Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Anonym2001

Lukekaa tämä jos aiotte asentaa walbron tai vastaavan

Recommended Posts

Suuremman bensapumpun originaalin tilalle sekä bensapaineensäätimen:

Päivä meni ihan putkeen. Kauppa kävi, tuli 70 euroa ylimääräistä palkkaa ja työt loppui jo kolmelta. Ei muuta, kuin luupäätä ulkoiluttamaan ja nokka kohti haaparantaa. 70km päästiin ku rupesi palanut konkka haisemaan. Ei muuta kuin p-paikalle jolloin kierroslukumittari rupesi pomppimaan ja auto sammui. VITTU rupesi boxilta nousemaan savu! Ei minkäänlaista hajua mikä olisi voinut tämän aiheuttaa, mutta nykimisen syy taisi löytyä. Vika ilmeni myös siten, että purki akkua. Vajaassa viikossa, kun auto seisoi oli akku tyhjä.

Nyt kaivaittaisiiin uutta boxia sekä vinkkejä mistä lähteä ongelmaa etsimään.

Ei tässä muuten, mutta VITTU huomenna olisi ollut säätämispäivä penkissä ja auto on kabut. Vittu kuukauden odottanut tuota päivää ja tämmöinen vastoinkäyminen. Ei vittu paista aurinko risukasaan vaikka päivä alkoikin lupaavan hyvin. Se pelottaa, että polttanut bensapumpun vielä samalla. Tosin eihän bensapumppu lähde päälle jos boxi on pimeä.

Vinkkeistä olisin todella kiitollinen. Nyt pää täyteen viinaa ja huomenna rapsuttamaan yleismittarin kanssa missä vika "mahtaisi" olla. En kyllä ole kuullut, että boxi palaa, mutta kerta se on ensimmäinenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Nyt tarttis pikaista apua!

No voi prkl mitä zägää. Voihan sille pumpulle antaa kuitenkin suoraan sen 12v ja kokeilla?

Mutta eikun sulakkeita kourallinen mukaan ja "tutkimaan". Onhan noita bokseja vissiin palanut, mutta todella harvakseltaan.

Ainoa ongelma on juuri se, että miten boxi "voi" palaa eikä sulake pala ennen sitä ;). Eikä uusi boxi ratkaise ongelmaa ennen, kuin tuo oikosulun aiheuttaja selviää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Nyt tarttis pikaista apua!

toi kiekkamittarin pomppiminen viittaisi oikosulkuun puolan johtojen puolella. Ei sulla kuvaa olis ecun sisuskalusta / kerro mikä osa haisee niin osaan kertoa paremmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Nyt tarttis pikaista apua!

toi kiekkamittarin pomppiminen viittaisi oikosulkuun puolan johtojen puolella. Ei sulla kuvaa olis ecun sisuskalusta / kerro mikä osa haisee niin osaan kertoa paremmin.

Aika lohduttoman näköinen oli boxi sisältä. Konkka entinen, pari transistoria ja folio palanut pidemmältä matkalta. Eli entinen boxi on. Mittailtiin myös tuon "palaneen" puolen johdot ja kaikki oli sen puolesta ehjät. Kuvia laitan illemmalla, kun pääsen kotiin.

Tuo puola on aika epätodennäköinen vika, koska ja kun boxi leikkasi kiinni niin silloinhan kaikki heittää härän pyllyä. Kun boxi sanoi sopimuksen irti, autosta "hävisi" kokonaan veto ja reagointi kaasuun. Samalla tuo kiekkamittari rupesi heittelemään.

BTW: Aika tyyris tuo orkkis boxi ku käytettynäkin maksaa 250 euroa, mutta eihän tuo konkurssipesässä tunnu missään :'(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Nyt tarttis pikaista apua!

Saa niitä halvemmallakin. Jos sieltä joku noinj on mennyt niin jossain muualla on kyllä vikaa ja pahasti, ei ne ecut nyt tuollalailla itsestään paukahtele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Nyt tarttis pikaista apua!

Saa niitä halvemmallakin. Jos sieltä joku noinj on mennyt niin jossain muualla on kyllä vikaa ja pahasti, ei ne ecut nyt tuollalailla itsestään paukahtele.
Tuossa kuvat. Ei vain tule mieleen missä vika voi olla. Toki kone on käytetty pois paikoiltaan remontin yhteydessä ja en tiedä mitä maalauksen yhteydessä on tehty. Mutta ihmetyttää että, eikö tuolla boxillekkin ole sulake. Meinaan ei auton palo ollut kaukana. Onneksi kavereilla oli bisseä mukana ;D

konkka1.jpg

piiirilevy.jpg

levy.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Lukekaa tämä jos aiotte asentaa walbron tai vastaavan

Ongelma ratkaistu. Originaali bensapumppu vie 4-5 amppeeria virtaa, mutta walbro vie 13-14 amppeeria! Sulekeboxin sulake bensapumpulle on 10amp :'(. Tämän seurauksena boxi paloi. Ongelma ratkaistiin laittamalla boxin ja bensapumpun väliin rele ja maa otettiin peräkontista eikä boxin kautta. Nyt boxi ei lämpene ja homma toimii.

Seuraavakin ongelma ilmeni, mutta se onkin eri tarina ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Lukekaa tämä jos aiotte asentaa walbron tai vastaavan

Ehkei mul oo niin paljoo aikaa/innostusta ruveta tot ecuu kolvailee, on kuitenki sen verran pahasti palanu...

Mutta nythän sä säikäytit. Mullahan meinaa oli vähän aikaa walbro maadottamassa ecun kauttaa, kunnes huomasin ettei se pelaa kunnolla sillee.. Ettei sit ois munki ecu hajonnu tossa.. Ei tosin oo palanut, mut ku ei lähe käyntii, ni ei paljo lohduta... Nyt on sentää suoraan pumppu maassa. Mutta, jos pumppu ottaa 16 A virtaa, miten 10A sulake voi kestää!!?? :o Tullanko tässä nyt näitten pumppujen kanssa siihen tulokseen, että jos ilman releitä sen haluaa toteuttaa, pitää vaihtaa pumpun vaihdon yhteydessä paksummat piuhat ja isompi sulake?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Lukekaa tämä jos aiotte asentaa walbron tai vastaavan

Ehkei mul oo niin paljoo aikaa/innostusta ruveta tot ecuu kolvailee, on kuitenki sen verran pahasti palanu...

Mutta nythän sä säikäytit. Mullahan meinaa oli vähän aikaa walbro maadottamassa ecun kauttaa, kunnes huomasin ettei se pelaa kunnolla sillee.. Ettei sit ois munki ecu hajonnu tossa.. Ei tosin oo palanut, mut ku ei lähe käyntii, ni ei paljo lohduta... Nyt on sentää suoraan pumppu maassa. Mutta, jos pumppu ottaa 16 A virtaa, miten 10A sulake voi kestää!!?? :o Tullanko tässä nyt näitten pumppujen kanssa siihen tulokseen, että jos ilman releitä sen haluaa toteuttaa, pitää vaihtaa pumpun vaihdon yhteydessä paksummat piuhat ja isompi sulake?

Pumppu ottaa 13-14 amppeeria (Toki vauhdissa ei olla mitattu). Tämän lisäksi mulla oli bensapaineensäädin kytketty hieman reisille ja vielä orkkiksen perään. Itselläni on nyt tuon 10 amppeerisen sulakkeen tilalle 15 amppeerinen ja hyvin on pelannut. Tuo ecu ei pala huomaamatta rupeaa kyllä haisemaan kunnolla ja lämpeää pirusti.

Nyt pelaa uudella eculla, oikein kytketyllä bensapaineensäätimellä ja walbrolla ihan hyvin. Säädätys on torstaina niin saa nähdä mitä kaikkea uutta siellä oppii ;D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Lukekaa tämä jos aiotte asentaa walbron tai vastaavan

Mutta muttaa.. ;D 10A sulake -> 1,5mm piuhat, 15A sulake -> pitäis olla 2,5mm pihat... Ei välttämättä hyvä pidemmän päälle... Ja kaiken hyvän lisäks se sama sulake on eculle.. Kestääkö ecu 15A vikavirtaa, who knows..? Toihan ois aika helppo tehä sillee et ottais siit alkuperäseltä 10A sulkakkeelta ohjauksen releen kelalle ja laittais kärjen menee akulta 15A sulakkeen kautta pumpulle... Vai mitä ootte mieltä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Lukekaa tämä jos aiotte asentaa walbron tai vastaavan

Mutta muttaa..  ;D 10A sulake -> 1,5mm piuhat, 15A sulake -> pitäis olla 2,5mm pihat... Ei välttämättä hyvä pidemmän päälle... Ja kaiken hyvän lisäks se sama sulake on eculle.. Kestääkö ecu 15A vikavirtaa, who knows..? Toihan ois aika helppo tehä sillee et ottais siit alkuperäseltä 10A sulkakkeelta ohjauksen releen kelalle ja laittais kärjen menee akulta 15A sulakkeen kautta pumpulle... Vai mitä ootte mieltä?

Ei mene eculle ja tuohon on oma ratkaisunsa ja sulakkeella on jatkuva sytytysvirta, ohjausvirta releelle pitää ottaa eculta ja maa pumpulle auton rungosta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Lukekaa tämä jos aiotte asentaa walbron tai vastaavan

Itseasiassa nyt kun tarkemmin vilasin, niin ei menekkään eculle vaan efi releen kelalle. :-X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Lukekaa tämä jos aiotte asentaa walbron tai vastaavan

Itseasiassa nyt kun tarkemmin vilasin, niin ei menekkään eculle vaan efi releen kelalle. :-X

Jotta mielesi lepää niin käynnistettäessä walbro kuluttaa n.6 amppeeria ja kun auto on käynnissä ja poljettaa n.5000rpm niin n.7 amppeeria. Joten vaihdoin sulakkeen takaisin 10 amppeeriSEKSI ;D. Nyt oli sen verran joutilasta aikaa ja sattui tuo mittari käteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Lukekaa tämä jos aiotte asentaa walbron tai vastaavan

kopsataan tännekki (tän viestin voi melkee poistaa sieltä vapaamuotosesta)

Elikkäs toi bpumppu releen kautta. ei oo vaikee ( vaikka piti muistella itekki Cool )

rele.JPG

eli eculta tulee 1 johto missä on ecun ohjaama maa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Lukekaa tämä jos aiotte asentaa walbron tai vastaavan

Tuosta on sitten helpompikin variaatio: Bensapumpun maajohto katkaistaan, eculta tuleva johto ohjaamaan releen käämiä kuten tuossakin ja katkaistun johdon pumpulle menevä pää releen kärkien kautta maihin. Varmasti olen siitä kirjoittanutkin jo tänne jonnekin. +12V johtoa ei tarvi sitten katkaista vaan haarottaa vaan releelle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Lukekaa tämä jos aiotte asentaa walbron tai vastaavan

Tuosta on sitten helpompikin variaatio: Bensapumpun maajohto katkaistaan, eculta tuleva johto ohjaamaan releen käämiä kuten tuossakin ja katkaistun johdon pumpulle menevä pää releen kärkien kautta maihin. Varmasti olen siitä kirjoittanutkin jo tänne jonnekin. +12V johtoa ei tarvi sitten katkaista vaan haarottaa vaan releelle.

juu tosa mun kuvassa ei katkota enään nollaa vaan plussaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Lukekaa tämä jos aiotte asentaa walbron tai vastaavan

Niin ja vetäkää kerralla kunnon virta/maa-kaapelit walbrolle, niin ei kyykkää noilla nissanin alkuperäisillä narukaapeleilla virransaanti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Lukekaa tämä jos aiotte asentaa walbron tai vastaavan

aamen! nimim. palaneet johdot ja matot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Lukekaa tämä jos aiotte asentaa walbron tai vastaavan

Ja seuraavaksi palaa virtalukon "kärjet", tuskin on tarkoitettu ne mihinkään 20A virrankestoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Lukekaa tämä jos aiotte asentaa walbron tai vastaavan

Ja seuraavaksi palaa virtalukon "kärjet", tuskin on tarkoitettu ne mihinkään 20A virrankestoon.

Neljä vuotta ollut eikä ole palanut mitään. Joten se tuostakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Lukekaa tämä jos aiotte asentaa walbron tai vastaavan

ot, mutta millain tuo virtalukkoon vaikuttaa sen enempää?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Lukekaa tämä jos aiotte asentaa walbron tai vastaavan

OT JUUH: Epäilenpä ettei oo noita virtalukon "kärkiä" mitoitettu tuommoisille Walbron ottamille virroille. Ja tuolla kytkennällähän kulkee sen ottama kokonaisvirta juurikin tuon kautta.

Mutta samapa tuo miten kukin tekee. Ei vaan itelle mene järkiin että ohjauksesta otetaan myös käyttövirta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Lukekaa tämä jos aiotte asentaa walbron tai vastaavan

Toisaalta eipä mulla walbro ole edes noin kytketty mikä Gorak:n piirustus on. Mulla tulee erillinen 6mm virtakaapeli releelle, sieltä walbrolle ja pelkkä heräte alkuperäisista kaapeleista releelle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Lukekaa tämä jos aiotte asentaa walbron tai vastaavan

OT JUUH: Epäilenpä ettei oo noita virtalukon "kärkiä" mitoitettu tuommoisille Walbron ottamille virroille. Ja tuolla kytkennällähän kulkee sen ottama kokonaisvirta juurikin tuon kautta.

Mutta samapa tuo miten kukin tekee. Ei vaan itelle mene järkiin että ohjauksesta otetaan myös käyttövirta.

Mutta näinhän se näissä kaikissa Nissaneissa menee.

Mä oon sitä mieltä että orkkisvirtapiuha toimii mainiosti. Orkkis pumppu n. 10A ja Walbro taitaa olla maks. 14A. Ei siis kovin suuria virtoja vielä..eikä tuo orkkisjohto taida mennä virtalukon kautta kuitenkaan.

Bluebirdin ongelma on tuo bensapumpun maa joka menee alunperin ecun kautta. Se näillä relevirityksillä on tarkoitus ohittaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Lukekaa tämä jos aiotte asentaa walbron tai vastaavan

Mä oon sitä mieltä että orkkisvirtapiuha toimii mainiosti.

Riippuu taas ihan setupista. Orkkisvirtapiuhan kanssa walbro kyykähtää n.400hp tehoissa. Isompaa johtoa suoraan akulta ja taas riittää tuottoa hetkeksi. Tämä siiis s13.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×