Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
muumi

Oikealta-ajettava auto katuliikenteessä!!!

Recommended Posts

Kuinka moni täällä omistaa rekisterissä olevan oikealta ajettavan auton? onko vaikea ajaa liikenteessä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Oikealta-ajettava auto katuliikenteessä!!!

En omista mutta ei oo vaikeeta. Jos muuten koet olevasi hyvä kuljettaja (kts. mun signature ;D) ja kätevä autojen

kanssa, tottuu tuohon ajamiseen nopeasti. Ongelmat lähinnä parkkihalleissa, drive-ineissä ja ohittaessa joista

niistäkin viimeiseksi mainittu ylimainostettua.

Myös LHD autolla ajaminen englannissa tmv. onnistuu helposti, tarkkaavaisuutta toki vaaditaan aluksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Oikealta-ajettava auto katuliikenteessä!!!

Kuinka moni täällä omistaa rekisterissä olevan oikealta ajettavan auton? onko vaikea ajaa liikenteessä?

Hep :D

Ei todellakaan ole vaikeaa. Ohittaminen vaatii vähän harjoittelua mutta mitään ylitsepääsemätöntä ei ole vastaan tullut. Parkkihalliin ja Mäkkärin drive-iniin pääsee myös pakilla jos laiskottaa... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Oikealta-ajettava auto katuliikenteessä!!!

Kaksi tällaista omistaneena: Ei minkäänlaista ongelmaa. 18 vuotias tyttökin tottui hetkessä ja ei aikaakaan kun jo ohiteltiin rekkaletkoja maantiellä :-*, mun mielestä tää jo todistaa sen että ei voi olla vaikeeta. Kun sä kaiken muun jo osaat niin ainut asia mikä muuttuu on että vasuri vaihtaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Oikealta-ajettava auto katuliikenteessä!!!

ainut asia mikä muuttuu on että vasuri vaihtaa.

Ja JDM:n tapauksessa oikea käsi vilkuttaa. Tää oli itselleni pitkäaikaisin opeteltava ettei vasemmalle kääntyessä laittanut pyyhkijöitä päälle....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Oikealta-ajettava auto katuliikenteessä!!!

En omista, enkä ole vielä omistanut, mutta kerran oli kaveri R32 GT-R lainassa parin viikon ajan.

Ihan hyvin sillä tottui ajamaan, ja parin viikon jälkeen tuntui oudolta mennä RHD autoon.

Vasen käsikin tottui vaihtamiseen, mutten välttämättä nyt ihan heti ois vartille lähtenyt kokeilemaan.

Toinen mikä tuotti ongelmia oli vilkun käyttö, kun meinas noi pyyhkijät mennä aika usein päälle :-[

Käytännön ongelmathan on LHD:lla RHD-maassa parkkihallien sisäänmeno, Mäcin drive-in ja vastaavat. Sekä esim. motarilla ohittaessa pitää jättää vähän enemmän väliä edessä ajavaan, jotta näkee ohi onko ketään tulossa vastaan.

Eipä kuitenkaan isoja ongelmia loppuen lopuksi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Oikealta-ajettava auto katuliikenteessä!!!

Ja jotta ei mentäis ihan sekaisin niin Tuuve kun kirjoittaa RHD niin sehän luonnollisesti tarkoittaa LHD ja toisinpäin..

Väärin ymmärretty mikä väärin ymmärretty. ;D;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Oikealta-ajettava auto katuliikenteessä!!!

En omista, enkä ole vielä omistanut, mutta kerran oli kaveri R32 GT-R lainassa parin viikon ajan.

Ihan hyvin sillä tottui ajamaan, ja parin viikon jälkeen tuntui oudolta mennä RHD autoon.

Vasen käsikin tottui vaihtamiseen, mutten välttämättä nyt ihan heti ois vartille lähtenyt kokeilemaan.

Toinen mikä tuotti ongelmia oli vilkun käyttö, kun meinas noi pyyhkijät mennä aika usein päälle :-[

Käytännön ongelmathan on LHD:lla RHD-maassa parkkihallien sisäänmeno, Mäcin drive-in ja vastaavat. Sekä esim. motarilla ohittaessa pitää jättää vähän enemmän väliä edessä ajavaan, jotta näkee ohi onko ketään tulossa vastaan.

Eipä kuitenkaan isoja ongelmia loppuen lopuksi :)

R32:ssa ei kyllä pyyhkimet vahingossa päälle mene, kun ei ne missään viiksessä ole ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Oikealta-ajettava auto katuliikenteessä!!!

Ja jotta ei mentäis ihan sekaisin niin Tuuve kun kirjoittaa RHD niin sehän luonnollisesti tarkoittaa LHD ja toisinpäin..

Väärin ymmärretty mikä väärin ymmärretty. ;D;D

Niin just... ;D

R32:ssa ei kyllä pyyhkimet vahingossa päälle mene, kun ei ne missään viiksessä ole ;D

Missäs ne sitten normaalisti on?

Tuossa yksilössä oli viiksi vasemmalla puolella, päästä käännettiin vilkut suuntaan ja toiseen, ja viikseä liikuttamalla pyyhkijät toimi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Oikealta-ajettava auto katuliikenteessä!!!

pyyhkimet pelaa käännettävästä nupista kojelaudasta, ainakin mulla.

Mjoo, ja vettä ruikkii kun polkee sellasta kumituttia lattialla. Onhan nää aika vanhoja autoja ;D

Vaikeampi on ainakin mun ajaa LHD:lla GT-R:n jälkeen kun toisinpäin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Oikealta-ajettava auto katuliikenteessä!!!

Sekä esim. motarilla ohittaessa pitää jättää vähän enemmän väliä edessä ajavaan, jotta näkee ohi onko ketään tulossa vastaan.

On teillä ruotsissa mielenkiintoset moottoritiet... :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Oikealta-ajettava auto katuliikenteessä!!!

On teillä ruotsissa mielenkiintoset moottoritiet... :o

Jos se tarkotti perä edellä vastaantulevia ???.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Oikealta-ajettava auto katuliikenteessä!!!

pyyhkimet pelaa käännettävästä nupista kojelaudasta, ainakin mulla.

Jaa... no se oli tuned in russia, niin kai ne oli tuonkin menneet muokkaamaan, en tiedä ???

Tuo on ainut yksilö jossa olen sisällä istunut.

Sekä esim. motarilla ohittaessa pitää jättää vähän enemmän väliä edessä ajavaan, jotta näkee ohi onko ketään tulossa vastaan.

On teillä ruotsissa mielenkiintoset moottoritiet... :o

On teillä ruotsissa mielenkiintoset moottoritiet... :o

Jos se tarkotti perä edellä vastaantulevia ???.

No on se nyt perkele kun ei kukaan enää ymmärrä mitä mä kirjoitan >:(

Aina mulla on mennyt senat sakasin, mutta joko mä en osaa enää kirjoittaa tai muut ei osaa enää lukea.

Eli te ette osaa lukea ;D

Eli siis meinasin, että jos ajelee motarilla vaikka rekan perässä, niin LHD-autossa istuu keskiviivan tuntumassa jolloin näkee pienellä vaivalla rekan ohi tuleeko sieltä ketään. RHD-autossa taas kun istut siellä penkan puolella, niin jotta pääset keskiviivan tuntumaan näkemään tuleeko vastaantulevia, on auton vasen kylki jo puolessa välissä vastaantulevaa kaistaa.

Esim. itse jätin sitten parikymmentä metriä väliä edellä ajavaan rekkaan, niin nöy pröblem.

Tosin myönnetään, että jos pitäis enemmän turvaväliä, niin näkis ohi varmaan suoraan. Mulla on vain tapana ajaa aika lähellä edellä ajavaa. Suurkaupungit opettaa :P

Ja se moottoritie oli venäläinen 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Oikealta-ajettava auto katuliikenteessä!!!

Eli siis meinasin, että jos ajelee motarilla vaikka rekan perässä, niin LHD-autossa istuu keskiviivan tuntumassa jolloin näkee pienellä vaivalla rekan ohi tuleeko sieltä ketään. RHD-autossa taas kun istut siellä penkan puolella, niin jotta pääset keskiviivan tuntumaan näkemään tuleeko vastaantulevia, on auton vasen kylki jo puolessa välissä vastaantulevaa kaistaa.

Ja se moottoritie oli venäläinen 8)

No eihän motarilla tule ketään vastaan, jos ei aja kaiteen väärällä puolella. Siitä tämä hämmennys. Tai jos vanjojen motari on yksikaistainen suuntaansa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Oikealta-ajettava auto katuliikenteessä!!!

Eli siis meinasin, että jos ajelee motarilla vaikka rekan perässä, niin LHD-autossa istuu keskiviivan tuntumassa jolloin näkee pienellä vaivalla rekan ohi tuleeko sieltä ketään. RHD-autossa taas kun istut siellä penkan puolella, niin jotta pääset keskiviivan tuntumaan näkemään tuleeko vastaantulevia, on auton vasen kylki jo puolessa välissä vastaantulevaa kaistaa.

Ja se moottoritie oli venäläinen 8)

No eihän motarilla tule ketään vastaan, jos ei aja kaiteen väärällä puolella. Siitä tämä hämmennys. Tai jos vanjojen motari on yksikaistainen suuntaansa?

No yksikaistainen siinä mielessä, että siellä ei ole kaistoja. Siinä vaan tie :D

Siellä mennään siitä mistä mahtuu, ja niin monta autoa rinnakkain kun huvittaa. Kunnon viidakon meininki.

Hurreissahan nää ajaa taas kun pyhäkolussa, ja mulle soittelevat torvea kun ajelen venäjän tapaan ;D

Suomessahan tietysti motarit on varmaan kaikki kaiteellisia (tai ainakin suurin osa) mutta perinteisillä maanteillähän nyt voi tuo aikaisemmin kirjoittamani päteä myös. Yks kaista suuntaansa, ei keskikaidetta tai vastaavaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ASJ

Vs: Oikealta-ajettava auto katuliikenteessä!!!

Ja jotta ei mentäis ihan sekaisin niin Tuuve kun kirjoittaa RHD niin sehän luonnollisesti tarkoittaa LHD ja toisinpäin..

Väärin ymmärretty mikä väärin ymmärretty. ;D;D

Niin just... ;D

R32:ssa ei kyllä pyyhkimet vahingossa päälle mene, kun ei ne missään viiksessä ole ;D

Missäs ne sitten normaalisti on?

Tuossa yksilössä oli viiksi vasemmalla puolella, päästä käännettiin vilkut suuntaan ja toiseen, ja viikseä liikuttamalla pyyhkijät toimi.

taitas olla normaalisti tähän malliin nuo vilkkujen, valojen ja muiden hommian kontrollit 32:ssa :) (kuvat otettu kaverin koslasta)

p10100257xjby9.th.jpgp10100292pzqz2.th.jpg

p10100413jjze1.th.jpgp10100440yrfc8.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Oikealta-ajettava auto katuliikenteessä!!!

Kuinka moni täällä omistaa rekisterissä olevan oikealta ajettavan auton? onko vaikea ajaa liikenteessä?

Voisin väittää et tottui jo ensimmäisen 100km aikana.

Suurin työ oli tottua LHD:n taas kerran ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Oikealta-ajettava auto katuliikenteessä!!!

Jooh..ei siin postiautos mitää pahaa oo lopunviimein. Ekamutkas meni vinkkarit päälle ja välillä seilas ajolinja ensimmäisen 1000km aikana keskiviivan tuntumassa mut muuten on sujunu. Mainitut parkkihallit ja MC-autokaistat on pakilla suoritettu vittuilun saattelemana tai sitten hankkimalla kyytiläinen hoitamaan asiointia. Väärältä puolen ajettaessa eniten on ongelmia nykyään ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Oikealta-ajettava auto katuliikenteessä!!!

Kuinka moni täällä omistaa rekisterissä olevan oikealta ajettavan auton? onko vaikea ajaa liikenteessä?

Voisin väittää et tottui jo ensimmäisen 100km aikana.

Suurin työ oli tottua LHD:n taas kerran ;D

Tomaatti on etuna tuossa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Oikealta-ajettava auto katuliikenteessä!!!

En omista mutta RHD:lla tunnin verra ajanu kaupungissa.

Niitä vilkkuja tosiaan meinaa etsiä vasemmalta puolelta, mutta muuten kyllä helpompaa mitä ensin kuvitteli.

Apukuski vaan välillä huusi että nyt mennään liian lähellä toista kaistaa. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Taiquri

Vs: Oikealta-ajettava auto katuliikenteessä!!!

ei ole vaikeaa.. tottuu ~puolessa tunnissa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Oikealta-ajettava auto katuliikenteessä!!!

Kuinka moni täällä omistaa rekisterissä olevan oikealta ajettavan auton? onko vaikea ajaa liikenteessä?

Voisin väittää et tottui jo ensimmäisen 100km aikana.

Suurin työ oli tottua LHD:n taas kerran ;D

Tomaatti on etuna tuossa ;)

Niinpä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Oikealta-ajettava auto katuliikenteessä!!!

Eipä se vaikeeta ole...Irlannissa ajelen aina iskän autoilla...Melko pian siihen tottuu...Autoomaatti on vaan pikkasen helpompi kun manuaali... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Oikealta-ajettava auto katuliikenteessä!!!

Mitä vaihteisiin tulee, mun mielestä vasurilla vaihtaminen on melkeinpä luontevampaa kuin oikealla. Harjoitteluahan se vaatii mutta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×