Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Mika

Kysymys pakoputkistoista tietäville

Recommended Posts

Tulen puuhailemaan vapari-zetaan talven aikana cat-back -putkiston (+ muutakin) mustasta 2" putkesta ja nyt tarvittaisiin kommentteja Lakelta ym putkiexperteiltä. Alla olevassa kuvassa vasemmalla on kuvattu alkuperäisen kaltaiset mutkat ennen viimeisiä vaimentimia ja vieressä mahdollinen vaihtoehto.

Sitten muutama kysymys:

-Kannattaako nuo mutkat tehdä valmiista mutkista vai leikata putkea sopivaan kulmaan ja hitsata kiinni?

-Kuinka paljon valmiiden mutkien taivutuksesta johtuvat "kavennukset" ahdistavat pakokaasun kulkua, vai onko niistä vain hyötyä pakovastuksen ja virtausnopeuden kannalta? Näin ei tarvitsisi laittaa lisäkuristimia putkistoon.

-Kannattaako putkisto rakentaa 90' kulmilla, kuten alkuperäinen, vai kannattaako parit viimeiset mutkat oikoa 45' kulmilla, kuten oikeanpuoleisessa piirustuksessa on osoitettu?

-Kannattaako putkiston etuosaan laittaa resonaattorit (punainen nuoli) pakometelin kurissapitämiseksi?

Kaikennäköiset kommentit tervetulleita!

Kiitos!

Mika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kysymys pakoputkistoista tietäville

Vaikken nyt expertti olekan, mutta jos kerran kaikki kommentit ovat tervetulleita:

-Kannattaako nuo mutkat tehdä valmiista mutkista vai leikata putkea sopivaan kulmaan ja hitsata kiinni?

Kannattaa tehdä valmiista.

-Kuinka paljon valmiiden mutkien taivutuksesta johtuvat "kavennukset" ahdistavat pakokaasun kulkua, vai onko niistä vain hyötyä pakovastuksen ja virtausnopeuden kannalta? Näin ei tarvitsisi laittaa lisäkuristimia putkistoon.

Tiedä sitten paljonko niistä haittaa on, mutta onpa kuitenkin. Mieluummin sellaisia mutkia, joissa halkaisija pysyy samana.

-Kannattaako putkisto rakentaa 90' kulmilla, kuten alkuperäinen, vai kannattaako parit viimeiset mutkat oikoa 45' kulmilla, kuten oikeanpuoleisessa piirustuksessa on osoitettu?

Loivat mutkat paremmat.

-Kannattaako putkiston etuosaan laittaa resonaattorit (punainen nuoli) pakometelin kurissapitämiseksi?

Riippuu tietysti, mikä on kenenkin mielestä kova meteli, mutta pelkillä takapöntöillä voi jäädä aika kovatkin äänet. Tietty kun putki on vain kaksituumaista (eikä tarvitse isompaa ollakaan vapariin) ja mustaa, ei muutenkaan ole odotettavissa 3" rosterihormisoundeja...

Nämä vastausket siis ihan perstuntumalla, ja sen perusteella mitä olen selaillut Virittäjän käsikirjaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kysymys pakoputkistoista tietäville

Jatkoa ensimmäiseen kysymykseen: Jos/kun laitan autoon uudet pakosarjat (Stillen tai AMZ), niin kannattaako laittaa 2,5" putkea pakosarjoilta katalysaattoreille saakka, 2,5" katit, kattien jälkeen supistus 2,5" -> 2" ja 2" putki loppuun saakka? Näin kuumilla & nopeammin virtaavilla kaasuilla olisi enemmän tilaa kulkea kateille saakka ja siitä eteenpäin jäähtyvän kaasun virtaamisnopeutta lisättäisiin putken halkaisijaa pienentämällä 0,5". Osaako kukaan sanoa täällä mitään vaparin pakoputkesta, vai kannattaako suosiolla mennä ns vaparifoorumeille? Tietääkö Lake?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kysymys pakoputkistoista tietäville

Jatkoa ensimmäiseen kysymykseen: Jos/kun laitan autoon uudet pakosarjat (Stillen tai AMZ), niin kannattaako laittaa 2,5" putkea pakosarjoilta katalysaattoreille saakka, 2,5" katit, kattien jälkeen supistus 2,5" -> 2" ja 2" putki loppuun saakka? Näin kuumilla & nopeammin virtaavilla kaasuilla olisi enemmän tilaa kulkea kateille saakka ja siitä eteenpäin jäähtyvän kaasun virtaamisnopeutta lisättäisiin putken halkaisijaa pienentämällä 0,5". Osaako kukaan sanoa täällä mitään vaparin pakoputkesta, vai kannattaako suosiolla mennä ns vaparifoorumeille? Tietääkö Lake?

Vapareista vähemmän kokemusta, mutta mulla on se käsitys että vapareissa se putkiston etuosa on se tärkein, eli pakosarjan kollektori ja sen jälkeinen osuus, loppu putkisto voi olla isompaakin kuin alkuosa... Ralliukothan ne parhaiten nää vaparikikottimet tietää... ;)

Mä tässä just sain valmiiks Z32:n 2x3" putkiston neljällä vaimentimella, ja ei ollu kyllä mikään herkku projekti...Tää oli toki tt... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kysymys pakoputkistoista tietäville

Ralliukothan ne parhaiten nää vaparikikottimet tietää... ;)

Olisiko jotakin hyvää linkkiä tiedossa jollekin hyvälle "rallifoorumille"? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kysymys pakoputkistoista tietäville

Ralliukothan ne parhaiten nää vaparikikottimet tietää... ;)

Olisiko jotakin hyvää linkkiä tiedossa jollekin hyvälle "rallifoorumille"?  ;)

www.ralli.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kysymys pakoputkistoista tietäville

Jatkoa ensimmäiseen kysymykseen: Jos/kun laitan autoon uudet pakosarjat (Stillen tai AMZ), niin kannattaako laittaa 2,5" putkea pakosarjoilta katalysaattoreille saakka, 2,5" katit, kattien jälkeen supistus 2,5" -> 2" ja 2" putki loppuun saakka? Näin kuumilla & nopeammin virtaavilla kaasuilla olisi enemmän tilaa kulkea kateille saakka ja siitä eteenpäin jäähtyvän kaasun virtaamisnopeutta lisättäisiin putken halkaisijaa pienentämällä 0,5". Osaako kukaan sanoa täällä mitään vaparin pakoputkesta, vai kannattaako suosiolla mennä ns vaparifoorumeille? Tietääkö Lake?

Vapareista vähemmän kokemusta, mutta mulla on se käsitys että vapareissa se putkiston etuosa on se tärkein, eli pakosarjan kollektori ja sen jälkeinen osuus, loppu putkisto voi olla isompaakin kuin alkuosa... Ralliukothan ne parhaiten nää vaparikikottimet tietää... ;)

Mä tässä just sain valmiiks Z32:n 2x3" putkiston neljällä vaimentimella, ja ei ollu kyllä mikään herkku projekti...Tää oli toki tt... ;)

Eikö putkiston etuosa ole tärkein sen takia juuri, että tulee oikea vastapaine? Olenko ihan hakoteillä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kysymys pakoputkistoista tietäville

Jatkoa ensimmäiseen kysymykseen: Jos/kun laitan autoon uudet pakosarjat (Stillen tai AMZ), niin kannattaako laittaa 2,5" putkea pakosarjoilta katalysaattoreille saakka, 2,5" katit, kattien jälkeen supistus 2,5" -> 2" ja 2" putki loppuun saakka? Näin kuumilla & nopeammin virtaavilla kaasuilla olisi enemmän tilaa kulkea kateille saakka ja siitä eteenpäin jäähtyvän kaasun virtaamisnopeutta lisättäisiin putken halkaisijaa pienentämällä 0,5". Osaako kukaan sanoa täällä mitään vaparin pakoputkesta, vai kannattaako suosiolla mennä ns vaparifoorumeille? Tietääkö Lake?

Vapareista vähemmän kokemusta, mutta mulla on se käsitys että vapareissa se putkiston etuosa on se tärkein, eli pakosarjan kollektori ja sen jälkeinen osuus, loppu putkisto voi olla isompaakin kuin alkuosa... Ralliukothan ne parhaiten nää vaparikikottimet tietää... ;)

Mä tässä just sain valmiiks Z32:n 2x3" putkiston neljällä vaimentimella, ja ei ollu kyllä mikään herkku projekti...Tää oli toki tt... ;)

Eikö putkiston etuosa ole tärkein sen takia juuri, että tulee oikea vastapaine? Olenko ihan hakoteillä?

jeps, saadaan oikealla mitoituksella koneeseen imua pakopuolelle, eli saadaan optimoitua kaasujen poisto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kysymys pakoputkistoista tietäville

Eli nyt kun taas yhden illan olen tutkinut tätä paholaisen luomaa WWW:tä ;) , niin olen päätynyt tällä kertaa seuraavaan lopputulokseen: Stillen pakosarjat, pakosarjalta lähtevä putki määrää putken halkaisijan, joka menee katalysaattoreille (halkaisija ei vielä tiedossa), Katit samalla halkaisijalla (ehkä alkuperäinen käy), kattien jälkeen kuristus 2" virtausnopeuden kasvattamiseksi (=kuuma kaasu & pienempi putki) ja juuri ennen väliputkien päättymistä putken suurennos 2,25" tai 2,5". Erilliset väliputket muutetaan X-putkeksi, yhdistymiskohdan muoto ovaali ja pituus 9-10cm, loppuosa putkistosta 2,25" tai 2,5".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kysymys pakoputkistoista tietäville

Jatkoa ensimmäiseen kysymykseen: Jos/kun laitan autoon uudet pakosarjat (Stillen tai AMZ), niin kannattaako laittaa 2,5" putkea pakosarjoilta katalysaattoreille saakka, 2,5" katit, kattien jälkeen supistus 2,5" -> 2" ja 2" putki loppuun saakka? Näin kuumilla & nopeammin virtaavilla kaasuilla olisi enemmän tilaa kulkea kateille saakka ja siitä eteenpäin jäähtyvän kaasun virtaamisnopeutta lisättäisiin putken halkaisijaa pienentämällä 0,5". Osaako kukaan sanoa täällä mitään vaparin pakoputkesta, vai kannattaako suosiolla mennä ns vaparifoorumeille? Tietääkö Lake?

Vapareista vähemmän kokemusta, mutta mulla on se käsitys että vapareissa se putkiston etuosa on se tärkein, eli pakosarjan kollektori ja sen jälkeinen osuus, loppu putkisto voi olla isompaakin kuin alkuosa... Ralliukothan ne parhaiten nää vaparikikottimet tietää... ;)

Mä tässä just sain valmiiks Z32:n 2x3" putkiston neljällä vaimentimella, ja ei ollu kyllä mikään herkku projekti...Tää oli toki tt... ;)

Eikö putkiston etuosa ole tärkein sen takia juuri, että tulee oikea vastapaine? Olenko ihan hakoteillä?

jeps, saadaan oikealla mitoituksella koneeseen imua pakopuolelle, eli saadaan optimoitua kaasujen poisto...

Eräs henkilö, joka puhui joskus vapaasti hengittävien autojen toiminnasta ja virittämisestä puhui muistaakseni, että pakosarjan jälkeen ensimmäiset puolitoista metriä ovat ratkaisevat oikein toimimisen kannalta ja vastapaineiden oikeellisuuden kannalta myös, loppuosalla ei väliä (älä lue kirjaimellisesti "loppuosalla ei väliä"). Saa korjata (ja pitää), jos oon väärässä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kysymys pakoputkistoista tietäville

Eli nyt kun taas yhden illan olen tutkinut tätä paholaisen luomaa WWW:tä  ;) , niin olen päätynyt tällä kertaa seuraavaan lopputulokseen: Stillen pakosarjat, pakosarjalta lähtevä putki määrää putken halkaisijan, joka menee katalysaattoreille (halkaisija ei vielä tiedossa), Katit samalla halkaisijalla (ehkä alkuperäinen käy), kattien jälkeen kuristus 2" virtausnopeuden kasvattamiseksi (=kuuma kaasu & pienempi putki) ja juuri ennen väliputkien päättymistä putken suurennos 2,25" tai 2,5". Erilliset väliputket muutetaan X-putkeksi, yhdistymiskohdan muoto ovaali ja pituus 9-10cm, loppuosa putkistosta 2,25" tai 2,5".

Mä tekisin niin että putken koko olis maltillinen tuolla kattien ja pakosarjojen välillä, enkä enää kattien jälkeen lähtisi kokoa pienentämään, koska siinäkin tulee jo kollektorin jälkeisille putkille aikalailla reippaasti pituutta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kysymys pakoputkistoista tietäville

No niin, rojekti etenee hitaasti mutta varmasti.. Alan tässä kasailemaan takaäänenvaimentimia kappaletavarasta. Mitä kaikkea sähköpuolelta kannattaa irroittaa, ennenkuin rupeaa heftailemaan putkistoa kuosiin auton alla? Ainakin nyt akku ja ecu tulevat mieleen, mutta muita huomioon otettavia asioita, ettei mitään kärähdä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kysymys pakoputkistoista tietäville

otat vai maan irti akusta niin eiköhän se riitä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kysymys pakoputkistoista tietäville

No niin heitetääs kyssäriä tänne. Eli tarkoitus olis haaroittaa oma putki tuleen takaa molemmin puolin ulos. Nyttenhän putki tulee vakion mukaisesti kuskin puolelta. Kyse olisi nyt lähinnä siitä että täytyykö takana haaroituksen olla keskellä jotta molemmista pöntöistä tulee saman verran savua? Eli pönttöä edeltävä osa olis molemmin puolin identtinen/peilikuva... Meinasin vaan kun haaranhan ottaisi helposti tosta nykyisestä putkesta heti perän jälkeen mutta sitten matka ei olisi sama pöntöille. Onko tällä merkitystä?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kysymys pakoputkistoista tietäville

No niin, rojekti etenee hitaasti mutta varmasti.. Alan tässä kasailemaan takaäänenvaimentimia kappaletavarasta. Mitä kaikkea sähköpuolelta kannattaa irroittaa, ennenkuin rupeaa heftailemaan putkistoa kuosiin auton alla? Ainakin nyt akku ja ecu tulevat mieleen, mutta muita huomioon otettavia asioita, ettei mitään kärähdä?

Muista vaan maadottaa niin ettei pääse kiertämään minkään sähkölaitteen kautta, esim. hitsaat putkea ja maadoituskaapeli on kiinni auton korissa... ::)

Mahdollisimman lähelle hitsattavaa kohtaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kysymys pakoputkistoista tietäville

Lainataans vähän triidiä, elikkä minkälaisia rosteri äänenvaimentimia muilla on käytössä, olen koittanut metsästää järkevän hintaista 3" sisämitalla olevaa päätevaimenninta jo hetken mutta ei tunnu löytyvän mistään... Pro&Street mainosti magnaflown änkkäreitä edulliseen hintaan mutta kun tarkemmin kysellessäni selvisi ettei ko. tuotetta heillä ole eikä välttämäti edes tule... Ratkaisevan vihjeen antajalle luvassa lämmintä kättä ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kysymys pakoputkistoista tietäville

samanlaista haetaan.. kaikissa edukkaissa varsinkin hiilari pöntöissä on tuo ilmoitettu sisäänmeno maksimissaan 2,5".. sekin tuntuu sitten olevan usein se ulkomitta pikku extralla.. sisään ehkä just 55mm.

marteliuksella olis, mutta pönttö on valtavan kokoinen eikä hintakaan (n.290e) oo ihan omaan makuun.

Hiilikuitu pönttö olisi hyvä koska tulee etupuskurista ulos.. tuolainen iso hohkaava rosteri pönttö ei ole kiva siellä coolerin putkien vieressä. vaikka saahan senkin tietty vedettyä johonkin mattoon/teippiin...

n.4"+ ulostulo olisi kuitenkin kiva.

Prätkän vaimentimet olisi hyviä kanssa ulkomitoiltaan (lituskoja ovaaleja+ hiilari) mutta niissäkin tuntuu tuo sisäputki olevan varsin pientä.

sitä en tiedä menisikö tuollaisesta 2,5" vaimentimesta tarpeeksi höögaa läpi kun koko putkisto on n. 70-80cm mittainen.

tai vaimentaako tuollainen 250mm 3" simons kylliksi.. ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kysymys pakoputkistoista tietävillePystyykö kukaan jyrsimään helposti 2" reijät noihin laippa-aihioihin, vai otanko porakoneen ja viilan kauniiseen käteen? Aihioita on yhteensä 6kpl. Lake, voiko sulta ostaa z32 sopivia valmiita laippoja, joissa 2" reikä?

z32naputkisto_016.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kysymys pakoputkistoista tietäville

Taitaa olla ihan normi laippa tuo tai siis samanlainen kuin S13:n katissakin ym...? Vai oonko vääräs? ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kysymys pakoputkistoista tietäville

Taitaa olla ihan normi laippa tuo tai siis samanlainen kuin S13:n katissakin ym...? Vai oonko vääräs? ???

Näyttää ainakin samanlaiselta/samankokoiselta.

S13 katin laipan reikäväli on n.107mm ja kiinnitysreiän ja keskireiän väli on n.53mm.

jos noi suurinpiirtein täsmää niin eiköhän tuo ole.

Olisiko noilla laipoilla miten kiire?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kysymys pakoputkistoista tietäville

Taitaa olla ihan normi laippa tuo tai siis samanlainen kuin S13:n katissakin ym...? Vai oonko vääräs?  ???

Ihan normi laippa kait se, en osaa sanoa minkälainen s13 katin laippa on, kun en ole koskaan nähnyt. Kiinn.reikien keskikohtien väli on alkuperäisessä laipassa 95-100mm (toinen reikä soikea).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kysymys pakoputkistoista tietäville

Ja ulkomitat S13 katin laipalle n. 136*98 loivempi säde 49mm ja tiukempi 15mm

Ja mistä materiaalista noita laippoja pitäisi saada?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kysymys pakoputkistoista tietäville

Näyttää ainakin samanlaiselta/samankokoiselta.

S13 katin laipan reikäväli on n.107mm ja kiinnitysreiän ja keskireiän väli on n.53mm.

jos noi suurinpiirtein täsmää niin eiköhän tuo ole.

Olisiko noilla laipoilla miten kiire?

Joo, alkuperäisen tiivisteen reikäväli (reijän ulkoreuna - reijän ulkoreuna) on juurikin tuo mainitsemasi n.107mm.

Olisi mahtava homma, jos saisit hoidettua mulle 6kpl! Säästäisin monta työtuntia, kun ei tarvitsisi nykertää itse..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kysymys pakoputkistoista tietäville

Pystyykö kukaan jyrsimään helposti 2" reijät noihin laippa-aihioihin, vai otanko porakoneen ja viilan kauniiseen käteen? Aihioita on yhteensä 6kpl. Lake, voiko sulta ostaa z32 sopivia valmiita laippoja, joissa 2" reikä?

Ei oo mulla noita lasten kokoja... ;D Meinaatko oikeesti tehä 2x54mm putkiston?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×