Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
PJR

Z31 kytkin

Recommended Posts

Olisiko infoa mistäpäin kannattaa kysellä osia, onko saatavissa tarvikeosia, onko muissa nissaneissa sama kytkin ja kuinka hiton hankala homma on, voiko antaa tehtäväksi ei merkkikorjaamolle joka veloittaa tunneista huomattavasti vähemmän, kysyy epätietoinen mutta tiedonjanoinen. Millaisia hintoja olette maksaneet remonteista. Kytkin on sellaisessa jamassa, että ei luista, mutta ottaa todella alhaalta kiinni ja joskus öisin on painunut itsekseen lattiaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 kytkin

Olisiko infoa mistäpäin kannattaa kysellä osia, onko saatavissa tarvikeosia, onko muissa nissaneissa sama kytkin ja kuinka hiton hankala homma on, voiko antaa tehtäväksi ei merkkikorjaamolle joka veloittaa tunneista huomattavasti vähemmän, kysyy epätietoinen mutta tiedonjanoinen. Millaisia hintoja olette maksaneet remonteista. Kytkin on sellaisessa jamassa, että ei luista, mutta ottaa todella alhaalta kiinni ja joskus öisin on painunut itsekseen lattiaan.

Ulkomailta saa Z31:seen esim. www.capclutch.com ja ihan edulliset hinnatkin on.

Tarvikeosia saa muistaakseni motonetista, mutta en tiedä sitten niiden kestävyydestä.  :-\

Mun Z31:seen vaihdettiin pari viikkoa sitten kytkin, laakeri ja paineastelma. Ei mikään mahdoton homma, mutta ei ihan helppokaan.

Varsinkin jos muttereita päässyt ruostumaan ja aikaa meni noin 20 tuntia. Jos homman pystyy itse tekemään niin kyllä säästää aika monta euroa.

Ton homman yhteydessä kannattaa vaihtaa samalla vaihteiston öljyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 kytkin

tilasitko itse tuolta ja jos niin kauanko oli toimitusaika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 kytkin

Ulkomailta saa Z31:seen esim. www.capclutch.com ja ihan edulliset hinnatkin on.

Tarvikeosia saa muistaakseni motonetista, mutta en tiedä sitten niiden kestävyydestä.  :-\

Mun Z31:seen vaihdettiin pari viikkoa sitten kytkin, laakeri ja paineastelma. Ei mikään mahdoton homma, mutta ei ihan helppokaan.

Varsinkin jos muttereita päässyt ruostumaan ja aikaa meni noin 20 tuntia. Jos homman pystyy itse tekemään niin kyllä säästää aika monta euroa.

Ton homman yhteydessä kannattaa vaihtaa samalla vaihteiston öljyt.

Mulla on sieltä hankittu paketti ( http://www.capclutch.com/nis306cyl30l1.html ) ja pitäis pistää jossain vaiheessa kiinni. Kyllä Z31:n kytkimen vaihto pitäisi onnistua millaisen korjaamon toimesta tahansa, perussettii  ;) EDIT: Toimitus kesti sellaiset pari viikkoa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 kytkin

Kiitoksia vaan neuvoista. Jatketaan tästä eteenpäin sitten ton korjaamon kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 kytkin

paljonko muuten maksoit suomessa sarjasta finlandix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 kytkin

paljonko muuten maksoit suomessa sarjasta finlandix

Sain kaverin kautta kohtuu hintaan, mutta oli kuitenkin kalliimpi kuin tuolta capclutch:lta.

Tuli kiire vaihtaa, kun alkoi luistamaan enkä malttanut tilata tuolta ja odottaa toimitusta.

Taitaa suomessa koko kytkin paketti maksaa ovh. noin 400-500 euroa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 kytkin

Jouduitko Bruce maksamaan tullille jotain?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 kytkin

Kokeileppa auttaako kytkinvaivaan nesteenlisäys ja ilmaaminen alapään työsylinterin ja tasaajan. mikä on runkopalkin kupeessa. Ei kuulosta levy/asetema vialta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 kytkin

Noniin vikana on pääsylinterin ja työsylinterin toiminta, joten sellaisia osia pitäisi saada ostettua jostain. Korjaamolla putsasivat k.o. osat ja hiukan takellellen toimii nyt mutta pitäisi varmaan löytää uutta osaa. Löytyykö tietoa. mistä niitä voisi kysellä ja tai onko yhteensopivia osia jonkun muun mallin kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 kytkin

Noniin vikana on pääsylinterin ja työsylinterin toiminta, joten sellaisia osia pitäisi saada ostettua jostain. Korjaamolla putsasivat k.o. osat ja hiukan takellellen toimii nyt mutta pitäisi varmaan löytää uutta osaa. Löytyykö tietoa. mistä niitä voisi kysellä ja tai onko yhteensopivia osia jonkun muun mallin kanssa.

Vaihdettiinko sylintereihin uudet tiivisteet? Ei pelkkä puhdistus auta jos tiivisteet ovat tiensä päässä mutta ei sen takia vielä kannata koko pakettia uusiksi laittaa... Se on sitten eri asia jos sylinteri/mäntä on niin pahasti saanut korroosiosta siipeensä ettei kevyt hiontakaan auta. Motonetistä näyttäis saavan molempien tiivistesarjaa sekä myös kokonaista pääsylinteriä...

NESTEKYTKIMEN TIIVISTESARJA NISSAN SILVIA/200SX/K-GT/ZX

300ZX-Turbo Z31 84--89 PÄÄsyl tiivistes. . . . . . . . . . 84-6589 4.04

300ZX-Turbo Z31 84--89 TYÖsyl tiivistes. . . . . . . . . . 84-6610 5.72

NESTEKYTKIMEN SYLINTERIT

280ZX/300ZX S130/Z31 79--89 PÄÄ. . . . . . . . . . . . . . 84-6740 41.04

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 kytkin

Noniin vikana on pääsylinterin ja työsylinterin toiminta, joten sellaisia osia pitäisi saada ostettua jostain. Korjaamolla putsasivat k.o. osat ja hiukan takellellen toimii nyt mutta pitäisi varmaan löytää uutta osaa. Löytyykö tietoa. mistä niitä voisi kysellä ja tai onko yhteensopivia osia jonkun muun mallin kanssa.

Vaihdettiinko sylintereihin uudet tiivisteet? Ei pelkkä puhdistus auta jos tiivisteet ovat tiensä päässä mutta ei sen takia vielä kannata koko pakettia uusiksi laittaa... Se on sitten eri asia jos sylinteri/mäntä on niin pahasti saanut korroosiosta siipeensä ettei kevyt hiontakaan auta. Motonetistä näyttäis saavan molempien tiivistesarjaa sekä myös kokonaista pääsylinteriä...

NESTEKYTKIMEN TIIVISTESARJA    NISSAN SILVIA/200SX/K-GT/ZX

300ZX-Turbo Z31 84--89 PÄÄsyl tiivistes. . . . . . . . . .  84-6589     4.04

300ZX-Turbo Z31 84--89 TYÖsyl tiivistes. . . . . . . . . .  84-6610     5.72

NESTEKYTKIMEN SYLINTERIT

280ZX/300ZX S130/Z31 79--89 PÄÄ. . . . . . . . . . . . . .  84-6740    41.04

Pikkasen varauksella suhtautuisin noihin Motonetin tarjoamiin osiin ja varsinkin niiden yhteensopivuuteen eli kannattaa olla alkuperäinen osa mukana, kun käy ostamassa osia Z31:een tuolta ;) Esim. toi työsylinteri ei käy heittämällä ainakaan vanhakoppasen turbon lootaan. :-\

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 kytkin

NESTEKYTKIMEN SYLINTERIT

280ZX/300ZX S130/Z31 79--89 PÄÄ. . . . . . . . . . . . . .  84-6740    41.04

Esim. toi työsylinteri ei käy heittämällä ainakaan vanhakoppasen turbon lootaan. :-\

Työsylinteri...? ??? Vai tiivistesarjaako meinasit? Työsylinteriä ei Motonetissä ollu edes tarjolla Z31:een...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 kytkin

Millä muuten toi poljin on yhteydessä painesarjaan, vaijerilla vai?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 kytkin

Millä muuten toi poljin on yhteydessä painesarjaan, vaijerilla vai?

Paineputkella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 kytkin

Mikä ero vaparin ja turbon kykällä on?.Käykö esim turbon kykä asetelmineen päivineen vapariin?

Tarttee saada kunnon palikat HIRMUISIA tehoja ;) kestäväks tulevaisuudessa ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 kytkin

Mikä ero vaparin ja turbon kykällä on?.Käykö esim turbon kykä asetelmineen päivineen vapariin?

Tarttee saada kunnon palikat HIRMUISIA tehoja ;) kestäväks tulevaisuudessa ;D

Ootko kysyny AK:lta tai Akhelpiltä, onko niille samat tuotekoodit?

Muistaakseni huoltomanuaalissa ilmoittavat levyn mitoiksi saman 250mm... täytyy vielä tarkistaa.

Onko asetelma turbossa jäykempi ja/tai levy jollain muulla tavalla erilainen, en tiedä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 kytkin

Mikä ero vaparin ja turbon kykällä on?.Käykö esim turbon kykä asetelmineen päivineen vapariin?

Tarttee saada kunnon palikat HIRMUISIA tehoja ;) kestäväks tulevaisuudessa ;D

Ootko kysyny AK:lta tai Akhelpiltä, onko niille samat tuotekoodit? Täytynee vaivata vähän Akhelppiä ja kysästä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 kytkin

bruce soitteli ja pyyti ilmoittelemaan nämä

vapari -> 240x160x3.5

turbo -> 250x160x3.5

ulkohalkaisija x sisähalkaisija x paksuus per puoli. mm mitassa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 kytkinOnkos se sitten niin,jos mä tilaan kykäpaketin rapakon takaa niin se ei sovi vaikka oiskin toi 240mm kuten pitää olla.Centerforcen kykää ajattelin,vanhemmassa z31 turbossa on sama kun välikorin vaparissa heidän mukaan....Noi kummatkin on tiukempia malleja kuin orggis :P

group212001-27.jpg

large212038.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z31 kytkin

Taitaa käydä niin,että en tilaa koko kytkintä ku ei jaksa ruveta arvuuttelee sopiiko vaiko ei? käykö vauhtipyörään jne..jne,pitääkö tilata vauhthipyöräkin ja käykö sitten sekään kiinni ?????????

Taidan vaan ilmata ja vaihtaa nesteet jospa se auttais tohon tyhjään liikkeeseen polkimessa kenties?

Hakureissulla kykä ei luistanu yhtään vaikka tuli ajeltuu reippaasti välillä...toi lepsuus polkimessa vaan vaivaa vähän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×