Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
JN

Vapaamuotoista keskustelua S14:stä

Recommended Posts

Eroaako S14a ja S13 etujouset toisistaan ? Vai käyvätkö ihan päikseen. Ja mites eroaa nuo tolpan ja iskarinyläpään kiinnitykset ?

Edited by BeniS13

Share this post


Link to post
Share on other sites

S14a:ssa seos rikkaalla @2500rpm. Tyhjäkäynnillä välillä pysyy ok ja sit seilaa rikkaalle ja taas palaa ~14.7:n. Tämä todettu laajakaistasta (ei myöskään mennyt päästötestistä läpi).

2500rpm:

Tyhjäkäyntiseos seilaa:

Lambda vaihdettu juuri uuteen. Ideoita mistä lähteä seuraavaksi etsimään vikaa? Lämpötilaanturi? Imuvuoto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vedossa toimii mielestäni oikein - pientä viivettä on välillä seoksen rikastuksessa kun tasakaasulta lähtee kiihdyttämään, mutta viimeistään yli 3500rpm-> ja ahdoilla seos on ok ja vetoja löytyy.

Seos ok (~14.7) tasakaasulla maantiellä vakkari päällä.

Consult piuha tilattu niin pääsee ihmettelemään mitä tapahtuu tuossa vaiheessa kun seos karkaa rikkaalle. Ideoita silti otetaan vastaan jos muilla ollut samaa ongelmaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainakin tyhjäkäynnin osalta sanoisin enemmänkin ominaisuus. Sulla on varmaan iso pakoputki ja orkkislambdalla ohjaus. Tuntuu vähän sekoilevan kun on niin vähän kaasuja hormissa. Kuten huomaat että kuorman kanssa toimii paremmin, johtunee just isommasta kaasumäärästä. Vois koittaa laittaa ohjauksen laajakaistalta, vois toimia paremmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei siinä sitten välttämättä ole mitään "vikaa". Omassakin seilaa seokset välillä tyhjäkäynnillä.

Minkälaiset oli päästöarvot?

Share this post


Link to post
Share on other sites
		Tyhjäkäynti			KierroksillaCO%			4,29				2,70HC			230				250O2			0,04				0,06Lambda			--				0,9000

Tyhjäkäynnin lambda ei tulostunut koska oli niin rikkaalla mittausta tehdessä.

Viimeisen 6 vuoden aikana ei ole ollut ongelmia päästöissä. Ainoa muutettu asia edellisen katsastuksen jälkeen oli viime kesän Zuikkiksen hienosäätö (ei tarvinnut tehdä juuri mitään) Kemoralla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ettei nyt kuitenki olis lambda? Onko sulla 2 lambdaa vai pelkästään laajakaista?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sitä minäkin ensimmäisenä epäilin ja kävin hakeen uuden orggislambdan, muttei korjaantunut sillä. Laajakaista tosiaan erillään eikä ohjaa ecua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ettei olis katti entinen? Noin korkea hc kun on kierroksillakin...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ettei olis katti entinen? Noin korkea hc kun on kierroksillakin...

Laajakaista näyttäis kyllä siinä tapauksessa ihan hyviä lukemia - nythän sekin näyttää rikasta seosta.

Mitkä tulpat autossa on? Onko vaihdettu koska?

Eihän turbon/pakosarjan tai turbon/outletin välistä vuoda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei vuoda noi liitokset. Tulpat on NGK BKR7EIX, vaihdettu ~30tkm sitten. Pitää vkl jatkaa tutkintaa: tsekata tulppien kondis/kärkiväli, MAF:n putsaus ja AAC:n putsaus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yritettiin tänään säätää SR20DETin sytkää lampulla ja consultilla ja ihan käsikirjan ohjeiden mukaan, mutta aika huonolla menestyksellä.

Konella on ollut taipumusta lievään nakutukseen ja consult näyttikin anturivikaa.

Lähtökohtaisesti n.800rpm tyhjäkäynnillä consult näytti ennakkoa 20ast ja ajoituslampussa ennakko oli ainakin 35ast kannen päässä olevasta silmukasta mitattuna.

Otettiin TPS johto irti ja väännettiin ennakko 15 asteeseen kuten ohje sanoo tyhjäkäynti haarukkaan, TPS johto takaisin, kansi kiinni ja baanalle.

Perstuntumalla tehoa hävisi tuollaiset 40-50hp ja vääntöä jäi ehkä 2,0l vaparin verran.

Häntä koipien välissä 320 bemareita vältellen takaisin kotipihalle ja väännettiin sytkään lampulla 25ast tyhjäkäyntiennakko.

Nyt ei nakuta ja teho ja vääntökin ovat jokseenkin entisellään, mutta aika kaukana siis ollaan tehtaan arvoista.

Consult näyttää edelleen 20ast.

Osaatko sanoa mikä tässä mättää?

Miksi auto ei toimi tehtaan ohjearvoilla?

Lisätiedot:

Kone on JDM kamaa, ilmeisesti S14a:n, ilmastointi riisuttu, mutta muuten vakio. Auto ja ECU ovat S14 ja ECUssa on joku JDM kortti.

Moottori ja ECU ovat siis tavallaan eri paria, mutta ajossa paketti toimii moitteettomasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yritettiin tänään säätää SR20DETin sytkää lampulla ja consultilla ja ihan käsikirjan ohjeiden mukaan, mutta aika huonolla menestyksellä.

Konella on ollut taipumusta lievään nakutukseen ja consult näyttikin anturivikaa.

Lähtökohtaisesti n.800rpm tyhjäkäynnillä consult näytti ennakkoa 20ast ja ajoituslampussa ennakko oli ainakin 35ast kannen päässä olevasta silmukasta mitattuna.

Otettiin TPS johto irti ja väännettiin ennakko 15 asteeseen kuten ohje sanoo tyhjäkäynti haarukkaan, TPS johto takaisin, kansi kiinni ja baanalle.

Perstuntumalla tehoa hävisi tuollaiset 40-50hp ja vääntöä jäi ehkä 2,0l vaparin verran.

Häntä koipien välissä 320 bemareita vältellen takaisin kotipihalle ja väännettiin sytkään lampulla 25ast tyhjäkäyntiennakko.

Nyt ei nakuta ja teho ja vääntökin ovat jokseenkin entisellään, mutta aika kaukana siis ollaan tehtaan arvoista.

Consult näyttää edelleen 20ast.

Osaatko sanoa mikä tässä mättää?

Miksi auto ei toimi tehtaan ohjearvoilla?

Lisätiedot:

Kone on JDM kamaa, ilmeisesti S14a:n, ilmastointi riisuttu, mutta muuten vakio. Auto ja ECU ovat S14 ja ECUssa on joku JDM kortti.

Moottori ja ECU ovat siis tavallaan eri paria, mutta ajossa paketti toimii moitteettomasti.

1: Älä käytä sitä silmukkaa. Perus lampulla katsottuna se näyttää useammin väärin kuin oikein. Rakenna jostain vanhasta tulpanjohdosta testijohto jonka laitat puolan ja tulpan väliin ja kytke sytkälamppu siihen. Tämä on varma tapa.

2: Pelkkä TPS johdon irrottaminen ei vielä saa ECUa lukitsemaan ennakkoa 15 asteeseen. Kuten tuossa alussa olet tehnytkin, tarkista consultista mitä ECU haluaa ennakoksi ja säädä se CASista samaan. Jos se pysyy TPS irroittamatta paikallaan, ei siihen tarvitse koskea. Jos taas tyhjäkäyntiennakko heittelee kamalasti (SR:ssä se voi tehdä niin, koska se tasoittelee tyhjäkäyntiä ennakkosäädöllä) niin sitten TPS:n piuha irti (moottori käyntilämpöisenä), muutaman kerran kierrokset yli 3000:n ja sitten tyhjäkäynnille ja tarkastus consultista että ennakkopyyntö on se tasan 15. Jos taas esim. nappaa TPS piuhan irti, eikä tee mitään muuta, saattaa ennakkopyyntö ollakin jotain tyyliin 40 ja jos tällöin säätää 15:een, on ennakko tuon rapiat 25 astetta liian myöhäisellä koko skaalan läpi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1: Älä käytä sitä silmukkaa. Perus lampulla katsottuna se näyttää useammin väärin kuin oikein. Rakenna jostain vanhasta tulpanjohdosta testijohto jonka laitat puolan ja tulpan väliin ja kytke sytkälamppu siihen. Tämä on varma tapa.

2: Pelkkä TPS johdon irrottaminen ei vielä saa ECUa lukitsemaan ennakkoa 15 asteeseen. Kuten tuossa alussa olet tehnytkin, tarkista consultista mitä ECU haluaa ennakoksi ja säädä se CASista samaan. Jos se pysyy TPS irroittamatta paikallaan, ei siihen:-) tarvitse koskea. Jos taas tyhjäkäyntiennakko heittelee kamalasti (SR:ssä se voi tehdä niin, koska se tasoittelee tyhjäkäyntiä ennakkosäädöllä) niin sitten TPS:n piuha irti (moottori käyntilämpöisenä), muutaman kerran kierrokset yli 3000:n ja sitten tyhjäkäynnille ja tarkastus consultista että ennakkopyyntö on se tasan 15. Jos taas esim. nappaa TPS piuhan irti, eikä tee mitään muuta, saattaa ennakkopyyntö ollakin jotain tyyliin 40 ja jos tällöin säätää 15:een, on ennakko tuon rapiat 25 astetta liian myöhäisellä koko skaalan läpi.

Hyvää tekstiä!

Kiitos Filk.

Ulkomaisilla foorumeilla varoitettiin tuosta silmukasta ja testijohtokin oli tehtynä, mutta tuli nyt se pihti pantua ensin tuohon silmukkaan.

Tänään otettiin testijohto käytöön ja PAH! Motonetin pistooli ei osa lukea puolan ja tulpan välistä. Ei ainakaan bilteman silikonin läpi.

Todellista ennakkoa ei tiedä nyt kukaan ja auton arkikäyttäjä ei erota nakutusta muusta melusta, joten katastrofin ainekset ovat olemassa.

Tietääkö joku halbaa ajoituslamppua, joka toimii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motonetin lampulla (olikohan Trisco) saa ihan puolan "kyljestäkin" signaalin kun pitää sitä anturin suuta auki. Tuo testijohtokin on toiminut "aina", mutta olihan teillä nuoli oikeaan suuntaan anturissa? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikähän tohon omaan nissaniin tuli, tyhjäkäynti ei tipu alle 1200-1300. Vika ilmaantu pitemmän matkaajon jälkeen ja nyt viikon ollu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Motonetin lampulla (olikohan Trisco) saa ihan puolan "kyljestäkin" signaalin kun pitää sitä anturin suuta auki. Tuo testijohtokin on toiminut "aina", mutta olihan teillä nuoli oikeaan suuntaan anturissa? :)

Ja häpeän puna värjäsi posket, kun hän huomasi, että ajotuslampun anturissa on pieni nuoli.

Anturi oli ollut väärinpäin:( "I'm getting to old for this s..t" hän ajatteli

Totta tosiaan; Triscon lamppu, nuoli oikeaan suuntaan ja aivan kiinni puolaan ja johan alkoi osua salamat asteikolle.

Kiitos vastauksestasi Matsuda.

EcuTalkin mukaan ECUn pyynti on ollut säätöprojektin alusta alkaen 20ast BTDC. Säädettiin tänään

siihen mitä pyydetään, ajettiin lenkki ja todettiin että nakuttaa pahasti kovassa vedossa.

Ennakko oli eilisen ilman lamppua tehdyn säädön jäljiltä aikalailla tarkalleen 15ast ja sillä vedeltiin 1.0 barin ahdoilla ilman nakutusta.

Haluaako kone tehdä harakirin vai mistä tuo +5ast pyynti voisi johtua? Tyhjäkäynti on vähän päälle 800rpm, joten sitä ECU tuskin yrittää korjata ylöspäin.

Mennään joka tapauksessa huomenna lähemmäs tehtaan ohjearvoa.

Onko muuten normaalia että SR20DETin seosta tehdään pintakaasuajossa jonkinlaisella hakuammunalla?

Auton oma ja erillinen FMIssä kiinni oleva happitunnistin kumpikin tanssittavat näytön arvoa sinne tänne ja ajossa ei tunnu mitään poikkeavaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja häpeän puna värjäsi posket, kun hän huomasi, että ajotuslampun anturissa on pieni nuoli.

Anturi oli ollut väärinpäin:( "I'm getting to old for this s..t" hän ajatteli

Totta tosiaan; Triscon lamppu, nuoli oikeaan suuntaan ja aivan kiinni puolaan ja johan alkoi osua salamat asteikolle.

Kiitos vastauksestasi Matsuda.

EcuTalkin mukaan ECUn pyynti on ollut säätöprojektin alusta alkaen 20ast BTDC. Säädettiin tänään

siihen mitä pyydetään, ajettiin lenkki ja todettiin että nakuttaa pahasti kovassa vedossa.

Ennakko oli eilisen ilman lamppua tehdyn säädön jäljiltä aikalailla tarkalleen 15ast ja sillä vedeltiin 1.0 barin ahdoilla ilman nakutusta.

Haluaako kone tehdä harakirin vai mistä tuo +5ast pyynti voisi johtua? Tyhjäkäynti on vähän päälle 800rpm, joten sitä ECU tuskin yrittää korjata ylöspäin.

Mennään joka tapauksessa huomenna lähemmäs tehtaan ohjearvoa.

Onko muuten normaalia että SR20DETin seosta tehdään pintakaasuajossa jonkinlaisella hakuammunalla?

Auton oma ja erillinen FMIssä kiinni oleva happitunnistin kumpikin tanssittavat näytön arvoa sinne tänne ja ajossa ei tunnu mitään poikkeavaa.

Tyhjäkäynnin sytkäennakko voi olla mitä tahansa väliltä 0-20. On ihan ominaista SR:lle että se avittelee tyhjäkäynnin säätöä (tasaisuutta is the point) myös sytkäennakolla erilaisten tarpeiden mukaan. Se mitä se tyhjäkäyntiennakko on, ei korreloi mitenkään vedossa olevaan ennakkoon (joka tulee siis suoraan kartasta).

Selvennykseksi kerran vielä siis: Ainoa asia mitä CASia säädeltäessä merkitsee on se, että ECU:n pyytämä tyhjäkäyntiennakko toteutuu lampulla katsottuna. Jos ei, niin CASia säädetään että se toteutuu. Tällöin kaikki kartassa pyydetyt ennakot toteutuvat, oli se ajotilanne mitä tahansa.

Jos tuo kohdistus on tehty ja laite naulaa silti, tarkoittaa se sitä että sytkäkartta on säädetty pieleen. Jos auto on vaikka säädetty niin että CAS ei olekaan ollut kohdallaan niin jos se sen jälkeen laitetaan kohdalleen, on koko sytkäkartta persiillään sen verran kuin se erotus oli.

Ja kyllä, on täysin normaalia että tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla seos heittelee. Yleensä väli on noin 14.0-15.5, riippuen autosta ja mittarin reagointikyvystä. Liittyy vähäpäästöisen auton hetkelliseen rikasteluun katalysaattorin toiminnan tehostamiseksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mikähän tohon omaan nissaniin tuli, tyhjäkäynti ei tipu alle 1200-1300. Vika ilmaantu pitemmän matkaajon jälkeen ja nyt viikon ollu.

Kaasuvaijeri/läppä kantaa? Imuvuoto jossain?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sieltä imusarjastahan se vika löytyi. Oli bensanpaineen säätimen letku haprastunu ja irronnut kokonaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistäs takaa kuuluu kolahdus kun näpäyttää kaasua moottorijarrulta tai joskus myös vaihdetta vaihdettaessa? Oisko ne noi kaksi pientä perämurikan kiinnitys puslaa tai voiko näissä kardaanin tukilaakeri tehdä tuommoista kolinaa ? Eikös tuo tukilaakeri ala lähinnä täristämään tai jurisemaan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mistäs takaa kuuluu kolahdus kun näpäyttää kaasua moottorijarrulta tai joskus myös vaihdetta vaihdettaessa? Oisko ne noi kaksi pientä perämurikan kiinnitys puslaa tai voiko näissä kardaanin tukilaakeri tehdä tuommoista kolinaa ? Eikös tuo tukilaakeri ala lähinnä täristämään tai jurisemaan ?

Lähes varmasti takakelkan neljästä isosta puslasta joku/kaikki väljiä.

Uretaanipuslat kannattaa laittaa tilalle.

Esim. http://www.race.fi/fi/product/44655a...x-rearsubframe

Samalla vaihtaa tietty muutkin puslat. Energy Suspensionilta saa koko setin valmiina (poislukien nuo takakelkan puslat).

Jos noi vaihdettu, niin voi tietty olla muuallakin tuolla suunnalla vikaa kuten epäilitkin. Onko vakio perä, vai joku lukko?

Edited by Teppo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan vakio lukkoperä on. Itse en usko että kelkka noin paljoa pääsee kääntymään että kolahtaisi. Tuntuisi jo ajossa noin väljät kelkan puslat. Mutta pitää tutkiskella.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mistäs takaa kuuluu kolahdus kun näpäyttää kaasua moottorijarrulta tai joskus myös vaihdetta vaihdettaessa? Oisko ne noi kaksi pientä perämurikan kiinnitys puslaa tai voiko näissä kardaanin tukilaakeri tehdä tuommoista kolinaa ? Eikös tuo tukilaakeri ala lähinnä täristämään tai jurisemaan ?

Tämä kysymys on näköjään kahdessa eri paikassa...

Kuten nopeiden vastausten topicissakin ehdoteltiin, pidän todennäköisimpänä väljistyneitä voimansiirron osia. Kardaanissa, perässä ja vetareissa on vanhemmiten välystä ja joku näistä (tai monesti kaikki yhdessä) pitää paikoin kovaakin pauketta.

Jos pääset auton alle ihmettelemään, laita vaihde vapaalle ja käsijarru päälle, ja kierrä kardaania edestakaisin. Veikkaan että löydät välyspaikat sitä kautta.

Yksi mahdollisuus on myös että pakoputki ottaa koriin kiinni koneen heilahtaessa. Tähän syynä voi olla löysät/rikkinäiset pakoputken kannatinkumit, kuoleentuneet koneen kannatinkumit tai jos pakoputki on itse tehty tai kehnosti suunniteltu jälkiasennusputki, tästä johtuva ääni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×