Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Anonym2001

Ca18ET kannen virtaus

Recommended Posts

Yritin kovasti etsiä tuosta juttua täältä luupää puolelta ja silvian puolelta löytämättä, että kuinka hyvin tuo kansi virtaa. Olisi kivä tietää faktoja, että kannattaako tuo kansi viedä laitettavaksi koneremontin yhteydessä ;D. Linkkejä ja vinkkejä otetaan vastaan. Huomasin kyllä yhden jutun tuolla silvian puolella.

Re: Ca18ET kannen virtaus

ET kansi virtasi Vaparina 135hp, Silli kun mittautti sitä aikanaan... Ja alaherkkyyttä kiillotuksilla immeisesti Kansitetillä lisäsivät jollain virtaukseksi saatiin 170hp?

Jokatapauksessa tuossa on irrallaan Malmarin vanha Virikansi jossa oli tehty venttiileistä lähtien. Saas nähä pistääkö Kaveri sitä kiinni tässä lähiaikoina.

Toki jotain kannelle kandee tehdä jos se irti on. Virtaahan tämä vakionakin yllättävästikkin, jos nyt niin voidaan puhua. Kiillotuksella ja venojen sekä kavien hionnalla voidaan kuitenkin alaherkkyyttä ja muutakin saada varmasti lisää. Onko se sitten hintasa väärti, riippuu tavoitteista. Itse pistä ennemmin DET kannen kuin teetätän kunnon kansityön. Voi tulla jopa halvemmaksi... Mutta osaavammat kertokoot enempi. Jostain silmääni tarttui aikanaan että kannen virtaus vaparina on x2 turbona eli 270hp... mutta s13 kansi virtaa vakiona 230 hp tms. joten. ::)

Taitaa olla sen verran kallista touhua kannen avartaminen et sillä rahalla saa isompaa turboa laitettuu ja tehot nousee helpommin.

Voin olla väärässäkin.

Joskus soittelin kansiset firmaan, arvio tais olla jotain 500-700€ luokkaa, en tiedä mitä ne siihen rahaan olis tehneet mut kallista on joka tapauksessa.

Taitaa olla sen verran kallista touhua kannen avartaminen et sillä rahalla saa isompaa turboa laitettuu ja tehot nousee helpommin.

Voin olla väärässäkin.

Joskus soittelin kansiset firmaan, arvio tais olla jotain 500-700€ luokkaa, en tiedä mitä ne siihen rahaan olis tehneet mut kallista on joka tapauksessa.

Uusi turbo on, s13 kaasuläppäkotelo, välijäähdytinkin löytyy, dumppi löytyy, peltipakosarjallekkin löytyi tekijä joten mietin tuota kannen laittoa samalla kun täydellinen koneremonttikin tehdään ja nuo osat asennetaan. Tahtois saada alavääntöä lisää ei noilla hepoilla ole väliä ;D. Tosin jos kannen laittaminen maksaa tuon verran niin pitää miettiä pari kertaa. Joskus jostain lehdestä luin, että kansiset nuo kansityöt lähti 1000€ ylöspäin. Tietenkin jos kysyisi tuolta yhdeltä tutulta joka laittelee ralliauton kansia josko hänellä riittäisi tietotaito tuon ca18et kannen väsäämiseen.

- Jos hommaa ruvetaan tekemään se on parempi tehdä kerralla ja kunnolla.

Uusi turbo on, s13 kaasuläppäkotelo,  välijäähdytinkin löytyy, dumppi löytyy, peltipakosarjallekkin löytyi tekijä  joten mietin tuota kannen laittoa samalla kun täydellinen koneremonttikin tehdään ja nuo osat asennetaan. Tahtois saada alavääntöä lisää ei noilla hepoilla ole väliä  ;D. Tosin jos kannen laittaminen maksaa tuon verran niin pitää miettiä pari kertaa. Joskus jostain lehdestä luin, että kansiset nuo kansityöt lähti 1000€ ylöspäin. Tietenkin jos kysyisi tuolta yhdeltä tutulta joka laittelee ralliauton kansia josko hänellä riittäisi tietotaito tuon ca18et kannen väsäämiseen.

- Jos hommaa ruvetaan tekemään se on parempi tehdä kerralla ja kunnolla.

Mikäs turbo sulla on? Meinaan jos alavääntöä haluat niin pidä hyvä mies se vakio ET:n kansi sellaisenaan, vääntää ihan pirusti alhaalta jos vaan pidät jonkun fiksun turbon joka lähtee ahtaan alhaalta. Esim. itsellä kokemuksina Schwitzer S1BG turbo joka lähti ahtaan 2000 kierrokselta, ja 2500 paikkeilla alkoi olla täydet ahdot...3000 kierroksella oli jo yli 300Nm vääntöä.

Alavääntöä saa "fiksuiten" ostamalla solenoidi ohjatun hukkisen ja TD04-15/16 turbon. Sitten joku lastu. Kysy Silliltä mitä sille tehtiin, sehän haki juuri herkkyyttä ahtimelle lisää... ja ne Mitsuthan tunnetusti herää tyhjäkäynnillä, tutki Malmarin lappua..  :-*

Kait sitä parillasadalla ekillä voi jotain kanteen saada tehtyä?

Itse ainakin haen sellaista vääntöä jolloin ei tarvitse turhaan ruveta vaihtelemaan vaihteita vaan auto kiihtyy kun kaasua painetaan. Tottakai silloin kierrokset on lähellä tai yli 2000rpm. Tarkoitan sillä myös sitä ettei välttämättä 100-120km/h tarvitse pykältää nelosta tai kolmosta silmään jos haluaa lähteä esimerkiksi ohittamaan. Tällöin tarvitaan sitä todellistä vääntömomenttia.

EDIT: Tyhjäsin mielestäni turhaa pois

tahosen ja Doni hommia helpotettu!

Olihan siellä jotain tietoakin...

Jos ajattelee teho/€uro suhdetta on kuitenkin sopivan turbon laittaminen kannattavampi, kuin kannen laitto. Ei herneitä  ::)

Edit: NO laitetaan mitä itse olen tehnyt vanhaan vaparin(ca20) kanteen, joka ainakin omasta mielestä vaikutti positiivisesti.

Imusarjan puolelta otin 1-1.5mm seinämiltä tavaraa pois ja samalla loivensin venttiilille menevää kulmaa. Siinä oli melkein 10mm tosi jyrkkä seinämä ja sitten pienoinen kiillotus.

Ohjuriakin voi kotikonstein hieman muokata mut parempi jättää se ammatti osaajille.

Pako puolelle ei sitten voi tehdä niin paljoa et vaikuttaa.

Vs: Ca18ET kannen virtaus

Pari vuotta myöhemmin palataan samaan asiaan. Mitä CA18ET:n kannelle käytännössä kannattaisi tehdä jos meinaa hioa viimeisetkin hevoset irti, ettei tuo kansi olisi pullonkaula ;D. Turbosta se ainakaan ei ole kiinni... Viisautta on varmana kertynyt hieman enemmän neljän vuoden aikana?

Pari vuotta myöhemmin palataan samaan asiaan. Mitä CA18ET:n kannelle käytännössä kannattaisi tehdä jos meinaa hioa viimeisetkin hevoset irti, ettei tuo kansi olisi pullonkaula ;D. Turbosta se ainakaan ei ole kiinni... Viisautta on varmana kertynyt hieman enemmän neljän vuoden aikana?

Luulempa ettei "viisaus asu meissä" nyt, eikä ikinä :) eli liekkö kukaan asiaa sen paremmin tutkinu...sen tiedän ettei imusarja ole parhaasta päästä ja sen muokkaus paremmaksi voisi auttaa monella tavalla.

Luulempa ettei "viisaus asu meissä" nyt, eikä ikinä :) eli liekkö kukaan asiaa sen paremmin tutkinu...sen tiedän ettei imusarja ole parhaasta päästä ja sen muokkaus paremmaksi voisi auttaa monella tavalla.

Eli edelleen ollaan samassa pisteessä, kuin neljä vuotta sitten ;D. No katsotaan mikä lopputulos on jos tuolle kannelle tekisi jotain. Meinaatko, että tuo imusarja olisi pullonkaula?

ei hemmetti, tehkää ite se kansi. koneistamolla sen verran käyttää, että venttiilien seetipinnat koneistaa. muuten riittänee ihan vain se kanavien kiillotus, suurimmat valuvirheet pois. ei oo ihmeellinen operaatio.

minä käytin yhen ooppelin kannen orivedellä seettien työstössä, maksoi 50euroa.

ei hemmetti, tehkää ite se kansi. koneistamolla sen verran käyttää, että venttiilien seetipinnat koneistaa. muuten riittänee ihan vain se kanavien kiillotus, suurimmat valuvirheet pois. ei oo ihmeellinen operaatio.

Tein itse ja säästin ei nyt tässä vaiheessa kiinnosta. Tietenkin olisi varminta kääntyä "ammattilaisen" puoleen ja maksaa kiltisti, että tekee kunnolla homman alusta loppuun ;D.

Guest addicc

Tein itse ja säästin ei nyt tässä vaiheessa kiinnosta. Tietenkin olisi varminta kääntyä "ammattilaisen" puoleen ja maksaa kiltisti, että tekee kunnolla homman alusta loppuun ;D.

Toi imusarjankohdistaminen kanteen ei oo paha homma. Ja on siitä jotain hyötyäkin.

tekemällä oppii. eikä noi kannet pilalle mene, pelkällä kiillotuksella. jos sen vie tosiaan jollekkin gurulle, niin sehän parhaassa tapauksessa tekee ne kanavat ihan uusiks. ja tosiaan toi kohdistus on helppoja hevosia. vakio imusarjassakin on niitä valuvirheitä, ainakin omassa oli. mutta jokanen tekee niinkun parhaaks näkee.

kyllä minä ne hoonaisin, jos vaan aikaa on. :-*

Terve, mun kansi on tehty ja hintaa kerty jotain 450e ja tää oli suhteitten kautta. Kantta avarrettiin, kanavat killotettiin, ventiilit vaihdettiin parempiin, laitettiin "kisa" seetit ja imusarja kohdistettiin. Ei tuo kannen raja ihan heti vastaan tule että kyllä se 350hp tulee sieltä vielä kevyesti, imusarja onkin sit toinen juttu, en nyt muista paljonko se tarkalleen virtas (paperit on jossain) mutta tuo mun omatekele imusarja virtasi ainakin muistaakseni 11% paremmin, ja kanavien välisissä virtauksissa ei ollut edes 1% verran heittoa. Kuin taas alkuperäisessä oli jopa 7%. Oman kokoonpanon pullonkaula on tiedossa, pitäs tehdä sillekkin jotain mutta on suht tyyris homma.

Terve, mun kansi on tehty ja hintaa kerty jotain 450e ja tää oli suhteitten kautta. Kantta avarrettiin, kanavat killotettiin, ventiilit vaihdettiin parempiin, laitettiin "kisa" seetit ja imusarja kohdistettiin. Ei tuo kannen raja ihan heti vastaan tule että kyllä se 350hp tulee sieltä vielä kevyesti, imusarja onkin sit toinen juttu, en nyt muista paljonko se tarkalleen virtas (paperit on jossain) mutta tuo mun omatekele imusarja virtasi ainakin muistaakseni 11% paremmin, ja kanavien välisissä virtauksissa ei ollut edes 1% verran heittoa. Kuin taas alkuperäisessä oli jopa 7%. Oman kokoonpanon pullonkaula on tiedossa, pitäs tehdä sillekkin jotain mutta on suht tyyris homma.

Nyt puhutaan jo asiaa. Kerro toki lisää, kun sulla tuo CA18ET on hieman eri teholukemilla, kuin meillä taviksilla ;). Itseä ei välttämättä ihan noin radikaalit muutokset kiinnosta mitä sä olet jaksanut tehdä, mutta kun kansi käydään läpi nyt niin sama laittaa kunnolla. Jos olisin älynnyt neljä vuotta sitten, että nälkä kasvaa näin paljon tuon bluebird:n suhteen niin tuo kansipahvi olisi ollut jotain aivan muuta, kuin vakio samoin kansi ;D.

Nyt kun on ylimääräinen imusarja niin sitäkin voisi tarvittaessa modifioida. Mikäs sulla on tuossa paketissa pullonkaula? Itse olen asettanut tavoitteet sinne 300 hepan tietämille ja 400Nm vääntöä olisi tavoite. Sen saavuttaa, kun saisi ensin tuon lastun/säädöt kohdalleen ja sen jälkeen ahdot kohdalleen. Eli ei paljosta kiinnni ;).

tekemällä oppii. eikä noi kannet pilalle mene, pelkällä kiillotuksella. jos sen vie tosiaan jollekkin gurulle, niin sehän parhaassa tapauksessa tekee ne kanavat ihan uusiks. ja tosiaan toi kohdistus on helppoja hevosia. vakio imusarjassakin on niitä valuvirheitä, ainakin omassa oli. mutta jokanen tekee niinkun parhaaks näkee.

kyllä minä ne hoonaisin, jos vaan aikaa on. :-*

Toi kohdistuskin on konekohtainen juttu. Nyt kiinni olevassa koneessa kanavat oli just kohdallaan, eipä paljoa tarvinnut valuvirheitä poistella.

Varmaan perussetti olisi suuremmat venttiilit, niiden muotoilu ja kanavien uudelleenmuotoilu.

Guest Rs Power

Tätä hemmoa suosittelisin,jos meinaat ammattilaisen puoleen kääntyä http://www.jpautotuning.fi/kosunen/toiminta.html

Ja mitä tulee Karppa tohon teho tavoitteeseen, edelleen epäilen laitteessasi olevan vikaa, jos ei tule nyt paikallaan olevilla palikoilla.

Mulla ei tuohon 283hv (pikku ahdistimella) tehoihin oltu muuta kannelle tehty ku ainoastaan pahimmat rosot pyyhkästy pois ja pientä muokkaamista imukanavaan.

Tämän imukanavan muutoksen teko vei itseltäni noin 2 tuntia ja kaikki sen "vian" sieltä huomaa.

Ja mitä tulee Karppa tohon teho tavoitteeseen, edelleen epäilen laitteessasi olevan vikaa, jos ei tule nyt paikallaan olevilla palikoilla.

Vikahan on tiedossakin eli se on lastussa, kun vetää liian rikkaalle 5000 kierroksen paikkeilla, mutta nyt olisi tuo ylimääräinen kansi minkä voisi laittaa vimosen päälle niin mietin vain, että kannattaako tehdä enempää, kuin nuo pakolliset mitä viimeksikkin tehtiin konerempan yhteydessä ;D.

Nyt löytyi kunnon kyläseppä jolle lähti kansi laitettavaksi. Ei ollut tuo CA18ET:ään kansi tuntematon kapistus ;D. Totesi että kannessa on paljon parannettavaa ja sen kyllä saa virtaamaan. Kansi on nyt sinne matkalla ja toivottavasti on ehjä (Sellaisena minulle myytiin). Aikoi mitata virtaukset ennen ja jälkeen ihan paperille saakka ;). Näkee sitten ensi kesänä onko tuosta porttauksesta apua. Prkl kun polttelisi nuo takokamat, mutta laitetaan sitten, kun ... ;D

Nyt löytyi kunnon kyläseppä jolle lähti kansi laitettavaksi. Ei ollut tuo CA18ET:ään kansi tuntematon kapistus ;D. Totesi että kannessa on paljon parannettavaa ja sen kyllä saa virtaamaan. Kansi on nyt sinne matkalla ja toivottavasti on ehjä (Sellaisena minulle myytiin). Aikoi mitata virtaukset ennen ja jälkeen ihan paperille saakka ;). Näkee sitten ensi kesänä onko tuosta porttauksesta apua. Prkl kun polttelisi nuo takokamat, mutta laitetaan sitten, kun ... ;D

Onko tunnettukkin tekijä? mitä sanoi tekevänsä? ja paljonko lupasi kannen parantuvan?

Onko tunnettukkin tekijä? mitä sanoi tekevänsä? ja paljonko lupasi kannen parantuvan?

Porttaus, sitten mahdollisesti pakopuolta suurennetaan (Ilmeisesti se tuossa CA18ET:n pullonkaula) ja mahdollisesti isommat venttiilit. On tunnettu tekijä, mutta sen kummemmin en huutele, kun suhteilla rupesi yleensäkkin edes tekemään. Totesi vain, että tuolla kannella saadaan jopa 600 heppaa irti, mutta siinä vaiheessa koneessä ei kovin montaa vakiosaa ole. Oma tavoite on saada vääntöä hieman alaspäin (Ei kumminkaan voimansiirron kustannuksella) ja lisää tehoa, kun turbo ei ainakaan ole se pullonkaula ;D. Toki myös laskea tuota puristussuhdetta, että kestäisi mahdollisesti noita isompia paineita. Tottakai keväällä auto säädetään ja penkitetään, että tulokset saadaan myös paperille ;D