Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   24.05.2018

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Arde

R33 Valot

Recommended Posts

Minkäköhän pirssin valoja "etu+taka" vois alkaa sovittaan R33 malliin? Tuo perävalo hässäkkä kyllä taitas mennä tuommosenaan mutta mitkähän tuohon eteen vois pultata. Oisikkohan nuo s14 sinne päinkään? Pitäs käydä jonkun s14 omistajan autoa vähän mittailemassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

R33 Valot

Väittäisin että S14 valot on suurin piirtein niin lähelle kuin vain voi. Mazda Sport Saloon vois olla kans aika lähellä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

R33 Valot

Väittäisin että S14 valot on suurin piirtein niin lähelle kuin vain voi. Mazda Sport Saloon vois olla kans aika lähellä...

Jepp,pitää jostain nyt rueta etsimään nuita s14 valoja ja rueta sovittelemaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

R33 Valot

Jos purat sen valon niin sinne käy melkein suoraan hellan valot sinne orkkiksien sisään. Ja ainakin mulle sano että siihen päälle saa laittaa viel sen orkkis lasinkin kunhan vaan umpioissa on e-merkintä. Sillä tavalla saa täysin lailliset valot ja ulkonäkö ei muutu. Mutta 6/95 tuli sitten se valojen automaattinen korkeudensäätö, että koskas sun oli ensirekisteröity?

Share this post


Link to post
Share on other sites

R33 Valot

Jos purat sen valon niin sinne käy melkein suoraan hellan valot sinne orkkiksien sisään. Ja ainakin mulle sano että siihen päälle saa laittaa viel sen orkkis lasinkin kunhan vaan umpioissa on e-merkintä. Sillä tavalla saa täysin lailliset valot ja ulkonäkö ei muutu. Mutta 6/95 tuli sitten se valojen automaattinen korkeudensäätö, että koskas sun oli ensirekisteröity?

Kiitoksia tiedosta! Mulla taitaa olla just 5/95 rekisteröity jos ny en ihan väärin sit muista.Jos näin on niin sittenhän väsäilen nuista hellan valoista nuo systeemit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

R33 Valot

Jos purat sen valon niin sinne käy melkein suoraan hellan valot sinne orkkiksien sisään. Ja ainakin mulle sano että siihen päälle saa laittaa viel sen orkkis lasinkin kunhan vaan umpioissa on e-merkintä. Sillä tavalla saa täysin lailliset valot ja ulkonäkö ei muutu. Mutta 6/95 tuli sitten se valojen automaattinen korkeudensäätö, että koskas sun oli ensirekisteröity?

Eihän automaattista korkeudensäätöä tarvita kuin kaasupurkausvalojen yhteydessä. Halogeeneilla riittää, että säätyy nupista sisältä.

Mutta oma virittelemisensähän sellaisissakin on, jos ei alunperin ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R33 Valot

Jos purat sen valon niin sinne käy melkein suoraan hellan valot sinne orkkiksien sisään. Ja ainakin mulle sano että siihen päälle saa laittaa viel sen orkkis lasinkin kunhan vaan umpioissa on e-merkintä. Sillä tavalla saa täysin lailliset valot ja ulkonäkö ei muutu. Mutta 6/95 tuli sitten se valojen automaattinen korkeudensäätö, että koskas sun oli ensirekisteröity?

Eihän automaattista korkeudensäätöä tarvita kuin kaasupurkausvalojen yhteydessä. Halogeeneilla riittää, että säätyy nupista sisältä.

Mutta oma virittelemisensähän sellaisissakin on, jos ei alunperin ole.

No sitä juur tarkoitin, eli on sisältä säädettävä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R33 Valot

On nuo valot kyllä mielestäni aika ihmeelliset.Lyhvet valot on Xenonit ja pitkillä sit taas ihan tavalliset halogeenit.Ainakin helposti erottaa nuitten polttimomallien erot.Lyhviltä kun vaihtaa pitkät niin valoteho vaan heikkenee,tietenkin näyttäähän ne vähän kauemmas.Lyhvillä "xenoneilla" valo todella kirkas ja vaale kun taas pitkillä "halogeeneilla" Valo menee kellertäväksi ja himmeäksi.Lieneekö muissa automalleissa vastaavaa ratkaisua.Lampun laseissa ei mitään muita merkintöjä kun teksti XENON.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R33 Valot

Eikös se mene niin että missään autossa ei saa pitkät olla xenonit??

Vai meneekö niin että sitten saa olla pitkätkin xeninit jos on automaattinen korkeudensäätö?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R33 Valot

Eikös se mene niin että missään autossa ei saa pitkät olla xenonit??

Voitpa ollakkin tuossa asiassa ihan oikeassa,mulla vaikee sanoo ku ei oikeestikkaan nuista xenoneista tietoo juurikaan.Viisaammat selittäköön.Tuntuu vaan niin oudolta pistää pitkät valot päälle ku ensin ajelee lyhvillä ja ne on niin samperin kirkkaat ja sit pitkät ku nappaa ni kaikki näyttää kusenkellertävältä. ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R33 Valot

Eikös se mene niin että missään autossa ei saa pitkät olla xenonit??

Vai meneekö niin että sitten saa olla pitkätkin xeninit jos on automaattinen korkeudensäätö?

Kyllä ne pitkätkin saa xsenonit olla..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R33 Valot

Eikös se mene niin että missään autossa ei saa pitkät olla xenonit??

Vai meneekö niin että sitten saa olla pitkätkin xeninit jos on automaattinen korkeudensäätö?

Kyllä ne pitkätkin saa xsenonit olla..

Ok. No onpa ne tuohon sit tehty aika typerästi.Liekkö säästetty ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R33 Valot

Eikös se mene niin että missään autossa ei saa pitkät olla xenonit??

Vai meneekö niin että sitten saa olla pitkätkin xeninit jos on automaattinen korkeudensäätö?

Saa pitkätkin olla. Ja _kaikissa_ xenonvaloissa pitää olla automaattinen korkeussäätö. Konttorilla tulee hylsy jos säätöä ei löydy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R33 Valot

Eikös se mene niin että missään autossa ei saa pitkät olla xenonit??

Vai meneekö niin että sitten saa olla pitkätkin xeninit jos on automaattinen korkeudensäätö?

Saa pitkätkin olla. Ja _kaikissa_ xenonvaloissa pitää olla automaattinen korkeussäätö. Konttorilla tulee hylsy jos säätöä ei löydy...

Ei se nyt ihan noinkaan mene, jos alla oleva linkki ei ole vanhentunutta tietoa.

http://ffp-motorsport.com/tuning/pdf/xenon_ake.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R33 Valot

Eikös se mene niin että missään autossa ei saa pitkät olla xenonit??

Vai meneekö niin että sitten saa olla pitkätkin xeninit jos on automaattinen korkeudensäätö?

Saa pitkätkin olla. Ja _kaikissa_ xenonvaloissa pitää olla automaattinen korkeussäätö. Konttorilla tulee hylsy jos säätöä ei löydy...

Ei se nyt ihan noinkaan mene, jos alla oleva linkki ei ole vanhentunutta tietoa.

http://ffp-motorsport.com/tuning/pdf/xenon_ake.pdf

Aijoo, muistin ehdottomammaksi tuon... :-[

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R33 Valot

Joo,kyllä se pitää alkaa sovitteleen jonkun muun auton valoja tuohon ja patentoida niihin jonkunlainen säätö.Sama kai se on mitkä kynttilät siihen katsastuksen ajaksi sulloo kuhan ne vaan tuhon reikään sopii ja niissä nuo tarvittavat hyväksyntä merkit ja tuo korkeudensäätö.Taakse voi vaikka sovittaa nuo Hellan mallistosta löytyvät pyöreät valot,ne vois mennä nuihin vakio reikiin heittämällä.Tarkistin tuon käyttöön otto ajan ja sehän on 6/95. Että semmosta. ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R33 Valot

On nuo valot kyllä mielestäni aika ihmeelliset.Lyhvet valot on Xenonit ja pitkillä sit taas ihan tavalliset halogeenit.Ainakin helposti erottaa nuitten polttimomallien erot.Lyhviltä kun vaihtaa pitkät niin valoteho vaan heikkenee,tietenkin näyttäähän ne vähän kauemmas.Lyhvillä "xenoneilla" valo todella kirkas ja vaale kun taas pitkillä "halogeeneilla" Valo menee kellertäväksi ja himmeäksi.Lieneekö muissa automalleissa vastaavaa ratkaisua.Lampun laseissa ei mitään muita merkintöjä kun teksti XENON.

Ihan normaalia, että pitkät ovat halogeenit ja lähivalot xenonit.

Siis sullako sammuu lähivalot, kun pitkille heittää? Se ei kyllä kuullosta menevän oikein...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R33 Valot

Siis sullako sammuu lähivalot, kun pitkille heittää? Se ei kyllä kuullosta menevän oikein...

Kyllähän noin on monessa autossa jossa on pitkille erillinen polttimo. Mullakin oli rs2000 escortissa h1 pitkät ja h4 lyhyet. Näin ollen se h4 pitkälanka oli siellä aivan turhaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R33 Valot

Enpä tuota niin tarkkaan oo vielä katsonut että sammuuko se lyhyt valo pitkille vaihdettaessa,mutta näyttäs kyllä siitä lähempää katoavan tuo kirkasvalo ja muuttuvan sit sellaiseksi paljon himmeemmäksi ja kellertäväksi.

Tuolla kuva umpiosta,vasemmassa reunassa xenoni "lyhvet" ja oikealla pitkien halogeeni

-----> http://www.bb-tuning.net/galleria/displayimage.php?album=lastup&cat=0&pos=0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R33 Valot

Siis sullako sammuu lähivalot, kun pitkille heittää? Se ei kyllä kuullosta menevän oikein...

Kyllähän noin on monessa autossa jossa on pitkille erillinen polttimo. Mullakin oli rs2000 escortissa h1 pitkät ja h4 lyhyet. Näin ollen se h4 pitkälanka oli siellä aivan turhaan.

Halogeeneissa yleistä, mutta tuollaisia xenoneja ei ole vielä vastaan tullut niiden hitaan syttymisen takia. Eli kun pudottaa pitkiltä lähivaloille, niin joutuu ihan jonkun tovin ajelemaan ilman kunnon valoja, kun xenonilla kestää jonkun 10 sekuntia saavuttaa täysi kirkkaus. Jos siis sammuvat pitkillä. Plus että jatkuva sytyttely lyhentää hinnakkaiden xenonien ikää huomattavasti.

Saman hitaan syttymisen takiahan xenonkaukovalotkin ovat toteutettuja solenoidihässäköillä, eikä kaukovalolle omalla polttimolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R33 Valot

Siis sullako sammuu lähivalot, kun pitkille heittää? Se ei kyllä kuullosta menevän oikein...

Kyllähän noin on monessa autossa jossa on pitkille erillinen polttimo. Mullakin oli rs2000 escortissa h1 pitkät ja h4 lyhyet. Näin ollen se h4 pitkälanka oli siellä aivan turhaan.

Halogeeneissa yleistä, mutta tuollaisia xenoneja ei ole vielä vastaan tullut niiden hitaan syttymisen takia. Eli kun pudottaa pitkiltä lähivaloille, niin joutuu ihan jonkun tovin ajelemaan ilman kunnon valoja, kun xenonilla kestää jonkun 10 sekuntia saavuttaa täysi kirkkaus. Jos siis sammuvat pitkillä. Plus että jatkuva sytyttely lyhentää hinnakkaiden xenonien ikää huomattavasti.

Saman hitaan syttymisen takiahan xenonkaukovalotkin ovat toteutettuja solenoidihässäköillä, eikä kaukovalolle omalla polttimolla.

Tarkistin tilanteen ja kyllä olit oikeassa,eli ne lyhvet jää palamaan koko ajaksi kun vaihtaa pitkät päälle.Aika ovelasti syttyy nuo xenonit ku pistää päälle,hissukseen lähtee kirkastumaan.Oispa hyvä jos pitkillekki ois xenon polttimot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R33 Valot

Siis sullako sammuu lähivalot, kun pitkille heittää? Se ei kyllä kuullosta menevän oikein...

Kyllähän noin on monessa autossa jossa on pitkille erillinen polttimo. Mullakin oli rs2000 escortissa h1 pitkät ja h4 lyhyet. Näin ollen se h4 pitkälanka oli siellä aivan turhaan.

Halogeeneissa yleistä, mutta tuollaisia xenoneja ei ole vielä vastaan tullut niiden hitaan syttymisen takia. Eli kun pudottaa pitkiltä lähivaloille, niin joutuu ihan jonkun tovin ajelemaan ilman kunnon valoja, kun xenonilla kestää jonkun 10 sekuntia saavuttaa täysi kirkkaus. Jos siis sammuvat pitkillä. Plus että jatkuva sytyttely lyhentää hinnakkaiden xenonien ikää huomattavasti.

Saman hitaan syttymisen takiahan xenonkaukovalotkin ovat toteutettuja solenoidihässäköillä, eikä kaukovalolle omalla polttimolla.

Tarkistin tilanteen ja kyllä olit oikeassa,eli ne lyhvet jää palamaan koko ajaksi kun vaihtaa pitkät päälle.Aika ovelasti syttyy nuo xenonit ku pistää päälle,hissukseen lähtee kirkastumaan.Oispa hyvä jos pitkillekki ois xenon polttimot.

Joissan uusissa autoissahan on pitkätkin xenonilla, mutta ne on toteutettu liikkuvalla varjostimella jolla polttimo peitetään osittain lyhyillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R33 Valot

Siis sullako sammuu lähivalot, kun pitkille heittää? Se ei kyllä kuullosta menevän oikein...

Kyllähän noin on monessa autossa jossa on pitkille erillinen polttimo. Mullakin oli rs2000 escortissa h1 pitkät ja h4 lyhyet. Näin ollen se h4 pitkälanka oli siellä aivan turhaan.

Halogeeneissa yleistä, mutta tuollaisia xenoneja ei ole vielä vastaan tullut niiden hitaan syttymisen takia. Eli kun pudottaa pitkiltä lähivaloille, niin joutuu ihan jonkun tovin ajelemaan ilman kunnon valoja, kun xenonilla kestää jonkun 10 sekuntia saavuttaa täysi kirkkaus. Jos siis sammuvat pitkillä. Plus että jatkuva sytyttely lyhentää hinnakkaiden xenonien ikää huomattavasti.

Saman hitaan syttymisen takiahan xenonkaukovalotkin ovat toteutettuja solenoidihässäköillä, eikä kaukovalolle omalla polttimolla.

Tarkistin tilanteen ja kyllä olit oikeassa,eli ne lyhvet jää palamaan koko ajaksi kun vaihtaa pitkät päälle.Aika ovelasti syttyy nuo xenonit ku pistää päälle,hissukseen lähtee kirkastumaan.Oispa hyvä jos pitkillekki ois xenon polttimot.

Joissan uusissa autoissahan on pitkätkin xenonilla, mutta ne on toteutettu liikkuvalla varjostimella jolla polttimo peitetään osittain lyhyillä.

Nykyään taitaa olla suositumpi toteutustapa liikuttaa itse polttimoa solenoidilla, jolloin saadaan homma pelaamaan jotakuinkin samaan tyyliin kuin H4:n kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R33 Valot

Siis xenonien yhteydessä automaattinen korkeudensäätö tarvitaan kun auto on rekisteröity 10/98 ja eteenpäin. Muuten riittää kun on säätö kapiinissa ja lampunpesimet. Tästä on linkki 200sx osiossa ja tarkastin asian vielä lisäksi konttorista kun sellaiset löytyy omasta autosta. Ja jos vaihtaa halogeenivalot xenoneihin ja on e-tyyppihyväksytty auto ei tarvitse muutoskatsastaa valoja.

Lähde: Rantaperkiön katsastusasema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: R33 Valot

Mistäs tuo johtuu kun niin kovin monessa R33:ssa näyttäisi tuo etuvalojen "lasi" olevan haalistunut lähes läpinäkymättömäksi? Auringon polttama vai onko polttimoiden UV-säteilyllä jotain tekemistä tuon kanssa? Asialle tehtävissä jotain..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×