Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Guest KNK-57

Iloja ja murheita Z31 kanssa.

Recommended Posts

Guest KNK-57

No niin. Puoli vuotta onnellisesti takana zetan omistajana. Tänä aikana auto on ehtiny jättää kaks kertaa tielle mm.

Ensimmäisellä kerralla viikko oston jälkeen meni kytkimen työsylinteri.

Tästä kaks päivää niin tuli moottoripalo.

Palon aiheutti ruiskunsuuttimet, jotka vuoti prässäyksistänsä bensaa koneen päälle ja siitähän se sit roihahti.

Suuttimet laitettiin sit uuden vakuutusyhtiön piikkiin (onneks) ja taas pelas..

Suuttimien vaihdossa Autokeskus diagnosoi että olis kansihalki. Mitäs siinä ihmetteleen kone leluiks ja sisuskaluja ihmetteleen. Kannet tosiaan ei ollut halki ( suuri kiitos autokeskuksen pelotteluille. ;) ).

Kansipahvi vuoti joten samalla kun jouduttiin niitä vartoileen koneistettiin kannet uuteen uskoon Tammer-Dieselissä.

Samalla laitettiin uus jakohihna, laturin hihna, ohjaustehostimen hihna, kaikki venttiilit uudet ja tosiaan yläpään tiivistesarja.

Ton remontin jälkeen ilokseni totesin, että jostain kumman syystä flekti oli pimeenä kun motti oli taas kasassa. Ajattelin että no menee se talven yli kun ei paljon pimppistä pyöritä ja ihan hyvin oon toimeen tullutkin ilman flektiä. Tosin ei oo kyllä kaupunki ajoo ollutkaan.

No koe ajolla huomasin että termostaatti on jumittunu auki asentoon.. >:( Tässä vaiheessa meinas usko loppua. Ainoo syy miks ei tota termaria uuteen vaihdettu ton remontin yhteydessä oli sen suolanen hinta/pitkä toimitus aika autokeskuksella.

Tän jälkeen ei oo ollutkaan sitten suurempia ongelmia. Perä pitää kohinaa joka johtuu perän etummaisesta laakerista mutta se tosiaan on kestänyt mulla jo 10 000 km.. olin tietoinen jo ostaessani että perässä on jotain häikkää ( kyseinen yksilö oli myynnissä viime elokuuhun asti Kuopiossa Vuorelan automyynnissä joka mainosti sitä mm. Nettiautossa suomen halvimpana 300ZX:nä ).

Tässä lähi päivinä on muutaman kerran auto tasa kaasulla ajettaessa pätkässy..mistä saattais johtua? Kun tosiaan suuttimet, tulpat ja tulpan johdot on kaikki uusittu. Tulpan johdothan on ilmeisesti aika yleinen ongelma tässä mallissa?

Välillä toi tyhjä käynnillä "hörskyttelee" eli koko auto heiluu kun se käy tyhjä käyntiä? Mikähän sitä mahtais aiheuttaa? Luulen että noi pätkäsyt/nykäsyt johtuu samasta viasta/ominaisuudesta kun toi "hörskyttely"..

Mut joo muuten oon ollu tyytyväinen ostokseeni..Uskomaton auto..Ei tosta voi juuri muuta sanoo. Mieletön ajaa ja silmää hivelevän kaunis jo vakio kuntoisena.. 8)

No hyvää asiaakin vähän lisää..26 asteen pakkasesta lähtee laakista käymään..tolla koneen koolla vois luulla että olis aika nihkeetä käynnistelyt mutta aina lähtee käymään.. Vaikka niinhän sen pitääkin jos kone on kunnossa.. :)

Vs: Iloja ja murheita Z31 kanssa.

Mielenkiintoista luettavaa, näitä lueskelis enemmänkin, tosin mieluummin niitä mukavia asioita.

Hyvä kuitenkin, että zeta on löytänyt siitä pitävän kodin.... ja isoimmat murheet on takanapäin.

Näitähän ei ole tosiaan rekisterissä enää kovinkaan montaa vanhakoppasia turboja vain n. 20-25.

Kannattaa siis pitää hyvää huolta ;)

Onko auto muuten millaisessa kunnossa esim. pelleiltään?

Kuvan perusteella autosi taitaa kuitenkin olla vuosimallia 86, eikä 87...

valmistenumeron mukaanhan ton saa tarkistettua kuukauden tarkkuudella AK:sta.

Omaanikin myytiin aikoinaan mulle 87:na, mutta todellisuudessa se on 10/86.

Guest KNK-57

Mielenkiintoista luettavaa, näitä lueskelis enemmänkin, tosin mieluummin niitä mukavia asioita.

Hyvä kuitenkin, että zeta on löytänyt siitä pitävän kodin.... ja isoimmat murheet on takanapäin.

Näitähän ei ole tosiaan rekisterissä enää kovinkaan montaa vanhakoppasia turboja vain n. 20-25.

Kannattaa siis pitää hyvää huolta ;)

Onko auto muuten millaisessa kunnossa esim. pelleiltään?

Kuvan perusteella autosi taitaa kuitenkin olla vuosimallia 86, eikä 87...

valmistenumeron mukaanhan ton saa tarkistettua kuukauden tarkkuudella AK:sta.

Omaanikin myytiin aikoinaan mulle 87:na, mutta todellisuudessa se on 10/86.

Ensi rekisteröinti on otteen mukaan -87 keväällä, mutta kyllähän toi tosiaan tota vanhempaa mallia on. Pitäis ton historiaa tutkia tässä kun saa aikaseks kun tota on väitetty Paula Koivuniemen vanhaks.. ;D Otteen järjestysluku on 20. että aika kiertopalkinto on kyseessä.

Mulla on # 11... kiertopalkintojahan noi monesti on ollu, pikkasen sen tyylinen auto; uutena ja kalliina pidetään vähän aikaa,

eikä välitetä ja vanhempana kun alkaa ilmenemään vikoja, vaihtuu omistaja helposti.

Guest KNK-57

Tosiaan sen verran vanhasta autosta kyse ettei tota sellanen ihminen kauaa pidä joka ei sille ite mitään tee. Sen verran kalliit osat on. Varsinkin merkki liikkeessä.

Ja juuri nää merkkiliikkeissä autoa korjauttajat ei yleensä niin siitä sitten taas välitäkkään missä kunnossa auto on. :(

Guest KNK-57

joo eli pikku murheet hiukan lisääntyneet.. Noi pienet nykäykset sadan vauhdissa mietityttävät. Eli kone ei ihan normilämmöissä vielä yleensä siinä vaiheessa mutta tasakaasulla kun ajelee niin välillä nykäsee..eli pieni pätkäsy.. tätä se on nyt tehnyt kuukauden päivät ja alkaa hiukan huolestuttaan. Mistähän mahtais johtua?

Tota se teki viimeks juuri ennen kun paloi joten ehkä syystäkin hiukan arka tollasen suhteen oon..

Guest KNK-57

Voi voi.. iskuja vaan satelee lisää.. Tossa eilen kävin pirkkalassa vähän autoo fiksailemassa ja höräytin käyntiin ja menin katteleen että kuinka se motti siellä hörskyttelee. Yhtäkkiä huomasin että mitäs tuolta valuu imukotelon alta ja isä haisto samalla että bensa haisee..äkkiä auto sammuksiin ja tutkimaan.. No taas bensa vuoto.. oikean puoleiselle sylinteriryhmälle menevä bensaputki vuoti..siinä on se taipuisa osa just ennen ensimmäisen suuttimen "jako" mottia niin se letku oli liukunut eteenpäin ja vuoti toisesta päästä.. Oli lähellä ettei taas mossahtanu.. ::) no samalla löytyi kyllä se nykimisen syykin.. siellä oli nää kakkos sylinterille menevät sähköjohdot hiukan huonossa hapessa.. eristeet poikki ja se on ilmeisesti siitä lyönyt läpi välillä..johdot tuosta syystä käynyt niin lämpösenä että sulattanut eristeitä mm..no nyt nekin on sit korjattu mutta kyllä hiukan oli jännä kakka housussa espooseen päin ajellessa tänään.. :)

Vs: Iloja ja murheita Z31 kanssa.No hyvä että syy löytyi... vanhojen autojen kanssa on aina vähän tuollaista. Kannattaa katsoa nyt samalla muutenkin hieman tarkempaa noiden piuhojen, liittimien ja letkujen/putkien kuntoa. Ainakin noi suuttimien liittimet kannattaisi vaihtaa nykyaikaisempiin, jossa pika-aukaisu/lukitusmekanismi. Noita löytyy ainakin Alppilan Autohuollosta http://www.alppilanautohuolto.fi/Jos niitä liittimiä vaihdat, putsaa suuttimien liittimestä kunnolla ne "nastat", ettei käy kuten mulla. Kosketuskohta on vanhoissa nastan yläpäässä, kun uusissa liittimissä se on nastan alapäässä... jotka tuppaa olemaan jonkun verran huonossa hapessa.Ohassa muutama kuva vanhasta ja uudesta liittimestä sekä uudesta paikoillaan, tosin kyseessä on eri liitin, mutta samalla periaatteella.

6._marraskuuta_2004_Image_15.jpg

6._marraskuuta_2004_Image_18.jpg

Guest KNK-57

Suuttimien liittimet päivitty tossa syksyllä sen palon yhteydessä.. Et ne on toistaseks ihan ok kunnossa.

Kevään aikana uusin zetaan konehuoneeseen kaikki piuhat, letkut, liittimet yms.. elikkäs kaiken yleispätevän tilpehöörin. Ei taida muuten näistä ongelmista oikeen päästä ja onhan noi osittain orggis piuhat jo uusimisen tarpeessakin..

Nyt se sankari sit temppuilee käyntiin lähdössä.. Kauan sain tänä aamuna starttailla että se viimein hörähti.. Itse ton todennäköisesti aiheutin vloppuna räpellellessäni joten ei muuta kun tutkimaan.. :)

Suuttimien liittimet päivitty tossa syksyllä sen palon yhteydessä.. Et ne on toistaseks ihan ok kunnossa.

Kevään aikana uusin zetaan konehuoneeseen kaikki piuhat, letkut, liittimet yms.. elikkäs kaiken yleispätevän tilpehöörin. Ei taida muuten näistä ongelmista oikeen päästä ja onhan noi osittain orggis piuhat jo uusimisen tarpeessakin..

Nyt se sankari sit temppuilee käyntiin lähdössä.. Kauan sain tänä aamuna starttailla että se viimein hörähti.. Itse ton todennäköisesti aiheutin vloppuna räpellellessäni joten ei muuta kun tutkimaan.. :)

Mulla on muutaman kerran tapahtu samalla tavalla ton starttauksen suhteen, kone on ollut kylläkin lämmin...

saattanu saada liikaa bensaa, jos on kaasupoljinta tullu paineltua. Kerran kävi tollee Drive-in luukulla... pikkasen nolotti sahata zetaa.  :-[

Guest KNK-57

Mulla on muutaman kerran tapahtu samalla tavalla ton starttauksen suhteen, kone on ollut kylläkin lämmin...

saattanu saada liikaa bensaa, jos on kaasupoljinta tullu paineltua. Kerran kävi tollee Drive-in luukulla... pikkasen nolotti sahata zetaa. :-[

Ei se niin hienoo oo tota starttailla terminaalillakaan.. rekkapenat kattelee hiukan arvosteleva ilme naamalla.. Nyt se tekee sen joka kerran kun se on kylmä..en tiedä mikä tuli mut kai se joskus selviää..

Mulla jäi zeta kerran pesuhalliin sisälle.. virran vähyydestä johtu mut oli se aika nolo pyytää seuraavaa äijää työntään, :P kun ite ei sitä sieltä ulos pystyny työntään.. :

Guest KNK-57

Loistavaa..olis se pitäny arvatakin..nyt alko vuotaan toisen puolen bensaletku..no sekin on nyt sit fiksattu että pitäis selvitä kuukausi pari että kelit vähän lämpiää ja saa uutta letkua tonne konehuoneeseen..

Yks moottoripalo ja kaks läheltä piti tilannetta puolen vuoden aikana..ei huono..:)

Onneks on palovakuutus.. 8)

Kannattais varmaan tarkistaa ne letkut, ettei ole entinen zeta :-\:P

Guest KNK-57

Joo tänään ne läpi kettelin et mitä purkamatta näki ja pääsi sörkkiin niin kunnossa pitäis olla..Noi on kaikki uudet mitkä lähtee tosta kovasta putkesta alas suuttimille mutta mulla on noi imukotelon päässä olevat letkut jotka tekee mutkan siihen kovan putken päähän vielä vanhoja ja ne oli jostain syystä liikkunu molemmat eteenpäin ja vuoti siitä kylmänä..

Tosi selkeesti selitetty kun ei tiedä osien oikeita nimiä mutta kuitenkin..

Mikäs se laitos muuten siinä imukotelon etupuolella on mihin tulee bensaletku suodattimelta ja josta noi haarautuu sit molemmille sylinteriryhmille??

Joo tänään ne läpi kettelin et mitä purkamatta näki ja pääsi sörkkiin niin kunnossa pitäis olla..Noi on kaikki uudet mitkä lähtee tosta kovasta putkesta alas suuttimille mutta mulla on noi imukotelon päässä olevat letkut jotka tekee mutkan siihen kovan putken päähän vielä vanhoja ja ne oli jostain syystä liikkunu molemmat eteenpäin ja vuoti siitä kylmänä..

Tosi selkeesti selitetty kun ei tiedä osien oikeita nimiä mutta kuitenkin..

Mikäs se laitos muuten siinä imukotelon etupuolella on mihin tulee bensaletku suodattimelta ja josta noi haarautuu sit molemmille sylinteriryhmille??

Bensanpaineensäädin

Onkohan Sinulla letkut sekaisin. Se paineensäätimeltä lähtevä on paluuletku ja paineeton.

Suodattimelta tuleva paineellinen menee siihen venttiilikopan vieressä olevaan putkeen mikä menee suuttimille.

Laita kuvia, ihmetellään niistä tarkemmin... ;)

Guest KNK-57

joo täytyy huomenna käydä siskolta kameraa lainaamassa niin näätte millanen aika pommi se mulla pellin alla tikittää.. :P

Guest Uldiz

joo täytyy huomenna käydä siskolta kameraa lainaamassa niin näätte millanen aika pommi se mulla pellin alla tikittää.. :P

Bensasuodattimelta (siinä oik. lokasuojankupeessa) tuleva letku kuuluu bensakiskoon ja bensakiskosta tuleva paluuletku bensapainesäätimeen ja säätimeltä paluuletku tankkiin.

Ei noita kukaan voi liittää väärin ::)

Guest KNK-57

Bensasuodattimelta (siinä oik. lokasuojankupeessa) tuleva letku kuuluu bensakiskoon ja bensakiskosta tuleva paluuletku bensapainesäätimeen ja säätimeltä paluuletku tankkiin.

Ei noita kukaan voi liittää väärin ::)

Joo siis kyllähän mulla noi letkut ihan oikeessa järjestyksessä tuolla on yms. autokin kun on joka päiväsessä ajossa niin.. Siellä nyt vaan on ollu kaikkee pientä ja ei niin pientä häikkää.. Liittyen just noihin bensavuotoihin ja sähköjohtojen kuntoon.. Mut koko ajan parempaan suuntaan..

Kun ite tekee joka paikan uusiks niin tietää mikä peli on "miehiään"..nyt ollut just ongelmia entisten omistajien ja merkkiliikkeen räpellysten takia..

Jos merkkiliike mm. korjaa huohotusletkuja (öljy) ilmastointi teipillä niin vois vähän kyseenalaistaa niiden asentajien ammattitaitoa.. Mutta joo..kuvia tuloillaan.. :)

Guest Uldiz

Kun ite tekee joka paikan uusiks niin tietää mikä peli on "miehiään"..nyt ollut just ongelmia entisten omistajien ja merkkiliikkeen räpellysten takia..

Olet aivan oikeassa :)

Guest KNK-57

AIVAN "piip" LOISTAVAA...Kerrankin onnistuu tän auton kanssa.. Aloin tutkiin sit paremmin eilen tota flekti ongelmaa. Purin ensin tosta noi ilmanputsari kotelot edestä pois ja sieltähän se "vika" löyty..aikani johtoja siinä seurailin niin perskuta..eikös yks liitin oo irti..liitin kiinni ja hermoja raastavan pitkä lämmitys käyttö kehiin..lämmöt normiin ja eikun vähän aikaa kunnolla hanaa ja hurrrrrr.... It`s alive.. :o

Voi että on hymyilyttäny.. ;D

Tosin taas vituttaa kun "ammattimiehet" ton löi sillon noilta osin kasaan syksyllä ton palon jäljiltä ja sano mulle että toi flektin moottori on paskana.. Taitaa tulla huomenna mielenkiintonen puhelu tammerdieselin suuntaan täältä päin..stana.. >:(

No nyt kun jäähdytys asioita lähdin tosta tekeen niin nyt tulee sit saman tien sinne toinenkin flekti tolle tyhjälle paikalle..se laitetaan käsiohjauksiseks että voi kesällä sit tarvittaessa hytistä lisätä jäähdytystä..Tää modaus toteutunee tässä parin viikon aikana samalla kun asennan dumpin, takavaimentajan ja vapaavirtaussuodattimen..ja tietysti jos vihdoin sais noi kesäpallot alle mitkä viikko sitten ostin.. 8)

Eli pikku hiljaa alkaa tääkin kehonkuljetin saada kaipaamaansa huomioo osakseen..

Ruoste paikkoja pitäis kanssa alkaa tsuumaileen. Niitä tosin ei ihan kauheesti tunnu olevan (koputtaa puuta)..

Guest KNK-57

V*ttuun wunderbaumit. Bensa se on mikä zetassa haisee..

Nyt sais kelit lämmitä..kertaalleen (kunnolla) korjatut bensaletkut vuotaa taas..prkl.. Kaikki letkut uusiks niin eiköhän se ala pelittään..

Niin ja eihän se jos kone huoneen puolessa ei bensat sisässä pysy mutta kun viel tankatessakin alko täyttöputki vuotaan niin.. Kumma vehje kun niin kovasti tota menovettä hylkii.. :P

Eli mitä kaikkea oot uusinu tai tehny... ja vielä haisee. ::):-\

Guest KNK-57

Eli mitä kaikkea oot uusinu tai tehny... ja vielä haisee. ::):-\

Molemmilta puolilta bensakiskon päästä bensanpaineen säätimelle tulevat letkut vuotaa ihan inan verran kylmänä.. Eli letkut kovettuneita ja vanhoja, koska lämpösenä pitää niin kun pitäiskin..Ja sit tää uusin.. Suodattimelta tulee letku tohon ensimmäiseen kiskoon mikä lähtee moottorin taakse missä haarautuu molemille puolille.. siinä kun se menee ensimmäistä kertaa kiskoon ( kovaan putkeen) niin sen puolen keskimmäisen sylinterin kohdalla on kanssa pieni pätkä normaalia letkua joka nyt sitten suorastaan lorisee kylmänä..

Tätä uusinta ei saa ihan helpolla auki koska klemmarit on laitettu kiinni kun imu sarja on ollut irti.. No kikkailemalla selviän huomenna Pirkkalaan niin kyllä sen siellä sitten taas kondikseen saa..

Tosiaan mitään letkuja en oo laittanu vielä uusia kun tarkotus oli vaihtaa ne vasta nyt kun kelit lämpiää. Laitoin ne vaan sillon viimeks sillain kiinni kun bensaletkut pitäis laittaa.. No nyt sitten vloppuna uutta letkua niin josko tästä ongelmasta pääsisi..

Ja uusiin haasteisiin...

Mites meneekö yhdellä äänen vaimentimella läpi katsastuksesta?? Ajattelin kun itellä on vielä toi originelli- mallia oleva putkisto niin jos otan takavaimentimen nyt vois ja laitan suoran putken sen tilalle niin pääsenkö katsastuksesta läpi parin viikon päästä?? Mulla ainakin toi putkikoko supistuu sellasen ainakin puoli tuumaa tossa takavaimentimelle tullessa.. Sillä sen poistaa ajattelin.. Ja siksi että sais v- koneen todellisen hienouden esille.. 8)