Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
zeta84

Bensanpainetta? S14

Recommended Posts

jeps  eli  paljon jauhettu aihe ???  haullakin  jotain  löysin  mut sielt löyty  juttua vain S13 räpsyistä :P

eli asensin  megan style B-painesäätimen  asetin  paineet lähelle 3.0 bar ohjauspaine letku kiinni tai irti  samaa näyttää?(tyhjäkäynnillä -0.8 alipainetta)

muutokset autossa tällä hetkellä  3"dowbipe,de-cat+orkkis putkisto, patendumppi, freeboost uprage(ahtopaine kuristin letkukorvattu)+hukkaportin kannakkeiden alla pari prikkaa ahdot 0.9-1.1 bar , uudet orkkis(ngk-r  tulpat 7 lämpöarvolla, + vanhapaska K&N paneli filtteri

ELI paljoonko tuota painetta uskaltas nostaa? vaikio 2.6 bar (ilmeis tyhkäynnil) aattelin et josko 3.5 bar ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Bensanpainetta? S14

Q: Mitä sä siitä hyödyt jos nostelet painetta yli 20%? A: Et mitään.

Noilla modeilla en koskin paineisiin ollenkaan? Ootas... lisäisin tohon Zuikkiksen säädön ja Walbron/Boschin pumpun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Bensanpainetta? S14

walbro jo löytyy (unohtui kertoa se) ja Zuikkiks:estä en perusta pätkääkää ::) nim dastek (unichip) löytyyjo hyllystä

eli paljoko pannaan ku en tiedä seoksesta vasta ku ehkä yli huomenna kunsaan mittarin

oisko 2.8-3.0 bar hyvä tyhjäkäynnillä mitattuna(ohjauspaine letku paikallaan)??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Bensanpainetta? S14

ota se ohjaus ainakin sit jostakin semmosesta paikasta missä se vaikuttaa.....

paineiden nostolla saat kompensoitua vakiosuuttimien riittämättömyyden, eli nostat niitä niin paljon kun tarvetta on, kuitenkin järkevässä suhteessa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Bensanpainetta? S14

ota se ohjaus ainakin sit jostakin semmosesta paikasta missä se vaikuttaa.....

paineiden nostolla saat kompensoitua vakiosuuttimien riittämättömyyden, eli nostat niitä niin paljon kun tarvetta on, kuitenkin järkevässä suhteessa...

jeps  eli  ohjaus paine on  otettu  samasta(t-haaralla) kuin omapaineen säädinkin ottaa eli imusarjalta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Bensanpainetta? S14

Varmaan saa kysyä että miksi päädyit Unichippiin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Bensanpainetta? S14

Varmaan saa kysyä että miksi päädyit Unichippiin?

no onks unichip:issä sit joku vika? noh dynossa;han se sit näkyy 8)

mut palataanpa itse asiaan eikä sit enää herneit nenuun

eli paljonko pannaan minimi tuntus omasta mielestä olevan 2.7 mut maksimi sitse kolme bar ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Bensanpainetta? S14

ku en tiedä seoksesta vasta ku ehkä yli huomenna kunsaan mittarin

Sulla on ilmeisesti laajakaistalambda käytössä siis vai dynopajallako seokset sitten säädetään?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Bensanpainetta? S14

viimeistään dyno:ssäseokset kohilleen (mut alkuun taval seos mittarilla) samalla sit UNICHIP paikoilleen ja säätöön.

mut mitenon paljonko pannaan sitä PAINETTA ???.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Bensanpainetta? S14

Varmaan saa kysyä että miksi päädyit Unichippiin?

no onks unichip:issä sit joku vika? noh dynossa;han se sit näkyy 8)

mut palataanpa itse asiaan eikä sit enää herneit nenuun

eli paljonko pannaan minimi tuntus omasta mielestä olevan 2.7 mut maksimi sitse kolme bar ???

No mulla on ollu käsitys että unichip ei olis turboautoon mikään paras ratkasu. Säädöt tapahtuu eri signaaleja huijaamalla ja säätövara ei ehkä riitä hirmu pitkälle.

Yks tärkee eli Fuelcut ei poistu (joo tähänkin myydään palikkaa mutta sekään ei tee sitä oikealla tavalla). Saa korjata jos oon väärässä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Bensanpainetta? S14

Varmaan saa kysyä että miksi päädyit Unichippiin?

no onks unichip:issä sit joku vika?  noh  dynossa;han se sit näkyy 8)

mut palataanpa  itse asiaan  eikä sit enää herneit nenuun

eli paljonko pannaan minimi  tuntus omasta mielestä olevan 2.7 mut maksimi sitse  kolme bar  ???

No mulla on ollu käsitys että unichip ei olis turboautoon mikään paras ratkasu. Säädöt tapahtuu eri signaaleja huijaamalla ja säätövara ei ehkä riitä hirmu pitkälle.

Yks tärkee eli Fuelcut ei poistu (joo tähänkin myydään palikkaa mutta sekään ei tee sitä oikealla tavalla). Saa korjata jos oon väärässä.

Yhdyn ToniL:n kommenttiin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Bensanpainetta? S14

:) noh perskele paljonko sitä pannaan sitä painetta

PS tuntuuvaan kiinostavan vaantoi dastek+(ahtopaine säätöpoksi) IN OFF sanon minä ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Bensanpainetta? S14

Johan mä sanoin, niin paljon kun tarvetta on, eli jos soppa ei riitä niin nostetaan painetta, comprende?

mutta mulla on 3baria ohjauspaine irrotettuna....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Bensanpainetta? S14

Mä säädän yleensä s14/s14a:ssa peruspaineen 3.6bariin, eli ohjausletku kiinni noin 3.0bar tasan tyhjäkäynnillä.

Tuo on kyllä niin liian iso nosto että ECU ei enää osaa kompensoida sitä ja seokset menee liian rikkaalle, eli se pitää sitten korjata bensakarttoja laihentamalla tai K-arvoa muuttamalla.. Toivottavasti riittää Unichipissä säätövarat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Bensanpainetta? S14

Kyllä sen alipaineletkun pitää vaikuttaa paineeseen, muussa tapauksessa sulla on säädin virtaussuuntaan nähden väärinpäin tai ohjausletku väärästä paikasta tai muuta vastaavaa.

Kun ohjausletku laitetaan kiinni / irroitetaan, paineen pitää muuttua tyhjäkäynnillä juuri sen verran kun tyhjäkäynnillä on alipainetta imusarjassa, eli tuo 0.8bar pitää olla ero.

Jos sulla ei tuo ohjaus toimi niin aika hassusti käy ahdoilla kun bensanpaineet ei nousekaan ahtojen mukana.

Niitä paineta ei kannata lähteä suin päin nostamaan, ainoa saavutettava etu on ehkä hitusen hienompijakoinen bensasumu mutta siitäkään tiedä... ECU osaa kyllä jonknu 10-20% kompensoida lambda-arvon mukaan säätämällä mutta mutta...

Eli ensin sinne penkkiin säätöön se kosla, sitten paineita nostetaan JOS soppa loppuu kesken niillä vakiosuuttimilla, näin saadaan ikäänkuin sama vaikutus kuin vaihtamalla isommat suuttimet, isommalla paineella soppaa tulee ruutista läpi enemmän, toki tiettyyn rajaan asti.

Eli pidä ne vakiopaineet kunnes tiedät täytyykö niitä nostaa ja kuinka paljon.

P.S. Pistä toki kokemuksia sitten miten Unichippi toimi, aika paljon on ollut kommervenkkejä tuon kanssa, toivottavasti säästyt hankaluuksilta. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Bensanpainetta? S14

jeps tänään aamulla taas säädin b-painetta ja kyllä se vaikuttaa se ohjauspaineletkun irroitus paineeseen eli nyt on 2.6-2.8 ohjauspaineletku irti ja letku paikallaan 3.0-3.4 bar, (eli kyllä se 0.8 bar alipaine sieltä löytyy ku oikein tarkkoja ollaan) hivene karkea mitaus asteikko tossa megan stylessä 0.0-10.0 bar (täytyneen katso psi:nä vastaavat lukemat ni saan tarkasti)

ja siit UNICHIP:istä tarkoitus enenlumien tuloa latinkiin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Bensanpainetta? S14

Suosittelisin tutustumaan kuitenkin tarkemmin Nissanin vakio ECUn säätömahdollisuuksiin ja Zuikkiksen lastuihin vaikket

hänestä perustakaan. Unichippiä on tälläkin boardilla muutamassa autossa (S14) testattu ja kaikki ovat käsittääkseni jo

siirtyneet muihin systeemeihin Unichipin rajoitusten vuoksi. Äläkä ota herneitä, täällä koitetaan vaan auttaa ja ymmärtää

miksi haluat välttämättä käyttää Unichippiä vaikka parempia ratkaisuita on olemassa vieläpä halvemmalla.

Etsi tietoa 200sx ja rakentelua/tekniikkaa alueilta hakusanalla "Unichip".

http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=10249.0

http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=5694.msg60412#msg60412

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Bensanpainetta? S14

jeps eli paljon jauhettu aihe ??? haullakin jotain löysin mut sielt löyty juttua vain S13 räpsyistä :P

eli asensin megan style B-painesäätimen asetin paineet lähelle 3.0 bar ohjauspaine letku kiinni tai irti samaa näyttää?(tyhjäkäynnillä -0.8 alipainetta)

muutokset autossa tällä hetkellä 3"dowbipe,de-cat+orkkis putkisto, patendumppi, freeboost uprage(ahtopaine kuristin letkukorvattu)+hukkaportin kannakkeiden alla pari prikkaa ahdot 0.9-1.1 bar , uudet orkkis(ngk-r tulpat 7 lämpöarvolla, + vanhapaska K&N paneli filtteri

ELI paljoonko tuota painetta uskaltas nostaa? vaikio 2.6 bar (ilmeis tyhkäynnil) aattelin et josko 3.5 bar ;)

Mulla oli hyvin pitkälle samanlaisella setupilla (ainut ero että oli kartiofilsu) bensanpaineet 3bar (tyhjäkäynnillä) ja riitti dynoseoskäyrän mukaan melko ok. Moottorinohjaukselle ei oltu tuolloin tehty yhtään mitään. Silloin penkissä muistaakseni 254hv/350nm. Minäkin vakavasti suosittelisin jotain muuta kuin unichippiä jo edellämainituista syistä. Uusi muuten tuo "vanhapaska K&N paneeli_filtteri" joksikin isommaksi kartioksi, ahdistaa yllättävästi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Bensanpainetta? S14

jeps  eli  paljon jauhettu aihe ???  haullakin  jotain  löysin  mut sielt löyty  juttua vain S13 räpsyistä :P

eli asensin  megan style B-painesäätimen  asetin  paineet lähelle 3.0 bar ohjauspaine letku kiinni tai irti  samaa näyttää?(tyhjäkäynnillä -0.8 alipainetta)

muutokset autossa tällä hetkellä  3"dowbipe,de-cat+orkkis putkisto, patendumppi, freeboost uprage(ahtopaine kuristin letkukorvattu)+hukkaportin kannakkeiden alla pari prikkaa ahdot 0.9-1.1 bar , uudet orkkis(ngk-r  tulpat 7 lämpöarvolla, + vanhapaska K&N paneli filtteri

ELI paljoonko tuota painetta uskaltas nostaa? vaikio  2.6 bar (ilmeis tyhkäynnil) aattelin et josko 3.5 bar  ;)

Mulla oli hyvin pitkälle samanlaisella setupilla (ainut ero että oli kartiofilsu) bensanpaineet 3bar (tyhjäkäynnillä) ja riitti dynoseoskäyrän mukaan melko ok. Moottorinohjaukselle ei oltu tuolloin tehty yhtään mitään. Silloin penkissä muistaakseni 254hv/350nm. Minäkin vakavasti suosittelisin jotain muuta kuin unichippiä jo edellämainituista syistä. Uusi muuten tuo "vanhapaska K&N paneeli_filtteri" joksikin isommaksi kartioksi, ahdistaa yllättävästi.

jep Apexi Dualfunel onkin jo hyllyssä(ollut viimeiset3kk:ta :o) mut tuntuuvaan olevan sen asennus niin yli voimaista :D

sovit/adapteria lähes mahdoton saada petruukselat laipat tilaukses mut näyttää siltä et taidan ottaa kuvan maffista ja viedä oman kylän metallipajalle/koneistamo että saa joskus sen filsun paikallleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Bensanpainetta? S14

jeps  tänään aamulla taas säädin  b-painetta  ja  kyllä se vaikuttaa  se ohjauspaineletkun irroitus paineeseen eli nyt on  2.6-2.8 ohjauspaineletku irti ja letku paikallaan 3.0-3.4 bar, (eli kyllä se 0.8 bar alipaine sieltä löytyy ku oikein tarkkoja ollaan)   

Tuota noin... Jos paine on 2.8 ohjausletku irti, sen pitäisi olla 2.0bar ohjausletku kiinni.

Eli joku on nyt väärinpäin ellet sitten sanonut tuota väärinpäin.

Esimerkki: Mulla S13 mallissa paineet on ohjausletkun kanssa 2.2bar tyhjäkäynnillä ja jos letkun irroittaa, näyttää painetta 2.9bar eli +0.7bar joka on tuo tyhjäkäynnin alipaine.

Sen säätimen pitäisi lisätä painetta ahtopaineen verran ja vähentää alipaineen verran.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Bensanpainetta? S14

jeps  tänään aamulla taas säädin  b-painetta  ja  kyllä se vaikuttaa  se ohjauspaineletkun irroitus paineeseen eli nyt on  2.6-2.8 ohjauspaineletku irti ja letku paikallaan 3.0-3.4 bar, (eli kyllä se 0.8 bar alipaine sieltä löytyy ku oikein tarkkoja ollaan)   

Tuota noin... Jos paine on 2.8 ohjausletku irti, sen pitäisi olla 2.0bar ohjausletku kiinni.

Eli joku on nyt väärinpäin ellet sitten sanonut tuota väärinpäin.

Esimerkki: Mulla S13 mallissa paineet on ohjausletkun kanssa 2.2bar tyhjäkäynnillä ja jos letkun irroittaa, näyttää painetta 2.9bar eli +0.7bar joka on tuo tyhjäkäynnin alipaine.

Sen säätimen pitäisi lisätä painetta ahtopaineen verran ja vähentää alipaineen verran.

kyllä  sitä savotassa  sattuu ja  tapahtuu virheitä  kirjoitellessa  :Eli joku on nyt väärinpäin ellet sitten sanonut tuota väärinpäin. eli  runoilin  väärin tosta paneine  jutskasta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Bensanpainetta? S14

ota se ohjaus ainakin sit jostakin semmosesta paikasta missä se vaikuttaa.....

paineiden nostolla saat kompensoitua vakiosuuttimien riittämättömyyden, eli nostat niitä niin paljon kun tarvetta on, kuitenkin järkevässä suhteessa...

Mites kun mulla on pikku ongelma noiden suuttimien kanssa ne "loppuu kesken" vaikka on melkeen vakio auto 3" cat-back ja apexin suodatin ja dumppi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Bensanpainetta? S14

ota se ohjaus ainakin sit jostakin semmosesta paikasta missä se vaikuttaa.....

paineiden nostolla saat kompensoitua vakiosuuttimien riittämättömyyden, eli nostat niitä niin paljon kun tarvetta on, kuitenkin järkevässä suhteessa...

Mites kun mulla on pikku ongelma noiden suuttimien kanssa ne "loppuu kesken" vaikka on melkeen vakio auto 3" cat-back ja apexin suodatin ja dumppi.

mites bensapumppu??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Bensanpainetta? S14

ota se ohjaus ainakin sit jostakin semmosesta paikasta missä se vaikuttaa.....

paineiden nostolla saat kompensoitua vakiosuuttimien riittämättömyyden, eli nostat niitä niin paljon kun tarvetta on, kuitenkin järkevässä suhteessa...

Mites kun mulla on pikku ongelma noiden suuttimien kanssa ne "loppuu kesken" vaikka on melkeen vakio auto 3" cat-back ja apexin suodatin ja dumppi.

Mistä sen tietää et ne loppuu kesken? ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Bensanpainetta? S14

Jos noilla vireillä tuppaa laihalle niin on muualla bensansyötössä jotain vikaa. Pumppu finaalissa kuten joku jo ehdottikin, tai bensansuodatin tukossa esimerkiksi?

Tai lambda / seosmittari rikki. 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×