Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Peetrus

Vanne/rengaspaketin tasapainoittamisen vaikeus...

Recommended Posts

Avautuminen:

Mikä herranjumala rengasliikkeitä vaivaa, tuttu osti uudet kesärenkaat ja asennutti ne samaisessa rengasliikkeessä paikalleen ja tasapainoitutti.

Kävi kokeilemassa ja välittömästi 80km/h jälkeen alkoi tutina, ajoi suoraan takaisin ja sanoi että tasapainoitus ketuillaan että uusiksi.

Tasapainoittajasetä vaihtui, homman teki, kiitos ja näkemiin, mutta ei hirveästi parantunut, 110km/h jälkeen alkoi värinä.

No enää ei jaksanut viedä takaisin ja ajatteli että kyllä pärjää tällä paketilla, mutta lomansa jälkeen alkoi taas ajamaan helsinkiin ja jokapäiväinen tutina alkoi hatuttaa ja vei toiseen rengasliikkeeseen ja sanoi että tasapainoitus kiitos.

No tasapainoituksen jälkeen ajamaan ja kappas, tutisee taas 80km/h jälkeen, takaisin liikkeeseen ja vaati uudestaan tasapainoitusta kun meni entistä huonommaksi, tuli painoittajalta vaan vastaus että vanteet on niin kierot että ei saa tuon paremmaksi, no tässä vaiheessa paloi tutullani käpy ja avautui että on se kumma kun vanhoilla kaljuilla kumeilla ei tutissut yhtään ja nyt uusilla laadukkailla renkailla tutisee hemmetisti ja välissä ei ole ajettu mihinkään kanttariin eikä mitään, takaisin tuli vain jotain mutinaa.

No taas ajeli muutaman viikon, vittuuntuneena osti käytetyn rengaskoneen ja painoituskoneen

Kappas, painoitti itse ja otti KAKSI KOLMASOSAA painoista POIS niin kone näytti ok arvoja, kokeilemaan ja 0-180km/h veto eikä mitään tutinaa...

Mitä tästä voi päätellä?

No ainakin sen että minä en ainakaan vie rengas/vannepakettiani rengasliikkeiden nykytaksoilla painoitukseen kun ei löydy edes senvertaa taitoa että saisi värinättömän paketin kasaan, voi kiesus sentään!!!!!

Avautumisen loppu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vanne/rengaspaketin tasapainoittamisen vaikeus...

Avautuminen:

Mikä herranjumala rengasliikkeitä vaivaa, tuttu osti uudet kesärenkaat ja asennutti ne samaisessa rengasliikkeessä paikalleen ja tasapainoitutti.

Kävi kokeilemassa ja välittömästi 80km/h jälkeen alkoi tutina, ajoi suoraan takaisin ja sanoi että tasapainoitus ketuillaan että uusiksi.

Tasapainoittajasetä vaihtui, homman teki, kiitos ja näkemiin, mutta ei hirveästi parantunut, 110km/h jälkeen alkoi värinä.

No enää ei jaksanut viedä takaisin ja ajatteli että kyllä pärjää tällä paketilla, mutta lomansa jälkeen alkoi taas ajamaan helsinkiin ja jokapäiväinen tutina alkoi hatuttaa ja vei toiseen rengasliikkeeseen ja sanoi että tasapainoitus kiitos.

No tasapainoituksen jälkeen ajamaan ja kappas, tutisee taas 80km/h jälkeen, takaisin liikkeeseen ja vaati uudestaan tasapainoitusta kun meni entistä huonommaksi, tuli painoittajalta vaan vastaus että vanteet on niin kierot että ei saa tuon paremmaksi, no tässä vaiheessa paloi tutullani käpy ja avautui että on se kumma kun vanhoilla kaljuilla kumeilla ei tutissut yhtään ja nyt uusilla laadukkailla renkailla tutisee hemmetisti ja välissä ei ole ajettu mihinkään kanttariin eikä mitään, takaisin tuli vain jotain mutinaa.

No taas ajeli muutaman viikon, vittuuntuneena osti käytetyn rengaskoneen ja painoituskoneen

Kappas, painoitti itse ja otti KAKSI KOLMASOSAA painoista POIS niin kone näytti ok arvoja, kokeilemaan ja 0-180km/h veto eikä mitään tutinaa...

Mitä tästä voi päätellä?

No ainakin sen että minä en ainakaan vie rengas/vannepakettiani rengasliikkeiden nykytaksoilla painoitukseen kun ei löydy edes senvertaa taitoa että saisi värinättömän paketin kasaan, voi kiesus sentään!!!!!

Avautumisen loppu.

Eipä se välttämättä ole niinkään ammattitaidosta kiinni.

Kun renkaan lyöt tasapainotuskoneeseen, niin kone näyttää paljonko painoja laitetaan ja mihin kohtaan. Eikä siinä juuri ruveta itse soveltamaan. Jos ei uudelleen kokeilun jälkeen pyydä uusia painoja mihinkään, pitäisi homman olla bueno.

Eri asia sitten kuinka väärin nuo koneet on näyttäneet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vanne/rengaspaketin tasapainoittamisen vaikeus...

Avautuminen:

Mikä herranjumala rengasliikkeitä vaivaa, tuttu osti uudet kesärenkaat ja asennutti ne samaisessa rengasliikkeessä paikalleen ja tasapainoitutti.

Kävi kokeilemassa ja välittömästi 80km/h jälkeen alkoi tutina, ajoi suoraan takaisin ja sanoi että tasapainoitus ketuillaan että uusiksi.

Tasapainoittajasetä vaihtui, homman teki, kiitos ja näkemiin, mutta ei hirveästi parantunut, 110km/h jälkeen alkoi värinä.

No enää ei jaksanut viedä takaisin ja ajatteli että kyllä pärjää tällä paketilla, mutta lomansa jälkeen alkoi taas ajamaan helsinkiin ja jokapäiväinen tutina alkoi hatuttaa ja vei toiseen rengasliikkeeseen ja sanoi että tasapainoitus kiitos.

No tasapainoituksen jälkeen ajamaan ja kappas, tutisee taas 80km/h jälkeen, takaisin liikkeeseen ja vaati uudestaan tasapainoitusta kun meni entistä huonommaksi, tuli painoittajalta vaan vastaus että vanteet on niin kierot että ei saa tuon paremmaksi, no tässä vaiheessa paloi tutullani käpy ja avautui että on se kumma kun vanhoilla kaljuilla kumeilla ei tutissut yhtään ja nyt uusilla laadukkailla renkailla tutisee hemmetisti ja välissä ei ole ajettu mihinkään kanttariin eikä mitään, takaisin tuli vain jotain mutinaa.

No taas ajeli muutaman viikon, vittuuntuneena osti käytetyn rengaskoneen ja painoituskoneen

Kappas, painoitti itse ja otti KAKSI KOLMASOSAA painoista POIS niin kone näytti ok arvoja, kokeilemaan ja 0-180km/h veto eikä mitään tutinaa...

Mitä tästä voi päätellä?

No ainakin sen että minä en ainakaan vie rengas/vannepakettiani rengasliikkeiden nykytaksoilla painoitukseen kun ei löydy edes senvertaa taitoa että saisi värinättömän paketin kasaan, voi kiesus sentään!!!!!

Avautumisen loppu.

Mulla sama homma, kolme kertaa käyttäny tasapainotuksessa ja vieläki tutisee just noissa samoissa vauhdeissa. Ei pysty käsittämään mikä siinä on, eri firmoissa vielä käynyt....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vanne/rengaspaketin tasapainoittamisen vaikeus...

Alumiinivanteissa tasapainottajat eivät uskalla/halua laittaa painoja ulkopuolelle niin , että ne näkyvät. Sen vuoksi painot jäävät liian lähelle vanteen keskilinjaa ulkopuolen painojen osalta. Tämä koskee varsinkin vanteita, missä vanne on ulospäin levenevä pienellä ET:llä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vanne/rengaspaketin tasapainoittamisen vaikeus...

Eipä se välttämättä ole niinkään ammattitaidosta kiinni.

Kun renkaan lyöt tasapainotuskoneeseen, niin kone näyttää paljonko painoja laitetaan ja mihin kohtaan. Eikä siinä juuri ruveta itse soveltamaan. Jos ei uudelleen kokeilun jälkeen pyydä uusia painoja mihinkään, pitäisi homman olla bueno.

Eri asia sitten kuinka väärin nuo koneet on näyttäneet...

Hommahan nyt ei ollenkaan ole näin yksinkertainen.. ::)

Siinähän se vika varmaan onkin, jos joku rengasta asentava/painottava luulee, että homma menee noin, että pyörä kiinni koneeseen, katsotaan mitä se näyttää ja lätkitään puntit kohdalleen...

No näin mä ainakin aikoinaan pari vuotta tein. Hyvin harvoin joutu korjailemaan jälkeenpäin ja silloinkin uskallan olettaa, että rengas oli vielä hakenu vähän paikkaansa vanteella.

Siis jos puhutaan pelkästä painotuksesta, eli jätetään nyt tässä jutussa sen kummin vanteelle pyörittäminen sun muut pois...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vanne/rengaspaketin tasapainoittamisen vaikeus...

Meilläkin on tääl duunissa tasapainotuskone , en kyllä suostu mielelläni yli 15" vanteita painottelemaan on sen verta vanha toi laite. Yleensä sanon suoraan kun kysellään et vie mielummin jonnekkin liikkeeseen painotettavaks. Peltivanteet menee o.k.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vanne/rengaspaketin tasapainoittamisen vaikeus...

Mä huomasin tuon kans käytännössä kun hommasin Silviaan uudet takarenkaat. Vanhoilla kumeilla ei ravistanut edes 240km/h vauhdissa. Laitettiin sitten uudet kumit vanteille ja tasapainokoneeseen, tulos oli että Euromasterin kesähessu totesi toisen vanteen soikeaksi, pystyheittoa vanteessa kuulemma melkein 2cm. Vähän tätä äimistelin kun ei ollut vannetta edes ajettu mihinkään kiinni viime aikoina. Hessu lätki ihmettelemättä 220g (!) painoa yhdelle kohdalle ja totesi että se kompensoi soikeutta.

No ravistihan se niin penteleesti, yli 150km/h vauhdissa ei perä meinannut pysyä tiessä millään. Eikä muutakuin takaisin avautumaan.

Tällä kertaa vastassa oli kokeneemman oloinen ukko, pyöräytti pyörän ensin tasapainokoneessa muuttamatta mitään. Painoa olis tarvinnut laittaa tämän painomällin vastapuolelle 250g (!). Kysyi vaan millä koneella edellinen heppu oli tasapainotuksen tehnyt, ja kerrottuani sanoi että "ei sillä kannata yli 15" aluja painottaa, näyttää vähän mitä sattuu, ja lisäksi vanne oli ilmeisimmin ollut kartiossa vinossa". Älä hitossa?! Luulisi että asentajalla olisi sen verran itsekritiikkiä että jos pyörä vemppuu koneessa miten sattuu, olisi olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin että vanne on senttikaupalla kiero.

Prkl...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vanne/rengaspaketin tasapainoittamisen vaikeus...

Jep. Mikään ei ole niin perse tasapainottaa kun aluvanne johon tarvis tarrapainot ja huono tasapainotuskone. Ainakin meillä töissä ne lukemat muuttuu joka vitun kerta kun vannetta koneessa pyöräyttää. Se on vaan sitten arvottava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vanne/rengaspaketin tasapainoittamisen vaikeus...

Alumiinivanteissa tasapainottajat eivät uskalla/halua laittaa painoja ulkopuolelle niin , että ne näkyvät. Sen vuoksi painot jäävät liian lähelle vanteen keskilinjaa ulkopuolen painojen osalta. Tämä koskee varsinkin vanteita, missä vanne on ulospäin levenevä pienellä ET:llä.

Kyllähän se tasapainottaja laittaa sen puntin ihan mihin tahansa, mutta harvemmin asiakas haluaa sitä siihen ulkokehälle ::)

Mutta samantekevää sinänsä, toimivan painotuksen voi tehdä siitä huolimatta aivan hyvin, tapoja on vieläpä useita.

mulla on puntit toisessa vanteessa ulkokehällä---->tosi ruma mut minkäs teet?? auttastasko jos rengasta pyöräyttäs hieman vanteella eri kohtaa?? asiantuntiat??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Uldiz

Vs: Vanne/rengaspaketin tasapainoittamisen vaikeus...

Nii ja sen renkaan vois laittaa vanteelle kunnolla kans :)

Jep, pysty heittoa tulee helposti jos ei ole tarkkana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vanne/rengaspaketin tasapainoittamisen vaikeus...

Niin, ja ainakin meidän tasapainoituskone(mikä on suhteellisen uusi) pitää vähän väliä kalibroida, kaipa ne sen tekevät myös rengasliikkeissä ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vanne/rengaspaketin tasapainoittamisen vaikeus...

Sama homma mulla.Joka vanne/rengas paketti mitä oon itelle hommanu, niin aina joutunu uudelleen tasapainottaan

2 tai 3 kertaan hermoillehan se käy.

Nyt nuo uudet 18" vanteet uusilla renkailla on jotaki käsittämätöntä... :o

Ens viikolla selviää saanko viputuksen pois, kun käyn sorvaamolla työstämässä paremmat keskitys renkkaat.

Onneksi rengasliike korvaa tuon sorvaus homman Jes! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vanne/rengaspaketin tasapainoittamisen vaikeus...

On omien rengasvannepakettien tasapainotus aina onnistunut, elokuun alussa laitatin uudet kumit alle ja tasapainotuksen teki ulkomaan heppu hyvin, ei täristä eikä vatkaa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vanne/rengaspaketin tasapainoittamisen vaikeus...

vika voi olla itse asentajassa ettei ole raaskinut laittaa oikeita säätöjä tasapainotus koneeseen. totta hitossa ne arvot on päin hittoo jos koneessa on säädöt R15 ja 6" vanneleveys ja yrität vaikka tasapainottaa R17 ja 7,5" leveetä.

toi on semmonen vika joka itseltänikin unohtui pari kertaa rengastöitä tehdessä. siinä sit ihmeteltiin ku kone näyttää et rengas on Ok ja tasapainossa mut painoja on menny semmonen 100grammaa per vanne xDD

no erehdyksien kautta tämäkin saatiin korjattua..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vanne/rengaspaketin tasapainoittamisen vaikeus...

Joo, tää on niin tätä.

Omassa vanhassa etufillareiden aavistuksenomainenkin epätasapaino tuntuu ohjauksen ravistuksena n.90kmh nopeudessa. Täydelliseen tulokseen on vaadittu useampi keikka puntittamoon, renkaan pyöritystä vanteella, allapainotusta, vanteen siirtelyä pulttien eri reunoihin (ei keskitystä keskireiästä). Ja tämä pitäisi oikeastaan tehdä joka kerta kesä-/talvipyörien vaihdon yhteydessä, ei oikein ole jaksanut.

Kovien osien soikeuden syyttäminen on hieman heikolla pohjalla, heittokellolla mitattu vannetta navassa pyörittämällä maksimi pystyheitto 0.2mm ja sivusuunnassa vähemmän. Renkaista sitten ei pysty sanomaan, epäilen että niissä heitot ovat dekadia suurempia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vanne/rengaspaketin tasapainoittamisen vaikeus...

;D "Ei se voi olla niin vaikeata" ::)

nim merk :Bibendum 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vanne/rengaspaketin tasapainoittamisen vaikeus...

;D "Ei se voi olla niin vaikeata" ::)

kyllä voi.. >:(

kaksi edellistä rengassarjaa mitä ostin jouduin viemään takaisin uudelleen painotettavaksi+ostin uudet vanteet joille asennettiin edellisistä miltei ajamattomat renkaat,lopputulos oli että yhteen renkaaseen tuli yhtäkkiä jumalaton selkäheitto jolle ei kuulemma voi mitään,kaverin tallilla käytin renkaan pois vanteelta ja laitoin takaisin->eipä ole heittoa enää.

tuntuu välillä että lottokonekko rengasliikkeillä on painotuskoneena saatikka virallinen valvoja joka laittaa renkaan vanteelle..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vanne/rengaspaketin tasapainoittamisen vaikeus...

Äsken laitoin uudet kumit vanhoille vanteille, yhtä pyöräytin vanteella kun ei ensin asettunut kunnolla ja painottelin kaikki nollille.

Eipä tunnu täristävän missään nopeudessa. Hyvä minä! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vanne/rengaspaketin tasapainoittamisen vaikeus...

Äsken laitoin uudet kumit vanhoille vanteille, yhtä pyöräytin vanteella kun ei ensin asettunut kunnolla ja painottelin kaikki nollille.

Eipä tunnu täristävän missään nopeudessa. Hyvä minä! :)

Kun ite tekee niin tulee sellainen kuin tulee, vai miten se meni... ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vanne/rengaspaketin tasapainoittamisen vaikeus...

Joo, tää on niin tätä.

Omassa vanhassa etufillareiden aavistuksenomainenkin epätasapaino tuntuu ohjauksen ravistuksena n.90kmh nopeudessa. Täydelliseen tulokseen on vaadittu useampi keikka puntittamoon, renkaan pyöritystä vanteella, allapainotusta, vanteen siirtelyä pulttien eri reunoihin (ei keskitystä keskireiästä). Ja tämä pitäisi oikeastaan tehdä joka kerta kesä-/talvipyörien vaihdon yhteydessä, ei oikein ole jaksanut.

Kovien osien soikeuden syyttäminen on hieman heikolla pohjalla, heittokellolla mitattu vannetta navassa pyörittämällä maksimi pystyheitto 0.2mm ja sivusuunnassa vähemmän. Renkaista sitten ei pysty sanomaan, epäilen että niissä heitot ovat dekadia suurempia.

Ihan turha ihmetellä jos pyörä ravistaa, jos vanteesta puuttuu keskitys.. ::)

Kannattaisko ehkä hankkia soviterenkaat niihin..?

;) Luulis tänkin jutun jo olevan selvää ja tosiaan asentajiakin on joka lähtöön

PS itse olen joutunut tänviikon kattoo uusie sesonki apulaisten (piti olla kavereil kokemust rengas alalt mut ::)) perään mitäs ne heepot säätä'ä :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vanne/rengaspaketin tasapainoittamisen vaikeus...

Joo, tää on niin tätä.

Omassa vanhassa etufillareiden aavistuksenomainenkin epätasapaino tuntuu ohjauksen ravistuksena n.90kmh nopeudessa. Täydelliseen tulokseen on vaadittu useampi keikka puntittamoon, renkaan pyöritystä vanteella, allapainotusta, vanteen siirtelyä pulttien eri reunoihin (ei keskitystä keskireiästä). Ja tämä pitäisi oikeastaan tehdä joka kerta kesä-/talvipyörien vaihdon yhteydessä, ei oikein ole jaksanut.

Kovien osien soikeuden syyttäminen on hieman heikolla pohjalla, heittokellolla mitattu vannetta navassa pyörittämällä maksimi pystyheitto 0.2mm ja sivusuunnassa vähemmän. Renkaista sitten ei pysty sanomaan, epäilen että niissä heitot ovat dekadia suurempia.

Ihan turha ihmetellä jos pyörä ravistaa, jos vanteesta puuttuu keskitys.. ::)

Kannattaisko ehkä hankkia soviterenkaat niihin..?

Laittajan vika jos ei saa keskitettyä ilman sovitteita ;) Itse jouduin kerran laittamaan uudesti keväällä, kun hieman ravisti. Nyt tuli vielä parempi huollon jälkeen. 8) Kyseiseltä henkilöltä aikanaan kysyin hommaanko sopivat sovitteet ja vastaus oli kielteinen, kun saa sen ilmankin ja hyvin tuntuu luonnistuvan. Asennus vaiheessahan sitä keskitystä vain tarvii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vanne/rengaspaketin tasapainoittamisen vaikeus...

Joo kyllä taas tuli huomattua, tähänasti itse käyttänyt samaa rengasliikettä (lohjalla virkblad, tunnetaan ksikurihinnoistaan, mutta hyvästä palvelusta ja ammattitaidosta) ja aattelin että jos kerran säästäis ja ei maksaisi tuola 80€ renkaiden vaihdosta vanteille ja alle, ja menin toiseen paikkaan (suuri rengasketju, en ala täälä mollaamaan) ja mitä tuli taas, vatkativatkativatkatitutitutitutivatkati.

Mitä tästä opimme:

Hommaa käytetyt hyvät rengas ja tasapainotuskoneet, maksaa itsensä takaisin nopeasti kun ei tarvitse mennä maksamaan 80€ laatutyöstä. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vanne/rengaspaketin tasapainoittamisen vaikeus...

Keskitysrengashan eikai tue vannetta mitenkään ? ::)

Ei kyllä enää sen jälkeen kun mutterit/pultit on narautettu kiinni.

Ei ole kertaakaan tarvinnut mennä liikkeeseen takaisin, aina on onnistunut.

Onnistui jopa silloinkin, kun itse tasapainotin. Etupyörät onnistuivat siis, takana oli vanteissa sen verran heittoa, että eihän niistä hyviä saanut ennen kuin käytti Sunilalla. ;D Koululla on vielä silla lailla fiksu kone, että se sijoittaa painot piiloon vanteen puolien taakse. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×