Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Guest Nismo POWER

Supra vs. 200sx??

Recommended Posts

Guest Nismo POWER

Elikkäs kumman ottaisitte MKIII turbo supran vai s13 200sx:n? siinä mielessä huono puoli on että supran joutuisi ostamaan huono kuntoisempana koska rahaa autoon ei ole kuin 3000euroo... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Supra vs. 200sx??

Mikäs tää nyt oikeen on?

No ei sillä 3000 kyl taida hääviä SX:ääkään saada...

Niin ja toi Supra on muuten ihan helvetin painava vehjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Supra vs. 200sx??

Tolla rahalla, osta se mikä on mahdollisimman hyvässä kunnossa. Kumpikin tulee kalliiksi jos osoittautuu huonoksi yksilöksi, Supra ehkä vielä kalliimmaksi.

Kun raha on tiukassa niin merkitystä on kulutuksella ja vakuutusmaksuillakin. Kulutuksessa 200sx on parempi, vakuutuksista en tiedä mitään.

Jos vaikuttaa siltä ettei rahat riitä auton korjailuun ja ylläpitoon niin en itse ostaisi kumpaakaan. Tylsä kommentti, tiedän, mutta vielä tylsempää on kököttää autossa joka on vienyt kaikki rahat ja veisi lisää jotta pääsisi ajelemaan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Nismo POWER

Re: Supra vs. 200sx??

Siis auton kunnolla ei ole muuta väliä kuin että kone olisi kunnossa(korkeintaan jotain pikku vikoja) ja max. ajettu 230tkm... kori saa sitä paitsi olla kolaroitu... kuhan nyt ei ihan rusina olisi!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Force

Re: Supra vs. 200sx??

Siis auton kunnolla ei ole muuta väliä kuin että kone olisi kunnossa(korkeintaan jotain pikku vikoja) ja max. ajettu 230tkm... kori saa sitä paitsi olla kolaroitu... kuhan nyt ei ihan rusina olisi!!!

Tuota kilsamäärää on varmaan ton hinnan autoissa aika hankala todistaa, että se on ajettu ton 230t tai alle... Yleensä kun niistä ruuvvataan mittarista veke se satku ainakin. Muutenkin tollanen 24v supran kone tulee aika kalliiksi jos siitä joutuu venttiilit yms. uusimaan/kunnostamaan kuten erään lahtelaisen ex. nissanistin Suprassa tehtiin... Melkein jos pelkkää konetta havittelee niin ostaa sitten ihan reilusti vaikka keulapalan jostakin tai sitten pelkän koneen niin säästyy isolta kasalta turhaa romua nurkissa ja saa varmaankin parempaa tavaraa kun koko auton muodossa saisi...

Mutta jos noista autoista nyt valita pitäisi niin ottaisin S13 nisukan. Supra on painava kun mikä ja jotenkin aika köntti vakiona ainakin mutta omaa tietenkin aika hyvin potentiaalia ison koneen turvin jos painoakin saa karsittua. En tiedä kyllä, että mikä tuossa III koppasen Supran koneessa on sitten huonoa kun uusimmassa getarissa Supra artikkelissa auton omistaja kertoi, että se kone on jotenkin huonossa maineessa? Mistä moinen? Itse olen ollut siinä uskossa että se kestää ihan melkein samalla tavalla kun IV koppasen Supran mottikin...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Nismo POWER

Re: Supra vs. 200sx??

Ittekkin ihmettelin kun luki että koneet on huonossa maineessa... mut eikö ois ihan mahollista saaha 3000 semmosen pikkusen keula (tai taka) pusua ottaneen säxän??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Supra vs. 200sx??

Kaverilla tosiaan tuommoinen supra ja täytyy kyl sanoo et sen painon kyl huomaa, painoahan siis lähes 500kg enemmän mitä 200sx. Onhan se sisältä tietysti huomattavasti laadukkaamman olonen. Ite mitä sillä olen silloin tällöin ajellu niin kytkimen liike siinä on hiema liian pitkä, ihme koukku rata sillä kytkimellä tai sit se vaan korostuu koska oon niin lyhyt, vaihteilla kans suht pitkät liikeradat.

Kaverin yksilöön koneistettu vakio turbo, en muista mittoja mut äärirajoille se vedettiin, sen mitä kykeni työstämään, kansipahvi vaihdettu sekä arpin pultit, ens perjantaina menos hariselle säätöön jolloin se säädetään ja lyödään fuelcut defenderi boksin viereen, sit ahdot kiloon. Mielenkiinnolla kattellaan sitten paineleeko 280hv kaks satkun ohi :)

Ite en tuosta hinnasta mitään viitti kommentoida kun ei tietoakaan ole...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Supra vs. 200sx??

eikös se mk3 supran turbo kone ole aika huonossa maineessa kestävyyden kannalta? tuon huomioon ottaen mä varmaan ottaisin sen 200sx:n

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Force

Re: Supra vs. 200sx??

eikös se mk3 supran turbo kone ole aika huonossa maineessa kestävyyden kannalta? tuon huomioon ottaen mä varmaan ottaisin sen 200sx:n

Tuntuu, että kaikki on lukennu tuon uusimman GTI:n kun tuo koneen kestävyys nyt puhuttaa... Tähän asti kaikki on hehkuttannu noita motteja ;D Joku orimattilan häiskä on täällä penkittännyt jotakin 600hv sillä koneella joten ei se nyt ihan surkea voi olla... Pate siihen väsäs ahtimen ja kuulemma hyvin lähtee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Supra vs. 200sx??

Kyllä SX on pienellä budjetilla parempi ostos.

Ostat taxfreenä ja tienaat verorahat muutamassa kuukaudessa. Voit saada jopa hyvän.

Mutta jos rahaa on enempi eikä kulutus haittaa niin vertaisin Supraa enempi 300ZX Z31:seen.

Vaikkakin MkIII:sta paljon harvinaisempi Zeta onkin. (ja tarvitsee sen arvon tajuavan omistajan).

Ja mitä tohon Supran 7MGTE pannuun tulee niin oon ollu siinä uskossa että kestää sen 400-450 mitä esim Z31:sen VG30ET kestää vakiohiluilla.

Minulla on siipi lehden kirjoituksiin, vaikkakin haastateltavan (harrastajan?) sanomaan en oikein perustaisi. ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Supra vs. 200sx??

joo toi kone ei taida olla ihan parhaasta päästä kun tiedän 2supraa jotka laukes samalla viikolla sen jälkeen en ole supria kylillä nähnyt ::);)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Supra vs. 200sx??

ja tuohon vielä et onko mahdollista saada 3000e koneeltaan hyväkuntoinen vähän mällätty 200sx niin on.

itsellä vain muutama pieni lommo ja kone hyvässä kunnossa (ajettu n.200tkm?) voi pitää hyvin paikkansa mutta ruostetta on sit sitäkin enemmän ja kaikki osat helvetin tiukassa ja pultit katkeilee... mut on myös erittäin mahdollista saada 3000e sx josta sit paljastuukin vaikka mitä vikaa/ongelmaa  :-\ kannattaa ottaa joku asiantunteva tuttu mukaan ku menee ostaan autoo jos ei itellä oo vielä kauheesti kokemusta ja sit muistaa se että rahaa menee myös  pikku laittoon välillä yllättävänkin paljon :P

Edit: niin ja tuli maksaan pihaan ajettuna veroineen n. 3400e

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Supra vs. 200sx??

Tommonen Supra on tosi kallis ajettava. Vaparikoneellakin vie bensaa 13l/100km seka-ajossa, vakuutusmaksu reilusti 200sx:ää isompi. Muutenkin toi kolmoskoppanen Supra on enemmän luksusauto kuin mikään sporttivehje. Ja ajo-ominaisuudet vakiona on aika "toyotamaiset". Ruostuukin ihan kiitettävästi  ;D

Jos noista on valittava, niin ehdottomasti Nissan. Etenkin jos budjetti on kovin rajallinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Supra vs. 200sx??

jep kyllä itsekkin taipuisin ton sx:n puolelle saksasta(suomestakin?) varmastikkin löytyy joku kolaroitu yksilö tuohon hintahaarukkaan mut voishan se suprakin olla ihan kiva vehje (http://www.supraclubfinland.com/) tuolta varmaan saat parempaa infoa supran kestävyydestä ja vakuutuksista yms .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Supra vs. 200sx??

joo toi kone ei taida olla ihan parhaasta päästä kun tiedän 2supraa jotka laukes samalla viikolla sen jälkeen en ole supria kylillä nähnyt  ::);)

Jos siellä kylällä laukesi 2 supraa samalla viikolla sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa onkone koneet hyviä vai ei, varsinkin kun arvaan että kummatkin oli halvalla ostettuja raiskattuja yksilöjä ja amisviiksi ratissa käskemässä. 8) Tällä haen takaa että vähän laajempaa näkökulmaa ehkä kuitenkin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Supra vs. 200sx??

Millaiset ahtopaineet tuollaisessa vakio turbo suprassa on, ja mikäs ahdin noissa on? ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Supra vs. 200sx??

Millaiset ahtopaineet tuollaisessa vakio turbo suprassa on, ja mikäs ahdin noissa on? ::)

Jos nyt vanhasta luukkulampullisesta Suprasta puhutaan niin alkuperäinen turbo taitaa olla Toyotan CT26...

Ahdoista ei mitään tietoo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Supra vs. 200sx??

joo toi kone ei taida olla ihan parhaasta päästä kun tiedän 2supraa jotka laukes samalla viikolla sen jälkeen en ole supria kylillä nähnyt  ::);)

Kannattais nyt vähän ottaa selvää asioista ennenku alkaa kommentoimaan sellasia juttuja mistä ei tiiä yhtään mitään... virityspotenttiaalia supran koneesta löytyy varmasti, ja kylläpä sieltä tuota luotettavuuttakin löytyy ihan yhtälailla kun 200 sx:n koneesta jos sen hyvin viitsii tehdä..

ja mistä nää topicit oikein sikiää.. enstä oli cossu vs sx .. ja nyt tämä... uskomatonta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Supra vs. 200sx??

Kaieken saa rikki rikkomalla ja 3000e budejtilla on kyllä turha alkaa sx:iä tai supria katselemaan, Kolaroidun voi saada tuohon hintaan, mutta etenkin keulan osat ei ole mitenkään ilmaisia, ite myin ne n. 1000eurolla... ja meni mun mielestä ihan normaaliin hintaan.

Mieluummin ostaisin ihan kunnossa olevan, niitäkin myydään jo n. 5000e, toki ne on sitten sen kuntoisia, mutta jos on pakko saada niin mikäs siinä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Supra vs. 200sx??

Voi äiti mikä topicci... ::);D

Mut tuota en kyl allekirjoita mitä tuolla supraklubilla sanoivat et ei oo minkään näköinen tämä 200sx ja et tehoa ei saa helposti... Aika harva kolmoskoppainen supra kuiteskin menee viritetyn sx:n edelle. ::)

Mut mielipiteitä on yhtä monta kuin väittelijääkin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Force

Re: Supra vs. 200sx??

Hmmm... Hyvin huomaa tämän jutun tasoeron kun vertaa tuota Supra clubin juttua tähän meidän juttuun. Tuolla haukutaan S13 samantien täysin paskaksi, halvaksi kipoksi ja hehkutetaan surutta omaa tankkia voimatta edes punnita kummankin auton hyviä & huonoja puolia... Juuri tuollaista suoranaista teilaamista en ymmärrä. Miksi ei voida asiallisesti puhua asioista jos joku kysyy jotakin ja olla tuijottamatta vain omaa napaansa ja hehkuttaa juuri sitä omaa autoaan... Mä itse voisin ihan hyvin hankkia vaikka Suprankin; ei mulla ole siitä autosta mitään huonoa mielipidettä mutta kun tallissa on S13 levällään niin asia on nyt vain niin. Mutta jos nyt suprasta tehoa saa helposti niin kyllä sitä suhteessa tarvii S13:een enemmän jotta se alkaa liikkumaan samaa tahtiin ihan vain painoeron takia...

Noh, loppupelissä ihan sama mulle kumpi on parempi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Supra vs. 200sx??

Aivan. Turha noista kommenteista on pillastua... eiköhän autotkin vähän eri lähtökohdista oo olleet alunperinkin.

Kyllä mä voisin Supella ajella jos olis varaa sen kulutukseen ja sopivaan piristykseen.

Mielummin vertaisin Z31:sta ja MKIII:sta keskenään. Vaikkakin Zeta on 3 vuotta aikaisemmin tullut markkinoille...

Tää topicin aloittaja vois ajatella realistisesti ja miettiä jos perus 250tkm+ ajettu oleva sx maksaa 5-6ke näin syksyllä.

Sekin aivan zsäkästä kiinni onko miina vai vain rahan tarpeessa olevan myyjän ok kuntoinen peli.

Toki halvemmalla saa jos tahtoo tehdä itse hitsauksia yms.

Lähtisin ehkä hakemaan hyväkorista konevikaista vaikka saksasta/ruotsista ja siihen tekisin talvella moottorin..

Tietty autonkin roudaaminen maksaa äkkiä 1000e. Eli mahdu oikein tommoseen 3000e budjettiin mitenkään. Ainakaan veroineen..

Tuplaa se ja voit alkaa oikeasti miettiä näitä.

Tuokin että tekniikka saisi toimia mutta muuten olla pommi... viittaa siihen että hirveästi et ole moottoritekniikkaan perehtynyt.. vai olenko väärässä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Supra vs. 200sx??

samaa juttuahan rupes tulee tämän topicin http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=22489.0 alottajalle cossuclubilla http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/viewtopic.php?t=98998 on ne muut clubit vaan hirveen merkkiuskollisia tarttis meijänki vaan alkaa dissaan muita merkkejä ihan armotta eikä turhaan koittaa vertailla autojen hyviä/huonoja puolia objektiivisesti ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×