Tankki ja pumppu vielä tekniikasta vaihtamatta, jotka unohdin tohon aiempaan. Huomenna laitan tohon vakio ecun, suuttimet ja maffin niin eiköhän ala pelaamaan ja mene päästöistä läpi. Imuputken joutu taiteileen gt3071 ja s13 vakio maffin väliin. Ilmoitan sit miten kävi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noniin nyt ehditty autoa räplätä. Taisi olla vikana moottorin lämpötila anturi. Samat viat jatkoi vakio ecun, suuttimien ja maffin vaihdon jälkeen lukuunottamatta, että auto sammui 2-3sekunnissa kun bpumppu ei saanut enää virtaa. Ja ei tahtonut enää lähteä käyntiin, kun bpumpulle tuli virrat. sekä kävi kokoajan n. 1300-1500rpm tyhjäkäyntiä. Säädin tyhjäkäynnin 850rpm:ään acc valven liitin irti ja heti sen takaisin laitettua kiekat pomppas 1500rpm:ään. Heitin uuden lämpöanturin paikoilleen ja kerkesin nippanappa kuumaksi juuri käyttää niin jäi nyt ensimmäistä kertaa käymään n. 800-900rpm. Eli eiköhän vika ollut siinä. 

Uutena vikana jää palamaan mittaristoon jarrujenvalo (sama kun käsijarru päällä). Moottorin johtosarjan vaihdettua samalla otin puolet vähemmän ajetun ja 5v uudemman ABS yksikön konehuoneeseen ja ABS:n ecu vaihtui kans sekä z32 jarrupääsylinteri samalla, koska leiman jälkeen vaihtuu vielä akselistot joissa r32 GTR:n satulat joka nurkassa niin aattelin jo heittää pääsylinkän nyt, kun jouduin jokatapauksessa ilmailu hommiin...Ilmasin vaan satulat, täytyy huomenna vielä ABS sylinteri ilmata jos vois siitä johtua? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oisko jarrunesteet vajaana. Ainakin r32 on koho sielä jarrunestwsäiliössä joka alhaisella tasolla jää polttamaan kässärivaloa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mitäs veikkaatte, s13 (Ca18Det)  tilanteesta taustaa oli tossa syksyllä pari ahtovuotoo ja ajoi hallille 0.8 bar normisti ja pihaa päästessä 0.2 maksimissaan, kävi tyhjäkäyntiä hetke ja sammu ja se jälkee ei hörähtänykkää enää, tutkin ahtoputket läpi ja korjasi ahtovuodot ja vaihoi uudet tulpat ja 0.7mm kärkivälillä ja kesällä vaihoi uuden sytkäpuola (modattu opelin x20xev hukkakipinäboxi).

Voisko olla et cas pimahtanu ku yhtäkkii sammu ja ei oo kertaakaa se jälkee hörähtänykkää,

(En ole lukenu vakio ecusta koodeja viel) bensapaineet ainaki saa ku on erilline bensapaineesäädin mis mittari.

Nii ja autosta lisätietoo

Megasquirt v3 eli ei ole maffia olleskaan 

tps vedetty jollai omilla johdoilla ruutalle luultavasti ku liitintä ei oo ikinä ollukkaa tps:sä ja tulee tepsi takaa pari johtoo

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×