Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Kennedy

Z31 - Minun projektini

Recommended Posts

en nyt tiedä kiinnostaako ketää aihe, mutta laitetaan kuitenkin..

Sain lopultakin apparin puolelta orkkis helman irroitettua.

kiinitys auton alla: takareuna ristipää (6kulmainen kanta), keskivaiheelta 3:llä ristipäällä (pyöreäkanta), etureunasta yhdellä ristipäällä.

Edestä oli myös sisälokarin sisäpuolelta kahdella ruuvilla kiinni (otettiin hylsyllä auki)

Kuvat on ISOJA

Helma kuva 1

Helma kuva 2

Helma kuva 3

Helma kuva 4

Helma on kiinni tukiraudassa. Ei suoraan auton helmassa..

Nyt kun saatiin vielä sisälokarin reunaa vähän raotettua niin otin muutamat kuvat sisäpuolelta.

Kovin tarkkoja ei ole, mutta saa idean missä kunnossa paikat on..

Lainaten zeppistä. perkele sulla on ehjät helmat.. mulla näky läpi  ;D

Lokarin väli 1

Lokarin väli 2

Lokarin väli 3

Lokarin väli 4

Lokarin väli 5

Lokarin väli 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 helma irti

Ihan hyviltähän noi ainakin kuvissa näyttää. Muutama kohta helmassa, etulokasuojan kohdalla jossa massaa,

kannattaa tarkistaa, ettei löydy yllätyksiä ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 helma irti

Ihan hyviltähän noi ainakin kuvissa näyttää. Muutama kohta helmassa, etulokasuojan kohdalla jossa massaa,

kannattaa tarkistaa, ettei löydy yllätyksiä  ;)

kyllä tosta on tarkoitus osia repii irti..

meinasin lokarit ottaa ja poistaa mömmöt+maalata uusiksi.. ehkä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 - Minun projektini

muutimpä otsikon sopivammaksi.

tänään saatiin taas aikaiseksi muutaman tunnin aikana ihan kivasti (tosin osa aika rakennettiin tallia)

http://kennedy.dnsf.org/z31/projektia/

muutamat kuvat.

tunkattiin auto ilmaan. jarru yhdestä kulmasta irti.

vähän puskuria lisää irti. pitää repiä loppuun asti irti niin pääsee näkemään tuon ilmanputsari <-> kaasuläppä välisen alueen. ei meinaa erottaa MAF:in tuolta autosta.

samalla olin kuvat nokkapellin pumpuista

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 - Minun projektini

Mites isoa projektia meinaat tehdä ennen kesää ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 - Minun projektini

Mites isoa projektia meinaat tehdä ennen kesää ::)

ennen / kesällä..

teen vähintään puslahommat valmiiksi ennen ajoa.

vaikka olisi loppu kesästä vasta valmis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 - Minun projektini

http://kennedy.dnsf.org/z31/projektia/

tänään taas tuli vähän osia irroitettua.

ratista otin momon nahkakeskiön pois ja kiinnitin Nismon torvenpainikkeen paikoilleen. jopa toimii se.. eli ei tarvitse tehdä putkkavirityksiä torven kanssa. -> kuva

rankaat irti lopuista nurkista. keulan purkaminen jatkuu. toisen puolen sivuhelma pois sekä sisälokari.

puskurirauta irti ja keulilta pois myös se etuvalojen oma pissapojan säiliö.. joka oli melkein täysi.

tällänen öljycooleri näkyi.. moottorin? kuva

mikähän mahtaa olla tuo pumppu tossa coolerin etupuolella? kuva

lokarikin lähti melkein ongelmitta. yksi ruuvi oli paskana. yli puolituntia kampesin sitä ruuvari+räikkä yhdistelmällä, että sain sen pois.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 - Minun projektini

tuli tänään sitten vähän raivailtua tota EGR systeemiä konehuoneesta..

http://kennedy.dnsf.org/z31/projektia/image54.htm

Sitten vielä parit metallituet pois ja johtoja vähän ylös..

http://kennedy.dnsf.org/z31/projektia/image56.htm tuolta näyttää nyt

http://kennedy.dnsf.org/z31/egr.jpg tolta se näytti hetkeä aikaisemmin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 - Minun projektini

Näkyykös tuossa yhdes kuvas kaksi tollasta solenoidiventtiiliä millä 200sx:ssä ohjataan sitä bensanpaineen-säätimelle menevää alipainetta käynnistettäessä..? En nyt äkkiä muista sen virallista nimeä. ;D

Mut nehän vois myös poistaa jos ne tosiaan on samat venttiilit... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 - Minun projektini

Näkyykös tuossa yhdes kuvas kaksi tollasta solenoidiventtiiliä millä 200sx:ssä ohjataan sitä bensanpaineen-säätimelle menevää alipainetta käynnistettäessä..? En nyt äkkiä muista sen virallista nimeä.  ;D

Mut nehän vois myös poistaa jos ne tosiaan on samat venttiilit...  ;)

http://kennedy.dnsf.org/z31/solenoidi.jpg

noita tarkoitat?

en kerennyt loppuun asti katsomaan minne kaikki piuhat menee, mutta muistaakseni yksi niistä meni egr:ään.

kerro vaan lisää aiheesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 - Minun projektini

Juurikin noita. Se on ainakin tossa sx:ssä hienosti nimetty Pressure Regulator Control Solenoid Valve... ;D

Eli se pitää bensanpaineita korkeammalla hetken aikaa startauksen jälkeen. Omastani olen tuon jo poistanut enkä ole ainakaan mitään eroa huomannut. Ja muistaakseni jotku muutkin oli sen poistanu.

Mut tutki eka et mihin ne letkut niistä menee. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 - Minun projektini

http://z31.com/fiche/?2:h:5

Air Polution Control

toi näyttää vähän samalta mitä noi solenoidit o

http://z31.com/fiche/?2:e:5

Secondary Air System - Post 0986

toi näyttäis olevan tarkemmin koko toi paska

noita mikrofilmejä kun kattelee niin ei toi kyllä egr:ltä vaikuta http://z31.com/fiche/?2:n:4. toisin kun kaikki on sanonut. myös ihmetyttää kun osa letkuista oli katkastu ja tulpattu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 - Minun projektini

tuli taas tänään tutkittua lisää ja samalla myös korjauskäsikirjaa selattua

A.I.V. Air Injection Valve

ja sen verran mitä tässä kirjassa kerrotaan niin aika turha laite on  :)

myös nämä johdot on selvitetty

http://kennedy.dnsf.org/z31/projektia/image3.htm

4 letkua. yksi menee ilmastoinnille. 2 imusarjaan. kolmas taisi mennä turbolle..

kuvien perusteella pitäisi olla joku suodatin kanisteri siinä..

E.G.R. kanssa selvitelty mitä kaikkea pitää repiä pois siitä.

tulee kyllä hyvin riisuttua ylimääräistä puis. mm. tänään lähti etulamppujen oma pissapojan pumppu letkuineen..

myös etutolppa irroitettiin paikoiltaan. testattiin toisella puolelle miltä näyttää brembon satula autossa vakiolevyjen ja vanteiden kanssa.. (kiitokset nippon densolle avusta..)

http://kennedy.dnsf.org/z31/projektia/image57.htm tosta alkaa tämän päivän hommat.

erikoisinta mitä löydettiin oli tämä jarrusatulan alapuolelta

http://kennedy.dnsf.org/z31/projektia/image62.htm

vaikuttaisi ihan abs anturilta ja omasta mielestä tossa autossa ei ole sellasia  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 - Minun projektini

erikoisinta mitä löydettiin oli tämä jarrusatulan alapuolelta

http://kennedy.dnsf.org/z31/projektia/image62.htm

vaikuttaisi ihan abs anturilta ja omasta mielestä tossa autossa ei ole sellasia :)

On se abs-anturi. Erittäin outoa, ei luulisi tehtaan laittavan noita antureita sentään joka autoon. Näkyykö siellä navassa sitä hammastusta? Liekö sun autosta vaan race-hengessä nyppästy absit kuutamoon aikoinaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 - Minun projektini

erikoisinta mitä löydettiin oli tämä jarrusatulan alapuolelta

http://kennedy.dnsf.org/z31/projektia/image62.htm

vaikuttaisi ihan abs anturilta ja omasta mielestä tossa autossa ei ole sellasia  :)

On se abs-anturi. Erittäin outoa, ei luulisi tehtaan laittavan noita antureita sentään joka autoon. Näkyykö siellä navassa sitä hammastusta?  Liekö sun autosta vaan race-hengessä nyppästy absit kuutamoon aikoinaan..

hammastusta?

vähän huonosti kattelin sitä napaa, mutta konehuonetta sitäkin enemmän.

zagen ja nippon denson kanssa yritettiin etsiä absiboxia pellinalta, mutta ei löydetty.

http://kennedy.dnsf.org/z31/abs_napa.jpg 300% kuva alueesta missä oli kiinni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 - Minun projektini

Tsekkaapas sitä ABS -yksikköä sieltä takakontista, muistaakseni kuskin puolella verhoilun takana  ;)  saatat yllättyä.

Olikos toi sun auto Suomi-auto vai Saksan tuonti alkujaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 - Minun projektini

Tsekkaapas sitä ABS -yksikköä sieltä takakontista, muistaakseni kuskin puolella verhoilun takana  ;)  saatat yllättyä.

Olikos toi sun auto Suomi-auto vai Saksan tuonti alkujaan.

muuttoautona saksasta.. pitää kattoo seuraavan kerran kun menee tallille.

se myös voi selittää tuon perän toiminna.. eli ei välttämättä olekkaan VLSD:tä vaan CLSD.

huonoimmassa tapauksessa saksassa ei ole tullut mihinkään malliin lukkoa  :)

edit: siis ne jotka ei tiedä CLSD -> clutch lsd

edit2: niin mullahan on autossa ollut katti sekä tällä hetkellä on noi saaste vehkeet.. vielä hetken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 - Minun projektini

Onko noihin kolmesatkuihin ollut saatavilla kunnollinen kytkinlukkokin?? Jos nyt oikein ymmärsin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 - Minun projektini

Mulle aukeaa vain tälläinen kuva:

joku muu pitäisi olla?

ei ole muuta navan kohdasta otettu.

Onko noihin kolmesatkuihin ollut saatavilla kunnollinen kytkinlukkokin??  Jos nyt oikein ymmärsin..

jenkeissä, kanadassa ja muutamassa muutamassakin paikassa ilmotettu, että viimeistään '88 malleissa on ollut clsd perä jos ei ole vlsd:tä ollut..

edit: niin siispä kitkalukkohan zetoissa siis on.. visko jossain erikoismalleissa vaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 - Minun projektini

Tsekkaapas sitä ABS -yksikköä sieltä takakontista, muistaakseni kuskin puolella verhoilun takana  ;)  saatat yllättyä.

Olikos toi sun auto Suomi-auto vai Saksan tuonti alkujaan.

KHLGZ31JTOCH

K = targa

H = VG30

L = LHD

G = 2+2 seater

J = GL type

O = Joku rajattu euroopan mallisto (listattu tossa saksa,hollanti,sveitsi,itävalta)

C = manuaali-ilmastointi

H = anti skid brake

tälläiset tiedot Filk ystävällisesti antoi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 - Minun projektini

joku muu pitäisi olla?

ei ole muuta navan kohdasta otettu.

En mä tiedä :) Luulin että olisi kuva jossa näkyisi koko napa, joten ajattelin että ehkä tuossa bugaa jokin. My bad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 - Minun projektini

myös nämä johdot on selvitetty

http://kennedy.dnsf.org/z31/projektia/image3.htm

4 letkua. yksi menee ilmastoinnille. 2 imusarjaan. kolmas taisi mennä turbolle..

kuvien perusteella pitäisi olla joku suodatin kanisteri siinä..

tuli sitten leikittyä hieman FAST:illa tässä ja tutkittua auton tietoja sieltä..

ecp-2.jpg

ecp-1.jpg

tollanen kuuluisi olla siellä etulokarissa..

ihan kivasti tulee poistettua osaa konehuoneesta tässä..

EGR, AIC, APC, ECP jne. lyhenteet  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 - Minun projektini

tuli taas pari tuntia tuhlattua tallilla tänää..

http://kennedy.dnsf.org/z31/projektia/image69.htm päivän kuvat ->

saaste kanisterin piuhat lähes kokonaan poistettu konehuoneesta.

näköjään vähän paukkulanka virityksiä löytyi auton alta..

http://kennedy.dnsf.org/z31/projektia/image71.htm

osaako joku sanoa mikä kyseinen osa on?

http://kennedy.dnsf.org/z31/projektia/image74.htm - oikealla ja vasemmalla tuollaiset vasaran tyyliset palikat jotka tuntuivat olevan yhdessä toisiinsa.

peräluukusta kun lähdettiin etsimään elektroniikka sitten.

http://kennedy.dnsf.org/z31/projektia/image83.htm - tämän takia meni yli puolituntia, että saatiin kotelo auki. kiitokset tompalle avusta.

ja löytyihän sieltä osaa

http://kennedy.dnsf.org/z31/projektia/image84.htm

http://kennedy.dnsf.org/z31/projektia/image85.htm

http://kennedy.dnsf.org/z31/projektia/image86.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 - Minun projektini

osaako joku sanoa mikä kyseinen osa on?

http://kennedy.dnsf.org/z31/projektia/image74.htm - oikealla ja vasemmalla tuollaiset vasaran tyyliset palikat jotka tuntuivat olevan yhdessä toisiinsa.

En tiedä mutta uskoisin noiden liittyvän jotenkin tärinän estoon/ resonointiin... Ne on varmaan jollain kumeilla kiinnitetty laatikkoon?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×