Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
dr. icyman

Vapaamuotoista keskustelua Skylinestä.

Recommended Posts

voisko joku kattoo missä järjestyksessä menee jarruputket pääsylinteriin r32? (ei abs)

Kaksi vierekkäistä lähtöä on etupyörille. Kolmas, edellämainituista erillään oleva on takapyörille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moro, onkos kukaan r32 koppaseen skylineen vaihtanu isompaa moottoria? Kiinnostaisi tietää saako pidettyä suomen kilpien välissä jos laittaa rb20detin tilalle esim rb25detin? Kyseessä siis vähäpäästöinen auto. Taitaa kaikki rb25detit olla vähäpäästösiä moottoreita mutta tuleeko ongelmia esim. kun ei ole tyypitetty tuohon koppaan tuota konetta? Entäs rb26dett joka on gtr:ssä? Vai onko pakko etsiä r33..

Share this post


Link to post
Share on other sites

miks täytyy vaihtaa heikompi motti sinne? :D mutta ei siinä lain mukaan ole muuta kuin että jos auto on vähäpäästöinen niin myös "uusi" moottori on vähäpäästöinen. ja pelkkä vuosimalli ei riitä trafille, tarvii olla valmistajan? todistus vähäpäästöisyydestä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eikö rb20 olekaan niin huono kuin huhutaan? Vai vaihetaanko se vain liian nopeasti pois..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moro, onkos kukaan r32 koppaseen skylineen vaihtanu isompaa moottoria? Kiinnostaisi tietää saako pidettyä suomen kilpien välissä jos laittaa rb20detin tilalle esim rb25detin? Kyseessä siis vähäpäästöinen auto. Taitaa kaikki rb25detit olla vähäpäästösiä moottoreita mutta tuleeko ongelmia esim. kun ei ole tyypitetty tuohon koppaan tuota konetta? Entäs rb26dett joka on gtr:ssä? Vai onko pakko etsiä r33..

eikai sitä kukaa huomaa minkä kokoset männät sulla siellä on, koneet on sen verran saman näkösiä että itse en siitä katsastusmiehelle kertois jos sattuis kone vaihtumaan

Share this post


Link to post
Share on other sites
miks täytyy vaihtaa heikompi motti sinne? :D

Heikompi motti?

Eikö rb20 olekaan niin huono kuin huhutaan? Vai vaihetaanko se vain liian nopeasti pois..

Mitäs huonoa siitä sitten huhutaan? Tuskin sitä jokainen nyt ensimmäiseksi vaihtamassa kuitenkaan ole... Tehonpuutteeseen niitä varmaankin vaihdetaan, vaikka kyllä siitäkin tehoja ulos saa jos vaan haluaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moro, onkos kukaan r32 koppaseen skylineen vaihtanu isompaa moottoria? Kiinnostaisi tietää saako pidettyä suomen kilpien välissä jos laittaa rb20detin tilalle esim rb25detin? Kyseessä siis vähäpäästöinen auto. Taitaa kaikki rb25detit olla vähäpäästösiä moottoreita mutta tuleeko ongelmia esim. kun ei ole tyypitetty tuohon koppaan tuota konetta? Entäs rb26dett joka on gtr:ssä? Vai onko pakko etsiä r33..

Jos koko / teho ei muodostu ongelmaksi niinkuin tässä ei ilmeisesti käy niin muuten kaikki hankaluus / todistelu riippuu katsastusmiehestä.

Aikanaan bmw M50b20 vaihoin b25 koneeseen. Alkuun kyselivät kaiken maailman maahantuojan vastaavuus dokumentteja (joita ei edes ollut mahdollista saada) ja osto kuitteja (ei ollut) yms mutta todellisuudessa luottivat sanaani oikeastaan kaikessa. Omasta mielestäni kyllä argumentoin asian aika kattavasti että ei ole tarvetta tuhlata kummankaan aikaa vaan leimaa lappuun. Tämä tuli kyllä muutettuakin täysin rehellisesti ja vastaamaan b25 tekniikkaa.

Jos olisin sinä niin harkitsisin korkeintaan rb25 ja sitäkin vain siinä tapauksessa että rb20 olisi korjaus kelvoton. Suunilleen samat osat joutuu kuitenkin vaihtamaan kaikkiin koneisiin jos meinaa enemmin puristaa voimaa ulos. Kunnollinen remontti maksaa yhtä paljon kuin ajokuntoinen auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olenkohan nyt ymmärtänyt väärin tyhjäkäynnin ja ennakoiden säätämisen RB25det spec 2:ssa ? Manuska sanoo, että pitäisi ottaa kaasuläpän liitin irti kun säädetään, ilmeisesti ruskea liitin ? Tällöin tyhjäkäynti nousee huomattavasti ja ecun antama ennakko nousee 35:een. Liitin paikallaan ecu antaa sen perusennakon 15 astetta ja tyhjäkäynnin saa säädettyä hyvin... Toisen liittimen (harmaa) irroittaminen ei aiheuta mitään muutosta käyntiin.

Ajoituslampulla ennakko säädetty nyt tuohon 15 asteeseen liitin paikallaan. Koneessa Zuikkiksen viri-ecu, z32 maf ja 700cc suuttimet + siirtymälastu noille kamoille.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Olenkohan nyt ymmärtänyt väärin tyhjäkäynnin ja ennakoiden säätämisen RB25det spec 2:ssa ? Manuska sanoo, että pitäisi ottaa kaasuläpän liitin irti kun säädetään, ilmeisesti ruskea liitin ? Tällöin tyhjäkäynti nousee huomattavasti ja ecun antama ennakko nousee 35:een. Liitin paikallaan ecu antaa sen perusennakon 15 astetta ja tyhjäkäynnin saa säädettyä hyvin... Toisen liittimen (harmaa) irroittaminen ei aiheuta mitään muutosta käyntiin.

Ajoituslampulla ennakko säädetty nyt tuohon 15 asteeseen liitin paikallaan. Koneessa Zuikkiksen viri-ecu, z32 maf ja 700cc suuttimet + siirtymälastu noille kamoille.

Sen täytyy olla nyt oikein jos mitattu ennakko 15 astetta on sama kuin ecun pyynti. Tavallaanhan näissä ei säädetä muuta kuin cas vs kampura nollakohta oikein.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onkohan kukaan perehtynyt r33 lamaversion, tai muiden skyline versioiden jarrujen toimintaan? Muutaman vuoden on ollut K-sportin 330mm jarrut edessä ja vakoisylinterit takana. Vähitellen on vauhti kasvanut radalla ja olen huomannut että takapyörät lukkiutuvat joka kerta kun painaa jarrua reilummin. Pohdin nyt että onko autossa vaan balanssit niin sekaisin että takarenkaat keventää niin paljon jarrutuksissa, vai onko mahdollista että jaarupääsylinteri alkaa vuotamaan? Vai voiko olla että jarrupäääsylinteri (BM44)/ nykyinen jarrubalanssi ei ole kohdallan? Eli mistä voisi johtua että takajarrut lukkiutuvat ennen etujarruja? Ilmauksia on tehty jo useaan kertaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuli mieleen, että jarrupalojen eri materiaali etu-ja takapään väillä vois vaikuttaa.

Tekeekö suoraan jarruttaessa samaa vai vaan mutkissa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onkohan kukaan perehtynyt r33 lamaversion, tai muiden skyline versioiden jarrujen toimintaan? Muutaman vuoden on ollut K-sportin 330mm jarrut edessä ja vakoisylinterit takana. Vähitellen on vauhti kasvanut radalla ja olen huomannut että takapyörät lukkiutuvat joka kerta kun painaa jarrua reilummin. Pohdin nyt että onko autossa vaan balanssit niin sekaisin että takarenkaat keventää niin paljon jarrutuksissa, vai onko mahdollista että jaarupääsylinteri alkaa vuotamaan? Vai voiko olla että jarrupäääsylinteri (BM44)/ nykyinen jarrubalanssi ei ole kohdallan? Eli mistä voisi johtua että takajarrut lukkiutuvat ennen etujarruja? Ilmauksia on tehty jo useaan kertaan...

ja sulla oli abs käytössä? itse veikkaan että ei riitä pääsylinterissä teho pumppaamaan isoille etujarruille tarpeeksi nestettä, tuo abs voisi kuvitella haittaavan tuota toimintaa. tämä oli vaan veikkaus, ei ole tuommosesta kokemusta.

kun vaihdoin absittomaan autoon isommat etujarrut niin kyllä se edestä menee lukkoon ennemmin kun takana

Edited by epeli^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tällä hetkellä bluestuffit kokeilussa edessä ja takana, viime kesänä oli edessä ferodon ds2500 ja takana redstuffit ja molemmilla yhdistelmillä sama ilmiö, suorilla ja mutkissa. Tässä autossa ei ole absia. Ajattelin kokeilla vähän isompaa sylinteriä (BM50) kun niitä on hyvin saatavilla. Availin tuota nykyistä sylinteriä ja taisin vielä samalla vahingoittaa taka- akselin lähdön liitäntää. Jos ei muuta keksi niin pitää varmaan asennella jonkinlainen paineenrajoitin taka- akselille vievälle linjalle... Voiko tuo jarrupääsylineri vuotaa niin että päästää etuakselilta painetta taka- akselille jos sylinterin tiivisteet ovat kuluneet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Melkein voisin painonsiirtymälle heittää yhden pisteen. Vauhti on kasvanut ja tehokkaat etujarrut keventävät takapäätä sen verran että lukkiutuu. Absittomana tulee varmaan paremmin esiin tää ilmiö. Paineensäädin väliin vaan. Tässä yksi mielipide;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Melkein laittaisin jarrubalanssin piikkiin, takalinjaan vaan säädintä tai sopivan pääsylkän etsintään.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tällä hetkellä bluestuffit kokeilussa edessä ja takana, viime kesänä oli edessä ferodon ds2500 ja takana redstuffit ja molemmilla yhdistelmillä sama ilmiö, suorilla ja mutkissa. Tässä autossa ei ole absia. Ajattelin kokeilla vähän isompaa sylinteriä (BM50) kun niitä on hyvin saatavilla. Availin tuota nykyistä sylinteriä ja taisin vielä samalla vahingoittaa taka- akselin lähdön liitäntää. Jos ei muuta keksi niin pitää varmaan asennella jonkinlainen paineenrajoitin taka- akselille vievälle linjalle... Voiko tuo jarrupääsylineri vuotaa niin että päästää etuakselilta painetta taka- akselille jos sylinterin tiivisteet ovat kuluneet?

46010-05U01 = N1 Pääsylinteri (ilman ABS luonnollisesti), sellainen hankintaan vain. Tuumainen, eli BM50 kokoa.

Mitä jarrubalanssiin tulee; sitä voi säätää sylinteristä ihan vakionakin. Etupäästä alumiinitarra pois. Enempää en ole sitä katsellut.

Miten on sulla etulevy / takalevy ? 330 edessä, mitä takana, mikä satula ? Olis hyvä olla joko sama tai sitten lähelle valmistajan etulevy jaettuna takalevy speksiä. Oletan että männät oot katsonut etteivät jumita takana. Pääsylkkäkin voi tosiaan olla pelkästään syypää. Suuremman hyödyn saat kunnon pääsylinterillä, säätämällä balanssin, laittamalla taakse paremmat satulat sekä erityisesti suuremmat levyt. Mitä suurempi takana, sen parempi, vaikuttaa pysähtymiseen paljon, mitä nyt olen erään GTR harrastajankin kokemuksia lueskellut.

Edited by vihis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu, nyt on BM50 sylinteri ja jarrupaineensäädin takajarruille asenneltu. Enpä huomannut että balanssia voi säätää vakiona ja asensin tuon lisäsäätimen...

Edessä on 330mm levy k-sportin satuloilla ja takana vakiolevyt- ja satulat. Talvella kävin jarrut läpi ja silloin kyllä männät liikkuivat ihan normaalisti.

Kokeillaan nyt mitä tämä muutos vaikuttaa...

46010-05U01 = N1 Pääsylinteri (ilman ABS luonnollisesti), sellainen hankintaan vain. Tuumainen, eli BM50 kokoa.

Mitä jarrubalanssiin tulee; sitä voi säätää sylinteristä ihan vakionakin. Etupäästä alumiinitarra pois. Enempää en ole sitä katsellut.

Miten on sulla etulevy / takalevy ? 330 edessä, mitä takana, mikä satula ? Olis hyvä olla joko sama tai sitten lähelle valmistajan etulevy jaettuna takalevy speksiä. Oletan että männät oot katsonut etteivät jumita takana. Pääsylkkäkin voi tosiaan olla pelkästään syypää. Suuremman hyödyn saat kunnon pääsylinterillä, säätämällä balanssin, laittamalla taakse paremmat satulat sekä erityisesti suuremmat levyt. Mitä suurempi takana, sen parempi, vaikuttaa pysähtymiseen paljon, mitä nyt olen erään GTR harrastajankin kokemuksia lueskellut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko. R33 harrastajalla on 380/380 levyt edessä ja takana, todella hyvin pysähtyy. Näyttää olevan suosiossa muutenkin lähes sama\samankokoinen takalevy. Tähän kombinaatioon tulen päätymään itsekin jarrupäivityksen myötä.

GTS25t varmaankin kysessä eli:

[TABLE]

[TR]

[TD]Master Cylinder diam (mm)[/TD]

[TD]23.8 444.88mm²[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Front Caliper Piston(diam x qty)[/TD]

[TD]40.4×4 = 5127.58mm²[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Front rotors (diam x thk)[/TD]

[TD]296×30[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Rear Caliper Piston(diam x qty)[/TD]

[TD]38.18×2 = 2289.78mm² ratio FR = 2.239[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Rear Rotors (diam x thk)[/TD]

[TD]297×18[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Total area[/TD]

[TD]7417.36mm²[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Brake to master ratio[/TD]

[TD]16.67[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Mielenkiintoista huomata että tuossakin autossa on melkein 1:1 levy edessä ja takana. R32, R33, R34 Bremboilla on sitten 324 / 300 levy. Mielenkiintoista on se että R34 N1 oli sitten 324/324 !

Luulenpa vahvasti että kun edessä kasvoi puristuspinta-ala noinkin paljon niin GTS:ssä rupeaa lyömään lukkoon takaa ? Ei kyllä varmaan ole ainut samalla kombolla suomessa ? Raporttia odotellessa. Vahva mutu että toimii.

Edited by vihis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oli sen verran sateinen viikonloppu ettei tullut kuin yksi 30 min kuivalla radalla ajettu sessio. Mutta pitää kyllä myöntää että muutos toimi. Nyt meni alussa jopa eturenkaat lukkoon, ja pienen säätämisen jälkeen saatiin jarrutehoa aika hyvin jaettua. Eikä ainakaan tässä puolen tunnin ajossa hävinnyt jarrutusteho lainkaan, joten palatkin kesti hyvin. Jarrupääsylinteri on nyt se ABS versio, eli siitä on vain kaksi linjalähtöä, näitä on ebayssa paljon enemmän mynnissä. Toiset vanteet on 17 tuumaiset joten isompia jarrulevyjä ei oikein mahdu pyörimään...

Ko. R33 harrastajalla on 380/380 levyt edessä ja takana, todella hyvin pysähtyy. Näyttää olevan suosiossa muutenkin lähes sama\samankokoinen takalevy. Tähän kombinaatioon tulen päätymään itsekin jarrupäivityksen myötä.

GTS25t varmaankin kysessä eli:

[TABLE]

[TR]

[TD]Master Cylinder diam (mm)[/TD]

[TD]23.8 444.88mm²[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Front Caliper Piston(diam x qty)[/TD]

[TD]40.4×4 = 5127.58mm²[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Front rotors (diam x thk)[/TD]

[TD]296×30[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Rear Caliper Piston(diam x qty)[/TD]

[TD]38.18×2 = 2289.78mm² ratio FR = 2.239[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Rear Rotors (diam x thk)[/TD]

[TD]297×18[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Total area[/TD]

[TD]7417.36mm²[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Brake to master ratio[/TD]

[TD]16.67[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Mielenkiintoista huomata että tuossakin autossa on melkein 1:1 levy edessä ja takana. R32, R33, R34 Bremboilla on sitten 324 / 300 levy. Mielenkiintoista on se että R34 N1 oli sitten 324/324 !

Luulenpa vahvasti että kun edessä kasvoi puristuspinta-ala noinkin paljon niin GTS:ssä rupeaa lyömään lukkoon takaa ? Ei kyllä varmaan ole ainut samalla kombolla suomessa ? Raporttia odotellessa. Vahva mutu että toimii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rb20step318.jpg

Onkos tuossa kytkinhaarukan alla joku jousi? Oman lootan myin vuos sitte eikä enää mitään muistikuvaa. Uus laatikko ku näyttää nyt tältä

128_zps3aa44e80.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
rb20step318.jpg

Onkos tuossa kytkinhaarukan alla joku jousi? Oman lootan myin vuos sitte eikä enää mitään muistikuvaa. Uus laatikko ku näyttää nyt tältä

128_zps3aa44e80.jpg

Ei ole kuin haarukassa lanka,mikä pitää sen pivotballissa paikallaan..Alemmassa kuvassa on pull-typen haarukka..:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo alemmassa eli omassa onkin väärä haarukka. Minkälainen lanka mahtaa olla ja löytyyköhän mistään? Ei ainakaan näkyny ebayn käytetyissä olevan mukana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×