Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Guest KNK-57

Z31 perä kohinat.

Recommended Posts

Guest KNK-57

Hyvin alko tää vuosi. Ei ehtinyt päivää ajella kun...lähdin yön jälkeen tosta pihasta liikkeelle ja aloin kuunteleen kun joku kahisee. No rupesin tutkimaan asiaa ja kaverin kans todettiin että kyseinen kohina/kahina kuuluu perästä. :-\ Eli nyt kysymys kuuluukin että perä korjattavaks johonkin vai kenties jostain välikoppasen lukkoperä tilalle..Mitä on raati mieltä kumpi on kannattavampi ratkasu? Lähinnä toi finanssipoliittinen ratkasu tosta asiasta kiinnostaa, koska kyllähän se lukko tietysti mukava olis mut mitä maksaa..?Niin ja mahtaisko pääkaupunki seudulla olla jotain mestaa missä sais ite pestä autonsa? Esim. ns.teese itse halleja??Muutin tässä just tampereelta espooseen ja viikon kun tääl on joutunu pyöriin niin auto on kans sen näkönen.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Z31 perä kohinat.

Pesupaikkoja löytyy vaikka kuinka esim:Lippulaivasta,Isosta Omenasta,Muuralan Nesteeltä,Olarin Nesteeltä,Suomenojan Shellilltä jne jne...

Välikoppaisen lukkoperän hankkimista kannatan ainaskin minä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KNK-57

Vs: Z31 perä kohinat.

Kieltämättä se lukkoperä aikas kovasti tekis mieli tohon laittaa, mutta sitten tulee aina tää mutta.. Kun epäilen et tosta vanhasta perästä on se "etulaakeri" vaan sökö. Tai ainakin niin kuuntelin kun sitä nosturilla tutkittiin ja käytettiin. Niin voi olla et tulis halvemmaks et vaan korjauttais ton vanhan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Z31 perä kohinat.

Kieltämättä se lukkoperä aikas kovasti tekis mieli tohon laittaa, mutta sitten tulee aina tää mutta.. Kun epäilen et tosta vanhasta perästä on se "etulaakeri" vaan sökö. Tai ainakin niin kuuntelin kun sitä nosturilla tutkittiin ja käytettiin. Niin voi olla et tulis halvemmaks et vaan korjauttais ton vanhan.

Niin, jos kustannuksia ajattelet, selvitä ensin ton etulaakerin hinta ( vaikkei sen kunnosta olekaan varmuutta ) ja jos teetät työn muualla,

myös työn hinta jos itse otat perän irti. Sitten vaan vertailemaan hintoja, romikselta saattaa löytyä ehjä perä, ei välttämättä tosin lukolla.

Eipä tuohon siis ole mitään absoluuttista vastausta... ihan sen mukaan mitä hakee ja saa maksaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Uldiz

Vs: Z31 perä kohinat.

Kun epäilen et tosta vanhasta perästä on se "etulaakeri" vaan sökö. Niin voi olla et tulis halvemmaks et vaan korjauttais ton vanhan.

Jos alkaa sitä etummaista laakeria vaihtamaan niin joutuu kuitenkin purkamaan "koko" perän. Siinä vaiheessa aika luontevaa uusia ne kolme muuta laakeria + stefat, kopan tiiviste ja melkein pakostakin se kokoon puristuva holkki. Mitäköhän noi roippeet maksaa?

Saattaa olla lukollinen perä samoissa hinnoissa kun peräremppa osineen ja töineen?.

Riskihän se on ostaa käytetty peräkin kun ei ole välttämättä tietoa laakereiden kunnosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Z31 perä kohinat.

Pesupaikkoja löytyy vaikka kuinka esim:Lippulaivasta,Isosta Omenasta,Muuralan Nesteeltä,Olarin Nesteeltä,Suomenojan Shellilltä jne jne...

Haagan Neste.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KNK-57

Vs: Z31 perä kohinat.

Joo tietysti sinne kannattais siinä tapauksessa kaikki laakerit ja tiivisteet uusia jos ton vanhan kanssa lähtee painiin. Onko muilla ollu kyseisenlaisia ongelmia? Itellä aikaisempi kokemus pääasiassa fordeista joiden perät on surullisen kuuluisia väljyydestään ym. Minkä tasoista tavaraa nissanin perät on?Tollakin on kumminkin rullattu jo se päälle 300 tuhatta, että siihen nähden tuntuu olevan yllättävänkin hyvä :)

Pikapikaa tossa etin romiksilta niin yhtään perää en löytänyt mut yks 170 tuhatta ajettu laatikko löytyi. Kuinkas jos tuottais sen ulkomailta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Z31 perä kohinat.

vai et espooseen olis voitu pitää miittiä mun parkkisella olis ollu heti 3zetaa vierekkäin ;D ei tosin onnistu enää..mut oletko aivan varma siitä perästä..siis pyörittelittekö(vaikee kirjottaa ;D) takanakit ilmassa vai miten totesit perän olevan syyllinen?...osta pois vara osiksi turbo zeta multa :-*

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KNK-57

Vs: Z31 perä kohinat.

Joo poliisikoulun autohallilla nostettiin työkaverin kans se nosturilla ilmaan ja käyteltiin vaihde päällä. Stetoskooppi tutkimukset paljasti et se on se ensimmäinen laakeri..Ja väärinkäsitysten välttämiseks olin tosiaan vaan töissä tuolla poliisikoululla.. ;D Jonkunhan täytyy niidenkin ajoharjottelurata aurata..ja sen jälkeen testata et kuinka siellä zeta taipuu.. 8)

Missäs päin espoota muita z31:siä sit on??Ite asustelen tos kökkelissä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Z31 perä kohinat.

ei oo ku yks enää..kivenlahdessa. onko sun zeta punainen? jos on niin näin sut tänään otit mäyriksen pahvin mukaan kontista ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KNK-57

Vs: Z31 perä kohinat.

Joo onse punanen, kuten useimmat sportti nissaneista. Mulla oli kyl eilisen kontti visusti kiinni..taisit bongata jonkun toisen zetan??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KNK-57

Vs: Z31 perä kohinat.

Nyt alkais perän kohinat syömään miestä siinä määrin että..

Osaako ( varmasti osaa) joku sanoa että minkälaiset laakerit tonne perään menee..Eli jos hankin tyyliin osat valmiiks ja vien sen johonkin pajalle laitettavaks niin mitä laakereita yms kannattaa hommata? Laakerin koon eli halkasijat ja vahvuudet kun tietäis niin vois suoraan skf:ltä äijä käydä ne hakemassa.. :-\

Ellei sitten jollain nurkissa tosiaan loju jotain perää joka nyt jotenkin pelittelis niin sellaisistakin kyllä kiinnostunut olen.. ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Uldiz

Vs: Z31 perä kohinat.

Osaako ( varmasti osaa) joku sanoa että minkälaiset laakerit tonne perään menee..Eli jos hankin tyyliin osat valmiiks ja vien sen johonkin pajalle laitettavaks niin mitä laakereita yms kannattaa hommata? Laakerin koon eli halkasijat ja vahvuudet kun tietäis niin vois suoraan skf:ltä äijä käydä ne hakemassa.. :-\

Mä voisin yrittää mitata ne ennen viikonloppua. Muistaakseni yhtä laakereista ei saa tarvikkeena, voi olla että muisti pätkii :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KNK-57

Vs: Z31 perä kohinat.

Osaako ( varmasti osaa) joku sanoa että minkälaiset laakerit tonne perään menee..Eli jos hankin tyyliin osat valmiiks ja vien sen johonkin pajalle laitettavaks niin mitä laakereita yms kannattaa hommata? Laakerin koon eli halkasijat ja vahvuudet kun tietäis niin vois suoraan skf:ltä äijä käydä ne hakemassa.. :-\

Mä voisin yrittää mitata ne ennen viikonloppua. Muistaakseni yhtä laakereista ei saa tarvikkeena, voi olla että muisti pätkii :)

Joo sen ei pitäis olla ongelma jos on vaan mitat niin saan sen kyl teetettyä.. Mistäs noita kannattais lähtee kyseleen jos ei suoraan sit mee laakerifirmasta hakeen??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Z31 perä kohinat.

Eli hakusessa Z31:seen perä. Ja nimenomaan vanhemman mallinen eli ei viskolla oleva..

Myös muuta z31 kamaa voi tarjota..

En viitsinyt tuonne ostilmoitukseen pistää tätä..

Ilmeisesti lukkoperää etsimässä?

Visko lukko on vain ja ainoastaan Shiro Specialissa joita tuskin on suomessa yhtään. Kitkalukko se on mullakin..

http://z31.com/differential.shtml

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KNK-57

Vs: Z31 perä kohinat.

Eli hakusessa Z31:seen perä. Ja nimenomaan vanhemman mallinen eli ei viskolla oleva..

Myös muuta z31 kamaa voi tarjota..

En viitsinyt tuonne ostilmoitukseen pistää tätä..

Ilmeisesti lukkoperää etsimässä?

Visko lukko on vain ja ainoastaan Shiro Specialissa joita tuskin on suomessa yhtään. Kitkalukko se on mullakin..

http://z31.com/differential.shtml

Tällä hetkellä etin lähinnä ihan tota ton omaa perää kun tarvis äkkiä sinne saada joku toinen alle koska toi leipoo aivan näinä päivinä kiinni.. :-\

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KNK-57

Vs: Z31 perä kohinat.

no niin.. Eli hiukan teknistä tietoutta tarvittais..

Sopiiko z31:seen 32:sen perä kuinka??Löytyis murikka,kardaani,vetarit ja tarvittaessa vaihdelaatikkokin..??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Z31 perä kohinat.

no niin.. Eli hiukan teknistä tietoutta tarvittais..

Sopiiko z31:seen 32:sen perä kuinka??Löytyis murikka,kardaani,vetarit ja tarvittaessa vaihdelaatikkokin..??

Sisuskalut pitäisi mennä kyllä ristiin, mutta vaatii vetarin tumppien teettäminen kun Z32 lukko on visko ja viskoon sopivia Z31 vetareita ei oikeastaan, edes jenkeistä saa.

Z32 vaihdelaatikko ei istu Z31:seen, mutta sen sisuskalut kyllä toimii..

Jossain oli sivu missä pistettiin J30 viskolukon sisuskalut käyttöön Z31 perässä.

edit: http://www.zrelated.com/VLSD.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KNK-57

Vs: Z31 perä kohinat.

no niin.. Eli hiukan teknistä tietoutta tarvittais..

Sopiiko z31:seen 32:sen perä kuinka??Löytyis murikka,kardaani,vetarit ja tarvittaessa vaihdelaatikkokin..??

Sisuskalut pitäisi mennä kyllä ristiin, mutta vaatii vetarin tumppien teettäminen kun Z32 lukko on visko ja viskoon sopivia Z31 vetareita ei oikeastaan, edes jenkeistä saa.

Z32 vaihdelaatikko ei istu Z31:seen, mutta sen sisuskalut kyllä toimii..

Jossain oli sivu missä pistettiin J30 viskolukon sisuskalut käyttöön Z31 perässä.

edit: http://www.zrelated.com/VLSD.htm

Muistaakseni tässä ko. z32 perässä olis (jos en aivan väärin muista) cuscon lukko..

Mut väännäs rautakangesta.. Eli siis kaikki sisuskalut menee vaan tavallaan eri kuoriin?? Missä noitten tummpien teettäminen onnistuu ja mikä se siis on?Tai paremminkin millanen.. Aivan uusia nää perä jutut.. :-\

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Z31 perä kohinat.

Muistaakseni tässä ko. z32 perässä olis (jos en aivan väärin muista) cuscon lukko..

Mut väännäs rautakangesta.. Eli siis kaikki sisuskalut menee vaan tavallaan eri kuoriin?? Missä noitten tummpien teettäminen onnistuu ja mikä se siis on?Tai paremminkin millanen.. Aivan uusia nää perä jutut.. :-\

Alkaa menemään tässä vaiheessa yli mun tietämyksen :)

Lake voisi osata sanoa suoraan varmaan tämänkin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Z31 perä kohinat.

Muistaakseni tässä ko. z32 perässä olis (jos en aivan väärin muista) cuscon lukko..

Mut väännäs rautakangesta.. Eli siis kaikki sisuskalut menee vaan tavallaan eri kuoriin?? Missä noitten tummpien teettäminen onnistuu ja mikä se siis on?Tai paremminkin millanen.. Aivan uusia nää perä jutut.. :-\

Alkaa menemään tässä vaiheessa yli mun tietämyksen :)

Lake voisi osata sanoa suoraan varmaan tämänkin..

eipä osaa, ei oo tullu zetojen reppuja tutkittua...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KNK-57

Vs: Z31 perä kohinat.

Muistaakseni tässä ko. z32 perässä olis (jos en aivan väärin muista) cuscon lukko..

Mut väännäs rautakangesta.. Eli siis kaikki sisuskalut menee vaan tavallaan eri kuoriin?? Missä noitten tummpien teettäminen onnistuu ja mikä se siis on?Tai paremminkin millanen.. Aivan uusia nää perä jutut.. :-\

Alkaa menemään tässä vaiheessa yli mun tietämyksen :)

Lake voisi osata sanoa suoraan varmaan tämänkin..

eipä osaa, ei oo tullu zetojen reppuja tutkittua...

Lake sais tutkia tota jos sillä ei olis niin paljon duunia.. ;) Jostain täytyy nyt varmaan alkuun ettiä joku nyrkkipaja joka ensi hätään vaihtaa noi laakerit tohon nykyseen perään..helvetti..syö miestä..ja perää.. >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KNK-57

Vs: Z31 perä kohinat.

No onkos kukaan suunnitellu tota z32 laatikkoo??Meneeks se yleensäkkään tohon? Sit tietysti kardaani ja perä kans mutta..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Z31 perä kohinat.

No onkos kukaan suunnitellu tota z32 laatikkoo??Meneeks se yleensäkkään tohon? Sit tietysti kardaani ja perä kans mutta..

Siinä vaiheessa kun oma hajoaa niin sisuskalut ostan Z32:sesta, mutta ei se laatikko mene suoraan lohkoon kiinni.

Ongelmia tulossa ja varmaan aika paljon rahanmenoa jos meinaat saada noi kaikki osat Z31:seen paikoilleen laittaa..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KNK-57

Vs: Z31 perä kohinat.

No onkos kukaan suunnitellu tota z32 laatikkoo??Meneeks se yleensäkkään tohon? Sit tietysti kardaani ja perä kans mutta..

Siinä vaiheessa kun oma hajoaa niin sisuskalut ostan Z32:sesta, mutta ei se laatikko mene suoraan lohkoon kiinni.

Ongelmia tulossa ja varmaan aika paljon rahanmenoa jos meinaat saada noi kaikki osat Z31:seen paikoilleen laittaa..

No eihän tässä muita kun ongelmia oo ollu muutenkaan.. ;D

No joo ei lähinnä toi murikka kiinnostais kun noita vanhoja periä ei suomessa yksin kertasesti ole..ja kun tulee myyntiin niin menee samana päivänä.. ??? Lotossakin voittaa helpommalla..stana.. :-\

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×