Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Mielipuoli

Puristusmittauksesta & Sanokaa mitä voi tehdä & Street Turbo mokasi.

Recommended Posts

Firma josta puhutaan on Street Turbo... Jokainen voi itse päätellä kuinka luotettava firma on kyseessä.

Siirsin tänne kun ei tuota lahtimiitinki topikkia kehtaa häiritä.

Kuka tietää onko normaalia?

Mittasin tuossa jokinaika sitten puristukset mittarilla, oli 12 joka sylinterissä.

Sitten mitattiin uudelleen oli 9.0 8.5 9.0 9.0

Nyt mittasin uudella mittarilla kun ihmettelin noita heittoja. Tulos 8.0 7.5 8.0 8.0 ?

Lisäsin öljyä sylintereihin, tulos nousi 0.5 ylös, eli kaiken järjen mukaan männänrenkaat on ok.

Koneella ajettu 3000km, ca16de imunokka, ajoitukset kohdallaan. Puristus-suhde tiputettu 8.5:stä 8.0.

2 kertaa on keittänyt, syyksi arvelin ilmataskua. Ei kupli syyläriin yms. ja puristukset on tasaiset.

Tyhjäkäynnillä huohottaa venakopasta, kierroksilla on kova imu. Normaalia ?

Heitto ei kai voi johtua virran vähyydestä, koska nuo jälkimmäiset mittaukset on tehty uudella akulla ja kaapelit paikallaan...

Tuntuu että se laiskistuu kokoajan, alapäässä ei ole mitään potkua ja ahdin vielä on mitoitettu tuonne 4000rpm yläpuolelle

niin voitte kuvitella miten lusu se on. Alussa sillä sentään pääsi loivat mäet 5 vaihteella/80kmh nopeudella, nyt pitää jo pudottaa

neloselle.

>:(

Re: Yhdistetty: Puristusmittauksesta & Sanokaa mitä voi tehdä & firma mokasi.

No jos epäilet että puristuspaineet karkaa johonkin ja männänrenkaat olis kunnossa niin sillonhan se paine karkais yläkautta. Elikkä onkohan kaikki ventiilit kunnossa entäs kanssi? Meinaan jos on keittämään päässy niin kansi voinnu ottaa itseensä....kansipahvi ok?

No jos epäilet että puristuspaineet karkaa johonkin ja männänrenkaat olis kunnossa niin sillonhan se paine karkais yläkautta. Elikkä onkohan kaikki ventiilit kunnossa entäs kanssi? Meinaan jos on keittämään päässy niin kansi voinnu ottaa itseensä....kansipahvi ok?

Sitä minäkin tietenkin epäilisin, mutta luvut on aika tasaiset joka sylinterissä. Eikä ole senjälkeen keittänyt.

Öljyt on ok, ei ole vettä seassa. Tarkistin ledillä sylinterit tulpanreiästä. Ei ollut mitään poikkeavaa.

Olisiko sitten käynyt niin huono tuuri että kaikissa venoissa on jotain ???

Jos joku osaisi sanoa noista puristuksista, onko nuo arvot ok uudelle koneelle?

Ainakin nuo 8.0-9.0 jne lukemat ovat liian alhaiset, mutta taas monet sanovat, että normaalissa purispainemittauksessa noilla normi mittareilla olisi oikeestaan tärkeintä, että paineet olisivat vain samaaluokaa eri pytyissä. Pienet erot nyt voi johtua reilusti poikkeavista lämpötiloista ja erilaisista mittaustavoista... Tasaiset nuo arvot kyllä ovat, ilmeisesti vain 2:sessa pieni heitto. Outoa silti jos sitä ennen kuitenkin lukemat olleet reilusti korkeammat...  ??? Noh, toivottavasti ei olisi kuitenkaan käynyt mitään.

Tuotanoin oliko kone lämmin vai kylmä kun mittaukset suoritit....ja oliko koneen lämpötila noin suunilleen sama kummallakin mittaus kerralla? Niin ja siis mitä tää 3000km nyt oikeen merkas....elikkä 3000km sitten kone ollu atomeina ja sinne on uusittu osia...mitä??

Hajosko koneesta jotain sillon kun se keitti noi 2 kertaa ja ollu sen takia palasina vai mitä?

Jos konees tuntuu menettävän tehoa niin se voi johtua paljon muustakin kun että puristuksissa olis vikaa tai ylipäätään palotilan ympäristössä (männät, kansi, lohko) eli ootkin varmaan tarkistanu kaikki suodattamit et on suht kunnossa ja imuvuotoja ei ole jne? Kuis sytytys? Ecu ei näytä mitään vika juttuja??

Tuotanoin oliko kone lämmin vai kylmä kun mittaukset suoritit....ja oliko koneen lämpötila noin suunilleen sama kummallakin mittaus kerralla? Niin ja siis mitä tää 3000km nyt oikeen merkas....elikkä 3000km sitten kone ollu atomeina ja sinne on uusittu osia...mitä??

Hajosko koneesta jotain sillon kun se keitti noi 2 kertaa ja ollu sen takia palasina vai mitä?

Jos konees tuntuu menettävän tehoa niin se voi johtua paljon muustakin kun että puristuksissa olis vikaa tai ylipäätään palotilan ympäristössä (männät, kansi, lohko) eli ootkin varmaan tarkistanu kaikki suodattamit et on suht kunnossa ja imuvuotoja ei ole jne? Kuis sytytys? Ecu ei näytä mitään vika juttuja??

Koneella on ajettu 3000km, sisälle on vaihdettu takomännät ja veivit & nokka vaihdettu. Porattu 0.50 ylikokoon

Vikakoodeja ei ole.

Mittaukset on aina tehty kuumalla koneella, kaasuläppä auki, kaikki tulpat irti.

En enää ymmärrä ja uskokin loppuu ::)

ei oo tuloksissa vikaa. vika on todennäköisimmin moottorin ohjaus puolella.

vakio ecu virilastulla?

vakio ecu virilastulla?

Joo, vakio ecu on vielä. Mutta se on outoa että alhaalla oli potkua aikaisemmin. Mittasin sitten uudelleen kun

koneesta hävisi ne vähätkin alaväännöt ja huomasin tuon pudotuksen.

Jotenkin sotii omaa ajatusmaailmaa vastaan  ;D se että samalla mittarilla tulee kaikkiin sylintereihin tulokseksi

12 ja myöhemmin kun tehot häviää ja mittaa niin tulokset on 7.5 -8.0  ::)

Ei toiminnassa ole mitään eroa vakio ja virilastun välillä, enää. Aikaisemmin eron sentään huomasi, siis ennen kuin tuo alkoi vammailemaan   :(

Olisiko jakoremmi hypännyt? Minä en ainakaan mitään muuta keksi tuollaisiin oireisiin... Tai jako muusta syystä pielessä.

Tuntuisi, että vika on yläpäässä niinkuin venttilejä arvelit, mutta tuskin itse venoissa sentään.

vakio ecu virilastulla?

Joo, vakio ecu on vielä. Mutta se on outoa että alhaalla oli potkua aikaisemmin. Mittasin sitten uudelleen kun

Jotenkin sotii omaa ajatusmaailmaa vastaan  ;D se että samalla mittarilla tulee kaikkiin sylintereihin tulokseksi

Ei toiminnassa ole mitään eroa vakio ja virilastun välillä, enää. Aikaisemmin eron sentään huomasi, siis ennen kuin tuo alkoi vammailemaan   :(

Mulla oli ihan samanlaista tehonpuutosta havaittavissa silloin kun kone oli juuri tehty, jonkin aikaa tuntu et kulki niin pirusti, ja sit yhtäkkiä ei enää mihinkään...Luulin että oon vaan tottunu kulkuun, mutta kun emäntä sano et ennen oli niskatuille käyttöä, vaan ei enää, niin sillon alko jo huolestuttaa...Seuraavaks alko huohotus säiliö pursuamaan öljyä, eli ohivuotoa...

Mittaa/mittauta ohivuodot, ennenkuin alat enempiä asiaa miettimään... ::)

vakio ecu virilastulla?

Mulla oli ihan samanlaista tehonpuutosta havaittavissa silloin kun kone oli juuri tehty, jonkin aikaa tuntu et kulki niin pirusti, ja sit yhtäkkiä ei enää mihinkään...Luulin että oon vaan tottunu kulkuun, mutta kun emäntä sano et ennen oli niskatuille käyttöä, vaan ei enää, niin sillon alko jo huolestuttaa...Seuraavaks alko huohotus säiliö pursuamaan öljyä, eli ohivuotoa...

Mittaa/mittauta ohivuodot, ennenkuin alat enempiä asiaa miettimään...  ::)

Joo, itsellä kans kävi mielessä että jos sitä tottuu hiljalleen, tosin ei ole mitään tottumista alle 4000rpm, jos siitä pari heppaa tippuu

vielä niin joutuu laittamaan kolmosta ylämäkiin.  ::)

Jos tosiaan olisi viisaampi ohivuotojen mittauksen jälkeen. Pitää testata kun ja jos tuo läjässä pysyy

tämän 300km reissun ajan  ::)

Niin, ja vielä se että konetta ei edes ole vielä kierrätetty yli 6000rpm ja ahdot on menneet plussan puolelle, maltillisesti vain alle 5krt. Fuelcuttia ei edes silloin tullut

kun vähän kokeilin. Että on outoa. Ja ihmetystä on kyllä herättänyt se, kun olen kysynyt noista arvoista. Ei kukaan ole oikein osannut sanoa mikä on.

Kysyin useammalta korjaamon hemmolta, ne vain ihmettelee, miten voi arvot pudota noin alas ja silti tulee tasaiset arvot mittauksessa.

Mutta, mitäs tässä empimään, ohivuotomittaus, mitäs muuta? mitata hc pitoisuus vedestä yms. Jospa kesään mennessä pääsisi kurvailemaan   :)

Kun mä mittasin mun vielä avaamattomasta mosasta puristukset, oli siinä 8.2 - 8.5bar joka pytyssä. Eli pirun vähän, mutta tasaisesti.

Ihan OK tuo vaikuttaa kuitenkin toimivan, joten luulen että näyttäiskö mittari vituralleen.

Mä kun olen perustellut tuhansien eurojen koneremonttia lähitulevaisuudessa sillä että sitten se kestää vaikka mitä ja toimii piiiiitkäään... näin sitä muserretaan köyhän rakentelijan uskomukset kun kerrotaan että on takorautaiset mosat hajonneet parin tonnin jälkeen... ::)

Kun mä mittasin mun vielä avaamattomasta mosasta puristukset, oli siinä 8.2 - 8.5bar joka pytyssä. Eli pirun vähän, mutta tasaisesti.

Ihan OK tuo vaikuttaa kuitenkin toimivan, joten luulen että näyttäiskö mittari vituralleen.

Mä kun olen perustellut tuhansien eurojen koneremonttia lähitulevaisuudessa sillä että sitten se kestää vaikka mitä ja toimii piiiiitkäään... näin sitä muserretaan köyhän rakentelijan uskomukset kun kerrotaan että on takorautaiset mosat hajonneet parin tonnin jälkeen... ::)

Ei siinä mitään jos arvot olisivat aina olleet samanlaiset. Nyt kun ne oli ensin 12 tasaisesti ja mittasin 2 krt, kävin ajamassa lenkin välillä.

Sitten kun yksi kaunis? päivä, kone tuntui voimattomalta niin arvot oli tippuneet 4 pykälää, samalla mittarilla.

Takokaa minun paksuun kalloon mistä tuo johtuu  ;D Ei ollut -40c imuilmaa koneelle.

Onneksi männät on ehjät, testasin niin isolla öljymäärällä että olisi isompikin vuoto mennyt umpeen  ;D

Että elä nyt turre ala nössoilemään, kyl ne kestää. Kaikkea muuta kuin nakutusta  ;D

Onneksi männät on ehjät, testasin niin isolla öljymäärällä että olisi isompikin vuoto mennyt umpeen ;D

Ja nyt on kiertokanget mutkalla ;D;D;D

Oletko tarkistanut sitä jakoa?

Onneksi männät on ehjät, testasin niin isolla öljymäärällä että olisi isompikin vuoto mennyt umpeen  ;D

Ja nyt on kiertokanget mutkalla ;D;D;D

Oletko tarkistanut sitä jakoa?

Joo, katsottiin kyllä. Ihan ok oli.

Se nyt vielä puuttuisi, että kanget olisi mutkalla. No, kai se minun tuurilla on hyvin mahdollista. Jokainen kampi taipunut samanverran  ;D;D

Se nyt vielä puuttuisi, että kanget olisi mutkalla. No, kai se minun tuurilla on hyvin mahdollista. Jokainen kampi taipunut samanverran ;D;D

Saman verran öljyä - saman verran mutkalla ;D

Kylläpä on ihmehäikkä... Ensinnä tuli mieleen koneistusvirhe uusien mäntien kans, mutta jos seinämät näyttävät hyviltä, niin ei pitäisi johtua siitäkään...

Ehkäpä sittenkin kannattaisi tehdä se ohivuototesti, jos kansipuolella olisi kuitenkin jotain. Tai sitten ongelmat on ihan muualla :D

Se nyt vielä puuttuisi, että kanget olisi mutkalla. No, kai se minun tuurilla on hyvin mahdollista. Jokainen kampi taipunut samanverran  ;D;D

Kylläpä on ihmehäikkä... Ensinnä tuli mieleen koneistusvirhe uusien mäntien kans, mutta jos seinämät näyttävät hyviltä, niin ei pitäisi johtua siitäkään...

Ehkäpä sittenkin kannattaisi tehdä se ohivuototesti, jos kansipuolella olisi kuitenkin jotain. Tai sitten ongelmat on ihan muualla :D

No, en kokeillut sitä öljyä kuin kahteen sylinteriin. Tuli jo niistä kahdesta ihan ok tulokset, mitä suotta tunkemaan jokakoloon. (haisee) ;D

No, en sulje pois mahdollisuutta että päässäkin olisi vikaa ;D

jos vaikka koneistus virhettä ja katkennutta männänrengasta, tai vaikka liian väljäks koneistettu alunperinkin? Millaset katkosvälykset oli männänrenkaissa?

jos vaikka koneistus virhettä ja katkennutta männänrengasta, tai vaikka liian väljäks koneistettu alunperinkin? Millaset katkosvälykset oli männänrenkaissa?

Katkosvälyksiin ei koskettu, oli aivan aavistuksen liian pieni välys, mutta ideana olikin ajella tosi rauhallisesti tämä talvi.

Kun laskeskeltiin että se välys menisi sopivaksi kun sillä ajaa sen 9000km, eli kevääseen mennessä.

Mutta eikös öljyn pitäisi tiivistää ja tulla paremmat tulokset mittauksessa.

Minkäverran tulos saa muuttua öljyn sylinteriin laittamisen jälkeen? Tuossa mittaustulos nousi 0.5 asteikkoa.

Kampikammion huohottimesta ei tule yhtään mitään, tsuputtaa tietenkin pienillä kierroksilla kun ilma liikkuu,

kun lisää kierroksia niin ei ole imua eikä painetta. Eli luulisi että olisi kunnossa, vai?

Yläpäässä taas on kova imu kun lisää kierroksia. Puhaltaa imupuolelta reilusti tyhjäkäynnillä ja kierroksilla imee voimakkaasti.

Alkuviikosta teen sen ohivuotomittauksen. Mitäs sitten jos se on ok? Sitten on pakko uskoa että ne arvot on 8 ja kaikki on kunnossa.

Tai lohko tms. on halki   8)

Ei nuo todellakaan oo oikeita puristus arvoja vasta remontoidulle koneelle, vaikka tasaiset ovatkin. Se mitä mittasit aikaisemmin (12), on sitä mitä ne pitäs olla...

Puristusmittaukset ovat yleensä vain suuntaa antavia. Se "ainoa oikea" mittaus koneen kunnon mittaamiselle on ohivuototesti...

Koska puristukset ovat niin tasaisesti laskeneet, vika voisi olla siinä, ettei jako ole kohdallaan... Mulle kerran tuli yks sellainen tapaus vastaan, että vaikka jakomerkit oli kohdallaan, niin jako oli silti pielessä. Tämä johtu siitä, että kampiakselin kiila oli murtunut ja vääntynyt ja hihnapyörä oli liikahtanut...

Ota ykkös-sylinterin mäntä yläkuolokohtaan ja tarkista sit alamerkki...

Yks mahdollinen vika voi myös olla öljypumpussa, jos se tuottaa liian paljon painetta, niin venttiilit eivät kokonaan sulkeudu, koska hydraulinostajat jäävät kantamaan... Tämä aiheuttais sit tasaisesti vuotoa joka sylinterissä...

Onko autostasi mitattu päästöt?

Häviääkö jäähdytinnestettä?

Entä öljyä?

Käykö tasaisesti?

Joo, jako tarkistettiin ja ne on kaverin mukaan ok.

Itse kun en tiedä tuosta jaosta kuin sen että luulisi että ne on kohdallaan jos merkit on kohdallaan.

Jäähdytin-nestettä häviää. Senkin luulen johtuvan vesipumpusta

koska paikalleen laittaessa se vuosi kaikki nesteet pihalle mutta lopetti vuodon hetken kuluttua kun konetta

käytti. Uusi pumppu on jo, pitäisi vaihtaa ensiviikolla.

Öljyä tulee venakopan? välistä, ainakin oli märkänä sieltä. Uudet tiivisteet on. Laitoin nyt vielä tiivisteliimaa

päätyyn, jos se hillitsisi vuotoa.

Koneessa öljyt tuntuisi pysyvän, ei ole tarvinnut lisätä ja määrä on pysynyt samana.

Ei oikein jaksa enää käydä tyhjäkäyntiä, eikä saa enää säädettyä korkeammalle kun säätö on jo tapissa.

Kohta varmaan pitää laittaa kaasuläpän asentotunnistin niin että tyhjäkäynti kärjet ei mene ollenkaan päälle  ::)

Voin sanoa että päästöjä on turha lähteä vielä mittailemaan, hajukin on jo sellainen että voi jo sanoa että kaikki ei ole ok  ;D

Vielä senverran että jos tulppaa huohottimen imusarjasta, missä on se venttiili sekä suodattimen jälkeen olevan huohottimen liittimen.

Jotta kone ei ime ylimääräistä ilmaa imusarjaan ja imuputkeen.

Otin sitten venakopan huohotinletkut pois ja kokeilin venakopan tuuletusta kiinni/auki.

Vaikutti kierroksiin huomattavasti. Noin 900rpm ???

Kattokaa nyt vielä se jako ja käyttäkää jakoremmi kokonaan pois et näkee onko kiila pysynyt paikallaan.

Ja jakoremmin kunto myös kannattaan katsoa jos on saanu nestettä paljon.

Kattokaa nyt vielä se jako ja käyttäkää jakoremmi kokonaan pois et näkee onko kiila pysynyt paikallaan.

Ja jakoremmin kunto myös kannattaan katsoa jos on saanu nestettä paljon.

Joo, katsotaan nyt vielä viidennenkerran ;D