Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
lanseri

S13 MAF-johdotus..

Recommended Posts

Mites jengillä menee noi S13:n MAF-johdot?

http://koti.mbnet.fi/mcphuk/maf.gif

Zuikkiksen kuvaan (ylläoleva linkki) viitaten mulla on

1 - Käyttöjännite - Vihreä johto mustilla raidoilla

2 - Signaalimaa - Musta

3 - Signaali - Musta johto valkoisilla raidoilla

Aloin ihmettelee asiaa kun tota Skyllen MAFia asentelin ja osui silmään tämä sivu

http://bagpuss.swan.ac.uk/horsham-developments/site/z32.htm

Ton sivun perusteellahan

1 - Käyttöjännite - Black with white stripe

2 - Signaalimaa - Black

3 - Signaali - Black with green stripe

Kumpaa tässä nyt pitäis soveltaa? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: S13 MAF-johdotus..

No mutta kun laitat silleen miten ne tuolla Zuikkiksen piirtämäs kuvas on niin menee oikein. :)

Katot niistä liittimistä et mikä menee mihinkin. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: S13 MAF-johdotus..

Pitäis joskus piirrellä nuo paremmin vissiin..

S13 maffin tapauksessa homma on kyllä ihan selkeä, mafissa on ne pinnit merkitty A, B, C niin ne vastaa suoraan A=1, B=2, C=3 tuossa mun kaaviossakin.

Ja siis ilman muuta on tuon brittisivun tiedot oikein, tuskin niitä johtojen väriä nyt kukaan on tahallaan väärinkään tuonne laittanut..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: S13 MAF-johdotus..

Tuon brittilinkin mukaan voi näköjään jättää maajohdonkin kytkemättä.. Itse olen sen kyllä aina laittanut, en tiedä onko sillä miten väliä sitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: S13 MAF-johdotus..

Juu oon pannu Zuikkiksen kaavion mukaan kyl, et ei siinä.

Ihmettelin vain tuota että englantilaisilla on päinvastoin nuo johtojen 1 ja 3 värit merkattu, ja siks halusin tietää miten päin jengillä on niitä värejä, et vaihteleeko se autokohtasesti tms.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Re: S13 MAF-johdotus..

Tuon brittilinkin mukaan voi näköjään jättää maajohdonkin kytkemättä.. Itse olen sen kyllä aina laittanut, en tiedä onko sillä miten väliä sitten.

Löytyisikö vielä kyseessä olevaa kaaviota jostain, että voisi tarkistaa kytkentöjä? Ei oo tullut vastaan kuukkelin ihmeellisestäkään maailmasta kovin helpolla rb:n maffin kytkennästä CA:an.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu tuon saman kuvan taisin tän päivän aamulehdestäkin lukea. Lähinnä noiden maa johtojen kytkentää oon tässä miettinyt. Omassa ne on nyt kytkettynä niin että molemmat ecusta lähtevät maat menevätjohtosarjan maa johtoon. Voiko olla niin vai pelkästään toinen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannattaa kattoo jos huomises aamulehdes ois sit jo kerrottu toi maadotus asia. No jos nyt ihan vakavissani kirjottaisin. Eculta pitäis lähtä kaksi maadoitusta maffin kaapeliin, toinen tulee johtimeen ja toinen kaapelin metalli punokseen. Punokseen tuleva on häiriösuoja ja sitä ei kytketä maffin päässä mihinkään. Service manual sivulta ef&ec 84 löytyy alkuperäinen kytkentä kaavio. Alottaisin sinuna tarkastamalla, että kytkentä on samanlainen. Ja sit vast alkamaa suunittelemaa tarvittavia muutoksia maffin vaihtoa ajatellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suojavaipan ei pidä tosiaankaan olla kytkettynä kuin muualta kuin ECU:n päästä.. häiriösuojasta tulee antenni jos siitä kytkee molemmat päät.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suojavaipan ei pidä tosiaankaan olla kytkettynä kuin muualta kuin ECU:n päästä..

No niihän mä tos just kerroin. 😯

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niihän mä tos just kerroin. 😯

No niihän sinä kerroit, mutta et kertonut varsinaista syytä kytkemättä jättämiselle.

Yritin siis täsmentää.

Edited by datsunpower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo ei siihen häiriösuojaan oo mitään kytketty ja ei juu olla kytkemässäkään. Kun nyt vaan sais vastauksen kysymykseen, että kytketäänkö toinen vai molemmat maffin maat (12v ja signal) johtosarjan maahan. Tämä siksi että voin tarkistaa autoon tehdyt kytkennät ja korjata ne jos vialla. Nyt näyttäisivät molemmat maat menevän samaan johtoon, eli todennäköisimmin molemmat on kytketty johtosarjan maahan. Vai pitääkö rb maf kytkeä s13 :een niin, että signaalin maa johtosarjan maahan ja maffilta maadoitetaan se 12v maa suoraan runkoon? Onko sillä toisin sanoen mitään väliä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No johan siin googlen kuvas luki, et toinen maa johtosarjaan ja toinen runkoo. Tää on aika hankala sinuu neuvoo ku eka puhut et ecult lähtee 2 maata ja sit nyt kuitenki tais olla maffin päässä olevist maadotus liittimist kyse. Itse kytkisin ehdottomasti sen signaalin maan erillee käyttöjännitteen maasta, ihan vaa häiriötä vältellen. vaikka noi kaikki maffit taitaa muovirunkosia ollakki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oho, tullut tuolla aikasemmin virhe tuossa kirjotuksessani piti puhua tosiaan aiemmin niistä maffilta lähtevistä kahdesta maasta. Mutta joo täytyy nyt varmaan muuttaa se toinen menemään runkoon ja kattoo miten muuttuu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×