Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Doni

Syystalven Bluebird-projektit?

Recommended Posts

Mites muilla on Bluebirdit edenneet?

Vaihdetaanpa tässä samalla pikakuulumiset kun ei ole päässyt yhteyttä pitelemään:

Eli mulla on auto seisonnassa ja uus mäntä tilauksessa

Ahdot on tarkoitus laskea talveksi 0.4-0.5 bariin...

keväällä sitten uutta ahtojen nostoa kun bensansaanti on saatu kuntoon.

Muuten syksy on mennyt koulussa ja hankinpa tuossa EPROM/EEPROm luku-ja kirjoituslaitteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Syystalven Bluebird-projektit?

mulla on toi bluebird seisonnassa ja on tällä hetkellä hylättynä lumisateessa kun teen kaverin turbo bluebirdiin kansiremppaa mun tallipaikalla.

muuten ajelen sisäänajoa tolla sapporolla ;) siinä on ihan sairaan kauhee alavääntö joten kylki eteenpäin jatkuvasti

sillä kuolee joku päivä vielä ;D

mitän uutta ei ole bluebirdissä mut olis tarkoitus ostaa uusi turbo talven aikana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Syystalven Bluebird-projektit?

Auto lähdössä laitettavaksi ensi viikonloppuna. Enään uupuu peltipakosarja. Ja päätin sitten unohtaa vielä tuon gt25r garretin. Kyllä tuo s1bg saa riittää. Iso kiitos Jerelle osista sekä parille muulle klubilaiselle ja ei klubilaisella avusta projektin etenemisen suhteen.

Jospa vielä jostain löytyisi se korisarja niin bueno. Rahaa on kyllä uponnut ihan kiitettävästi noihin osiin, mutta toivottavasti lopputulos on myös sen mukainen.

Miksi minä menin ostamaan etuvetoisen corollan. Hirveä ikävä tähtöstä, sillä oli paljon mukavampi huristella talvella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Syystalven Bluebird-projektit?

Moro meikäläisenkin puolesta!

Parikuukautta olen metsästänyt T12 2.0i polttoainekiskoa tuloksetta, yhden tiedän mut myyjä ei ollu varma myykö vaiko ei.

U11:sta on purettu kaikki viripalikat pois ja alkuperäisiä osia paikalleen laittamassa. Pirssi vaihtaa omistajaa lähiaikoina, kunhan saan sen katsastettua.

Sen jälkeen käyn hakee silvian vm-88 231Tkm ajetun kulkimen.

Uudesta/vähän käytetystä GT28rs turbosta kaupankäynti hieman kesken, joka tapauksessa sellainen tulee ennen kevättä.

Hakusessa s13 männät ja kiertokanget.

Siinä alkuun...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Syystalven Bluebird-projektit?

Microman: 2.0 ruiskuluupäässä on suuttimet letkuliitoksella niinkuin ET:ssäkin, turhaan metsästät jos DETin suuttimia siihen meinaat laittaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Syystalven Bluebird-projektit?

Microman: 2.0 ruiskuluupäässä on suuttimet letkuliitoksella niinkuin ET:ssäkin, turhaan metsästät jos DETin suuttimia siihen meinaat laittaa...

Ei ollu ainakaan siinä kiskossa jota s13 suuttimien kanssa vertailin... Liekö ollu joku "special edition"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Syystalven Bluebird-projektit?

Mullakin on auto seisonnassa ja osina,kaipailen yhtä detin mäntää ynm ,sain hommattua audin välijäähyn ja garretin t25.sen että ei tuu vapaa ajan ongelmia ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Syystalven Bluebird-projektit?

Microman: 2.0 ruiskuluupäässä on suuttimet letkuliitoksella niinkuin ET:ssäkin, turhaan metsästät jos DETin suuttimia siihen meinaat laittaa...

Ei ollu ainakaan siinä kiskossa jota s13 suuttimien kanssa vertailin... Liekö ollu joku "special edition"

toden näköisesti oli spesiaali kisko, tai ainakin mulla on letkut suuttimien ja kiskojen välissä alkuperäisessä 2.0ruiskussa ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Syystalven Bluebird-projektit?

mulla on detin suuttimet vakio kiskossa uusilla oikein tiukoilla teräspunos pensaletkuilla ja todella vahvoilla pensaletkuklemmareilla kiinni tiukasti.

eivät vuoda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Syystalven Bluebird-projektit?

Miksi minä menin ostamaan etuvetoisen corollan. Hirveä ikävä tähtöstä, sillä oli paljon mukavampi huristella talvella.

Offtopic: No älä! Mullakin Stara viime talvena, nyt kakkoskoppanen 1,3 Golffi. prkl.. on niinku niin tylsä auto.

Merkki on sentään oikea vieläkin, mutta ei voi mitään kun elämä tuntuu helvetiltä vajaavetoisella ja raapii vielä väärästä päästä. Kuten toisessa topickissa sanoin ainoa plussa on, että syö puolet vähemmän bensaa kuin luppana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Syystalven Bluebird-projektit?

Nyt on tullut tehtyä vasta pikkuinen moottoriremontti. Alakerta on käynyt koneistamolla ja kaikki laakerit / kuluneet osat on uusittu sekä kone rengastettu. Samalla kaikki osat tarkastettu läpi. Kansi käynyt myöskin koneistamolla, joutui hiomaan ja oikaisemaan -015mm, samalla tehty uudet vent.ohjaimet ja koneistettu venttiilit. Nokka-akseli on modifoitu vakiosta ja on 288´ ja nostoa 7.35mm imu/pako (Nokasta mitattuna), venttiilienjouset on "simmattu" möys. Venttiiliensäätöruuvit uusittiin samalla. Kytkimeksi kaavailtu kahta eri vaihtoehtoa, auki vielä kumpi on tulossa... Vähäsen suuremmat suuttimet olisivat jo, mutta pitäisi saada bensapuolikin kuntoon ennen kesää (ehkä Perfect Power SMT6? sen näkee sitten) Ahdin vietiin huoltoon eilen, saa nyt nähdä mitä siihen sitten tulee... Sitten on pikkuisen uutta mittaria sun muuta hilpettä(?).

Paljon olis muutakin osaa mielessä ja mahdollisesti ostosuunnitelmissa ennen kesää, mutta pankkitilikin kun tykkäisi näistä ostoksista vielä, köyhä kun olen  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Syystalven Bluebird-projektit?

Luppana jakselee vallan mainiosti... nestettä se vaan imee vähä turhanki paljo... alavääntöä en ehkä hiukan liikaaki tai sitte mulla on jalas vikaa, ku aina tahtoo alkaa sutimaan tuolla "liukkaas".

Edelleen on ongelma ton vedon katoamisen kans... johonki se veto katoaa 5000 jälkeen... edelleen olen sitä mieltä, et se nokka pitäis vaihtaa sinne, mut tiedä sitte onko siinä mitään vikaa...

Lokakuun alus ostin -91 SX:än... Siihen ei oo vielä mitään palikkaa, mut katotaan ku tilin saldo joskus näyttäis sellasta, et vois löytää jotai sinne... tuskin kovin pian, et jotai pientä on vaan tulos ens kesäks... siis oleellista... Dumppi, putkisto ja vähä lisää painetta... siis vähä, ei mitään kilon paineita... niillä saa joutua pärjäämään siihen asti et on varaa hommata puhallinta ja muuta kivaa....

Onhan tolla tullu vähä päristeltyä tuolla liukkaaski kesäpalloilla.... mukavasti sillä siellä pääsee, mut paikaltaan lähtö teettää ongelmia, ku takapyörät on (YLLÄTTÄEN) sakoilla.... Sitte ku on nokkaremmi plus miit tilppeet vaihdettu ni lähtee se seisontaan talveks....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Syystalven Bluebird-projektit?

ainiin unohdin ihan kokonaan olenhan minä jotain pientä saanut ostettua bluebirdiin.

kävin tettämässä taakse uuden kallistuksen vakaajan vanha 12mm ja uusi on 18mm missä kestävemmät päädy.

voin viikonloppuna ottaa siitä kuvan teille nähtäväksi niin näätte samalla mun takapäätyjen puslatkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest leposima

Re: Syystalven Bluebird-projektit?

Oma sinilintu seisoo talven... Jos rahaa ja motivaatiota ilmaantuu jostain niin pimeiden talvi-iltojen ratoksi on ainakin pientä projektin tynkää... lähinnä sisustan ja korin ehostusta... ja myös moottorin vaihto ca20s -> ca18et olis mielessä...

Paljos muuten ca18et koneesta (ilman apulaitteita ja ilman turboa) kannattais köyhtyä? niitä kun ei näy hirveesti myytävän tuolla kirpputorilla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Syystalven Bluebird-projektit?

japan moottorituonti myy n. 1000e ilman apulaiteita.

takuu moottoreita joilla ajettu vähän.

+ sun pitää vaihtaa taakse levyjarrut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Syystalven Bluebird-projektit?

ei Lake ole kerennyt ottaa talliin sitä malliks vielä

Ei PERKELE!

se o kiireinen mies se

munkin cooleria on jo tehnyt puolivuotta ;) ja varmaan menee vielä saman verran et on valmis

En sitä epäile, mutta olen tottunut siihen että mikä luvataan siittä myös pidetään kiinni. Tällä hetkellä projektin eteneminen on nimenomaan tuosta pakosarjasta kiinni ja se luvattiin heinä-elokuulle. Ymmärrän talli ongelmat ja kiireet yms. Ei siinä mitään, mutta tässä on sekin että puolet on maksettu ennakkkoon eli eletään puun ja kaarnan välissä. Koska pari muutakin tekijää olisi ollut, mutta tässä vaiheessa se ei enään lohduta koska eivät hekään kerkeä tähän hätään tuota pakosarjaa tekemään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Syystalven Bluebird-projektit?

Oma sinilintu seisoo talven... Jos rahaa ja motivaatiota ilmaantuu jostain niin pimeiden talvi-iltojen ratoksi on ainakin pientä projektin tynkää... lähinnä sisustan ja korin ehostusta... ja myös moottorin vaihto ca20s -> ca18et olis mielessä...

Paljos muuten ca18et koneesta (ilman apulaitteita ja ilman turboa) kannattais köyhtyä? niitä kun ei näy hirveesti myytävän tuolla kirpputorilla...

Myy vanha pois ja osta suoraan orkkis t-luupää. Pääset todennäköisesti paljon helpommalla ja halvemmalla. Lisää kannattaa kysyä esimerkiksi microman nimimerkillä kirjoittelevalta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Syystalven Bluebird-projektit?

ei Lake ole kerennyt ottaa talliin sitä malliks vielä

Ei PERKELE!

se o kiireinen mies se

munkin cooleria on jo tehnyt puolivuotta ;) ja varmaan menee vielä saman verran et on valmis

En sitä epäile, mutta olen tottunut siihen että mikä luvataan siittä myös pidetään kiinni. Tällä hetkellä projektin eteneminen on nimenomaan tuosta pakosarjasta kiinni ja se luvattiin heinä-elokuulle. Ymmärrän talli ongelmat ja kiireet yms. Ei siinä mitään, mutta tässä on sekin että puolet on maksettu ennakkkoon eli eletään puun ja kaarnan välissä.  Koska pari muutakin tekijää olisi ollut, mutta tässä vaiheessa se ei enään lohduta koska eivät hekään kerkeä tähän hätään tuota pakosarjaa tekemään. 

Hiljaa hyvä tulee.. Munkin auto seissy jo nelisen kuukautta mutten valita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Syystalven Bluebird-projektit?

ei Lake ole kerennyt ottaa talliin sitä malliks vielä

Ei PERKELE!

se o kiireinen mies se

munkin cooleria on jo tehnyt puolivuotta ;) ja varmaan menee vielä saman verran et on valmis

En sitä epäile, mutta olen tottunut siihen että mikä luvataan siittä myös pidetään kiinni. Tällä hetkellä projektin eteneminen on nimenomaan tuosta pakosarjasta kiinni ja se luvattiin heinä-elokuulle. Ymmärrän talli ongelmat ja kiireet yms. Ei siinä mitään, mutta tässä on sekin että puolet on maksettu ennakkkoon eli eletään puun ja kaarnan välissä. Koska pari muutakin tekijää olisi ollut, mutta tässä vaiheessa se ei enään lohduta koska eivät hekään kerkeä tähän hätään tuota pakosarjaa tekemään.

Hiljaa hyvä tulee.. Munkin auto seissy jo nelisen kuukautta mutten valita.

Kyse varmaankin on käyttöautosta jota tarvitsisit päivittäin! Ei nimittäin huvikseen jaksa maksaa kahdesta autosta maksuja!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Syystalven Bluebird-projektit?

heti kun lake voi aloittaa sen pakosarjan teon voin viedä sille mun tai yhen toisen bluebirdin malliksi.

muistaaksen lakella on jotain viiveitä tullut niinden pakosarjan laippojen teetossa.

tarttis saada itsellekin uusi pkosarja jos ostan isomman turbon tässä joulun tienoilla  itselleni lahjaksi  ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Syystalven Bluebird-projektit?

heti kun lake voi aloittaa sen pakosarjan teon voin viedä sille mun tai yhen toisen bluebirdin malliksi.

muistaaksen lakella on jotain viiveitä tullut niinden pakosarjan laippojen teetossa.

tarttis saada itsellekin uusi pkosarja jos ostan isomman turbon tässä joulun tienoilla itselleni lahjaksi ::)

Tuon kuulin itsekkin, että noiden laippojen kanssa on ongelmia. Jään odottamaan mitä tuleva tuo, mutta viikonloppuna tuo murheenkryyni lähtee laitettavaksi. Katsotaan mitä siittä saadaan aikaan. Jos tuon korisarjan saisi vielä jostain metsästettyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Syystalven Bluebird-projektit?

Kyse varmaankin on käyttöautosta jota tarvitsisit päivittäin! Ei nimittäin huvikseen jaksa maksaa kahdesta autosta maksuja!

Juu, niin on. Tosin nyt pari viikkoa sitten ostin halvan golffin talviautoksi (en kakssatkulla ajaisi kuitenkaan talvea).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest leposima

Re: Syystalven Bluebird-projektit?

Oma sinilintu seisoo talven... Jos rahaa ja motivaatiota ilmaantuu jostain niin pimeiden talvi-iltojen ratoksi on ainakin pientä projektin tynkää... lähinnä sisustan ja korin ehostusta... ja myös moottorin vaihto ca20s -> ca18et olis mielessä...

Paljos muuten ca18et koneesta (ilman apulaitteita ja ilman turboa) kannattais köyhtyä? niitä kun ei näy hirveesti myytävän tuolla kirpputorilla...

Myy vanha pois ja osta suoraan orkkis t-luupää. Pääset todennäköisesti paljon helpommalla ja halvemmalla. Lisää kannattaa kysyä esimerkiksi microman nimimerkillä kirjoittelevalta.

Otteessa lukee jo 1.8 turbo :) .. mutta mun luupään miltei 400 tuhannen kilometrin pituisen taipaleen aikana on edellinen omistaja jossain vaiheessa päättänyt heivata turbokoneen takavasemmalle ja nostanut nokille ca20s:n :) ruiskun johtosarjakin on löytyy jo konehuoneesta niin homma helpottuu niiltä osin. nyt vaan odotteleen että säästöpossu lihoo sen tuhatlappusen verran :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Syystalven Bluebird-projektit?

Oma sinilintu seisoo talven... Jos rahaa ja motivaatiota ilmaantuu jostain niin pimeiden talvi-iltojen ratoksi on ainakin pientä projektin tynkää... lähinnä sisustan ja korin ehostusta... ja myös moottorin vaihto ca20s -> ca18et olis mielessä...

Paljos muuten ca18et koneesta (ilman apulaitteita ja ilman turboa) kannattais köyhtyä? niitä kun ei näy hirveesti myytävän tuolla kirpputorilla...

Myy vanha pois ja osta suoraan orkkis t-luupää. Pääset todennäköisesti paljon helpommalla ja halvemmalla. Lisää kannattaa kysyä esimerkiksi microman nimimerkillä kirjoittelevalta.

Otteessa lukee jo 1.8 turbo :) .. mutta mun luupään miltei 400 tuhannen kilometrin pituisen taipaleen aikana on edellinen omistaja jossain vaiheessa päättänyt heivata turbokoneen takavasemmalle ja nostanut nokille ca20s:n :) ruiskun johtosarjakin on löytyy jo konehuoneesta niin homma helpottuu niiltä osin. nyt vaan odotteleen että säästöpossu lihoo sen tuhatlappusen verran :)

Tuolloin ehdottomasti vain takaisin ca18et kone. Itsekkin jemmaan tuon vanhan moottorin toimivana jos joskus sattuu sitä tarvitsemaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Syystalven Bluebird-projektit?

Kyse varmaankin on käyttöautosta jota tarvitsisit päivittäin! Ei nimittäin huvikseen jaksa maksaa kahdesta autosta maksuja!

Juu, niin on. Tosin nyt pari viikkoa sitten ostin halvan golffin talviautoksi (en kakssatkulla ajaisi kuitenkaan talvea).

Itse ostin tuon corollan vain siksi aikaa, että luppana on taas ajokunnossa. Ei sillä jaksa sen kauempaa ajella kuin on pakko eikä yksi kuski voi ajaa kahta autoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×