Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Guest KNK-57

Pate racing dumppi??

Recommended Posts

Guest KNK-57

Kaikilla sellainen on ja ilmeisen edullinen/toimiva mutta..Mistä niitä saa??Ilmeisesti joku pieni tehtailija jolla ei netissä mitään tietoja?

bRuCe:lla ilmeisesti myös paten dumppi?? Asensitko itse? Onko toi millanen homma ton asennus? Mitä siinä tarvii ja tuleeko kaikki tarvittavat osat mukana? ja kuvia jos joku jaksaisi ottaa dumpistaan ( joka sijaitsee z31:ssä) niin olisin kiitollinen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Pate racing dumppi??

Kaikilla sellainen on ja ilmeisen edullinen/toimiva mutta..Mistä niitä saa??Ilmeisesti joku pieni tehtailija jolla ei netissä mitään tietoja?

bRuCe:lla ilmeisesti myös paten dumppi?? Asensitko itse? Onko toi millanen homma ton asennus? Mitä siinä tarvii ja tuleeko kaikki tarvittavat osat mukana? ja kuvia jos joku jaksaisi ottaa dumpistaan ( joka sijaitsee z31:ssä) niin olisin kiitollinen..

Kysymys: Mistä dumppi? Miten saa turbosta suhahtavan äänen?

Vastaus: Patelta, Pate Racing P. 0400-496852 hinta 85egee.

tuollainen löyty haulla.

Mulle on tulossa Greddyn Type-RS dumppi.. olen erilainen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Pate racing dumppi??

joo tota kuvaa tossa tänään kattelin ja sillä tätä rupesin kyseleen et mites sen asennuksen kanssa..Kun siis toihan on metalliputki ja siinä ei oo valmista haaraa tolle dumpille..

Jep, toi putkihaara laippoineen on teetetty. Patella taitaa tosin olla noita kiinnityslaippoja mutken pätkällä varustettuna myynnissä, mutta sehän selviää soittamalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KNK-57

Vs: Pate racing dumppi??

Dodii..ja tämäkin tilattu ja ens viikolla pitäis tulla.. :) saa nähdä sitten koska sen saa kiinni räpellettyä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Pate racing dumppi??

Dodii..ja tämäkin tilattu ja ens viikolla pitäis tulla.. :) saa nähdä sitten koska sen saa kiinni räpellettyä..

Tilasitko laipalla vai ilman?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KNK-57

Vs: Pate racing dumppi??

Dodii..ja tämäkin tilattu ja ens viikolla pitäis tulla.. :) saa nähdä sitten koska sen saa kiinni räpellettyä..

Tilasitko laipalla vai ilman?

Laipan kanssa..95 euroo tuli hintaa..dumppi 90 ja laippa ton femman..pitäis maanantaina olla mulla ja ens vloppuna kiinni.. ;D

Onko asennus vinkkejä??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KNK-57

Vs: Pate racing dumppi??

no nyt toi patelainen on sit tossa pöydällä.. muutenhan toi nyt vaikuttaa hyvinkin selkeeltä laitteelta asentaa mutta, amatööri isolla a:lla kun oon näissä turboon liittyvissä asoissa olen niin kertokaan viisaammat mihin tosta dumpin "kannesta" lähtevä letku menee??

Siis mikä se on ja mihin sen lyön kiinni??

Luin tossa varmaan kaikki dumppiin liittyvät tekstit mitä kerhon sivuilta löyty mut ei tää mulle auennu.. :-\

Ilmeisesti se jotenkin vaikuttaa ahtomittariin?? Ja ilmeisesti sitä ei voi tyhjäks jättää kun eikös toi tyhjäkäynti oo sillon vieras käsite?? Ja tosiaan jos millään kukaan jaksaa vähän kuvailla tota dumpin asennuksiaan viel tällä viikolla niin olisin kiitollinen.. Teen tosta omasta asennuksesta kuvasarjan niin tulee sit seuraavalle amatöörille asia hiukan helpommaksi..

Aikas paljon asiaa s13 dumppi asennuksista oli mutta z31 osasto ei tällä saralla ole oikein kunnostautunut.. Pitänee korjata asia.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Pate racing dumppi??

Se on dumpin ohjauspaineletkun paikka. Siihen pitäisi saada tyypillisesti imusarjalta paine.

Toi ahtopainemittarijuttu liittyy siihen että yleensä dumpille voidaan ottaa ohjaus samasta

paikasta kuin ahtopainemittarille paine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KNK-57

Vs: Pate racing dumppi??

Se on dumpin ohjauspaineletkun paikka. Siihen pitäisi saada tyypillisesti imusarjalta paine.

Toi ahtopainemittarijuttu liittyy siihen että yleensä dumpille voidaan ottaa ohjaus samasta

paikasta kuin ahtopainemittarille paine.

Dodii..taas selkiyty asia.. Mutta mutta.. Mistäs se tossa z31 kannattaa nyt sit ottaa?? Ilmeisesti tarviin vielä t-kappaleen jolla saan sen ohjuriletkun liitettyä esim. siihen mittarille menevään...

Harvinaisen hauska taas laittaa jotain ei orggista palikkaa, josta ei tiedä yhtään mitään entuudestaan, kun tuntuu välillä että pää sekoo ihan justiinsa.. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KNK-57

Vs: Pate racing dumppi??

Joo edelleen kaipaillaan neuvaja/tietoja mihin toi dumpin ohjauspaineletku kannattaa Z31 ssä laittaa??

Niin ja mitä tapahtuu jos mulla jää tosta toi homma kiinni??Käykö toi vehje ilman tota letkua?? Eli mitä tapahtuu jos toi ohjauspaineletku esim. puuttuu kokonaan?? ::) Mietin vaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Pate racing dumppi??

Joo edelleen kaipaillaan neuvaja/tietoja mihin toi dumpin ohjauspaineletku kannattaa Z31 ssä laittaa??

Niin ja mitä tapahtuu jos mulla jää tosta toi homma kiinni??Käykö toi vehje ilman tota letkua?? Eli mitä tapahtuu jos toi ohjauspaineletku esim. puuttuu kokonaan?? ::) Mietin vaan..

Voin ottaa sunnuntaina kuvan tosta mun virityksestä. Ei se ilman ohjauspainetta toimi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KNK-57

Vs: Pate racing dumppi??

Joo edelleen kaipaillaan neuvaja/tietoja mihin toi dumpin ohjauspaineletku kannattaa Z31 ssä laittaa??

Niin ja mitä tapahtuu jos mulla jää tosta toi homma kiinni??Käykö toi vehje ilman tota letkua?? Eli mitä tapahtuu jos toi ohjauspaineletku esim. puuttuu kokonaan?? ::) Mietin vaan..

Voin ottaa sunnuntaina kuvan tosta mun virityksestä. Ei se ilman ohjauspainetta toimi.

Just ehdit tän laittaan ennen kun yv:tä sait.. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Pate racing dumppi??Riittäiskö toi kuva selvittämään? Tosta dumpistahan lähtee mulla sellainen pieni pätkä nailonputkea tms. joka on pikalukituksella kiinni itse dumpin liittimessä ja sen päällä on toi tavallinen kumiletku lemmarille kiinni ja toisesta päästä tossa t-liittimessä.

dumppi102.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KNK-57

Vs: Pate racing dumppi??

Mikä toi puolan vieressä oleva kirkas "juttu" on mihin toi letku menee??siis eikös toi dumpin ohjuriletku oo sille menevään letkuun liitetty just??

Onks se joku ahtomittarin "koje" vai...??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Pate racing dumppi??

Se on "Pressure regulator control solenoid valve"... tais liittyä jotenkin ryyppyyn... viisaammat korjatkoon. :-\:P

Siihen se tosiaan ainakin mulla menee.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KNK-57

Vs: Pate racing dumppi??

jepjep.. Dumppi projekti siirty parilla viikolla etiäpäin mutta tarvittavat tavarat jne pitäis olla hallussa..aikaa vaan uupuu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Pate racing dumppi??

Se on "Pressure regulator control solenoid valve"... tais liittyä jotenkin ryyppyyn... viisaammat korjatkoon. :-\:P

Siihen se tosiaan ainakin mulla menee.

Se on bensanpainesäätimen ohjauspainetta ohjaileva solenoidi. Ainakin S13:ssa nostaa bensanpainetta kuumakäynnistyksissä höyrylukon ehkäisemiseksi.

Johonkin pneumatiikkalikkeeseen kun pamauttaa sen dumpin tiskille, ja sanoo, että tarttis tuohon liittimeen saada paine kumiletkulta T-haaralla, niin löytyy sopivat liitospalikat. Itselläni on osista koottu, kumiletkuun soipva T-haara, jossa samanlainen pikaliitin kuin dumpissakin. Haaran ja dumpin väliin sitten vain sopiva nylonputki, jonka senkin saa tietenkin sieltä pneumatiikkaliikkeestä. Varsin toimiva, ja omasta mielestäni siistin näköinen systeemi. Nuo kamat taisivat maksaa about 10 €.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KNK-57

Vs: Pate racing dumppi??

Se on "Pressure regulator control solenoid valve"... tais liittyä jotenkin ryyppyyn... viisaammat korjatkoon. :-\:P

Siihen se tosiaan ainakin mulla menee.

Se on bensanpainesäätimen ohjauspainetta ohjaileva solenoidi. Ainakin S13:ssa nostaa bensanpainetta kuumakäynnistyksissä höyrylukon ehkäisemiseksi.

Johonkin pneumatiikkalikkeeseen kun pamauttaa sen dumpin tiskille, ja sanoo, että tarttis tuohon liittimeen saada paine kumiletkulta T-haaralla, niin löytyy sopivat liitospalikat. Itselläni on osista koottu, kumiletkuun soipva T-haara, jossa samanlainen pikaliitin kuin dumpissakin. Haaran ja dumpin väliin sitten vain sopiva nylonputki, jonka senkin saa tietenkin sieltä pneumatiikkaliikkeestä. Varsin toimiva, ja omasta mielestäni siistin näköinen systeemi. Nuo kamat taisivat maksaa about 10 €.

Olisko sulla kuvaa tosta tsydeemistä?? Kuulostaa aika pätevältä jos sul siinä haarassa on samanlainen liitin kun tos dumpissa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Pate racing dumppi??

Olisko sulla kuvaa tosta tsydeemistä?? Kuulostaa aika pätevältä jos sul siinä haarassa on samanlainen liitin kun tos dumpissa..
Kävin räpsäisemässä. Likaistahan tuolla on, mutta älä anna sen häiritä...Tuo koostuu siis neljästä osasta; T-haaran rungosta, kahdesta letkukarasta ja pikaliittimestä. Nuo nippelit tulevat kiertämällä kiinni siihen haaran runkoon.

teehaarasunmuut.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KNK-57

Vs: Pate racing dumppi??

Ei pöllömpi toteutus ollenkaan..

Itsellä tällä hetkellä ko. projekti hiukan jäissä muiden autoon liittyvien kiireiden takia.. Suurimmaksi ongelmaksi tullee ahtoputkeen dumpin sijoittaminen. Kaasuläppän "juureen" se ei vaan kerta kaikkiaan mahdu, joten paikka tulee olemaan aikalailla sama kuin bRuCella. Mutta orggis ahtoputkessa kun on sauma just sillä kohtaa niin on mielenkiintosta alkaa siihen vääntään tota haaraa.. Tietysti helpoimmalla pääsis varmaan kun teettäis siihen uuden putken, mutta sekin on helpommin sanottu kun tehty. Auto kun on päivittäisessä ajossa niin ei vakiputkea pysty malliksi irrottaan.. :-\

Mutta kehitellään.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KNK-57

Vs: Pate racing dumppi??

kertokaapa mulle nyt ihmeessä että mistä mä saan tohon patelaisen "orggis" liittimeen sopivan vastakappaleen?? väännän siihen kohta jarruputken liittimen. Sellanen liitin ettei tunnu nyt mistään löytyvän.. :-\

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Pate racing dumppi??

kertokaapa mulle nyt ihmeessä että mistä mä saan tohon patelaisen "orggis" liittimeen sopivan vastakappaleen?? väännän siihen kohta jarruputken liittimen. Sellanen liitin ettei tunnu nyt mistään löytyvän.. :-\

Siis siihen ohjauspaine puolelle?

Jos näin, niin siihen menee tollanen jäykkä muoviletku suoraan kii ilman liittimiä :) (niinkuin yllä olevassa kuvassa)

Tai sitten otat sen liittimen irti ja haet kumiletkulle sopivan letkulähdön siihen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KNK-57

Vs: Pate racing dumppi??

kertokaapa mulle nyt ihmeessä että mistä mä saan tohon patelaisen "orggis" liittimeen sopivan vastakappaleen?? väännän siihen kohta jarruputken liittimen. Sellanen liitin ettei tunnu nyt mistään löytyvän.. :-\

Siis siihen ohjauspaine puolelle?

Jos näin, niin siihen menee tollanen jäykkä muoviletku suoraan kii ilman liittimiä :) (niinkuin yllä olevassa kuvassa)

Tai sitten otat sen liittimen irti ja haet kumiletkulle sopivan letkulähdön siihen

mutta tähän payelaisen liittimeen ei löydy/ole vasta kappaletta??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×