Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   24.05.2018

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
turre101

Jakohihnan vaihto + vesipumpusta

Recommended Posts

Autoon täytyisi jakohihna vaihtaa, kun ei tuosta Saksan tuonnista tiedä mikä kuminauha siellä pyörii ja kuinka löysällä.

Osat hankin motonetistä lähiaikoina, n. 120EUR yhteensä (hihna, rulla, kiristin), mutta löytyiskös palstalta joku joka tahtoisi jotain muodollista korvausta vastaan tehdä vaihdon? Autokeskus nimittäin veloittaa 210 EUR tuosta vaihtotyöstä pelkästään, joka on aika kova summa.

Eli tästä turku-helsinki akselilta, asustelen itse näiden "välissä", 60km Helsinkiin.

Itselläni on tallitila jne. tai voisin ajaa auton jonnekin, ja ensimmäisessä vaihtoehdossa itse purkaa tieltä syyläriä jne., mutta pääasia olisi etten lähde itse kylmiltään hihnaa vaihtamaan kun en ole hommaa ikinä tehnyt, eli että varmasti tulisi jako kohdalleen ja hihna kireälle!

Toinen kysymys, mitäs tarvikevesipumppuja 200SX:ään olisi jotka käytännössä on porukka todennut toimiviksi? Alkuperäinen maksaa +120 EUR, eikä niitä ole Autokeskuksen mukaan Suomessa nyt eikä tule vähään aikaan.

Motonetin pumpuista taas on ollut juttua että hajoavat ensimmäisillä kilometreillä vaikka kuinka monta kertaa kävisi vaihtamassa uuteen...?

Re: Jakohihnan vaihto + vesipumpusta

Paikallisessa Nissan huollossa Riihimäellä kertoivat hinnaksi alle 250€, osineen. Ilman tutuntarjouksia.

Hmm... tuoreen Autokeskuksen mailin mukaan osat on ~200 EUR (en muista tarkkaa lukemaa) ja työ siihen päälle sen 210 EUR.

Mulla on tarkoitus puolenkuun jälkeen viedä. Kerron sitten mikä oli todellinen hinta ja mitä kaikkea vaihtoivat.

Autoon täytyisi jakohihna vaihtaa, kun ei tuosta Saksan tuonnista tiedä mikä kuminauha siellä pyörii ja kuinka löysällä.

Osat hankin motonetistä lähiaikoina, n. 120EUR yhteensä (hihna, rulla, kiristin), mutta löytyiskös palstalta joku joka tahtoisi jotain muodollista korvausta vastaan tehdä vaihdon? Autokeskus nimittäin veloittaa 210 EUR tuosta vaihtotyöstä pelkästään, joka on aika kova summa.

Eli tästä turku-helsinki akselilta, asustelen itse näiden "välissä", 60km Helsinkiin.

Itselläni on tallitila jne. tai voisin ajaa auton jonnekin, ja ensimmäisessä vaihtoehdossa itse purkaa tieltä syyläriä jne., mutta pääasia olisi etten lähde itse kylmiltään hihnaa vaihtamaan kun en ole hommaa ikinä tehnyt, eli että varmasti tulisi jako kohdalleen ja hihna kireälle!

Toinen kysymys, mitäs tarvikevesipumppuja 200SX:ään olisi jotka käytännössä on porukka todennut toimiviksi? Alkuperäinen maksaa +120 EUR, eikä niitä ole Autokeskuksen mukaan Suomessa nyt eikä tule vähään aikaan.

Motonetin pumpuista taas on ollut juttua että hajoavat ensimmäisillä kilometreillä vaikka kuinka monta kertaa kävisi vaihtamassa uuteen...?

älä ny ainakaan syyläriä ota pois jos rupeet purkamaan...  ei siitä tarvii heittää edeestä ku visko,  ahtoputket, se muovinen mikä lie "tuulitunneli" ja jotta sen saa irti nii ylempi vesiletku syyläristä irti (nesteet olet tietty jo pudottanu pois)... koko hommassa ei mee ku n.3 h ja koko paletti on tehty vesipumpusta lähtien jos kaikki avaimet yms. on hollilla.

Onko sulla vesipumppu vuotanu kun sen haluat vaihtaa? Tarviketta en ainakaan laittaisi tilalle jos orkkis on OK!

OK.

Ei mulla ole vesipumppu vuotanut, mutta oletin että olis hyvä vaihtaa samassa kun nuo hihnat joutuu kuitenkin purkamaan tuosta edestä... (?)

Tekis kamalasti mieli tehdä itse koko homma ja oppia, mutta kun on joka sortin ammattimies ja muu pelotellut että ei kannata jos menee jako pieleen tai jää hihna löysälle niin sitten on kone paskana...

Eihän tuossa muuten mitään ihmeellistä olisi, nokat voi lukita paikalleen kun pulttaa siihen väliin avaimen tms. (olen nähnyt kuvia), mutta on aika paljon tosta operaatiosta hämärän peitossa, kuten millä kampiakselin hihnapyörä lukitaan, millä jako saadaan osumaan oikein (onko hihnassa jotkin merkit vai koneessa vai miten..) ja millä hihna saadaan sitten oikealle kireydelle ja jäämään myös kireäksi...

Voi olla että vielä vie korjausvietti voiton ja tulee tuo itse tehtyä...

Mihin oot viemässä?

Auto-Himberg myy ja huoltaa Nissania täällä Riihimäellä. Katsotaan pitääkö niiden lupaama hinta paikkaansa.

Edit: Kirotusvirheet

Katsotaan pitääkö niiden lupaama hinta paikkaansa.

= ?? EUR

tee ite. helppo homma.

ja lataa manuaali tualta niin ei voi epäonnistua ::)

Katsotaan pitääkö niiden lupaama hinta paikkaansa.

= ?? EUR

Paikallisessa Nissan huollossa Riihimäellä kertoivat hinnaksi alle 250€, osineen. Ilman tutuntarjouksia.

Tuollahan se työn hinta osineen oli jo aikaisemmin. Tästä siis puhuin.

Kyllä mä nyt päätin että itse sen vaihdan, korjausvietti vie voiton, vaikka sitten hajoais kone niin täytyyhän jakohihnan vaihtokin oppia ennemmin tai myöhemmin. ;D

Eiköhän se siitä ongelmitta suju kun varaa tarpeeksi aikaa ja miettii ennenkuin tekee.

Motonetistä siis hihna, kiristin ja ohjain - yhteensä ~120 EUR.

Mitä muuta?

Joudunko irroittamaan tuota vaihtaessa jotain mihin täytyy tiiviste vaihtaa tai jokin osa mikä olisi hyvä vaihtaa samassa...?

Työkaluista sen verran, että ilmeisesti kompura ja pulttipyssy olis hyvä olla, vai?

Joo pulttipyssy olisi oiva apu kampuran pultin irrotukseen. Ja ainakin se pyssykkä jota käytin oli sen verran kookas että piti ottaa jäähy edestä jotta mahtui pyssy väliin.

Termarinhan vois vaihtaa samalla kun vedet on kuiteski pihalla, jos yhtään epäilyttää sen ikä. Muuten, Motonetin termarin tivari jonka äsäksään tyrkkäävät on sellainen miljoonareikäinen yleismalli joka ei kuitenkaan äsäksään käy..

Tsemppiä vaan prokkikseen, ei se ole niin paha kuin sulle ilmeisesti on annettu ymmärtää. Luet manuskasta homman kulun niin se käy siinä ku tulppien vaihtokin. Ja varmistat vaikka kolmeen kertaan että hihnan merkit on kohillaan niin uskaltaa sitten kääntää virta- avainta ;) .

Samalla on helppo vaihtaa sähkötoiminen flekti ja visko "JORDANIAAN" :) Itse vaihdoin samalla myös säädettävät nokkapyörät kun halvalla sai. Nyt puuttuu enää virinokat...

Kaikenkaikkiaan simppeli homma, mutta tuo kampiakselin pultti oli hieman lujassa.

Kaikenkaikkiaan simppeli homma, mutta tuo kampiakselin pultti oli hieman lujassa.

Startilla sekin aukeaa ihan kiltisti.... ::)

Mulla olis ens viikon tiistaina varattu aika jakopään hihnan vaihtoon ja samalla on tarkoitus vaihdattaa toi vesipumppu. Eli oisko nyt sit millaisia vaihto-ehtoja tolle GMB:lle/alkuperäispumpulle? Toi alkuperäinen on vähän turhan hintava ja GMB:t taitaa olla susi-kappaleita.. Motonet ainakin näyttäis vetäneen koko malln pois myynnistä.  ???

Samalla on helppo vaihtaa sähkötoiminen flekti ja visko "JORDANIAAN" :) Itse vaihdoin samalla myös säädettävät nokkapyörät kun halvalla sai. Nyt puuttuu enää virinokat...

Hmm.. minkäslainen operaatio tuo sitten olis, ja mistä / mihin hintaan sähköflektejä saa?

Mites hihnan sitten laittaa kulkemaan, jne.?

Tuskin tuota teen kun visko hurisee ihan hyvin tuolla pellin alla (vaikka kyllä pyöriikin aina kylmän koneen käynnistäessä...??), mutta kiinnostaa silti.

Jos ei kompuraa saa naapurilta lainaksi niin täytyy ottaa maalaisjärki ja raaka voima, eli suomeksi rautakankea ja starttimoottoria tai jotain sen suuntaista... ::)

Hmm.. minkäslainen operaatio tuo sitten olis, ja mistä / mihin hintaan sähköflektejä saa?

Mites hihnan sitten laittaa kulkemaan, jne.?

Tuskin tuota teen kun visko hurisee ihan hyvin tuolla pellin alla (vaikka kyllä pyöriikin aina kylmän koneen käynnistäessä...??), mutta kiinnostaa silti.

Ok, eli viskohan pyörii aina koska se on suoraan kiinni hihnapyörässä joka myös pyörii aina koneen ollessa käynnissä. Viskon nopeus vaan vaihtelee jos se toimii oikein. Kun visko jumittuu alkaa se pyöriä suoraan kierrosten mukaan aiheuttaen kovan metelin, tehojen laskun ja suuren rasituksen hihnapyöriin. Kun visko otetaan pois, otetaan vaan se itse visko-osa siipiosineen, hihnoihin tai hihnapyöriin ei kosketa.

Monet on käyttäny Motonetin flektiä (65e / 33cm), ite laitoin just Peugeot MI16:en tuplan. Tästä jälkimmäisestä voin sanoa et on tosi tehokas paketti, ne peittää syylärin hyvin, on helpot asentaa ja puhaltaa tehokkaasti. Pitää vaan kiinnittää ne vielä alalaidastaankin, asentaa lämpötila-anturi sekä värkätä joku ilmanohjain että kaikki ilma tulee syylärin läpi eikä flekti ime sivuista ilmaa.

Ok, eli viskohan pyörii aina koska se on suoraan kiinni hihnapyörässä joka myös pyörii aina koneen ollessa käynnissä. Viskon nopeus vaan vaihtelee jos se toimii oikein. Kun visko jumittuu alkaa se pyöriä suoraan kierrosten mukaan aiheuttaen kovan metelin, tehojen laskun ja suuren rasituksen hihnapyöriin. Kun visko otetaan pois, otetaan vaan se itse visko-osa siipiosineen, hihnoihin tai hihnapyöriin ei kosketa.

No mula tuo visko ainakin pyörii koneen ollessa sammuksissa, ihan sormella pyörittämällä - että ei jumissa ainakaan ole.

Monet on käyttäny Motonetin flektiä (65e / 33cm),

Mietiskelin vaan että käykös tuohon originaalit ilmanohjaimet vai onko siinä mukana vai miten...?

Mietiskelin vaan että käykös tuohon originaalit ilmanohjaimet vai onko siinä mukana vai miten...?

En tiedä alkuperäsestä, tuskin mahtuu olemaan. Toi on kuitenkin sellanen malli et sen kehikko tulee ihan tiiviisti syyläriä vasten. Kaiva vanhoista viesteistä samu_pk:n kuva kyseisestä flektistä asennettuna.

En tiedä alkuperäsestä, tuskin mahtuu olemaan. Toi on kuitenkin sellanen malli et sen kehikko tulee ihan tiiviisti syyläriä vasten. Kaiva vanhoista viesteistä samu_pk:n kuva kyseisestä flektistä asennettuna.

en tiiä tarkotatko minua vai samua ku en ainakaan oo nähny samun flektista yhtään kuvaa mut joka tapauksessa tossa on pari kuvaa tosta mun flektista jos turre vielä tarviit: http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/a/n/angel4u/1081687698833.jpeg http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/a/n/angel4u/1081687823478.jpeg

EDIT: sattuuhan niitä erehdyksiä kaikille eli ei se mitään ;)

en tiiä tarkotatko minua vai samua ku en ainakaan oo nähny samun flektista yhtään kuvaa mut joka tapauksessa tossa on pari kuvaa tosta mun flektista jos turre vielä tarviit: http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/a/n/angel4u/1081687698833.jpeg http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/a/n/angel4u/1081687823478.jpeg

Just sua.. Sekoilin nimissä, enkä varmasti ekaa enkä vikaa kertaa.. Sorry! :-\

Joo mä hoksasin ton nimisekaannuksen ja löysin kuvat jo aiemmin haun kanssa, kiitos silti. :)

Joo ,oli siitä munkin flektistä joskus yks kuva täällä boardilla.. Mut eipä ole kyllä mitään muistikuvaa ,että missä topicissa ja koska :-[

Ja ei se kuva olis ollu enää "up to date". Nykyään Bluebirdin flekti.

Re: Jakohihnan vaihto

Tuumasin tuossa että tarkistaisin tuon jakohihnan jotenkin ennenkuin rupean sitä vaihtelemaan, mutta jotta sen voisi tarkistaa pitäisi purkaa saman verran kuin vaihtaessakin, melkeinpä - ja toisekseen tuolanen jakohihna ei välttämättä ole kunnossa vaikka ei olisikaan halkeillut tms., kun eikös se veny kilometrien myötä ja sitä kautta jako rupea mättämään..?

Kait se on pakko vaihtaa ikäänkuin "varmuuden vuoksi", kun ei tiedä millon on viimeksi vaihdettu tai missä kunnossa se siellä pyörii.

Service manualissa on aika hyvät ohjeet, mutta pari varmistusta, tää on sellanen homma jota EI tekis mieli opetella kantapään kautta...

* Jako lasketaan siis hampaista jotka jää ajoitusmerkkien väliin, eli kun nokkien ajoitusmerkkien välillä on 39 hammasta, ja toisen nokan ja kampiakselin ajoitusmerkin välillä 48 niin jako on oikein ja sillä selvä. Nojoo, mutta milläs katsotaan että nokat ovat ylipäätään oikeassa asennossa keskenään ja kampiakseliin nähden? Onko noita ajoitusmerkkejä toiset sitten siinä koneen rungossa jotka laitetaan kohdalleen rullien vastaavien kanssa vai kuinkas?

* Mäntä numero 1 pyydetään laittamaan T.D.C.:hen, joka on..? Jompi kumpi kuolokohta tuo taitaa olla, olettaisin että alakuolokohta, koska mäntä on vielä suht helppo painaa pohjaan jollain puutikulla tai muulla alakuolokohtaansa mutta yläkuolokohtaan se on vaikeampi saada?

* Onhan mäntä numero 1 siis etummainen mäntä?

* Milläs tuota kampuraa pyörittää ettei mikään mene sekaisin, käsin tuosta hihnarullasta vai kuinka?

*Tuon kiristimen toiminta oli sangen hämärästi tossa manuaalissa esitelty myös..?

P.S. Hexagon Wrench on suomeksi...? ;D