Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
silveR

S13 murikkaan tiheä välitys

Recommended Posts

Asiani on kaikessa yksinkertaisuudessaan, saako jostain (Nissanilta alkup, Nismo, muu?) tuohon S13 perään tiheämpää välitystä? Esim ei-Euroversion 4,3 (muistin sopukoista kaivettu) olis jo paljon parempi kuin 3,9 ja risat, vieläkin tiheämpi voisi olla eikä tekisi pahaa lain. Mulla olisi tuolla nyky-setupilla vitosella 8k rpm jo yli 330km/h lasissa, käyttökelpoisia vaihteita taitaa jäädä tasan kolme...

Vs: S13 murikkaan tiheä välitys

Vastaus saattaa löytyä D21 King-Capin tai Terranon alta.

Niistä löytyy C200, R200A periä joista (kuulemma) saa sovitettua välityksen ja lukon R200 perään sekä R180A periä.

2wd pick-up: C200 taka-aks. 4.375 välit. Z20 ja TD25 moott. Lukko opt.

4wd pick-up: C200 taka-aks. 4.875 välit. TD25 moott. lukko opt.

4wd pick-up: R180A etuperä.4.875 välit. TD25 ja Z24moott.

Van ja wagon: R200A etuperä, 4.375 välit. VG30 motti ja manuaali vaiht.

Van ja wagon: R200A etuperä, 4.625 välit. VG30 motti ja automaatti vaiht.

Van ja wagon: R180A etuperä, 4.875 välit. Z24 motti

Van ja wagon: R180A etuperä, 4.625 välit. TD27 motti

Mielenkiintoista, tuossa alkaisi olla jo käyttökelpoista luokkaa välityksetkin. Pistin varaosahaun kautta kysymystä yhdelle rompparille jo, katsotaan tärppääkö... Mitenköhän tuollaisen lukon kanssa käy vetarin tumppejen kanssa? King-Capin lukon kanssahan katu-uskottavuuskin on vähintään kymmenkertainen johonkin OS Gikeniin verrattuna ;D

Urvanissa on myös tuota C200 perää.

Joku jossain (olisiko ollut jossain NCF foorumilla) kertoi laittaneensa R200 perään C200 lukon ja oli vaatinut yhden sokkauran tekemisen... laitan tänne esille asiasta lisää jos löydän sen jutun jostain.

Toisaalta luulisi tuosta sovittamisesta olevan juttua ulkomaisien SX200 harrastajien keskuudessa enempi, vai onko tuo pakun lukko/välitys liian tavanomainen että kukaan kehtaisi mainita siitä... ;)

Toisaalta luulisi tuosta sovittamisesta olevan juttua ulkomaisien SX200 harrastajien keskuudessa enempi, vai onko tuo pakun lukko/välitys liian tavanomainen että kukaan kehtaisi mainita siitä... ;)

Veikkaanpa, että tuo välitys on katuhörhöilijöille ainakin liian tiheä. Onkos noissa muuten ihan kitkalukot kuten Hiacessa jne? Viskot, palalukot ja torsenit ei oikein nappaa muutenkaan...

Veikkaanpa, että tuo välitys on katuhörhöilijöille ainakin liian tiheä. Onkos noissa muuten ihan kitkalukot kuten Hiacessa jne? Viskot, palalukot ja torsenit ei oikein nappaa muutenkaan...

Jos saa veikata niin visko.

Tuossa mun projektivessassa muuten oli Hiacen perä, semmoinenkin siis on mahdollinen modaus vaikka ei varmasti erityisen helppo. Siinä oli se perä rälläköity poikki molemmin puolin murikan vierestä, ja hitsattu laput siihen.. Ja jotenkin sovitettu s13 vetarit siihen kiinni. :)

180SX viscoperä murikka mikä mulla on, siinä on tiheempivälitys ja menee heittämällä paikoilleen. Välitystä en tiedä mut joku vois selvittää.

Mun mielestä ei hyvä jos tosta laittaa vielä tiheemmäksi etenkin viritetyssä vehkeessä. 

Kehä III:sella voi ajella 140km/h ja porukka menee ohi  ;D (mittarivirhe lisääntyi 20km/h)     

180SX viscoperä murikka mikä mulla on, siinä on tiheempivälitys ja menee heittämällä paikoilleen. Välitystä en tiedä mut joku vois selvittää.

Mun mielestä ei hyvä jos tosta laittaa vielä tiheemmäksi etenkin viritetyssä vehkeessä.

Kehä III:sella voi ajella 140km/h ja porukka menee ohi ;D (mittarivirhe lisääntyi 20km/h)

Minusta tuo on juuri 4,3 ja risat välitykseltään, joku voi vahvistaa vielä. Ja edelleen tuolla jää ne vain kolme vaihdetta käyttökelpoisiksi... :) Tuolla 4,875 välityksellä alettais olla hyvinkin tontilla välitysten suhteen, nelosen vois vetää vielä loppuun asti lähes joka radalla.

Kehä III:sella voi ajella 140km/h ja porukka menee ohi  ;D (mittarivirhe lisääntyi 20km/h)     

Minusta tuo on juuri 4,3 ja risat välitykseltään, joku voi vahvistaa vielä. Ja edelleen tuolla jää ne vain kolme vaihdetta käyttökelpoisiksi... :) Tuolla 4,875 välityksellä alettais olla hyvinkin tontilla välitysten suhteen, nelosen vois vetää vielä loppuun asti lähes joka radalla.

No, ratakäytössä tietty aiheellista. Motopark ainut missä nelosella oon vetänyt tappiin tolla perällä, muilla radoilla jäänyt puolitiehen.

Jep, 180SX perän välitys on 4,363.

Hmm. Auttakaas vielä hieman, voiko tuosta nyt sitten päätellä noiden tasauspyörästöjen koodien perusteella mitään sopivuudesta? Esim meneekö R200A:n välitys yhtään kivuttomammin tuohon R200:n, kuin jonkun C200:n tai R180:n? Ilmeisesti tuolla yhdellä rompparilla kavahdettiin mun kysymysviestiä sen verran, etteivät edes viitsi vastata. ;D En kyllä heitä siitä syytäkään...

Olen noita erilaisten välitysten vaikutuksia kierrosaikoihin koittanut simuloida hieman, mutta vielä ei ole ihan selkeätä optimiratkaisua löytynyt.

Olen noita erilaisten välitysten vaikutuksia kierrosaikoihin koittanut simuloida hieman, mutta vielä ei ole ihan selkeätä optimiratkaisua löytynyt.

Ihan mielenkiinnosta.

Minkä kokoiset renkaat tulee? Käytettävä kierrosalue taitaa olla väliin 4000-7000rpm? Ajatteletko välityksiä sen mukaan että pääsisi käyttään vitostakin vai riittääkö nelonen? Itse ajattelisin että käytettävää kierrosaluetta jää sen verran että neljällä vaihteella pärjää sopivalla perävälityksellä.

Tuohon MakeS13 juttuun vertailuna.

Mulla kesälelussa 205/50 15 renkaat ja 3.89 välitys, botniaringillä ainakin tuossa loppui nelonen kesken eli todellista aika tarkka 180km/h, muistelisin että alastarolla mennään myös aika lähelle loppuun.

245/45 17" on rengas. Ahtimessa pitäis riittää hönkää kyllä, enkä muutenkaan näe ongelmana laulattaa tuota surutta 8000-8500rpm mun kokoonpanolla. Neljä vaihdetta piisaa kyllä.

Ihan mielenkiinnosta.

Minkä kokoiset renkaat tulee? Käytettävä kierrosalue taitaa olla väliin 4000-7000rpm? Ajatteletko välityksiä sen mukaan että pääsisi käyttään vitostakin vai riittääkö nelonen? Itse ajattelisin että käytettävää kierrosaluetta jää sen verran että neljällä vaihteella pärjää sopivalla perävälityksellä.

Tuohon MakeS13 juttuun vertailuna.

Mulla kesälelussa 205/50 15 renkaat ja 3.89 välitys, botniaringillä ainakin tuossa loppui nelonen kesken eli todellista aika tarkka 180km/h, muistelisin että alastarolla mennään myös aika lähelle loppuun.

Mulla rengaskokona 205/50-16 ja siis yllä mainittu 4,363 välitys. Nyt kun rupeen oikeesti miettii miten se nelosella menee niin Ahvenistolla, Botniaringillä ja Alastarolla menee tappiin tai liki ja meikäläinen ei kumminkaan jätä jarrutusta ihan loppuun. Se nyt on varmaa et vitosta ei juurikaan tarvii näytttää muualla kuin Motoparkissa.       

On 6.1.2006 at 21.55, ILVES-Joe said:

Vastaus saattaa löytyä D21 King-Capin tai Terranon alta.

Niistä löytyy C200, R200A periä joista (kuulemma) saa sovitettua välityksen ja lukon R200 perään sekä R180A periä.

2wd pick-up: C200 taka-aks. 4.375 välit. Z20 ja TD25 moott. Lukko opt.

4wd pick-up: C200 taka-aks. 4.875 välit. TD25 moott. lukko opt.

4wd pick-up: R180A etuperä.4.875 välit. TD25 ja Z24moott.

Van ja wagon: R200A etuperä, 4.375 välit. VG30 motti ja manuaali vaiht.

Van ja wagon: R200A etuperä, 4.625 välit. VG30 motti ja automaatti vaiht.

Van ja wagon: R180A etuperä, 4.875 välit. Z24 motti

Van ja wagon: R180A etuperä, 4.625 välit. TD27 motti

Vanha topic, mutta saako Urvanin tai King-Cap välityksen S13 R200 perään ? On työn alla laittaa 1.5 way paikoilleen ja S13 vakio välitys turhan raskas ..

200sx s13 perään suoraan käyviä välityksiä on mm.

4.083 osanumero ei tiedossa

4.364 osanumero 38100-04M00

4.636 osanumero 38100-05W00

4.9 osanumero 38100-06M00

näitä ei valmisteta enää mutta käytettynä löytyy esim. ebaysta

Minulla löytyisi ylimääräinen JDM perävälitys. Kuoret ja hammasrattaat siis, ei itse murikkaa. En kylläkään tähän hätään muista mitä kanteen oli kirjoitettu, mutta mielikuva on että olisi 4.11 ollut. Vantaalla ja 50€ haluaisin tästä. ABSiton kuori kyseessä. Ainakin tihemäpi se on, kuin euro-S13.

Lukitaan mulle, kunhan tarkastat välityksen 4.1 ja 4.3 tai 4.6 kiinnostaa, ABS kuoria euro välityksellä löytyy 3 kpl tallista. Laita yv.

Edited by AkaMirte