Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Kimi

280ZX:n alustasta

Recommended Posts

Kertokaa mulle miksi 280ZX:n alustaa haukutaan aina kun sitä verrataan S30-mallisarjaan? Itselläni on ollut pari 280ZX:ää, ja onhan ne huomattavasti "pehmeämpiä" kun S30 mutta eikö asiaan voi sitten saada korjausta? Maailmalta löytyy esim. Tokicon iskari-jousipaketteja, kallistuksenvakaajia ja esim. Cuscon (kirjoitetaankohan noin? ) poikittaistukia. Eikö tuollaisilla auto sitten jäykisty? Olen tuossa leikkinyt ajatuksella että mitä jos ottais tavoitteeksi että jonain päivän ajelis 2-paikkaisella targa turbolla. Ostais halvan jenkeistä, siellä kun yleensä noita haukutaan ihan romuiks kun S30 on ainoa "oikea" Z old-school piireissä.

Sen tiedän että 280ZX:n ripustukset aiheuttavat jonkin asteisen ongelman jos haluaa madaltaa autoa, mutta ei kai nyt auto muuten voi olla niin huono. Tottahan se on että S30 alusta suunniteltiin huomattavasti urheilullisemmaksi, mutta minä ajankin takaa sitä että eikö S130 voi sitten saada yhtä "hyväksi" kuin S30:n?

Tulee vaan mieleen se että esim. Japanissa 280ZX ja Z31 ovat paljon arvostettumpia kuin esim. jenkeissä. Ainakin minä olen saanut tällaisen mielikuvan.

Samalla mun mielestä 280ZX on hieno koriltaan, varsinkin keula on onnistunut, ja vähän virtaviivaisempikin kuin S30.

Kyllähän mä aina tulen olemaan S30-fani henkeen ja vereen, mutta olisi kiva vähän oppia ymmärtämään uudempienkin Zetojen ominaisuuksia.

Mielipiteitä / kokemuksia?

EDIT: ja tähän haluaisin lisätä vain tämän http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=17207.msg178094#msg178094 joka kertoo paljon siitä miksi 280ZX kiinnostaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: 280ZX:n alustasta

Niin ja uretaanipuslasarjoja löytyy, eikä tuollaisen keventäminenkään ole ihan mahdoton ajatus. Jo sisustaa muokkaamalla saa varmasti vähän painoa pois, ja löytyyhän noihin hiilarikonepeltiä ja muuta kivaa. Mutta, jos joku on 280ZX:nsä alustaa parannellut niin vois kirjoitella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: 280ZX:n alustasta

Munkin pitäisi tuota alustaa laitella..

Onhan se vakio alusta vähän lulla ja painoakin on aivan liikaa. Painojakauma on 45% edessä ja 55% takana, siis 2+2 paikkasessa N/A vehkeessä. Tossa 2 paikkasessa lienee aika lähelle 50-50, joten ajotuntuma lienee aika jees. Joskus aikaa sitten näin madalletun keltaisen S130, maavaraa oli ehken just se 8 cm, jos sitäkään. jäykkä tuntui olevan, mutta en sitten teidä mitä lie tehty.

Joku nikkari vois laittaa vinkkejä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: 280ZX:n alustasta

Mihinkäs tietoon nämä painojakauma prosentit perustuu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: 280ZX:n alustasta

Mihinkäs tietoon nämä painojakauma prosentit perustuu?

Tarkastettu katsastusaseman vaa-alla.

Bensatankki melkein ja takakontti tyhjänä.

Nii ja tuo 2 paikkasen jakauma oli villi veikkaus.

:-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 280ZX:n alustasta

Herätelläänpä vanhaa aihetta ja hiljaista S130 aluetta uudelleen henkiin. :)

Mulla on ollut tuo nykyinen 1982 S130 nyt pari vuotta ja koko tuon ajan on kytenyt ajatus pienestä 20-30mm madalluksesta.

Johtuen pitkälti siitä, että tuo edellinen 1980 ZX oli hieman matalampi kuin tämä nykyinen. Mitkä jouset tuohon oli joku joskus vaihtanut, siitä minulla ei ole tietoa.

Tämä nykyinen kulkee kulkee leppoisaa sunnuntaiajelua alkuperäisessä vakiokorkeudessa 1300mm (on mitattu ;) )

Onkos kukaan vaihtanut S130:n alle madallusjousia ja jos kyllä, niin olisin kiinnostunut tietämään merkkiä, yms. käyttökokemusta.

Tarvikeliikkeiden listoilta ei S130 madallusjousia ole löytynyt.

Black Dragon autosta löysin yhden sarjan Suspension technicues. http://www.blackdragonauto.com/icatalog/z/full.aspx?Page=4

Ja samoilla jousilla varustetusta S130:sta kuvakin löytyi.

http://www.cardomain.com/ride/116455

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 280ZX:n alustasta

Tokicon ja Eibachin listoilta löytyy 280ZX:n 1" madaltavia jousisarjoja, eli juuri sellaisia, mitä olen suunnitellut. On vaan kaikissa tuo masentava teksti "Not avible 2+2" tai "Exc. 2+2". ???

No, täytyy jatkaa etsintöjä tai ottaa yhteyttä Vallilan Takomoon. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 280ZX:n alustasta

Tokicon ja Eibachin listoilta löytyy 280ZX:n 1" madaltavia jousisarjoja, eli juuri sellaisia, mitä olen suunnitellut. On vaan kaikissa tuo masentava teksti "Not avible 2+2" tai "Exc. 2+2". ???

Noin mun Z31 jouset oli 2+0 suunniteltu. Ihan hyvin toimii 2+2.

Perä tippuu vaan vähän enemmän mitä luvattuna. En uskoisi, että niissä oikeasti jotain fyysistä eroa olisi miksei voisi käyttää.

Tietysti sitä voisi kysyä rapakon takaa missä kumpaakin mallia löytyy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 280ZX:n alustasta

En uskoisi, että niissä oikeasti jotain fyysistä eroa olisi miksei voisi käyttää.

Näin varmaankin on.

Blackdragon Auto ei erittele ollenkaan 1+1 ja 2+2 malleja, on vaan Spring set 1" drop 280ZX 79-83.

Onhan tässä pitkä talvi tulossa aikaa kaivella netin ihmemaasta tietoa ja kuvatuksia noista madalletuista 2+2 malleista eli on paljon hyvää aikaa suunnitella. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: 280ZX:n alustasta

Tokicon ja Eibachin listoilta löytyy 280ZX:n 1" madaltavia jousisarjoja, eli juuri sellaisia, mitä olen suunnitellut. On vaan kaikissa tuo masentava teksti "Not avible 2+2" tai "Exc. 2+2". ???

Noin mun Z31 jouset oli 2+0 suunniteltu. Ihan hyvin toimii 2+2.

Perä tippuu vaan vähän enemmän mitä luvattuna. En uskoisi, että niissä oikeasti jotain fyysistä eroa olisi miksei voisi käyttää.

Tietysti sitä voisi kysyä rapakon takaa missä kumpaakin mallia löytyy.

Kaivelin tuosta 1+1 jousien sopivuudesta 2+2 malliin tietoa netin ihmemaailmasta. Jenkkifoorumien mukaan asia on juuri, niinkuin Kennedy mainitsi, eli takajousitus putoaa hieman enemmän. Muuten ovat sopivat ja käyttökelpoiset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×